MotorBike.gr

Honda CMX500 Rebel 2024: Επίσημη, πλήρης παρουσίαση

02/11/2023

Η επιστροφή του επαναστάτη

Η δημοφιλής cruiser μοτοσυκλέτα της Honda, κομμένη και ραμμένη για κατόχους διπλώματος A2, με τον δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα, αποκτά τρεις ολοκαίνουργιες χρωματικές επιλογές για το 2024. Ακολουθεί η επίσημη, πλήρης παρουσίασή της.

Για πολλούς 20άρηδες αναβάτες, εκπροσώπους της Generation Ζ που ουσιαστικά έχουν μεγαλώσει στην ψηφιακή εποχή, οι μοτοσυκλέτες σημαίνουν κάτι πολύ περισσότερο από ένα απλό μέσο μεταφοράς.

Πρέπει να αντιπροσωπεύουν ένα είδος lifestyle, να δηλώνουν μία άποψη και να τους επιτρέπουν να εκφράζουν την προσωπική τους ταυτότητα. Οι προσδοκίες της συγκεκριμένης κατηγορίας αναβατών διαφέρουν από αυτές των τυπικών αναβατών και οι μοτοσυκλέτες που τους ελκύουν, τις εκφράζουν απόλυτα. Πρέπει να ταιριάζουν με τον τρόπο ζωής τους και παράλληλα να προσφέρουν τη δυνατότητα για περαιτέρω εξατομίκευση. Συνδυάζοντας την παράδοση με επαναστατικές νέες ιδέες και προοπτικές, η CMX500 Rebel προοριζόταν να γίνει μία τέτοια μοτοσυκλέτα.

 

Υιοθετώντας μία κλασική, διαχρονική εμφάνιση, εμπλουτισμένη με ένα πρωτοποριακό, μοντέρνο και χαρακτηριστικό στυλ, η CMX500 Rebel σημείωσε άμεση επιτυχία όταν κυκλοφόρησε το 2017. Από τότε, η συνεχιζόμενη δημοτικότητά της τη βοήθησε να αναδειχτεί σε bestseller μοντέλο στην Ευρώπη στην κατηγορία customcruiser τόσο το 2021 όσο και το 2022!

Το 2020 η Rebel αναβαθμίστηκε σε επίπεδο άνεσης και πρακτικότητας χάρη στην ανανεωμένη σέλα, τις αναθεωρημένες ρυθμίσεις της ανάρτησης και στην προσθήκη ένδειξης επιλεγμένης σχέσης στο κιβώτιο.

Τόσο ο προβολέας όσο και το πίσω φως ήταν νέα στοιχεία και με την προσθήκη φλας LED, απέκτησε full LED φωτισμό παντού. Το ανανεωμένο σύστημα εξάτμισης, συμπεριλαμβανομένου ενός καινούριου αισθητήρα LAF (Linear Air Flow Sensor), εξασφάλισαν τη συμμόρφωση με το πρότυπο EURO5.

Το 2021 είδε την οικογένεια Rebel να διευρύνεται στην Ευρώπη με την εισαγωγή της μεγάλης αδελφής CMX1100.  Αυτή βασίστηκε στη συνταγή που έκανε τη CMX500 Rebel ξεχωριστή και πρόσθεσε υψηλότερες επιδόσεις, πιο έντονο χαρακτήρα, καθώς και προηγμένες τεχνολογίες της Honda.

 

 

Προσιτή, και εύκολη στη χρήση, η Rebel έχει εντελώς δικό της χαρακτήρα και την ίδια στιγμή είναι ένας λευκός καμβάς στον οποίο ο ιδιοκτήτης της μπορεί να εκφράσει τη δημιουργικότητά του. Ως προς τα μηχανικά μέρη, αυτά παραμένουν ίδια για το 2024, με τη διαφορά ότι η Rebel αποκτά δύο νέες στάνταρ χρωματικές επιλογές και ένα νέο μοντέρνο χρωματισμό για την ‘SEdition.

Η εξέλιξη της Rebel ξεκίνησε στη Β. Αμερική, με σκοπό να διεγείρει τη φαντασία της νέας γενιάς αναβατών με διαφορετικό τρόπο σε σχέση με τις παραδοσιακές cruiser μοτοσυκλέτες. Έχοντας το δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα των 471 κ.εκ., με μεγάλα αποθέματα ροπής χαμηλά και ομαλή, γραμμική απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών, η Rebel μπορεί να οδηγηθεί από κατόχους διπλώματος Α2.

