MotorBike.gr

Kawasaki Eliminator 500, 2024: Παρουσιάστηκε επίσημα (+video)

22/09/2023

Ο αντίπαλος του Honda Rebel είναι εδώ

Μόλις χθες παρουσιάστηκε στη Γερμανία το νέο μοντέλο της Kawasaki από την εκεί αντιπροσωπεία, το οποίο καλύπτει την κατηγορία cruiser και ονομάζεται Eliminator 500. Έφτιαξε η Kawasaki νέο κινητήρα στα μεσαία κυβικά; Περίπου…

Γιατί η παρουσίαση του Kawasaki Eliminator 500 έγινε στη Γερμανία;

Γιατί η Kawasaki μπήκε στον κόπο να δημιουργήσει έναν καινούργιο κινητήρα στα 500 κυβικά;

Προέρχεται άραγε από τον υφιστάμενο κινητήρα 650 που χρησιμοποιούν τα Versys;

Πάμε να δώσουμε απαντήσεις. Η παρουσίαση του Eliminator έγινε στη Γερμανία, λόγω του ότι η εκεί αγορά υποστηρίζει την κατηγορία των cruiser μοτοσυκλετών με καλές πωλήσεις.

Ο κινητήρας δεν προέρχεται από μείωση του κυβισμού του 650άρη του Versys (και των άλλων μοντέλων που τον χρησιμοποιούν, Ζ, Ninja, κ.λπ.), αλλά από τον υπερκυβισμένο δικύλινδρο σε σειρά 400άρη των αντίστοιχων Ζ400 και Ninja 400.

Έξυπνη κίνηση, αφού αν έφτιαχναν έναν 500άρη κινητήρα μειώνοντας τον κυβισμό του 650 θα είχαν έναν ογκώδη βαρύ κινητήρα, ενώ αυξάνοντας τον κυβισμό του 400 δημιούργησαν έναν compact και ελαφρύ κινητήρα.

Σημαντική είναι η δημιουργία ενός “500άρη” από την Kawasaki, έτσι ώστε να εκμεταλλευτεί τη νομοθεσία της Ευρώπης για την κατηγορία διπλωμάτων Α2.

Ο δικύλινδρος οκταβάλβιδος, υγρόψυκτος κινητήρας, δεν είναι 499 cc, αλλά 451 cc, κι αυτό προέκυψε μέσω της αύξησης της διαδρομής των εμβόλων στα 58,6 mm. Η απόδοσή του είναι 45,4 hp (33,4 kW) στις 9.000 rpm, με τη μέγιστη ροπή να ανακοινώνεται στα 42,6 Nm στις 6.000 rpm.

Σαράντα πέντε ίπποι δεν είναι καθόλου άσχημοι για τον “νέο” κινητήρα της Kawasaki, ο οποίος εμπίπτει στην κατηγορία διπλωμάτων οδήγησης Α2 που έχει όριο τους 48 ίππους.

Το Kawasaki Eliminator 400 – πάνω στο οποίο βασίζεται το 500 – είχε παρουσιαστεί το Μάρτιο του 2023 για τις ασιατικές αγορές (διαβάστε εδώ), με κινητήρα 398 cc και μέγιστη ισχύ 48 ίππων (35 kW) στις 10.000 rpm όμως.

Η ροπή του μάλιστα είναι χαμηλότερη στα 37 Nm και στις υψηλότερες στροφές (στις 8.000 rpm) σε σύγκριση με το 500.

Το Kawasaki Eliminator 500 θα σταθεί αντιμέτωπο κυρίως απέναντι στα δυο 500άρια (471 cc είναι ο πραγματικός κυβισμός τους) της Honda, τα Rebel και το CL, που καλύπτουν την κατηγορία cruiser το πρώτο και την retro-scrambler το δεύτερο.

 

Η μαύρη/πορτοκαλί έκδοση που βλέπετε στις φωτογραφίες είναι η ακριβότερη SE (Special Edition) με μικρό φέρινγκ και μερικά ακόμα εξτρά εξαρτήματα.

Με ατσάλινο πλαίσιο τύπου χωροδικτύωμα και ψαλίδι φτιαγμένο από αλουμίνιο, το Eliminator 500 κρατάει το βάρος του σε λογικά πλαίσια – στα 176 κιλά, ενώ το βασικό χαρακτηριστικό του, πέρα από την ταιριαστή για την κατηγορία εμφάνιση, είναι το χαμηλό ύψος σέλας στα μόλις 735 mm.

Το ανεστραμμένο πιρούνι έχει καλάμια διαμέτρου 41 mm και διαδρομή 119 mm ενώ τα δύο (η παράδοση, βλέπετε) αμορτισέρ πίσω δίνουν διαδρομή 89 mm.

Ο μπροστινός τροχός έχει διάμετρο 18 ιντσών και ο πίσω 16 ίντσες, με διαστάσεις ελαστικών 130/70 μπροστά και 150/80 πίσω.

Τα φρένα είναι ένας δίσκος μπροστά κι ένας πίσω, διαμέτρου 310 mm και 220 mm αντίστοιχα (με δαγκάνες δύο εμβόλων), που χρησιμοποιούν δικάναλο ABS.

Το Kawasaki Eliminator 500, κομμένο και ραμμένο πλέον για την Ευρώπη, κατασκευάζεται όπως και όλη η σειρά των 650αριών της Kawasaki (και όχι μόνο) στην Ταϊλάνδη και η ευρωπαϊκή τιμή του αναμένεται να είναι κοντά στις 8.000 ευρώ.

Το περιμένουμε στις εκθέσεις μοτοσυκλετών τους πρώτους μήνες του 2024.

Περισσότερες πληροφορίες: www.kawasaki.eu

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!