Παπί με πάνω από 180 κυβικά εκατοστά
Νέα καταφθάνουν από τη Μαλαισία ότι η τοπική εταιρία Modenas, σε συνεργασία με την Kawasaki ετοιμάζουν ένα super-παπί που όχι μόνο θα ακολουθήσει τη μόδα της αγοράς για περισσότερα κυβικά, αλλά θα φέρει στην κατηγορία καινοτομίες. Για να δούμε…
Παρότι στην Ευρώπη τα παπιά είναι παντελώς άγνωστα – εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων όπως η Μ. Βρετανία, αν κι αυτό συνέβαινε στο παρελθόν – η Ελλάδα “αντιστέκεται” σθεναρά.
Το ίδιο κάνουν ως γνωστόν και οι αγορές της Ν. Ανατολικής Ασίας όπως η Ινδονησία, η Ταϊλάνδη, το Βιετνάμ, η Καμπότζη, οι Φιλιππίνες, αλλά και η Μαλαισία, όπου τα παπιά (ή “κάπ-τσάι” όπως αποκαλούνται) αποτελούν το κύριο μέσο μετακίνησης και δουλειάς για πολλά εκατομμύρια ανθρώπους.
Με το πέρασμα του χρόνου, το απλό, τίμιο, βασικό παπί άρχισε να αναβαθμίζεται, με όλες τις γιαπωνέζικες εταιρίες να παρουσιάζουν εξελιγμένο μοντέλο από 150 κυβικά και πάνω. Όλες; Όχι ακριβώς, αφού η Kawasaki, που είχε έτσι κι αλλιώς καιρό να παρουσιάσει παπί στη γκάμα της, δεν ακολούθησε την τάση.
Τι γίνεται όμως; Η Kawasaki διατηρεί εδώ και χρόνια μια συνεργασία (joint venture) με την μαλαισιανή Modenas και φήμες από την ασιατική χώρα αναφέρουν ότι οι δυο συνεργάτιδες είναι έτοιμες να παρουσιάσουν ένα super-παπί πολλών κυβικών, όπως έχει κάνει εξάλλου και η SYM με το VF 185 και πρόσφατα η Benelli με το RCX 185, το οποίο μάλιστα μόλις ήρθε στη χώρα μας.
Mε το παπί της Kawasaki-Modenas να αναμένεται να φτάσει στην παραγωγή το 2025, οι πληροφορίες λένε ότι θα χρησιμοποιεί υγρόψυκτο, τετραβάλβιδο κινητήρα μοτοσυκλέτας με κανονικό κιβώτιο ταχυτήτων (βλ. συμπλέκτη και έξι σχέσεις), ενώ “κανονικός” θα είναι και ο κύλινδρος που θα βρίσκεται σε όρθια θέση και όχι παράλληλα με το έδαφος όπως κάνουν τα “κοινά” παπιά.
Πού θα τον βρει όμως τέτοιο κινητήρα η Modenas, η οποία ανέκαθεν αναλάμβανε την κατασκευή παπιών για την Kawasaki, με δεδομένο πως η μαλαισιανή εταιρία δεν παράγει πλέον κινητήρες ή μοτοσυκλέτες, αλλά αντίθετα τις παίρνει έτοιμες από άλλους κατασκευαστές και τους βάζει το σήμα της; Το πιθανότερο είναι να τον δανειστεί από την ινδική Bajaj με την οποία συνεργάζεται και να τον ταιριάξει σε ένα δικό της πλαίσιο.
Tέτοιου κυβισμού και “ύφους” είναι τα παπιά που φτιάχνει σήμερα στη Μαλαισία η Modenas, η οποία ετοιμάζεται να κάνει το βήμα προς τους μεγαλύτερους κυβισμούς
Το Super-Παπί αναμένουμε ότι θα έχει ως κύρια χαρακτηριστικά του ανάποδο πιρούνι μπροστά και ένα δισκόφρενο σε κάθε τροχό (με ABS) και φυσικά σπορ σχεδίαση που θα θυμίζει supersport μοτοσυκλέτα.
Τώρα αν κοιτάζετε τη φωτογραφία που δημοσιεύουν ιστοσελίδες στην Ν. Ασία και αναπαράγουμε κι εμείς, μη δίνετε ιδιαίτερη βάση, μιας και πρόκειται για δημιούργημα φαντασίας κάποιου “ψηφιακού καλλιτέχνη”, με το σουπερ-παπί της Kawasaki-Modenas να φοράει δικύλινδρο κινητήρα (!) και δυο δισκόφρενα “ταψιά” μπροστά, με τελικό από 1000άρι Superbike πίσω…
Περισσότερες πληροφορίες εντός του έτους…