MotorBike.gr

Bimota BX450 2023: Πάνε οι Bimota στο χώμα;

29/11/2022

Νέος παίκτης στο Enduro με όνομα βαρύ

Σοκ έπαθαν οι φίλοι της  ιστορικής, θρυλικής και διάσημης στο χώρο μας Bimota, μαθαίνοντας ότι η αγαπημένη τους ιταλική εταιρία θα δάνειζε, με τη συνδρομή της συνιδιοκτήτριας Kawasaki, το όνομά της σε μια μοτοσυκλέτα εντούρο! Μαζί με αυτούς κι εμείς, που είναι αλήθεια ότι “κάτι πάθαμε” όταν αντικρίσαμε την Bimota BX450

Απίστευτα πράγματα. Με έκπληξη παρακολουθούμε τον ειδικό τύπο, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και αλλού, να αντιμετωπίζει με περίσσια άνεση, λες κι ήταν κάτι “κανονικό”, το γεγονός πως μια καθαρόαιμη, “παθιασμένη, θρυλική ιταλική στρητάδικη” εταιρία παρουσίασε πρόσφατα μια μοτοσυκλέτα εντούρο.

Τρίζουν τα κόκκαλα του Massimo Tamburini, του εμπνευσμένου θρυλικού Ingeniere, που χάρισε στη Bimota το “ta” του ονόματός της και στον μοτοσυκλετισμό μερικές από τις ομορφότερες και καλύτερες μοτοσυκλέτες (κυρίως Supersport) που έχουν εμφανιστεί ποτέ. Γιατί οι Bimota ήταν πάντοτε Supersport… για την άσφαλτο, για τις ασφάλτινες πίστες, όχι για το χώμα. Ποτέ για το χώμα!

Πώς να το πούμε για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος της ιεροσυλίας; Είναι σαν να λες πως η Harley θα βγάλει ηλεκτρικά πατίνια και Adventure (συνέβη…), η BMW θα βγάζει τσοπεριές (συνέβη…), η Piaggio μοτοσυκλέτες (συνέβη στην Κίνα…), η MV Agusta σκούτερ (έγινε κι αυτό φέτος στο Μιλάνο…), τι να πεις λοιπόν, κλείνεις το στόμα και αποδέχεσαι ότι απλά, όλα μπορούν να συμβούν. Ακόμα και η Bimota να βγάζει “χωματερές” μοτοσυκλέτες…

Η Ιταλίδα κατασκευάστρια ανακοίνωσε στο τελευταίο σαλόνι του Μιλάνου την περιορισμένη έκδοση μιας μοτοσυκλέτας enduro που ονομάζεται Bimota BX450 και βασίζεται στην πλατφόρμα του γιαπωνέζικου μοτοκρός Kawasaki KX450X, η οποία κατά παραγγελία μπορεί να έχει στήσιμο cross-country και ναι, η ιστορία μυρίζει εξαγωγές στις ΗΠΑ! Ιδού η εξήγηση.

Οι Αμερικάνοι θέλουν φίρμες, κι εξεζητημένα πράγματα, ευρωπαϊκές εξωτικές κατασκευές, όσο κι αν κοστίζουν, θέμα για το οποίο θα αναφερθούμε παρακάτω γιατί έχει πολύ ενδιαφέρον. Ναι, πανάκριβη θα είναι η ΒΧ, για αυτούς που ανυπομονούν να μάθουν.

 

Η περιορισμένης παραγωγής BX450 της Bimota, η οποία σχεδόν κατά το ήμισυ ανήκει στην Kawasaki, θα κάνει αυτό που έκανε η Yamaha με τη Fantic (αλλά και η Honda με την επίσης ιταλική ΗΜ), να δίνει δηλαδή κινητήρες, πλαίσια και τεχνογνωσία για τη δημιουργία ενός νέου ονόματος στον χώρο των εκτός δρόμου μοτοσυκλετών.

Στον χώρο του εντούρο, ο οποίος σχεδόν μονοπωλείται από την ΚΤΜ και τις εταιρίες που έχει αποκτήσει, όπως η Husqvarna και η GasGas,  υπάρχουν μέχρι στιγμής οι ιταλικές Beta και TM Racing και η γαλλική Sherco που αντιστέκονται. Εδώ, λοιπόν, θα κάνει η Bimota  τη δική της – έστω και δειλή προς το παρόν – πρώτη κίνηση.

Η ΒΧ μοιάζει φυσικά με το αρχικό βασικό μοντέλο το Kawasaki KX450X, άλλα έχει φώτα, κιβώτιο ταχυτήτων με διαφορετικές σχέσεις και ένα ρεζερβουάρ 10,2 λίτρων της Acerbis (το οποίο, για κάποιο λόγο, είναι ελαφρώς “κιτρινισμένο”), κι είναι έτοιμη για αγώνες εντούρο και Cross Country. κλασικά ιταλικά χρώματα των Bimota (λευκό, κόκκινο και πράσινο) δένουν γάντι με την κατασκευή.

Τώρα στο τεχνικό κομμάτι, ο κινητήρας των 449cc, είναι υγρόψυκτος τετράχρονος, DOHC, 4βαλβίδων, με ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης του κινητήρα GET, διαφορετικές χαρτογραφήσεις και έλεγχο πρόσφυσης. Η εκκίνηση γίνεται με μίζα.

Η εξάτμιση είναι της Arrow με ανθρακονημάτινο τελικό και χαραγμένο το όνομα της Bimota, τα φρένα είναι της Nissin, ένας δίσκος διαμέτρου 270mm μπροστά με δαγκάνα δύο εμβόλων, ενώ πίσω ο δίσκος έχει διάμετρο 240mm και δαγκάνα μονού εμβόλου.

Η μπροστινή ανάρτηση είναι πλήρως ρυθμιζόμενη της Showa με καλάμια 49mm, ενώ η πίσω τύπου Uni-Trak ανάρτηση φοράει μονό αμορτισέρ, και αυτό της Showa.

Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει 5 σχέσεις, οι τροχοί είναι 21 ιντσών μπροστά και 18 πίσω, με το βάρος στα 110,2 κιλά.

Η Bimota υπόσχεται εμπλοκή στα πρωταθλήματα enduro και είναι πιθανόν να δούμε κάποια κίνηση και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.

Όλα καλά λοιπόν, η μοτοσυκλέτα θα βγει στην παραγωγή μετά το πρώτο μισό του 2023, ενώ όσον αφορά την τιμή οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υπολογίζουν ένα ποσό πάνω από τις 15.000 ευρώ, που ίσως να πλησιάζει και τις 20.000 ευρώ. Είπαμε οι Bimota ήταν πάντοτε εξωτικές. Σε όλα τους…

Περισσότερες πληροφορίες: bimota.it

 

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!