Επίσης, πρόκειται για μία κόμπακτ διαστάσεων μοτοσυκλέτα με χαμηλή σέλα, ιδιαίτερα εύκολη στο χειρισμό της σε χαμηλές ταχύτητες. Η θέση οδήγησης είναι ξεκούραστη και φυσική, με τα χέρια του αναβάτη ελαφρώς απλωμένα και τα μαρσπιέ σε μεσαία θέση.

Το σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο της Rebel διαθέτει φρέσκιες, μοντέρνες γραμμές που καταλήγουν σε μία γυμνή ουρά, με το φαρδύ πίσω ελαστικό να θυμίζει έντονα ‘bobber’ μοτοσυκλέτα. Βάφεται σχεδόν εξ ολοκλήρου σε μαύρο χρώμα, ενώ το μονόσελο μπορεί να αντικατασταθεί με σέλα συνεπιβάτη λύνοντας απλά δύο βίδες.

 

Η Honda CMX500 Rebel 2024 θα διατίθεται στις εξής χρωματικές επιλογές:

  • Seal Silver Metallic (νέο)
  • Matt Laurel Green Metallic (νέο)
  • Mat Gunpowder Black Metallic

Η CMX500 RebelSEdition του 2024, θα διατίθεται επίσης στην εξής χρωματική επιλογή:

Pearl Shining Black (νέο)

Κύρια Χαρακτηριστικά

Στυλ & Εξοπλισμός

  • Λιτό και χαμηλό στυλ ‘bobber
  • LCD πίνακας οργάνων με ανοιχτόχρωμες ενδείξεις σε σκούρο φόντο και ένδειξη επιλεγμένης σχέσης κιβωτίου
  • Η σέλα του συνεπιβάτη και τα πίσω μαρσπιέ αφαιρούνται εύκολα για εξατομίκευση
  • Περιλαμβάνεται κιτ εργοστασιακών αξεσουάρ

Δύο ήταν οι λέξεις κλειδιά στις οποίες βασίστηκε το πρόγραμμα εξέλιξης της Rebel: “Simple” και “Raw”. Όμως, το να δημιουργείς τόσα πολλά με τόσα λίγα αποτελεί τέχνη από μόνο του, μία άσκηση μινιμαλιστικού σχεδιασμού στην οποία κάθε λεπτομέρεια μετράει.

 

Και η Rebel δεν απογοητεύει: με χαμηλή, λεπτή σιλουέτα τύπου ‘bobber’, φαρδιά ελαστικά, έντονα κεκλιμένο ρεζερβουάρ 11,2 λίτρων και χοντρό τιμόνι, χαρίζει στον αναβάτη μία θέση οδήγησης που τον βάζει ‘μέσα’ στη μοτοσυκλέτα. Από κάθε οπτική γωνία, η γυμνή της εμφάνιση εκφράζει έναν εντελώς δικό της, ξεχωριστό χαρακτήρα.

Τα περισσότερα εξαρτήματα της Rebel είναι βαμμένα μαύρα, γεγονός που αναδεικνύει τη σχεδιαστική φιλοσοφία της, υπογραμμίζοντας την ίδια στιγμή τον διακριτικό χρωματισμό. Όλα τα φώτα είναι τεχνολογίας LED, και ο επιβλητικός, στρογγυλός προβολέας έχει συμπαγή φακό διαμέτρου 175 mm και βάση από χυτό αλουμίνιο. Το πολύ λεπτό οβάλ πίσω φως και η πινακίδα κυκλοφορίας ταιριάζουν με τη χαμηλωμένη σιλουέτα της Rebel. Μικρά στρογγυλά φλας LED έχουν διάμετρο μόλις 55mm, ενώ ένα στρογγυλό φως θέσης περιλαμβάνεται στα εμπρός φλας.

