Benelli, CF Moto και Βenda… το πρώτο αίμα
Αργά ή γρήγορα θα γινόταν κι αυτό. Η Κίνα, η οποία στο παρελθόν έφτιαχνε “μικρά και φτηνά” μηχανάκια, τώρα παρουσιάζει τα πρώτα της “μεγάλα και σχετικά ακριβά”. Η ώρα για την παρουσίαση μοτοσυκλετών με μεγάλου κυβισμού κινητήρες έχει φτάσει για την τεραστίων δυνατοτήτων Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας.
Πρώτα είναι το Benda LF-01, ένα κινεζικό “κρουαζιερόπλοιο” σε δυο τροχούς, που θέλει να θυμίσει σε σημεία το Diavel της Ducati, αλλά φοράει τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα.
Στο σαλόνι CIMA Expo, που πραγματοποιήθηκε στην Κίνα και θεωρείται η μεγαλύτερη διεθνής έκθεση της χώρας, έγιναν τα αποκαλυπτήρια της Benda LF-01, όπως και των υπολοίπων μοτοσυκλετών που παρουσιάζουμε σήμερα.
Η LF-01 ακολουθεί τις γραμμές των muscle bikes που θέλουν να θυμίζουν dragster, με χαμηλό συνολικό ύψος, μακρύ μεταξόνιο, ανεστραμμένο πιρούνι και πίσω ανάρτηση με ένα αμορτισέρ.
Το πλαίσιο είναι δύο δοκών και φαίνεται να είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο, ενώ αν το συνολικό βάρος αντιστοιχεί όντως σε αυτό που ανακοινώνεται, τότε μιλάμε για ένα θαύμα 217 κιλών.
Οι τροχοί έχουν διαστάσεις 130/70 19 “μπροστά, ενώ πίσω υπάρχει τεράστιο επιβλητικό 310/35 18”. Οι τέσσερις εξατμίσεις προδίδουν και τη διάταξη του κινητήρα, ο οποίος είναι εμπνευσμένος από έναν αντίστοιχο της Honda. Είναι τετρακύλινδρος σε σειρά 680cc και θυμίζει έντονα Honda CB650.
Ο κινητήρας της Benda LF-01 αποδίδει περίπου 97 ίππους στις 12.000 rpm.
Ενδιαφέρον έχει ότι ο μονός προβολέας δεν είναι προβολέας αλλά μια είσοδος Ram-Air, η οποία μεταφέρει τον αέρα στο φιλτροκούτι!
Ο πραγματικός προβολέας είναι ακριβώς πάνω από αυτή την εισαγωγή και είναι ένα μικρό στοιχείο LED.
Το αν θα φτάσει ποτέ η μοτοσυκλέτα στην Ευρώπη είναι κάτι που θα το δείξει το μέλλον, μιας και θα πρέπει πρώτα να μπει στην παραγωγή…
Στο ίδιο σαλόνι, το CIMA (China International Motorcycle Trade Exhibition), η Benelli παρουσίασε μια μεγάλη καινοτομία για το 2021: ένα μεγάλο τρικύλινδρο Grand Tourer, το Benelli 1200 GT.
Καθώς υπάρχει πιθανότητα η ευρωπαϊκή νομοθεσία να αναβάλλει ή να ακυρώσει τις προδιαγραφές Euro5, η εταιρία αποφάσισε να περάσει στην αντεπίθεση “αλά κινεζικά”.
Ύστερα από τέσσερα χρόνια που κυκλοφορούσαν φήμες από δω κι από κει, βλέπουμε τελικά το 1200 GT στην τελική του έκδοση, να χρησιμοποιεί τον ιδιαίτερο καιι αξιόλογο κινητήρα ο οποίος προέρχεται απευθείας από τα Benelli Tornado και Tre-k του παρελθόντος.
