MotorBike.gr

MV Agusta Enduro Veloce 2024: Αλλαγή σχεδίων!

19/10/2023

Μια πιο “στρητάδικη” Adventure ετοιμάζεται

Μετά την πρόσφατη και απροσδόκητη ανακοίνωση για το τέλος των νέων μοντέλων Lucky Explorer που τόση δημοσιότητα συγκέντρωσαν, η MV Agusta εκμεταλλεύτηκε την πλατφόρμα του 9.5 που είχε δημιουργήσει, άλλαξε το όνομά της και τη μεταμόρφωσε σε ένα τρικύλινδρο Adventure που θα είναι πιο επικεντρωμένο στα ασφάλτινα ταξίδια.

Αυτή η αλλαγή γραμμής πλεύσης από την Agusta δεν συμβαίνει τυχαία, αφού όπως γνωρίζουν ήδη όλοι όσοι παρακολουθούν την επικαιρότητα, ο Stefan Pierer, Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Pierer Mobility που απέκτησε σημαντικό μερίδιο της MV Agusta, έκανε σύντομα γνωστό ότι δεν ήθελε μοντέλα σαν τα Lucky Explorer στην γκάμα του ιταλού κατασκευαστή.

Για να επεκτείνει τη βάση των πελατών της, οι παρουσιάσεις δύο μοντέλων Lucky Explorer είχαν προγραμματιστεί για το 2023: ενός δικύλινδρου Lucky Explorer 5.5 και ενός τρικύλινδρου Lucky Explorer 9.5, και τα δύο βασισμένα στην ιστορία των Cagiva Elefant, τα οποία κατασκευάστηκαν στο τέλος της δεκαετίας του ’80 στο ίδιο σημείο μάλιστα όπου σήμερα βρίσκεται το κύριο εργοστάσιο της MV Agusta, στην πόλη του Βαρέζε!

Θεωρήθηκε βέβαιο ότι το όνομα Lucky Explorer θα γινόταν υπο-μάρκα της MV προκειμένου να προσελκύσει πιο εύκολα νέους πελάτες.

Αυτό είχε προγραμματιστεί πριν από χρόνια, αλλά τελικά τα δύο μοντέλα δεν ήταν καλοδεχούμενα από τον νέο μέτοχο Pierer της ΚΤΜ.

Επομένως να συμπεράνουμε ότι το μικρότερο Lucky Explorer 5.5 – το οποίο μας ενδιέφερε περισσότερο σαν ελληνική αγορά – που θα φτιαχνόταν από την QJ Motor θεωρείται πλέον ένα εγκαταλελειμμένο έργο; Όχι, μιας και αυτό δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί επίσημα.

Για τη μεγαλύτερη, όμως, αδερφή Lucky Explorer 9.5, έπρεπε να βρεθεί μια νέα θέση στην αγορά υπό την πίεση του χρόνου, ώστε να μην διαταραχθούν οι πωλήσεις των KTM 790 και 890 Adventure και Husqvarna Norden 901. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η “υπο-μάρκα” Lucky Explorer κυριολεκτικά ακυρώθηκε την τελευταία στιγμή.

Το Lucky Explorer 9.5 μετατρέπεται λοιπόν σε MV Agusta Enduro Veloce και ενσωματώνεται στην υπάρχουσα οικογένεια μοντέλων MV Agusta, με τις πηγές να λένε πως θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2024.

Αυτό σημαίνει, μεταξύ άλλων, ένα ακόμα νέο όνομα ή καλύτερα μια νέα σειρά μοτοσυκλετών για την MV Agusta, η οποία (πώς λέμε Turismo Veloce;), στο μέλλον θα είναι γνωστή ως Enduro Veloce. Τουλάχιστον αυτό αναφέρουν τα δημοσιεύματα των ιταλικών ΜΜΕ.

Οπτικά, το βάψιμο έχει προσαρμοστεί ανάλογα ώστε να αναδεικνύει το παραδοσιακό κόκκινο/ασημί λογότυπο της MV, που ήδη λάμπει στο μοντέλο προπαραγωγής που φωτογραφήθηκε και εξακολουθεί να είναι ελαφρώς καμουφλαρισμένο.

Και κάποιες άλλες λεπτομέρειες έχουν επίσης αναθεωρηθεί. Η βάση του παρμπρίζ στην έκδοση παραγωγής είναι διάφανη, η σέλα  φαίνεται πιο “γεμάτη” και ποιοτική.

Ο νέος τρικύλινδρος σε σειρά κινητήρας με 125 ίππους, έχει εξελιχθεί από την MV Agusta με ανάποδα περιστρεφόμενο στροφαλοφόρο άξονα, διάμετρο και διαδρομή στα 81 επί 60,2 χιλιοστά, και διαθέτει τους τρεις παραδοσιακούς κυλίνδρους της φίρμας, έχοντας συνολικό κυβισμό 931 cc.

Οι δοκιμές βρίσκονται στα τελικά στάδια και η μέτοχος KTM βοηθά επίσης στις τελευταίες πινελιές. Οι λεπτομέρειες τιμολόγησης μπορούν να αναμένονται μόνο μετά την τελική παρουσίαση, ενώ η επίσημη παρουσίαση της MV Agusta Enduro Veloce 2024 θα γίνει πιθανότατα  τον Νοέμβριο στην EICMA του Μιλάνου, δηλαδή σε λιγότερο από έναν μήνα.

Στην Ελλάδα η MV Agusta αντιπροσωπεύεται πλέον από την εταιρία Πέτρος Πετρόπουλος.

Φωτογραφίες: 1000PS

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!