 

Το ταχύμετρο είναι ένα συμπαγές όργανο 100mm με ανοιχτόχρωμες ενδείξεις σε σκούρο φόντο (negative LCD display), είναι εντυπωσιακό και ευανάγνωστο και περιλαμβάνει ένδειξη επιλεγμένης σχέσης κιβωτίου. Ο κεντρικός διακόπτης βρίσκεται χαμηλά στην αριστερή πλευρά, κάτω από το ρεζερβουάρ.

Η σέλα και τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη αφαιρούνται εύκολα και η γκάμα προσφερόμενων αξεσουάρ περιλαμβάνει πίσω σχάρα, πλάτη, προστατευτικά ρεζερβουάρ και ζελατίνα (flyscreen). Επίσης διατίθενται και νάιλον πλαϊνοί σάκοι πέρα από τους δερμάτινους.

Μία έκδοση ‘S’ – σε ένα νέο υπερβατικό Pearl Shining Black φινίρισμα για το 24YM – ολοκληρώνεται με εργοστασιακή μάσκα προβολέα, φιμέ ζελατίνα, ρετρό προστατευτικά ανάρτησης και φυσούνες πιρουνιού, ειδική καφέ ραφή σέλας σε μοτίβο «διαμάντι» και bronze τροχούς.

Κινητήρας

  • Υδρόψυκτος δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας 471cc, κατάλληλος για κατόχους διπλώματος A2
  • Άφθονη ροπή στις χαμηλές στροφές
  • Μονόδρομος συμπλέκτης ολίσθησης/υποβοήθησης (assist/slipper) βοηθά στον έλεγχο
  • Κοντό τελικό εξάτμισης διαμέτρου 120mm

Ο δικύλινδρος σε σειρά, υγρόψυκτος κινητήρας 471 κ.εκ. με 8 βαλβίδες της Rebel προέρχεται από τη σπορ CBR500R. Για να ανταποκριθεί στον cruiser χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας, τόσο το σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού PGMFI με την αναθεωρημένη χαρτογράφηση, όσο και ο διαφορετικός χρονισμός των βαλβίδων και της ανάφλεξης, επιτρέπουν στον κινητήρα να μην εστιάζει τόσο στην απόδοση στις υψηλές στροφές, όπως στην CBR, αλλά στη ροπή στις χαμηλές και στη γραμμική απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών.

Η μέγιστη ροπή των 43,3Nm στις 6.000 σαλ. συνδυάζεται με μέγιστη ισχύ 46,2 Ps (34kW) στις 8.500 στροφές ανά λεπτό.

 Η διάμετρος και η διαδρομή του κυλίνδρου είναι 67 mm x 66,8 mm με σχέση συμπίεσης 10,7:1. Στο εσωτερικό της κυλινδροκεφαλής υιοθετούνται κοκοράκια με ρουλεμάν που χρησιμοποιούν καπελότα για τη ρύθμιση του διάκενου των βαλβίδων, προσφέροντας μειωμένη καταπόνηση λόγω φορτίου στα ελατήρια των βαλβίδων και περιορισμένες τριβές.

 

 

Η αθόρυβη καδένα του εκκεντροφόρου (SV Chain) διαθέτει πείρους με επίστρωση βαναδίου για μειωμένες τριβές και καλύτερη προστασία από τη σκόνη. Η διάμετρος των βαλβίδων εισαγωγής είναι 26,0 mm και των βαλβίδων εξαγωγής 21,5 mm.

Οι εσωτερικές τριβές έχουν περιοριστεί με την προσθήκη αυλακώσεων στις φούστες των εμβόλων (μία μέθοδος φινιρίσματος που αυξάνει την επιφάνεια επαφής, δημιουργώντας διάκενα στα οποία ρέει το λάδι για καλύτερη λίπανση). Η διαδικασία εμβάπτισης σε άλας ΑΒ 1, μετά τη διαδικασία εναζώτωσης με Isonite, δημιουργεί μία προστατευτική, οξειδωτική επίστρωση.

Τα κομβία του στροφαλοφόρου είναι σε περιεχόμενη γωνία 180° και ο αντικραδασμικός άξονας βρίσκεται πίσω από τους κυλίνδρους, κοντά στο κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας. Η πρωτεύουσα μετάδοση και ο αντικραδασμικός άξονας διαθέτουν κωνικά γρανάζια για περιορισμό του θορύβου. Τα αντίβαρα του στροφάλου έχουν σχεδιαστεί για πιο ομαλή λειτουργία και το χαμηλό βάρος του συνεισφέρει στην ευστροφία του κινητήρα με περιορισμένη αδράνεια.

