MotorBike.gr

ΜV AGUSTA SUPERVELOCE 800, 2019: Ω Θεοί, τι μοτοσυκλέτα!

20/11/2018

H Superveloce, που κόβει την ανάσα

Άλλη βραβεύτηκε, άλλη ήταν η ομορφότερη μοτοσυκλέτα του σαλονιού EICMA του Μιλάνου. Με 16.000 ψήφους, το 35% των ψηφισάντων για την ομορφότερη της έκθεσης η MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro βγήκε πρώτη στην προτίμηση του κοινού. Για εμάς όμως βασίλισσα ήταν σαφώς η MV Agusta Superveloce 800. Μια μοτοσυκλέτα concept, την οποία οι Ιταλοί υπόσχονται να βγάλουν στην παραγωγή το δεύτερο μισό του 2019.

“Οτο-Τσέντο” σημαίνει οκτακόσια, “Σούπερ-Βελότσε” σημαίνει… υπέρ-γρήγορη, ταχύτατη. Είναι η MV Agusta Superveloce 800 και το δηλώνουμε ευθέως: είναι από τις ομορφότερες – αν όχι η ομορφότερη – μοτοσυκλέτες που έχουμε δει ποτέ.

Το καμάρι του Varese της Βόρειας Ιταλίας, είναι επενδεδυμένη με την ιστορία της θρυλικής MV Agusta, “είναι μια αντανάκλαση του χρόνου, που σχηματίζεται από αναμνήσεις”, όπως λένε οι άνθρωποι της εταιρίας που έχτισε το θρύλο της μέσα στα Παγκόσμια Πρωτάθληματα Ταχύτητας του παρελθόντος. Ταυτόχρονα, η MV Agusta Superveloce 800 προσφέρει μια ματιά στο μέλλον.

Η MV Agusta έχει ρίζες της στα επικά Grand Prix του παρελθόντος: 37 παγκόσμιους τίτλους, θρυλικές νίκες, αναβάτες που έφτασαν στα επίπεδα ημίθεων την εποχή τους: από τη δεκαετία του ’50, μέχρι τη δεκαετία του ’70. Αυτά όλα τα συστατικά που συνέβαλαν στη δημιουργία του θρύλου της “Meccanica Verghera” Agusta.

H πρωτότυπη MV Agusta Superveloce 800 έκανε το ντεμπούτο της στην EICMA και σχεδόν παραμελήθηκε μπροστά στον κατακλυσμό διάφορων – και πολλές φορές αδιάφορων – μοντέλων του 2019, που απλώς γέμιζαν κενά σε γκάμες εταιριών. Η Superveloce 800 δεν συμπληρώνει καμία γκάμα, έχει τον ίδιο λόγο ύπαρξης που έχει κι ένα διαμάντι. Είναι μια μοτοσυκλέτα σχεδόν “περιττή” στην αγορά και παράλληλα απαραίτητο καύσιμο για μοτοσυκλετιστικά όνειρα, ένα αριστούργημα πάνω σε δυο τροχούς.

Το μοντέλο αναφέρεται σαν concept, πρωτότυπο, πρόδρομος ενός αντίστοιχου μοντέλου παραγωγής που θα κυκλοφορήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2019. Λόγω των μοναδικών τεχνικών και αισθητικών χαρακτηριστικών της, η MV Agusta Superveloce 800 προορίζεται να γίνει μια από τις πιο εκλεκτές μοτοσυκλέτες της ιστορίας της εταιρείας.

Για χρόνια η MV Agusta εξέταζε το ενδεχόμενο να δημιουργήσει μια ρετρο-μοντέρνα μοτοσυκλέτα, σύμφωνα με τα λεγόμενα του διευθυντή του Design της εταιρίας που είναι… Βρετανός παρακαλώ και δεν είναι άλλος από τον γνωστό στο χώρο Adrian Morton. Έναν βιομηχανικό σχεδιαστή που θεωρείται από τους κορυφαίους στον κόσμο και όχι άδικα.
Μέσα στις πρώτες 24 ώρες από την στιγμή που εξετέθη η Ottocento (800) στο σαλόνι του Μιλάνου το ενδιαφέρον του κόσμου ήταν κάτι παραπάνω από μεγάλο. Έχουμε την εντύπωση ότι ακόμα και την απόφαση να μην είχαν πάρει – να περάσει η MV Agusta Superveloce 800 στην παραγωγή – θα πρέπει να υποχρεώθηκαν να την πήραν επιτόπου, στο Μιλάνο.

Για τέτοιο ενδιαφέρον μιλάμε από πλευράς κοινού, μιας και η Superveloce 800 καταφέρνει και αγγίζει την καρδιά νέων και παλιών μοτοσυκλετιστών με τις μοναδικές της γραμμές.

Μπορούμε να αποκωδικοποιήσουμε τι έφτιαξε ο Adrian Morton και η ομάδα του; Σύμφωνα με τα λεγόμενά του “οι γραμμές της 800 είναι απαλές και γωνιώδεις μαζί, μυτερές σε κάποια σημεία κι όλες μαζί ισορροπούν, αναμιγνύοντας το παλιό με το καινούργιο. Ήταν ένα καθαρό σχέδιο χωρίς πολλές λεπτομέρειες, ένα γρήγορο project, που δέχτηκε λίγες παρεμβάσεις από το αρχικό στάδιο”. Κι αυτό είναι κάτι που φαίνεται.

