Έρχεται νέο “τρεισήμισι”!
Η κινεζική εταιρία Qianjiang, μητρική εταιρία της Benelli, δεν κάθεται με σταυρωμένα τα χέρια, προχωράει δυναμικά και πρόσφατα κατέθεσε στην υπηρεσία πνευματικής ιδιοκτησίας, στην Κίνα, τη νέα της γυμνή μοτοσυκλέτα 350 κυβικών. Η οποία μοτοσυκλέτα εκτός από Benelli πιθανά να παρουσιαστεί στην αγορά και ως η πρώτη “μικρή” Harley Davidson της μοντέρνας εποχής.
Η εντυπωσιακής σχεδίασης naked μοτοσυκλέτα με τον νέο δικύλινδρο κινητήρα θα εμφανιστεί στην αγορά με το ονομα Benelli 352, αυτό το έχουμε σίγουρο, αφού ήδη από τη δεκαετία του ’70 η ιταλική εταιρία έδινε ονόματα-κωδικούς στα μοντέλα της που αποκάλυπταν κυβισμό και αριθμό κυλίνδρων.
Για παράδειγμα, η τετρακύλινδρη 350άρα που διέθετε τότε στην γκάμα της λεγόταν “354”. Το ίδιο ισχύει και σήμερα, αφού η δικύλινδρη 300άρα ονομάζεται “302” και η δικύλινδρη 500άρα “502”. Έτσι το “Benelli 352” θεωρείται σίγουρο.
Η σχεδίαση της γυμνής 352 που βλέπουμε στις φωτογραφίες , οι οποίες “διέρρευσαν” από το εργοστάσιο και δημοσιεύθηκαν στο www.motorcycle.com θυμίζει Benelli TNT 125 μέσες-άκρες, αλλά είναι οι μικρές λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά. Είναι και το λευκό χρώμα που αναδεικνύει τη σχεδίαση.
To design για τις Benelli δεν είναι ένας τομέας που καλύπτεται από την Qianjiang, αλλά από τους σχεδιαστές στο Πέζαρο της Ιταλίας – που είναι παραδοσιακά η έδρα της Benelli.
Γι’ αυτό το λόγο έχουμε δει τόσο όμορφες γραμμές στα Benelli, ενώ στην προκειμένη περίπτωση μάλλον δεν έχουν επέμβει ακόμα οι Ιταλοί αριστοτέχνες για να κάνουν τη μοτοσυκλέτα ακόμα πιο όμορφη.
Το ενδιαφέρον στη δικύλινδρη 350 είναι ότι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να λανσαριστεί σε επιλεγμένες αγορές του κόσμου και σαν Harley-Davidson, την παραγωγή της οποίας θα αναλάβει βεβαίως η Qianjiang (ή QJ) στην Κίνα, ώστε να έχει λογικό κόστος.
Η αρχική σχεδίαση μιλούσε για κινητήρα 338cc, αλλά τώρα φαίνεται ότι ο κυβισμός πλησιάζει τα 350 και με μια προσεκτική ματιά θα δούμε ότι το αριστερό καπάκι του γράφει “Harley-Davidson Motor Company”. Ρίχνοντας μια δεύτερη ματιά βέβαια συναντάμε και τα λογότυπα της QJ στο ντεπόζιτο και της Benelli σε κάποια άλλα σημεία, αφού το κομμάτι που βλέπουμε είναι προϊόν εσπευσμένης συναρμολόγησης.
Το πιο πιθανό σενάριο είναι η Qianjiang να κυκλοφορήσει άμεσα το QJ 350 στην κινεζική αγορά, μετά να φορέσει – με μικρές αλλαγές σε σημεία – το λογότυπο της Benelli και αργότερα ίσως να λανσαριστεί και ως Harley-Davidson. Και λέμε “ίσως” γιατί οι Αμερικάνοι αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα , ακόμα και πριν από τον κορονοϊό, από την πτώση της αμερικανικής και παγκόσμιας αγοράς και έχουν αρχίσει τις περικοπές και τις απολύσεις.
Όντως, πρόσφατα, ο νέος διευθύνων σύμβουλος Jochen Zeitz της Harley-Davidson έδωσε λεπτομέρειες σχετικά με τα επιχειρηματικά σχέδια της εταιρίας και ανακοίνωσε μείωση της γκάμας των μοντέλων κατά 30%, επικέντρωση στη βελτίωση της ποιότητας και… απόσυρση από αγορές που δεν αποδίδουν όσο θα ήθελε η διοίκηση!
Σύμφωνα με τις πληροφορίες συναδέλφων, αν ευοδώσει η συνεργασία μεταξύ των Κινέζων (QJ) και των Αμερικανών (Harley Davidson) τότε θα δούμε την καινούργια “αμερικάνικη” 350 στα μέσα του 2021.
Στο μεταξύ όμως είναι πολύ πιθανό να έχει προηγηθεί μοντέλο με το λογότυπο της Benelli και αυτό είναι κάτι που αφορά ιδιαίτερα και την ελληνική αγορά, ειδικά αν πρόκειται για το αγαπημένο από πολύ κόσμο… TRK!
Φωτογραφίες: www.motorcycle.com