Το μέλλον του μοτοκρός είναι ηλεκτρικό!
Η εταιρία Stark Future, που ιδρύθηκε το 2019 στη Σουηδία και έχει πλέον μεταφερθεί στην Ισπανία, πρόσφατα αποκάλυψε το πρώτο της μοντέλο περιορισμένης παραγωγής: την Stark Varg, μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα υψηλών επιδόσεων που υπόσχεται να αλλάξει το σπορ.
Η Stark Varg έχει “υψηλό τεχνολογικό περιεχόμενο”, όπως αναφέρει η κατασκευάστρια εταιρία, η οποία στοχεύει να δημιουργήσει πολύ θόρυβο γύρω από αυτήν και να προκαλέσει “μεγάλο αντίκτυπο” σε ολόκληρη την κατηγορία των αγωνιστικών μοτοσυκλετών εκτός δρόμου. Επίσης θέλει να κοντράρει στα ίσια όλες τις ανταγωνιστικές μοτοσυκλέτες που κινούνται από παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η φιλόδοξη start-up εταιρία δημιούργησε τη μοτοσυκλέτα από το μηδέν, σχεδιάζοντας το σύστημα μετάδοσης κίνησης και το πλαίσιο από την αρχή για να τα κάνει να λειτουργούν αρμονικά μαζί με κάθε εξάρτημα, βελτιστοποιώντας το κάθε ένα ξεχωριστά.
Αυτή η διαδικασία χρειάστηκε δύο χρόνια για να ολοκληρωθεί, αλλά το τελικό αποτέλεσμα, με τις εντυπωσιακές του προδιαγραφές, είναι σίγουρα κάτι που πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη από όλους… ενώ περιμένουμε να δοκιμαστεί από δημοσιογράφους-δοκιμαστές και κοινό, ώστε να δούμε στην πράξη τις πραγματικές του επιδόσεις.
Ο αθόρυβος κινητήρας της Varg, ο οποίος ζυγίζει μόνο 9 κιλά, χρησιμοποιεί ένα περίβλημα αλουμινίου που λειτουργεί ως δομικό τμήμα, τη στιγμή που ο κατασκευαστής δηλώνει ισχύ 80 ίππων (!) και ροπή 275 Nm (η οποία φτάνει ακόμη και 938 Nm ή 96 kgm στoν τροχό!).
Η Varg είναι μια καινοτόμος και εξελιγμένη μονάδα, με πολλές λύσεις που εκκρεμούν για να πάρουν δίπλωμα ευρεσιτεχνίας και εντυπωσιακή αναλογία βάρους/ισχύος, ανώτερη από κάθε άλλη μοτοσυκλέτα μοτοκρός παραγωγής.
Το συμπαγές σύνολο της αερόψυκτης μπαταρίας, η οποία επίσης κατασκευάζεται από την Stark, ζυγίζει περίπου 32 κιλά και έχει χωρητικότητα 6 kWh.
Επιπλέον σε αυτή την περίπτωση υπάρχει ένα στοιχείο τελευταίας τεχνολογίας, ένα περίβλημα από μαγνήσιο επιφάνειας «κηρήθρας» που εκκρεμεί να λάβει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, το οποίο δημιουργεί αποτελεσματικότερη ψύξη και περαιτέρω εξοικονόμηση βάρους.
Όσον αφορά την αυτονομία, η Stark δηλώνει ότι η Varg “θα καταφέρει έως και 6 ώρες trail riding” ή “θα ολοκληρώσει ένα σκέλος του Παγκοσμίου ΜΧ”, επαναφορτίζοντας σε 1-2 ώρες τη μπαταρία της.
Μια πλήρης φόρτιση ισοδυναμεί με το “γεμάτο ρεζερβουάρ βενζίνης” μιας μοτοσυκλέτας μοτοκρός 450 κυβικών, ενώ το ενδιαφέρον είναι πως η μοτοσυκλέτα μπορεί να κινείται με παραπάνω από 100 προσαρμόσιμες λειτουργίες οδήγησης (modes) που αποδίδουν τελείως διαφορετικά: από ενός δίχρονου 125 cc, μέχρι ενός τετράχρονου 650 cc, αναλόγως με τα κέφια ή τις επιλογές του αναβάτη!
Η εξέλιξη της Varg έγινε με τη συνδρομή τριών έμπειρων αναβατών μοτοκρός, των Sebastian Tortelli (πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής), Josh Hill και Mat Rebeaud, τους οποίους βλέπουμε να οδηγούν και στο βίντεο της εταιρίας.
Το πλαίσιο, που έχει κατασκευαστεί “ανακατεύοντας” ανθρακονήματα, μαγνήσιο και αλουμινίο, ζυγίζει μόνο 6 κιλά και υποστηρίζεται από ένα σωληνωτό υποπλαίσιο αλουμινίου στο πίσω μέρος και ένα μπροστινό πλαίσιο από ανθρακονήματα.
Η μπροστινή ανάρτηση χρησιμοποιεί πιρούνι της Kayaba με διαδρομή 310 mm, με τη μονή οπίσθια ανάρτηση να διαθέτει την ίδια διαδρομή.
Τρόμπες και δαγκάνες είναι της Brembo, οι δίσκοι της Galfer, διαμέτρου 260 mm μπροστά και 220 mm πίσω. Ωστόσο, το μοντέλο προσφέρει πολλές ενδιαφέρουσες λύσεις, όπως ένα συγκεκριμένο χειριστήριο στο τιμόνι που επιτρέπει στον αναβάτη να κάνει ρυθμίσεις εν κινήσει χρησιμοποιώντας την ειδική εφαρμογή Stark VARG για το smartphone.
Με συνολικό βάρος 110 kg, η Stark Varg είναι άμεσα συγκρίσιμη με ένα σημερινό 4χρονο 450 cc, από το οποίο διαθέτει σχεδόν 30% παραπάνω ισχύ (όπως ισχυρίζονται οι δημιουργοί της ) και περίπου τη διπλάσια ροπή.
Η μοτοσυκλέτα πωλείται στην ανταγωνιστική τιμή των 11.900 ευρώ στην έκδοση με τους 60 ίππους και 12.900 ευρώ για την έκδοση πλήρους ισχύος των 80 ίππων και μπορεί ήδη να παραγγελθεί μέσω της επίσημης ιστοσελίδας της Stark Future.
Μέσα από την ίδια σελίδα είναι δυνατή η προσαρμογή της με διαφορετικά χαρακτηριστικά, επιλέγοντας διάσταση πίσω τροχού 18 “ή 19”, το πίσω φρένο στο τιμόνι ή κανονικά με πεντάλ, καθώς και άλλες λεπτομέρειες.
Οι παραδόσεις της μοτοσυκλέτας θα ξεκινήσουν μετά τον Σεπτέμβριο του 2022.