MotorBike.gr

MOTO GUZZI V7 Stone & Classic ’21: Mε 850cc και βελτιώσεις σε σημεία

16/12/2020

Από τα 750 στα 850 κυβικά

Μετά από 13 χρόνια, η σειρά των V7 της Moto Guzzi αποκτά κινητήρα μεγαλύτερου κυβισμού, ενώ κάποιες στοχευμένες βελτιώσεις αναβαθμίζουν τη γενικότερη εικόνα τους, εντός των πλαισίων της νεορετρό κατηγορίας.

Για όσους έχουν εντρυφήσει στην “Guzz-oλογία”, τα V7 δεν αποτελούν μια παρθενογένεση υποκινούμενη από τη δημοτικότητα των νεορετρό.

Έλκουν την καταγωγή τους από το V7 Sport του 1971, μια από τις πρώτες μοτοσυκλέτες που έφερε τον “σήμα-κατατεθέν” για την εταιρεία αερόψυκτο V2 κινητήρα, με τον στρόφαλο στον διαμήκη άξονα.


Η επαναφορά το 2007 των
V7 στη γκάμα συνοδεύτηκε από μεγάλη εμπορική επιτυχία, με τη Moto Guzzi να εξαργυρώνει το γεγονός αυτό, παρουσιάζοντας πληθώρα εκδόσεων.

Πέραν των όποιων στιλιστικών διαφοροποιήσεων, μέσα σε αυτά τα 13 χρόνια η Moto Guzzi προχώρησε και σε αρκετές αθέατες αλλά μεγάλες σε εύρος αλλαγές σε κινητήρα και κιβώτιο, βελτιώνοντας αρκετά την απόδοσή τους.

Ήρθε λοιπόν ο καιρός για μια ακόμη δραστική αλλαγή, την οποία αυτή τη φορά σηματοδοτεί η αντικατάσταση του μοτέρ των 744 κ.εκ. από μία νέα μονάδα, που βασίζεται σε ό,τι πιο σύγχρονο έχει η Moto Guzzi αυτή τη στιγμή στο δυναμικό της.


Η Μ
oto Guzzi αναφέρει πως πρόκειται για ένα νέο κινητήρα, που προέρχεται από αυτόν του μοντέλου V85TT, με τις κατάλληλες προφανώς ρυθμίσεις για να ανταποκριθεί στα νέα του καθήκοντα.

Οι πληροφορίες στο σχετικό δελτίο τύπου είναι ελάχιστες, οπότε δεν γνωρίζουμε την έκταση και το είδος των όποιων αλλαγών έχουν πραγματοποιηθεί.

Η χωρητικότητά του, εφόσον έχει διατηρήσει την ίδια διάμετρο επί διαδρομή του adventure μοντέλου, πρέπει να είναι 853 κ.εκ. και παραμένει βέβαια αερόψυκτος και διβάλβιδος.

Εναρμονίζεται φυσικά με τις Euro 5 προδιαγραφές και αποδίδει 65 ίππους στις 6.800 σ.α.λ. και 7,4 kgm ροπής στις 5.000, δηλαδή πρόκειται για μια σημαντική αύξηση στην απόδοση, συγκριτικά με τους 52 ίππους στις 6.200 σ.α.λ. και τα 6,1 kgm στις 4.250 που απέδιδε η τελευταία, ΙΙΙ γενιά των V7.


Αναφέρεται επίσης ότι το 80% της ροπής αυτής είναι διαθέσιμο από τις 3.000 σ.α.λ. και αυτό είναι πολύ σημαντικό, αφού σε αυτή την κατηγορία δεν παίζουν μεγάλο ρόλο οι απόλυτες τιμές αλλά η «γεμάτη» απόδοση από χαμηλά.

Ο κινητήρας των V7 III είχε μια πραγματικά μοναδική αίσθηση που τον ξεχώριζε από οτιδήποτε άλλο στην αγορά. Το μοτέρ του V85TT έχει εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα, λιγότερο εμφατικό (βλ. ροπάτο) χαμηλά, ελπίζουμε λοιπόν οι όποιες αλλαγές να τον έχουν μεταμορφώσει και να του έχουν προσδώσει τα επιθυμητά χαρακτηριστικά.

