MotorBike.gr

Kove 2024: Motocross και Εnduro 250 και 450cc, τώρα!

16/11/2023

H κινεζική εναλλακτική της Kove για Enduro και Motocross

Ιδιαίτερα σημαντική είναι η είσοδος της Kove στο χώρο του μοτοκρός και του εντούρο, έναν χώρο που μέχρι σήμερα θεωρείτο “άβατο” για οποιονδήποτε άλλον, πέραν ελάχιστων Ευρωπαίων και Ιαπώνων κατασκευαστών. Σύντομα ο κόσμος της μοτοσυκλέτας και οι οπαδοί αυτής της σκηνής θα έχουν τη δυνατότητα αγοράς μιας “εναλλακτικής” off road μοτοσυκλέτας που θα φέρει το ταμπελάκι “Made in China”.

Το Κοve MX250 που παρουσιάστηκε στο φετινό σαλόνι του Μιλάνου, είναι η εξέλιξη του πρωτοτύπου που είδαμε πέρυσι, το οποίο τώρα δηλώνει έτοιμο να βγει στην παραγωγή και τις χωμάτινες πίστες.

Όπως και το MX450, είναι εξοπλισμένο με έναν εντελώς νέο κινητήρα και έτοιμο, σύμφωνα με την KOVE, να ανταγωνιστεί άμεσα τις μεγάλες εταιρίες του χώρου.

Πέρσι η Kοve κατέπληξε τον κόσμο με ένα περίπτερο στο σαλόνι του Μιλάνου, γεμάτο καινοτομίες, ενώ φέτος υπάρχουν ακόμη περισσότερα νέα μοντέλα, τα οποία ‘αγκαλιάζουν’ σχεδόν όλες τις κατηγορίες μοτοσυκλετών.

Οι μοτοσυκλέτες εκτός δρόμου αντιπροσωπεύουν ένα μεγάλο μέρος της αγοράς στην οποία σκοπεύει η Kove να διεισδύσει, στην Ευρώπη.

Οι τελικές εκδόσεις των MX 250 και 450 ήταν παρούσες στην EICMA, ενώ παρουσιάστηκε και ένα ολοκαίνουργιο 250άρι εντούρο.

Ο μονοκύλινδρος κινητήρας του Kove MX250 είναι υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος με δύο εκκεντροφόρους, με ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου, έχει κυβισμό 249,9 cc σε διάμετρο – διαδρομή 79×51 mm και λόγο συμπίεσης 13,9:1.

Το Kove MX250 ξεχωρίζει για την ελαφρότητα του κινητήρα του, αφού ο Κινέζος κατασκευαστής ανακοινώνει βάρος μόλις 26 κιλών, με την ιπποδύναμή του να φτάνει τους 40,2 ίππους (30 kW) στις 12.000 rpm, γεγονός που τον καθιστά καλή βάση για την κατηγορία MX2.

Το πλαίσιο είναι διπλό κλειστό σωληνωτό από ατσάλι υψηλής αντοχής HC700, με ψαλίδι αλουμινίου και υποπλαίσιο φτιαγμένο από το ίδιο μέταλλο.

Το πιρούνι είναι ανάποδο, ρυθμιζόμενο, κινεζικής κατασκευής Yu-An, με τα καλάμια του να έχουν επίστρωση DLC. Πίσω συναντάμε ένα μονό αμορτισέρ με προοδευτικούς συνδέσμους. Οι διαδρομές των αναρτήσεων είναι 305 mm μπροστά και 315mm πίσω.

Ολόκληρο το σύστημα των φρένων (δισκόφρενα, τρόμπες, δαγκάνες) είναι της κινεζικής Taisko.

Οι τροχοί είναι 21 και 19 ιντσών με διαστάσεις ελαστικών 80/100-21 και 100/90-19, μπροστά και πίσω. Το βάρος του Kove MX 250 είναι 97 κιλά.

Περνώντας τώρα στο Kove MX450, βλέπουμε πως η υπερδραστήρια εταιρία χρησιμοποιεί ίδιο πλαίσιο και αναρτήσεις, όπως ήταν λογικό, με το ΜΧ250.

Ο μεγάλος κινητήρας της Kove (τον οποίο χρησιμοποιεί και στο 450 Rally) είναι ψεκαστός τετράχρονος, υγρόψυκτος, μονοκύλινδρος με 449,9 κυβικά, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες στον κύλινδρο, αλλά με μία σχέση λιγότερη στο κιβώτιο -5 αντί για 6, όπως το 250.

Η διάμετρος και η διαδρομή είναι 96×62,15 mm και η αναλογία συμπίεσης 14:1.

Η μέγιστη ιπποδύναμη σύμφωνα με την εταιρία φτάνει τους 65 ίππους στις 9.500 rpm και τα 4,99 χιλιογραμμόμετρα ροπής στις 7.500 rpm. Το βάρος του κινητήρα παραμένει και εδώ χαμηλά στα 28 μόλις κιλά.

Ελαφρύ είναι και το ατσάλινο, σωληνωτό πλαίσιο που ζυγίζει 8,5 κιλά! Το συνολικό βάρος της μοτοσυκλέτας είναι 100 κιλά (χωρίς υγρά – ρεζερβουάρ 7 λίτρων).

Στις αναρτήσεις συναντάμε κι εδώ ένα ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι με διαδρομή 305 mm και πίσω ένα μονό, ρυθμιζόμενο αμορτισέρ λαδιού/αερίου με ξεχωριστό δοχείο με διαδρομή 315 mm. Το ύψος της σέλας φτάνει τα 960 χιλιοστά.

Οι τροχοί είναι 21 και 19 ιντσών με διαστάσεις ελαστικών 90/90-21 και 110/90-19, αντίστοιχα.

Στο σαλόνι του Μιλάνου εμφανίστηκε και ένα εντούρο μοντέλο της Kove, το MX250 Enduro, το οποίο βασίζεται φυσικά στο αντίστοιχο μοντέλο μοτοκρός με την προσθήκη του κατάλληλου εξοπλισμού δρόμου: φώτα LED, οθόνη LCD, βάση πινακίδας, φλας, καθρέφτες, έτσι ώστε να μπορεί να κυκλοφορεί νόμιμα σε δημόσιους δρόμους.

Μπορεί ο κινητήρας να είναι ίδιος με του ΜΧ, με κυβισμό 249.9 cc, αλλά υπάρχουν διαφορές στη διάμετρο (77 mm) και τη διαδρομή (53,6 mm) ώστε να βελτιωθεί η (απαραίτητη στο εντούρο) ροπή σε χαμηλότερες στροφές. Η τελική ταχύτητα που ανακοινώνεται είναι τα 129 km/h.

Το μεταξόνιο του μοντέλου εντούρο είναι στα 1.490 mm, το ύψος σέλας στα 960 mm και η ελάχιστη απόσταση από το έδαφος 310 mm. Το ρεζερβουάρ είναι ελαφρώς μεγαλύτερο, αφού χωρά 8 λίτρα καυσίμου.

Μετά την παρουσίαση του εντούρο των 250 κυβικών, αναμένεται από την Kove και η έκδοση των Enduro 450 ακολουθώντας προφανώς την ίδια τακτική “εντουροποίησης” του μοντέλου μοτοκρός των 450 κυβικών εκατοστών.

To μέλλον προβλέπεται λαμπρό για την Κοve και φυσικά παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!