Ο κινητήρας είναι τρικύλινδρος σε σειρά με 1.209 cc (αυξήθηκε σε σύγκριση με τα προηγούμενα 1.130 cc), με ισχύ 134 hp και τελική ταχύτητα πάνω από 220 km/h. Δεν γνωρίζουμε αν περνάει προδιαγραφές Euro 5 ώστε να μπορέσει να πουληθεί στην Ευρώπη, παρότι κάτι τέτοιο είναι πολύ πιθανό.
Το σύστημα πέδησης χρησιμοποιεί ακτινικές δαγκάνες Brembo και ABS της Bosch, ενώ οι αναρτήσεις παρέχονται από την Kayaba.
Οι ζάντες είναι 17 ιντσών, η χωρητικότητα του ντεπόζιτου είναι 22 λίτρα, όπως θα έπρεπε να είναι σε μια μοτοσυκλέτα μεγάλου τουρισμού.
Το ύψος της σέλας είναι 780 mm και όσον αφορά την άνεση των επιβαινόντων, το Benelli 1200 GT φαίνεται να διαθέτει “όλο το πακέτο”. Με ψηλό και πλατύ φέρινγκ/ζελατίνα, ρυθμιζόμενη σε ύψος ζελατίνα, προβολείς LED, φαρδιά και άνετη σέλα, έγχρωμη οθόνη TFT, τριπλέτα βαλιτσών.
Υπάρχει επίσης πρόβλεψη για ηχοσύστημα, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, σύστημα κεντρικού διακόπτη χωρίς κλειδί. Εν ολίγοις, φαίνεται ότι υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις για μια μοτοσυκλέτα ικανή να ανταγωνιστεί καθιερωμένες, καταξιωμένες μοτοσυκλέτες μεγάλου τουρισμού. Το ερώτημα όμως παραμένει: θα καταφέρει να φτάσει στην Ευρώπη;
Στον αντίποδα του τουριστικού της Benelli υπάρχει το επίσης μεγάλου τουρισμού CFMoto 1250TR-G που χρησιμοποιεί τον δικύλινδρο κινητήρα του KTM LC8.
Το μοντέλο της κινεζικής CFMoto, που έκανε κι αυτό την παρθενική του εμφάνιση στην CIMA χρησιμοποιεί έναν κινητήρα 1.279 cc, με μέγιστη ισχύ άνω των 140 ίππων και 120 Nm μέγιστης ροπής. Αυτά τα στοιχεία καθιστούν το CFMoto 1250TR την ισχυρότερη μοτοσυκλέτα που έχει κατασκευαστεί ποτέ στην Κίνα.
Η CFMoto φτιάχνει ήδη τους δικύλινδρους κινητήρες σε σειρά της ΚΤΜ για τα 790 και 890 και επιπλέον κατασκευάζει μοτοσυκλέτες KTM για την κινεζική αγορά. Το 1250TR-G θα μπορούσε επίσης να κατασκευάζεται στην Κίνα, παρόλα αυτά διαθέτει πολλά ευρωπαϊκά premium εξαρτήματα.
Τα φρένα είναι της Brembo με δαγκάνες ακτινικής στήριξης και οι αναρτήσεις είναι της WP – η οποία που ανήκει στην KTM.
Υπάρχει ένα ενσωματωμένο στερεοφωνικό σύστημα από την JBL και η πλήρης πολύ μεγάλη έγχρωμη οθόνη TFT.
Το CFMoto 1250TR-G αναμένεται να μπει στη μαζική παραγωγή εντός του πρώτου εξαμήνου του 2021.
Το μοντέλο αρχικά θα επικεντρωθεί στην αγορά της Κίνας και αργότερα θα εξαχθεί και σε άλλες αγορές του χώρου, ενώ μέσα στα σχέδια της εταιρίας είναι φυσικά και η ευρωπαϊκή αγορά…
Όπως καταλάβατε οι Κινέζοι έρχονται… καλπάζοντας!
Φωτογραφίες: newmotor.com.cn