MotorBike.gr

Kawasaki HEV Ninja 7 Hybrid: Επανάσταση τώρα!

09/10/2023

Έρχεται το 2024 το υβριδικό Kawasaki παραγωγής!

Μετά από σειρά πατεντών και πρωτότυπων μοντέλων, η Kawasaki παρουσίασε επίσημα την πρώτη υβριδική μοτοσυκλέτα παραγωγής στον κόσμο: την Kawasaki Ninja 7 Hybrid. Όπως ήταν αναμενόμενο, ένας ηλεκτροκινητήρας συμπληρώνει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και η απόδοση πλησιάζει τους 70 ίππους! Η μοτοσυκλέτα θα διατίθεται για πώληση από τις αρχές του 2024!

Η Kawasaki παρουσιάζει τη Ninja 7 Hybrid, την πρώτη υβριδική μοτοσυκλέτα παραγωγής παγκοσμίως. Διαθέτοντας συμβατικό κινητήρα (όχι 650 κυβικών όπως αρχικά υποθέσαμε) 450 κυβικών και βοηθητικό ηλεκτροκινητήρα 9 ίππων, η απόδοση ανεβαίνει στους 68 συνολικά ίππους.

Με πολλά σχέδια διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας να διαρρέουν και να αποκαλύπτονται, με πρωτότυπα μοντέλα να εμφανίζονται σε σαλόνια, βίντεο και επεξηγήσεις στρατηγικής να δημοσιεύονται, η ιστορία γύρω από την υβριδική μοτοσυκλέτα παραγωγής της Kawasaki “σιγόβραζε” εδώ και πολύ καιρό.

Στο σαλόνι της Eicma το 2022, η Kawasaki έριξε την πρώτη πιστολιά και έδειξε ένα πραγματικό, λειτουργικό πρωτότυπο που φαινόταν έτοιμο για παραγωγή και κυκλοφορία. Τώρα, τον Οκτώβριο του 2023, έρχεται η επιβεβαίωση: η Kawasaki παρουσίασε επίσημα το μοντέλο παραγωγής που ονομάζεται Ninja 7 Hybrid, είναι υβριδικό και θα πωλείται κανονικά από του χρόνου.

Το υβριδικό Kawasaki, παλαιότερα γνωστό ως HEV, έδειξε τα πρώτα σημάδια ύπαρξής του το καλοκαίρι του 2022 στον αγώνα αντοχής της Suzuka, στην Ιαπωνία.

Εκεί έκανε γύρους επίδειξης  για πρώτη φορά μπροστά στο κοινό και όλοι υπέθεσαν πως η Kawasaki θα χρησιμοποιούσε σαν βάση την πλατφόρμα των 650 δικύλινδρων σε σειρά.

Αυτό άλλαξε στο δρόμο. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης που επιλέχθηκε είναι ο νέος δικύλινδρος σε σειρά 451 κυβικών, τον οποίο είδαμε πρόσφατα πάνω στο Eliminator 500.

Πάνω σε αυτόν η Kawasaki έχει τοποθετήσει ένα σύστημα εκκίνησης-γεννήτριας 48 volt στο κιβώτιο ταχυτήτων, πίσω από τη συστοιχία κυλίνδρων.

Η μικρή μπαταρία, με άγνωστη χωρητικότητα, βρίσκεται κάτω από τη σέλα στο πίσω τμήμα του πλαισίου, αλλά η ιδιαιτερότητά της είναι πως δεν μπορεί να φορτιστεί εξωτερικά, αλλά μόνο μέσω του κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης του νέου Kawasaki Ninja 7 Hybrid των 451 κυβικών αποδίδει 45 ίππους, ενώ τώρα η Kawasaki αναφέρει ότι έχει μέγιστη απόδοση 59 ίππων, που συμπληρώνονται από τους 9 ίππους του ηλεκτροκινητήρα, κι αυτό συνολικά έχει ως αποτέλεσμα 68 ίππους τελικής ιπποδύναμης.

Καλή απόδοση για ένα 450, κακό για την Ευρώπη, όπου δεν θα μπορεί να οδηγηθεί η μοτοσυκλέτα με δίπλωμα οδήγησης Α2.

Όσον αφορά τη ροπή, η Kawasaki δεν την ανακοινώνει, αλλά αναφέρει συνοπτικά: “Σε ό,τι έχει να κάνει με την επιτάχυνση, το Ninja 7 Hybrid μπορεί να συμβαδίσει με ένα σούπερ σπορ κυβισμού και 1.000 cc (όταν χρησιμοποιείται η λειτουργία e-Boost) από μια στάση”!

Τόσο γενική είναι η ανακοίνωση, όπως και η αναφορά στην κατανάλωση καυσίμου, η οποία λέγεται ότι είναι στα επίπεδα ενός κινητήρα 250 cc.

Το e-boost που είναι η ώθηση από τον ηλεκτροκινητήρα του Kawasaki Ninja 7 Hybrid, παρέχει κατά κύριο λόγο περισσότερη ροπή κατά την εκκίνηση από στάση.

Το πόσο πολύ αυξάνεται η απόδοση δεν είναι γνωστό, αλλά η Kawasaki χρησιμοποιεί ένα συγκρίσιμο χαρακτηριστικό όπως στα Ninja e-1 και Z e-1 που παρουσίασε νωρίτερα και ανακοίνωσε τις τιμές τους στην Αγγλία: μιλάει για ισχύ 5,2 παραπάνω ίππων στην εκκίνηση.

Τώρα, περνώντας στο κιβώτιο ταχυτήτων, αυτό είναι αυτόματο. Το σύστημα της Kawasaki θα μπορεί να είναι κατ’ επιλογήν χειροκίνητο (με χειριστήρια στο τιμόνι) ή αυτόματο, γι’ αυτό και απουσιάζει η μανέτα του συμπλέκτη από το αριστερό άκρο του τιμονιού και το λεβιέ των ταχυτήτων.

Το κιβώτιο της Kawasaki δεν έχει καμία σχέση με το DCT της Honda με τους 2 συμπλέκτες, αφού πρόκειται για ένα συμβατικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων που ελέγχεται ηλεκτρονικά, όπως έχει δείξει η εταιρία σε προηγούμενα διπλώματα ευρεσιτεχνίας.

Το σύστημα ελέγχου Kawasaki επιτρέπει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης να σβήνει όταν είναι σταματημένος και να εκκινεί σαν αυτόματο σύστημα start-stop που περιλαμβάνει την αυτόματη εμπλοκή της πρώτης ταχύτητας.

Η τιμή της υβριδικής Kawasaki HEV Ninja 7 Hybrid,  υπολογίζουμε ότι θα είναι πάνω από 13-14.000 ευρώ.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!