Καν’το όπως κι όλοι οι άλλοι
Η Harley-Davidson, ακολουθώντας τη μόδα των Adventure, προδίδει ότι θα προχωρήσει στην παρουσίαση και ενός μικρού Pan America, το οποίο θα κατέβει από τα 1250 κυβικά στα 975, θα είναι πιο φθηνό, ελαφρύτερο και πιο ευκολοοδήγητο κι άρα θα απευθύνεται σε ένα ευρύτερο κοινό.
Δεν πρόλαβε να βγει στη δημοσιότητα το νέο Harley-Davidson Nightster 975, και ξαφνικά κυκλοφόρησαν φήμες ότι ετοιμάζεται ένα Adventure αδελφάκι του, το Harley-Davidson Pan America 975.
Τον κινητήρα 975 τον ξέραμε, τον είχαμε δει πριν από δύο χρόνια, τοποθετημένο στο πρωτότυπο Bronx streetfighter, τώρα, όμως, τοποθετήθηκε στο νέο 975T Nightster.
Το Bronx, που εξαφανίστηκε – δυστυχώς – από τη λίστα μοντέλων παραγωγής της αμερικάνικης εταιρίας μαζί με την αλλαγή του προέδρου στο Milwaukee απέδιδε 115 ίππους, ενώ το Nightster ανακοινώνει 90 ίππους.
Δεν είναι μόνο η νέα custom μοτοσυκλέτα της Harley-Davidson που θα χρησιμοποιήσει τον νέο μικρότερο κινητήρα, αφού σε επίσημο έγγραφο της εταιρίας (το οποίο είχε να κάνει με after market αξεσουάρ της εταιρίας για τις μοτοσυκλέτες της), πέρα από την καταχώρηση των γνωστών μας RA1250, RA1250S (που αντιστοιχούν στα δύο υπάρχοντα μοντέλα της Pan America) υπάρχουν και τα RA965S και RA975.
Την ανακάλυψη αυτή έκανε ένας Βραζιλιάνος blogger, ο Doctor Dan (Dan Morel).
Αυτό σημαίνει ότι είναι πολύ πιθανό να δούμε στην παραγωγή δύο νέα μοντέλα Harley-Davidson Pan America 975 με τον V-2 κινητήρα των 60 μοιρών που είδαμε και στο Nightster. Εδώ θυμηθείτε πως οι μεγάλες Pan America των 1250 κυβικών σημειώνουν μεγάλη επιτυχία στην αγορά.
Πρόκειται όμως για τον ίδιο κινητήρα των 975 κυβικών ή θα υπάρξει κι άλλος; Το περίεργο είναι ότι το μοντέλο S δεν αναγράφεται σαν 975 πάνω στα έγγραφα, αλλά σαν 965, το οποίο βεβαίως θα μπορούσε να είναι ακόμα και ορθογραφικό λάθος!
Από την άλλη, θα μπορούσε επίσης η Harley-Davidson να ακολουθήσει μια παρόμοια τακτική με αυτήν που ακολουθεί η BMW με τα F 750 GS και F 850 GS, τα οποία στην πραγματικότητα μοιράζονται τον ίδιο κινητήρα.
Όσον αφορά το Harley-Davidson Pan America 975, το πιο πιθανό είναι η ισχύς του να κυμαίνεται μεταξύ 90 και 100 ίππων, ώστε να ανταγωνιστεί τους αντιπάλους της κατηγορίας των 800-900 cc στην αγορά.
Μια κατηγορία που αποδεικνύεται πολύ επιτυχημένη και πολυπληθής: από το KTM 890 Adventure, το Yamaha Tracer 900, το BMW F 850 GS και το F 900 XR, το νέο CFMoto 800, το Triumph Tiger 900 κ.λπ. Πιστεύουμε ότι σύντομα, μέσα στη χρονιά, το μυστήριο θα λυθεί.