Η Benelli θα αντεπιτεθεί με περισσότερα κυβικά στο μέλλον
Ένας ολοκαίνουργιος δικύλινδρος κινητήρας σε σειρά 900 cc, ο οποίος πιθανά να φιλοξενηθεί και στις μοτοσυκλέτες της Benelli (μέσω της “μητέρας εταιρίας” QJ Motor) εμφανίστηκε σε μορφή σχεδίων, μέσω της κατοχύρωσης διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας.
Ολοένα και περισσότερες νέες πληροφορίες, για ολοένα και πιο σύγχρονους και ανταγωνιστικούς κινητήρες μοτοσυκλετών έρχονται από την Κίνα.
Τώρα ο κινεζικός γίγαντας μοτοσυκλετών QJ Motor, στον οποίο αναφερθήκαμε προχθές (διαβάστε εδώ), που πουλάει μοτοσυκλέτες στην κινεζική και ασιατική αγορά με το λογότυπό του (κι είναι επίσης η μητρική εταιρία της Benelli από το 2005), κατοχύρωσε τα σχέδια ενός δικύλινδρου σε σειρά μεγάλου κυβισμού.
Ο νέος κινητήρας διαφέρει σημαντικά από αυτούς που τοποθετούνται στις ήδη γνωστές κατασκευές, όπως για παράδειγμα σε διάφορα μοντέλα Benelli κυβισμού 754 κυβικών εκατοστών.
Η διάταξη και η εμφάνιση του νέου μοτέρ θυμίζουν ξεκάθαρα το αντίστοιχο δικύλινδρο KTM LC8c, το οποίο χρησιμοποιείται ως 790 και 890 σε μοντέλα του Αυστρο-Ινδικού εργοστασίου.
Δεν έχει γίνει γνωστό αν υπήρξε πράγματι μεταφορά τεχνολογίας από την KTM προς στην QJ Motor, αν και η QJ Motor έχει σύνδεση με το εργοστάσιο του Mattighofen μέσω της εισόδου της στην κατηγορία Moto3 του παγκοσμίου πρωταθλήματος ταχύτητας 2022, όπου θα συμμετέχει με αγωνιστικές μοτοσυκλέτες της KTM.
Από την άλλη, ο κινητήρας LC8c κατασκευάζεται ήδη στην Κίνα, με άδεια της ΚΤΜ, από την ανταγωνίστρια κινεζική CF Moto.
Ίσως το μοτέρ της QJ Motor να βασίζεται απλώς στον πετυχημένο κινητήρα της KTM, αφού τέτοιου είδους «ρεπλίκες» έχουν μακρά παράδοση στην Κίνα.
Ο κωδικός του κινητήρα παρέχει κάποιες πληροφορίες για την τεχνολογία που έχει χρησιμοποιηθεί. Το QJ σημαίνει τον κατασκευαστή QJ Motor, το 2 σημαίνει τον αριθμό των κυλίνδρων και το 88 περιγράφει παραδοσιακά τη διάμετρο του κυλίνδρου. Ρίξτε μια ματιά στο KTM: ο δικύλινδρος του 790 έχει επίσης 88 χιλιοστά διάμετρο.
Έτσι, αν οι σχεδιαστές της QJ έχουν υιοθετήσει τις προδιαγραφές της KTM για τη διαδρομή, ο νέος εν σειρά δικύλινδρος κινητήρας έρχεται σαν 800, ενώ η αύξηση στα 900 cc θα είναι δυνατή μέσω ελαφρώς μεγαλύτερης διαμέτρου.
Επίσης, στο πλάι της κυλινδροκεφαλής διακρίνονται τα γράμματα “TnT”, που είναι τα γυμνά μοντέλα Benelli.
Πέρα από την επιθυμία της QJ Motor να φέρει τις μοτοσυκλέτες της στην Ευρώπη, είναι γνωστό πως έχει παρθεί η απόφαση να παρουσιάσει η Benelli μεγαλύτερου κυβισμού μοτοσυκλέτες. Και ένας τέτοιος κινητήρας, θα ήταν μια “ό,τι πρέπει” κινητήρια μονάδα.