MotorBike.gr

KTM RC 8C: Μόνο για πίστα-μόνο για λίγους, κι εξαφανίστηκε!

29/07/2021

Βγήκε σε περιορισμένη παραγωγή και… εξαφανίστηκε

Το ΚΤΜ RC 8C είναι μια μοτοσυκλέτα που μοιάζει να έχει σχεδιαστεί έχοντας κατά νου τον ευκατάστατο χομπίστα και τα track days. Με μικρό βάρος, αρκετή ισχύ και κορυφαία περιφερειακά, το RC 8C βασίζεται εν πολλοίς στο GP2 890R της Krämer Motorcycles, που με τη σειρά του χρησιμοποιεί τον κινητήρα του KTM 890 Duke R. Mπέρδεμα; Πάμε να το λύσουμε.

Η Krämer είναι μια αμερικανική (με γερμανικές ρίζες) εταιρία, που κατασκευάζει supersport μοτοσυκλέτες γύρω από τους κινητήρες 690 και 890 της KTM. Πρόκειται για special κατασκευές που δεν εκδίδουν άδεια κυκλοφορίας, απευθυνόμενες σε ιδιώτες που θέλουν «έτοιμες» μοτοσυκλέτες για track days ή για συμμετοχή σε αγώνες.

Προφανώς, οι σχέσεις μεταξύ Krämer και KTM είναι πολύ καλές. Οι Αυστριακοί θέλησαν να εντάξουν στη γκάμα τους, έστω και σε περιορισμένη παραγωγή, μια μοτοσυκλέτα αυτής της πραγματικά ready to race φιλοσοφίας, οπότε πήραν ένα Krämer GP2 890R, το έντυσαν με τα χρώματα και τα λογότυπά τους, και ιδού το RC 8C.

Oι διαφορές είναι στυλιστικές και εντοπίζονται στην περιοχή της μάσκας, με το KTM να έχει ξεχωριστή σχεδίαση και δυο προτεταμένα winglets, δηλαδή αεροδυναμικά βοηθήματα.

Το πλαίσιο είναι ατσάλινο χωροδικτύωμα (σχεδιασμένο από την Krämer) και προσφέρει ένα μεγάλο εύρος ρυθμισιμότητας όπως αρμόζει σε μια απόλυτα στοχοπροσηλωμένη στην πίστα κατασκευή. Η γωνία κάστερ είναι στις 23,3ο, ωστόσο προσφέρεται ένα εύρος ρύθμισης κατά +/- 1 μοίρα.

Ρυθμιζόμενη είναι επίσης η offset στις τιμονόπλακες, η κλίση και το πλάτος των clipon, τα μαρσπιέ, το ύψος της σέλας και το ύψος της πίσω ανάρτησης, ώστε το RC 8C να προσαρμόζεται σε διαφορετικές πίστες και στυλ οδήγησης.

Το ψαλίδι είναι κατασκευασμένο από χυτό αλουμίνιο, με μια χαρακτηριστική underslung σχεδίαση, δηλαδή με την ενισχυτική γέφυρα σύζευξης των σκελών του να βρίσκεται στο κάτω μέρος.

Από την Krämer προέρχεται επίσης και η κατασκευασμένη από συνθετικό υλικό δομή, που παίζει τον ρόλο του υποπλαίσιου και του ρεζεβρουάρ.

Κάτω από το «ρεζερβουάρ» βρίσκεται ένα μεγάλης χωρητικότητας φιλτροκούτι, με το «αναπνευστικό» της μοτοσυκλέτας να ολοκληρώνεται με μια εξάτμιση της Akrapovic.

Τα στοιχεία αυτά, σε συνδυασμό με μια νέα χαρτογράφηση, έχουν ως αποτέλεσμα απόδοση 128 ίππων από τον δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα των 889cc, δηλαδή επτά περισσότερους απ’ το 890Duke R.