Δείτε από τα πλάγια την 800 και το “βαρύ, χαμηλό” της μπροστινό κομμάτι, το φέρινγκ από τη μέση και κάτω μοιάζει να κρέμεται, να αγκαλιάζει τον μπροστινό τροχό, είναι βαμμένο ασημένιο και ξεχωρίζει λόγω μεγάλης και απλής χωρίς γωνίες επιφάνειά του.

Είναι σχεδόν ογκώδες το τμήμα αυτό, επίτηδες. Κόβεται ψηλά από το ανώτερο κομμάτι του φέρινγκ που είναι κόκκινο-βυσσινί μεταλλικό, όπως και το υπόλοιπο κουστούμι (και το πλαίσιο) της μοτοσυκλέτας. Η “κοιλιά” που καλύπτει το κάτω μέρος του κινητήρα είναι μεγάλη και βαμμένη μαύρη, δημιουργώντας μια αύρα παλιάς αγωνιστικής μοτοσυκλέτας με μεγάλο, ολόκληρο φέρινγκ.

Το ανώτερο τμήμα του φέρινγκ με τις κλασικές γραμμές, αποτίει φόρο τιμής στη δεκαετία του ’70, ένα ποίημα, όπως και ο μονός, κίτρινος στρογγυλός προβολέας (LED), ενώ κίτρινη είναι και η ζελατίνα που “διακόπτεται-γεφυρώνεται” από ένα κόκκινο τμήμα-αεραγωγό. Νέες, πρωτότυπες ιδέες η μία πίσω από την άλλη. Αποκορύφωμα η συγκινητικά καλλίγραμμη ουρά με ένα ακόμα, μικρό στρογγυλό φωτιστικό σώμα. Επίσης δείτε χαμηλά πάνω στο ασημένιο πλαϊνό του φέριγνκ το “κούμπωμα” του κόκκινου τμήματος της καρίνας πίσω από τον μπροστινό τροχό.

Ο designer Adrian Morton της MV Agusta, είναι πνευματικό τέκνο του θρυλικού Massimo Tamburini (δημιουργού και της εμβληματικής Ducati 916 εκτός άλλων) και βρίσκεται στην ιταλική εταιρία από τα μέσα του ’90 και ήταν υπεύθυνος για τη δημιουργία των F3 και των Rivale, αλλά και της πρώτης F4, ενώ έχει σχεδιάσει και τα μεγάλα, τρικύλινδρα πανέμορφα Benelli Tornado.

Σήμερα είναι αρχισχεδιαστής της MV Agusta και πιο συγκεκριμένα ηγείται του τμήματος CRC (Centro Ricerche Cagiva, όπως ονομάζεται το σχεδιαστικό τμήμα) που έχει τη βάση του στο San Marino.


Οι γραμμές της Superveloce 800 είναι μια σύγχρονη ερμηνεία των εμβληματικών γραμμών που έρχονται μαζί με την κληρονομιά της MV Agusta, που γεφυρώνει το vintage με το σύγχρονο. Το φέρινγκ είναι φτιαγμένο από ανθρακονήματα και περιβάλλει τις κομψές γραμμές κινητήρα και πλαισίου, σαν ένα δεύτερο δέρμα.

Η αρχιτεκτονική πλαισίου, ο κινητήρας και τα φρένα της MV Agusta Superveloce 800 προέρχονται από την ήδη υπάρχουσα MV Agusta F3 800, με κάποιες βασικές αλλαγές που βελτιώνουν τις επιδόσεις του.

Ο κινητήρας έχει αλλαγές στη χαρτογράφησή – αυξάνοντας την ιπποδύναμή του – και οι εξατμίσεις (εκεί να δείτε τέχνη και σεβασμός στο παρελθόν της εταιρίας…) επανασχεδιάστηκαν με βάση την κλασική διάταξη “3 σε 1 σε 3”, με τα κοντά, κλασικής εμφάνισης, τελικά τοποθετημένα ασύμμετρα: δύο στη δεξιά πλευρά και ένα στα αριστερά, θυμίζοντας την τεχνική και την αισθητική, που φορούσαν θρυλικές αγωνιστικές μοτοσυκλέτες της MV Agusta στο παρελθόν.

Εδώ δεν πρέπει να παραβλέψουμε τις ζάντες που φορούν ενισχυμένες ακτίνες σε διάταξη αστεριού!

Η θέση οδήγησης είναι ίδια με αυτήν της F3 800, μιας και ήταν αρκούντως σπορ, με τα μαρσπιέ του αναβάτη (ποιος συνεπιβάτης;) να είναι ρυθμιζόμενα. Τα όργανα της 800 είναι μια οθόνη TFT, ενώ η λεπτομέρεια που “σκοτώνει” είναι η δερμάτινη ζώνη που “ασφαλίζει” το ντεπόζιτο και την τάπα του, όπως έκαναν το ’50 οι αγωνιστικές μοτοσυκλέτες.

Η MV Agusta Superveloce 800, όπως είπαμε παραπάνω, αναμένεται να βγει στην παραγωγή μετά τον Ιούνιο του 2019, κι εμείς ελπίζουμε να μην χάσει στο δρόμο της τις καταπληκτικές αυτές της λεπτομέρειες που την κάνουν μοναδική, exclusive. Ή για να το πούμε στη μητρική της γλώσσα… Εsclusiva.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!