Ο στροφαλοθάλαμος χρησιμοποιεί φυγοκεντρικά χυτευμένα λεπτά χιτώνια. Ο εσωτερικός σχεδιασμός τους περιορίζει τις απώλειες που μπορεί να προκληθούν από τη διαφορά φάσης ανάφλεξης των κυλίνδρων. Το βαθύ κάρτερ λαδιού έχει χωρητικότητα 3,2 L. Το εύχρηστο, εξατάχυτο κιβώτιο έχει σχεδιαστεί για άνετες αλλαγές ειδικά μέσα στην πόλη.

Ένας μονόδρομος συμπλέκτης ολίσθησης/υποβοήθησης (assist/slipper) καθιστά τις αλλαγές ταχυτήτων μαλακότερες και πιο ομαλές και ελέγχει αποτελεσματικά την αναπήδηση και το πιθανό μπλοκάρισμα του πίσω τροχού στα απότομα κατεβάσματα σχέσεων.

Η εξαγωγή 2 σε 1 προωθεί τα καυσαέρια στον καταλύτη και εν συνεχεία επιταχύνονται στον πρώτο θάλαμο και στο δεύτερο θάλαμο αντήχησης. Η εξάτμιση παράγει έναν μπάσο ήχο που ταιριάζει με το ροπάτο χαρακτήρα του κινητήρα. Ένας αισθητήρας Linear Air Flow (LAF) και εσωτερικές ρυθμίσεις στο κοντό τελικό διαμέτρου 120 χλστ. συνεισφέρουν στη συμμόρφωση του κινητήρα με τα πρότυπα EURO5.

Πλαίσιο

  • Χαμηλό, σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο
  • Μαλακές, άνετες αναρτήσεις εμπρός και πίσω, αμορτισέρ λαδιού-αερίου πίσω
  • Ελαστικά 130/90-16 μπροστά και 150/80-16 πίσω

Για να υποστηρίξει τη χαμηλή σιλουέτα της Rebel, το ελκυστικό, σωληνωτό πλαίσιο διαθέτει τρία σημεία στήριξης του κινητήρα και έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι όσο το δυνατόν στενότερο ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη.

Η σκληρότητα των ελατηρίων και η χωρητικότητα λαδιού του πιρουνιού έχουν βελτιστοποιηθεί ώστε να προσφέρουν ιδανική απόσβεση και ποιότητα κύλισης. Το ίχνος του τροχού είναι 110 mm με γωνία κάστερ 28°.

Η γωνία (offset) 30° του πιρουνιού σε συνδυασμό με το μεταξόνιο των 1490 mm επιτρέπουν χαμηλό ύψος σέλας 690mm. Η τοποθέτηση των μαρσπιέ σε μεσαία θέση διασφαλίζει μία φυσική θέση οδήγησης, με ισορροπημένες και ουδέτερες αντιδράσεις κατά τις αλλαγές κατεύθυνσης.

Το πλαίσιο περιλαμβάνει ένα καινοτόμο πίσω ημικυκλικό σχήμα (loop) που διαχωρίζει την πιο παχιά σέλα από το μεταλλικό φτερό. Το βιδωτό, αλουμινένιο υποπλαίσιο προσφέρει περαιτέρω δυνατότητες εξατομίκευσης (customisation).

Το πιρούνι φέρει μπουκάλες 41 mm σε απόσταση 230 mm μεταξύ τους για στιβαρή πληροφόρηση του συστήματος διεύθυνσης, άνεση και στυλ. Το σωληνωτό, ατσάλινο ψαλίδι έχει διάμετρο 45 mm και συνεργάζεται με δύο αμορτισέρ αζώτου με δυνατότητα ρύθμισης της προ-φόρτισης ελατηρίου σε 5 θέσεις.