Μπορεί να μην ακούγονται πολλοί ως αύξηση αλλά συνδυάζονται με μια πολύ μεγάλη μείωση στο βάρος, κατά 26 κιλά.

Με 128 ίππους και 140 κιλά, το RC 8C αναμένεται «αέρινο» στις πίστες, πλησιάζοντας την αίσθηση μιας μοτοσυκλέτας της Moto 2 κατηγορίας.

Φυσικά τα περιφερειακά του δεν θα μπορούσαν παρά να είναι κορυφαία, με την WP να αναλαμβάνει τις αναρτήσεις, με ένα Apex Pro 7543 πιρούνι και ένα Apex Pro 7746 πίσω αμορτισέρ, εννοείται αμφότερα με πλήρεις ρυθμίσεις.

Η Βrembo με τη σειρά της επιμελείται τα φρένα, με δύο δίσκους 290mm μπροστά, συνεργαζόμενους με ακτινικής έδρασης monobloc τετραπίστονες δαγκάνες της σειράς Stylema και με μονό δίσκο 230mm πίσω, με μια διπίστονη δαγκάνα.

Οι τροχοί είναι της Dymag, από ελαφρύ και ανθεκτικό κράμα αλουμινίου και φέρουν Pirelli SC1 slick ελαστικά.

Εξοπλισμός δρόμου δεν υπάρχει αλλά το KTM RC 8C φέρει μια TFT 5 ιντσών της AIM, η οποία λειτουργεί και ως datalogging στοιχείο, καταγράφοντας πολλά δεδομένα που αφορούν σε γυρολόγιο, ενώ σε συνεργασία με GPS, καταγράφονται επίσης δεδομένα που αφορούν στο πόσο και πού άνοιξε το γκάζι, επιτάχυνση και πολλά άλλα, τα οποία στη συνέχεια μπορούν να μεταφερθούν σε Η/Υ, για περαιτέρω ανάλυση και βελτίωση των επιδόσεων στην πίστα.

Κατασκευάστηκαν μόλις 100 μονάδες ΚΤΜ RC 8C, οι οποίες θα κλείνονταν μέσω διαδικασίας προαπαραγγελιών, στους κατά τόπους επίσημους αντιπροσώπους της KTM.

Η διαδικασία ξεκίνησε και ολοκληρώθηκε σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα στις 22 Ιουλίου, αφού τα 100 κομμάτια ήταν απ’ ότι φαίνεται πολύ λίγα για τη ζήτηση, παρά το γεγονός ότι η τιμή έκαστου υπερέβαινε αρκετά τα 30.000 ευρώ.

Μάλιστα οι 25 από τους μελλοντικούς ιδιοκτήτες που πλήρωσαν και κάτι παραπάνω, θα παραλάβουν τις μοτοσυκλέτες τους στην Jerez, στα πλαίσια των δοκιμαστικών της KTM (7-9/10/2021), ενώ θα έχουν επίσης την ευκαιρία να οδηγήσουν με τους αναβάτες εξέλιξης της KTM, Dani Pedrosa και Mika Kallio στην πίστα, λαμβάνοντας οδηγίες από αυτούς για τη βελτίωση τους.

Θα πάρουν επίσης και ένα kit που θα περιλαμβάνει μπροστινό και πίσω αγωνιστικό stand, ένα ακόμα set τροχών της Dymag, βρόχινα ελαστικά, «κουβέρτες ελαστικών» και ένα έξτρα σετ δισκόφρενων.

Για τους περισσότερους από εμάς όλα αυτά βέβαια είναι όνειρα απατηλά, ωστόσο ελπίζουμε (και το γράφουμε χωρίς να υπάρχει καμία ένδειξη για αυτό), ότι ίσως το KTM RC 8C, να αποτελέσει τον «προάγγελο» για μια πολιτική έκδοση.

Άλλωστε η κατηγορία των supersport επαναπροσδιορίζεται και ένα RC890 θα ταίριαζε απόλυτα σε αυτή την εξέλιξη.

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!