MotorBike.gr

Can-Am Motorcycles: Επιστροφή στις μοτοσυκλέτες το 2024!

11/08/2022

Ώρα για δύο τροχούς, ηλεκτροκίνητους

Επιστρέφει στη μοτοσυκλέτα η θρυλική, καναδέζικη Can-Am. Η μητρική εταιρία ανακοίνωσε τη δημιουργία δύο  ηλεκτρικών μοτοσυκλετών με το σήμα της Can-Am για το 2024.

Δύο πράγματα να πούμε πριν ξεκινήσουμε αυτό το άρθρο.  Το πρώτο είναι πως  θέλουμε-δε θέλουμε, κι είτε είναι είτε όχι λύση η ηλεκτροκίνηση, κάποια στιγμή οι μεγάλοι κατασκευαστές θα πέσουν με τα μούτρα στις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες.

Το δεύτερο είναι πως η Can-Am (ή καλύτερα η BRP που είναι η μητρική εταιρία) δεν συνηθίζει να παίζει με κινήσεις εντυπωσιασμού και ψεύτικες ανακοινώσεις, αλλά είναι μια σοβαρή μάρκα.

Τι λένε οι ανακοινώσεις τώρα; Η Can-Am – BRP (Bombardier Recreational Products) μιλάει για μια μοτοσυκλέτα διπλής χρήσης και μια γυμνή, με την πρώτη να λέγεται Origin και τη δεύτερη Pulse και ότι αυτές θα καταφθάσουν στην αγορά το δεύτερο μισό του 2024. Σχεδόν σε δύο χρόνια…

Η μητρική εταιρία της Can-Am ετοιμάζεται λοιπόν να επιστρέψει στις μοτοσυκλέτες σχεδόν από τότε που άφησε τους δύο τροχούς, το 1987.

Αυτή η μεγάλη επιστροφή, μετά από 33 χρόνια, μόλις ανακοινώθηκε στην έκθεση αντιπροσώπων της που έγινε στο Ρίνο της Νεβάδα το 2022. Εκεί η εταιρία παρουσίασε τις δύο πρωτότυπες μοτοσυκλέτες: το ψευδοεντούρο Origin και το γυμνό Pulse.

Can-Am TNT 250, 1975

Πολύ λίγες είναι λεπτομέρειες για τις μοτοσυκλέτες, αν και και οι δύο είναι προφανώς μέρος μιας οικογένειας μοτοσυκλετών, με εμφανή κοινά στοιχεία το σύστημα μπαταριών, τον κινητήρα και τη μετάδοση κίνησης.

Σύμφωνα με την BRP, η Can-Am Origin “τιμά την Can-Am TNT μιας μοτοσυκλέτας διπλής χρήσης της δεκαετίας του ’70 και τόσο ικανή εντός, όσο και εκτός δρόμου”, ενώ η Can-Am Pulse είναι “ιδανική για βόλτες εντός και εκτός πόλης”.

Και οι δύο διαθέτουν τους ίδιους προβολείς LED υψηλής απόδοσης, ενώ και οι δύο τροφοδοτούνται από τον ίδιο κινητήρα της BRP με το όνομα Rotax e-power” (εκτός των άλλων η εταιρία είναι και ιδιοκτήτρια της γνωστής κατασκευάστριας κινητήρων Rotax),  αν κρίνουμε από τα αυτοκόλλητα που εμφανίζονται ευδιάκριτα στις συστοιχίες μπαταριών.

Can-Am Pulse

Σύμφωνα με την BRP, η τεχνολογία Rotax e-power θα μοιραστεί τελικά σε όλες τις σειρές προϊόντων της, από τα σκάφη έως τα ATV και τα τρίκυκλα.

Οι δύο μοτοσυκλέτες μπορούν να φορτιστούν στο σπίτι ή σε δημόσιους φορτιστές αυτοκινήτου Επιπέδου 2 και θα έχουν διαδικτυακή συνδεσιμότητα μέσω της επόμενης γενιάς BRP Connect.

Το μόνο στοιχείο που αποκάλυψε η BRP σχετικά με το σύστημα μετάδοσης κίνησης των μοτοσυκλετών ήταν ότι δεν θα απαιτεί συμπλέκτη ή αλλαγές ταχυτήτων, επομένως είναι ένα τυπικό σύστημα ηλεκτρικής κίνησης από αυτή την άποψη.

Βρισκόμαστε σε στάδια εξέλιξης των Pulse and Origin, με τη διαθεσιμότητά τους στην αγορά να προγραμματίζεται για το καλοκαίρι του 2024”, δήλωσε υψηλά ιστάμενο στέλεχος της BRP και την επομένη της ανακοίνωσης η BRP διοργάνωσε μια διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου για τα προϊόντα δρόμου Can-Am και πρόσφερε μερικές ακόμη λεπτομέρειες, όπως για παράδειγμα ότι έχουν δεσμευτεί 300 εκατομμύρια δολάρια που θα επενδυθούν σε ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Can-Am Origin

Ο διευθυντής σχεδίασης της BRP Alain Massicotte είπε ότι οι δύο νέες μοτοσυκλέτες βασίζονται στην κληρονομιά της Can-Am και υπενθύμισε το γεγονός πως οι μοτοσυκλέτες της Can-Am κέρδισαν τόσο στο Παγκόσμιο ISDE, όσο και στο αμερικανικό πρωτάθλημα μοτοκρός το 1974, ήδη από τον πρώτο χρόνο μετά την παρουσίασή τους.

Ο Massicotte εξήγησε ότι τα πρωτότυπα που παρουσιάζονται είχαν σαν στόχο “την ισορροπία μεταξύ της καινοτομίας, της λειτουργικότητας και του εντυπωσιασμού, ενώ αποτελούν μέλη μιας οικογένειας οχημάτων που εκφράζουν τη δύναμη μέσω της σχεδίασής τους”.

Βασίζονται λοιπόν σε μια ευέλικτη αρχιτεκτονική, τύπου modular (κοινή πλατφόρμα, πλαίσιο, κινητήρας), επιτρέποντας στο μέλλον να προστεθούν κι άλλες μοτοσυκλέτες στη γκάμα.

Τεχνικές ερωτήσεις σχετικά με τη χωρητικότητα της μπαταρίας ή την ισχύ του κινητήρα δεν απαντήθηκαν. Όταν ρωτήθηκε εάν η τελική κίνηση μέσα στο μονόμπρατσο ψαλίδι ήταν με άξονα ή ιμάντα, ο εκπρόσωπος της BRP έδωσε μια ασαφή απάντηση.

Υπενθυμίζουμε πως η BRP αγόρασε τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας και τις πνευματικές ιδιοκτησίες της χρεωκοπημένης αμερικάνικης Alta Motors, η οποία παρήγαγε ένα ανταγωνιστικό e-motocross.

Οι πλήρεις προδιαγραφές και λεπτομέρειες των δυο εντυπωσιακών μοτοσυκλετών της Can-Am θα δημοσιοποιηθούν στην επόμενη έκθεση αντιπροσώπων της BRP, τον Αύγουστο του 2023, την 50ή επέτειο από την ίδρυση της Can-Am. Ευχόμαστε να επιστρέψει με τον καλύτερο τρόπο αυτή η ιστορική και αξιόλογη εταιρία.

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!