Η μοτοσυκλέτα φορά ελαστικά της Dunlop με στάνταρ διαστάσεις 130/90-16 μπροστά και 150/80-16 πίσω. Η σχεδίαση των τροχών 16 ιντσών από χυτό αλουμίνιο είναι απλή όσο και χαρακτηριστική, ενώ ο μπροστινός δίσκος των 296mm δένει οπτικά με τα μπράτσα του τροχού. Η διπίστονη δαγκάνα των φρένων εμπρός συνδυάζεται με μονοπίστονη πίσω.

Αξεσουάρ

Καθώς πρόκειται για μία μοτοσυκλέτα με γνήσιο custom χαρακτήρα, συνοδεύεται από μία εκτενή γκάμα Γνήσιων Αξεσουάρ Honda που διατίθενται τόσο μεμονωμένα όσο και στο πλαίσιο ειδικά σχεδιασμένων πακέτων και είναι έτοιμα να τοποθετηθούν στη CMX500 Rebel.

Το Comfort Pack έχει στόχο να αυξήσει την πρακτικότητα της Rebel, με την προσθήκη των παρακάτω αξεσουάρ:

  • Πίσω Σχάρα
  • Πλάτη Συνεπιβάτη
  • Meter Visor
  • Ρυθμιζόμενη μανέτα φρένου
  • Πρίζα 12V

Το Travel Pack αυξάνει την ικανότητα μεταφοράς της Rebel και περιλαμβάνει

Πλαϊνούς Σάκους από Νάιλον

Το Special Pack διατίθεται σε δύο χρωματισμούς και περιλαμβάνει αξεσουάρ που αναδεικνύουν το στυλ “rebel”:

  • Προστατευτικά Ρεζερβουάρ (Κέντρο & Πλάι)
  • Καλύμματα Ανάρτησης & Φυσούνες Πιρουνιού (στάνταρ τοποθέτηση για την ‘Sedition)
  •  Κάλυμμα προβολέα (στάνταρ τοποθέτηση για την ‘Sedition)
  •  Custom Σέλες Αναβάτη και Συνεπιβάτη (διαθέσιμες σε μαύρο ή καφέ (στάνταρ για την έκδοση ‘S’)

Διατίθενται επίσης τα κάτωθι αξεσουάρ

  • Solo Σχάρα
  • Δερμάτινοι Σάκοι

Τεχνικά χαρακτηριστικά  

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος Υδρόψυκτος, DOHC
Κυβισμός (cm³) 471
Αρ. βαλβίδων ανά κύλινδρο 4
Διάμετρος  Διαδρομή (mm) 67 x 66.8
Σχέση Συμπίεσης 10.7:1
Μέγιστη Ισχύς 46.2 PS (34kW) /8.500rpm
Μέγιστη Ροπή 43.3Nm/6.000rpm
Χωρητικότητα κάρτερ λαδιού 3.2 L
Επίπεδο θορύβου (dB) Lwot 78

Lurban 74

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ
Τροφοδοσία PGM-FI
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ καυσίμου 11.2L
Κατανάλωση καυσίμου 27km/litre
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Μίζα Ηλεκτρική
Χωρητικότητα μπαταρίας 12V
Ισχύς ACG 0.5kW
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Τύπος Συμπλέκτη Υγρός, πολύδισκος
Τύπος Κιβωτίου 6- τάχυτο
Τελική Μετάδοση Αλυσίδα
ΠΛΑΙΣΙΟ
Τύπος Ατσάλινο σωληνωτό, τύπου ‘Διαμάντι’
ΠΛΑΙΣΙΟ
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ) 2,205 x 820 x 1,090
Μεταξόνιο 1490mm
Γωνία κάστερ 28°
Ίχνος τροχού 110
Ύψος σέλας 690mm
Απόσταση από το έδαφος 125mm
Βάρος (πλήρες υγρών) 191kg
Ακτίνα στροφής 2.8m
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός Τηλεσκοπικό πιρούνι 41mm
Πίσω Διπλά αμορτισέρ Showa
ΤΡΟΧΟΙ
Τροχός εμπρός 16M/C x MT3.00
Τροχός πίσω 16M/C x MT3.50
Ελαστικό εμπρός 130/90-16M/C 67H
Ελαστικό πίσω 150/80-16M/C 71H
ΦΡΕΝΑ
Σύστημα ABS Δικάναλο
ΟΡΓΑΝΑ & ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ
Όργανα Ψηφιακά
Προβολέας εμπρός LED
Πίσω φως LED

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!