Ξαναγράφοντας την ιστορία των CL
Κι εκεί που νομίζαμε πως η Honda θα αναβίωνε το όνομα των παλαιών της scrambler της οικογένειας των CL μόνο με το 500, πρόσφατα ξεκίνησε την επέκτασή της με ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο για την Κίνα και έπεται συνέχεια στην Ιαπωνία. To Honda CL 300 ξεκινάει από την Ασία, για να καταλήξει στην Ευρώπη…
Ένα πολύ “έξυπνο” μοντέλο είναι το Honda CL300, άξιος συνεχιστής της σειράς της γιαπωνέζικης εταιρίας που διέπρεψε (κυρίως στις ΗΠΑ) τη δεκαετία του 1960 και 1970.
Εμείς, εδώ στην Ευρώπη θα έχουμε το 2023 το δικύλινδρο scrambler Honda CL500, με τον γνωστό μας 500άρη κινητήρα, που βασίζεται στο επίσης γνωστό μας Rebel 500.
Λόγω του ότι στην Ασία κυκλοφορεί εδώ και δυο χρόνια ένα Rebel 300 (και 250 σε κάποιες αγορές) με τον μονοκύλινδρο, τετραβάλβιδο κινητήρα, τι πιο απλό από το να επεκταθεί η γκάμα και να παρουσιαστεί ένα CL300;
Ήταν εύκολο να εφαρμοστεί η ίδια τεχνική μεταμόρφωσης απο cruiser σε scrambler για την Honda και έτσι να δημιουργηθεί ένα νέο μοντέλο, με ελάχιστα πρόσθετα κόστη, κι έτσι ένα ωραιότατο Honda CL300 εμφανίστηκε στην Κίνα.
Eπίσης η γιαπωνέζικη αγορά θα υποδεχθεί στις αρχές του ’23 ένα ολόϊδιο, με μικρότερο κινητήρα, CL250.
Το πιο πιθανό είναι και τα δυο μοντέλα να κατασκευάζονται στην Κίνα από την εκεί κοινοπραξία Sundiro-Honda, με τροχούς που έχουν αλλάξει από τους 16άρηδες του Rebel, στον 19άρη μπροστινό και 17άρη πίσω για τα CL.
Το χαμηλό, μικρότερο υποπλαίσιο του cruiser αντικαθίσταται από ένα πιο ψηλό, που φιλοξενεί μια επίπεδη και μακριά σέλα, ενώ αλλάζει και το ντεπόζιτο.
Εδώ να πούμε πως η ισχνότερη σιλουέτα του 300 μοιάζει να ταιριάζει περισσότερο με το concept CL, με τη συνολική εικόνα να είναι πιο “ανάλαφρη”.
Οι αλλαγές έχουν ως αποτέλεσμα μια αυξημένη απόσταση από το έδαφος στα 165 mm και μια ψηλότερη σέλα στα 790 mm, 10 ολόκληρα εκατοστά υψηλότερα από το Rebel 300.
Το κινεζικής κατασκευής Rebel 300 αποδίδει 25,7 ίππους και ζυγίζει 172 κιλά γεμάτο με την τελική ταχύτητα στα 125 ανακοινώσιμα km/h. Είναι ο κινητήρας που κινεί τα CB300R, CRF300L και CRF300 Rally.
Μέχρι στιγμής έχουν παρουσιαστεί δύο παραλλαγές του μοντέλου, το ένα είναι γυμνό μοντέλο, χωρίς διακοσμητικά στοιχεία και το άλλο με ένα κάλυμμα προβολέα που μιμείται τα αγωνιστικά number plate, μια βάση αριθμού στο πλάι (μόνο αριστερά, αφού δεξιά βρίσκεται η εξάτμιση) ψηλό φτερό μπροστά και χούφτες στα άκρα του τιμονιού.
Σημειώστε πως τα παραπάνω εξτρά αξεσουάρ έχουν επίτηδες μια “παλιακή” σχεδίαση για να ταιριάζουν με την αισθητική της μοτοσυκλέτας
Θα είχε ανταπόκριση από το ευρωπαϊκό κοινό μια μοτοσυκλέτα σαν το Honda CL300: Στην κεντρική Ευρώπη ναι, στην περιφέρεια λιγότερο, λόγω της ιδιαιτερότητας του χαρακτήρα του, που εμπίπτει στην λογική των custom-cafe racer.