MotorBike.gr

KTM 890 Duke R, 2020: Στόχος η κορύφωση

23/12/2019

Περισσότερα κυβικά και δύναμη, λιγότερα κιλά

Μεγαλύτερος κινητήρας, περισσότερη δύναμη, χαμηλότερο βάρος, ακόμα πιο κορυφαία περιφερειακά και ο νέος “Δούκας” είναι έτοιμος να προσφέρει στιγμές ακόμα πιο πραγματικής οδήγησης… Kείμενο: Νίκος Βιτσιλάκης

Το αυστριακό εργοστάσιο σίγουρα δεν κάθεται με σταυρωμένα χέρια και κάθε χρόνο φροντίζει να παρουσιάζει μοντέλα που κάνουν τη διαφορά. Εν τω πολλώ το ευ λένε οι παλιοί και η ΚΤΜ ασπάζεται τη φιλοσοφία “Ready to Race” με το νέο 890 R, το οποίο και θα δούμε να κυκλοφορεί στις αρχές του 2020. Η τιμή του στην Ευρώπη αναμένεται στις 12.200 ευρώ περίπου.

mbanner id=’21698′]

Αρχικά το προφανές, ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας των 790 Duke και Adventure αποκτά περισσότερα κυβικά και σκαρφαλώνει στα 889, 90 περισσότερα δηλαδή.

Το γεγονός ότι έχουν αλλάξει τόσο η διαδρομή όσο και η διάμετρος των εμβόλων αποδεικνύει ότι δεν πρόκειται για ένα απλό “πουσάρισμα” αλλά για μια μελετημένη δουλειά με στόχο την ακόμα καλύτερη απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών του LC8c.

Παράλληλα έχουν μεγαλώσει οι βαλβίδες και έχει αυξηθεί η σχέση συμπίεσης, με το τελικό αποτέλεσμα να είναι υπεύθυνο για 16 περισσότερους ίππους (121 από 105) και 12Nm παραπάνω ροπής (99 από 87), με αυτά τα τελευταία μάλιστα να αποδίδονται και 250 στροφές χαμηλότερα!

Το πλαίσιο δεν έχει αλλάξει, έχει μεγαλώσει ελάχιστα η γωνία κάστερ και το ίχνος, όπως και το μεταξόνιο, αλλά το βήμα παραπάνω έχει γίνει -κυρίως- σε αναρτήσεις και φρένα.

Παραμένει η Apex της WP, προσφέροντας τις ίδιες διαδρομές μπροστά και πίσω, πλην όμως τώρα πιρούνι και αμορτισέρ είναι πλήρως ρυθμιζόμενα και με πιο sport σετάρισμα, ενώ οι τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo, ναι οι κορυφαίες της σειράς Stylema, αντικαθιστούν τις αντίστοιχες J.Juan και συνεργάζονται με μεγαλύτερους δίσκους (320 από 300mm).

Από πλευράς ηλεκτρονικών βοηθημάτων παραμένει η αδρανειακή μονάδα μέτρησης (IMU), τα τρία οδηγικά προγράμματα (Riding Mode), το ρυθμιζόμενο σε τρία στάδια traction control και φυσικά το ABS με δυνατότητα Supermoto Mode, όπου και απενεργοποιείται η λειτουργία του στον πίσω τροχό.

Στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει ένα βελτιωμένο σε λειτουργία Quickshifter +/-, όπως επίσης και το πακέτο Track Mode, που κάνει κατάλληλη τη χρήση της μοτοσυκλέτας σε περιβάλλον πίστας.

Τέλος, στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου υπάρχουν μερικά ακόμη χρήσιμα στοιχεία, όπως για παράδειγμα έγχρωμη οθόνη τεχνολογίας TFΤ και προβολέας LED με φώτα ημέρας (DRL).

Η θέση οδήγησης έχει σκαρφαλώσει στα 834mm (από 825) και έχει γίνει πιο “επιθετική”, κάτι που επιτεύχθηκε τόσο από τα ψηλότερα τοποθετημένα μαρσπιέ και ποδωστήρια, όσο και από το νέο τιμόνι, που είναι ρυθμιζόμενο σε 4 θέσεις και πλέον βρίσκεται πιο μπροστά και πιο χαμηλά σε σχέση με το 790.

Μικρές διαφορές υπάρχουν και στα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της μοτοσυκλέτας, που σαν στόχο έχουν μια ακόμα πιο “ξυραφένια” οδική συμπεριφορά.

Η απόσταση του 890 από το έδαφος έχει μεγαλώσει κατά 20mm (206 από 186), το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 7mm (1482 από 1475) και το ίχνος έχει πάει στα 99,7mm (από 98), αλλά το μεγάλο και λίαν ευχάριστο νέο έχει να κάνει με το συνολικό βάρος της μοτοσυκλέτας, που έχει μειωθεί κατά τρία  κιλά (166 από 169 στεγνή).

H παραγωγή του 790 πάντως, παρά την εμφάνιση του ισχυρότερου KTM 890 Duke R – όποτε αυτή εμφανιστεί – θα συνεχιστεί κανονικά.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!