Με τη σχεδίαση να μην έχει αλλάξει παρά σε ελάχιστα σημεία, το νέο V7, που δεν φέρει πλέον λατινικούς αριθμούς για να καταδείξει την έκδοση του παρά αναφέρεται σκέτα, ως V7, χωρίς ούτε το «850» του κυβισμού, διατηρεί τη λιτή κλασική του εμφάνιση.

Σε μαύρο χρώμα η προηγούμενη V7 III έκδοση και με πορτοκαλί χρώμα το νέο V7 2021.
Αυτό που μπορεί να παρατηρήσει κανείς όμως ως αλλαγή, συγκρίνοντας την παρούσα και την προηγούμενη έκδοση στο gif αρχείο που επισυνάπτουμε, είναι ότι το νέο δεν έχει αυτή την οπτικά οπισθόβαρη εμφάνιση με τη χαμηλή ουρά.

Η κύρια αιτία για αυτό, είναι τα νέα, ενισχυμένα αμορτισέρ πίσω, που προσφέρουν μεγαλύτερη διαδρομή, με την έδρασή τους στο πάνω μέρος να έχει επίσης μετατοπιστεί πιο μπροστά.

Παράλληλα, η σέλα παραμένει ενιαία αλλά έχει πλέον «σκαλοπάτι» που διαχωρίζει τα τμήματα οδηγού και συνεπιβάτη, με εμφανές φούσκωμα στο πίσω μέρος της. Αυτό είναι ένα στοιχείο που ενδεχομένως αποτελεί εργονομική βελτίωση, αφού στα V7 III ο συνεπιβάτης είχε τάσεις… φυγής από τη σέλα, με τη στήριξη του σε αυτή να είναι δύσκολη.


Επανασχεδίαση είχαμε και στα πλαϊνά καπάκια, ενώ ο άξονας της μετάδοσης είναι μεγαλύτερος σε διατομή και πιο στιβαρός. Νέα είναι και τα τελικά των εξατμίσεων, που ακολουθούν μια ελαφρώς καμπύλη διαδρομή προς τα πίσω σε σχέση με τα ευθύγραμμα τμήματα των
V7 III, η επανασχεδιασμένη βάση στο πίσω φως, καθώς και τα διαφορετικά μαρσπιέ αναβάτη (σε σχήμα, όχι σε θέση).

Οι εκδόσεις του νέου V7 είναι δύο, η Stone και η Classic (καλά, προς το παρόν…), με την πρώτη να φέρει πεντάμπραστες ζάντες αλουμινίου, εκ των οποίων η πίσω φέρει μεγαλύτερο σε πλάτος ελαστικό διαστάσεων 150/70-17 (από 130/80-17).

Επίσης διαθέτει Full LED φώτα με DRL λειτουργία του προβολέα και ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων και καλύμματα φυσούνες στα καλάμια του πιρουνιού, ολοκληρώνουν την παρουσία του Stone, που θα διατίθεται αποκλειστικά σε τρεις χρωματικές επιλογές με ματ φινίρισμα: μαύρο, μπλε και πορτοκαλί.

Το Classic φέρει ακτινωτούς τροχούς, συμβατικό προβολέα και δύο αναλογικά ρολόγια στον πίνακα οργάνων, υλοποιώντας την πράξη αυτό που υπονοεί το όνομα της έκδοσης.

Φέρει επίσης πολύ περισσότερο νίκελ από την κατά κανόνα “μαύρη” παρουσία του Stone, με τελικά, στεφάνι προβολέα, καθρέφτες και ελατήρια αμορτισέρ να έχουν αυτό το φινίρισμα, ενώ επίσης νίκελ είναι και η χειρολαβή συνεπιβάτη που απουσιάζει από το Stone.

Οι βουρτσισμένες ψύκτρες στους κυλίνδρους του κινητήρα και τα έκθετα, χωρίς φυσούνες καλάμια, αποτελούν «ασορτί» πινελιές στην σαφώς πιο… «γυαλιστερή» παρουσία της Classic έκδοσης, η οποία θα διατίθεται σε μπλε και γκρί χρώμα, με «gloss» φινίρισμα, ενώ οι όμορφες γραμμές σε ρεζερβουάρ και πλαϊνά καπάκια αποτελούν μια διακριτική παρουσία γραφικών.

Προς το παρόν, δεν υπάρχουν περισσότερα διαθέσιμα στοιχεία για τα νέα V7 Stone και V7 Classic, θα επανέλθουμε στο θέμα όμως, μόλις αυτά κοινοποιηθούν.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!