Οικονομικό, δικύλινδρο σπορ
Με τα πανίσχυρα supersport να κινούνται στο περιθώριο πλέον και να βρίσκονται εκτός επιλογών για τον περισσότερο κόσμο, η δυναμική έκφραση των μεσαίου κυβισμού μοτοσυκλετών βρίσκεται σε φάση επαναπροσδιορισμού. Οι κατασκευαστές αρχίζουν να δείχνουν το ποιες είναι οι προθέσεις και οι βλέψεις τους για την κάλυψη του κενού που έχει δημιουργηθεί και η επαναφορά της φημολογίας για μια “ντυμένη” με fairing έκδοση του MT-07 της Yamaha, είναι πιο επίκαιρη από πότε.
Ναι, όσο και αν αυτό στενοχωρεί κάποιους, τα supersport φαίνεται πως δεν προκρίνονται ως κατηγορία στη νέα τάξη πραγμάτων που έχει δημιουργηθεί στον κόσμο της μοτοσυκλέτας. Δεν είναι μόνο το ότι οι αυστηρές προδιαγραφές βάζουν δύσκολα σε ό,τι αφορά στο κυνήγι των απόλυτων ιπποδυνάμεων από τους τετρακύλινδρους κινητήρες, είναι πολύ περισσότερο το ότι το “απόλυτο” δείχνει να συγκινεί όλο και λιγότερους αναβάτες, με το ενδιαφέρον τους να στρέφεται περισσότερο στην πραγματική – και χωρίς ειδικές συνθήκες – χρήση.
Με λίγα λόγια, αυτό που εννοούμε είναι ότι ένα Yamaha Tracer 9 βγάζει 120 ίππους, στρίβει μια χαρά σε επαρχιακούς δρόμους κι επιπλέον έχει πολύ μεγαλύτερο εύρος χρήσης από ένα R6.
Σίγουρα οι δυο μοτοσυκλέτες δεν μπορούν να συγκριθούν μέσα στην πίστα, αλλά τελικά ακόμα και τα track days φαίνεται πως αποτελούν πολυτέλεια , ενώ –ας μην κρυβόμαστε – τα όρια των μεγάλων supersport έχουν φτάσει εδώ και χρόνια αυτά των “αγωνιστικών κατασκευών” κι έχουν ξεπεράσει τις οδηγικές δεξιότητες, όχι μόνο του μέσου, αλλά ακόμα και του πιο έμπειρου αναβάτη.
Οι δυναμικές μοτοσυκλέτες δεν έπαψαν βέβαια να συγκινούν, απλά ο κόσμος κατά πως φαίνεται τις προτιμά πιο ανθρώπινες κατασκευές, δίχως “όρους χρήσης” και ειδικές συνθήκες για να τις απολαύσει. Με βάση αυτά τα δεδομένα, η Arpilia αποδείχθηκε πως είχε τα πιο γρήγορα αντανακλαστικά από όλους και δεν είναι τυχαίο ότι το RS660 λογίζεται ως η πρώτη μοτοσυκλέτα μιας νέας εποχής στη μεσαία κατηγορία.
Η Suzuki με το –ακόμα το περιμένουμε- Recursion 700 έχει επίσης δείξει ότι ψυχανεμίστηκε από νωρίς τις εξελίξεις, ενώ τώρα επιστρέφουν και οι φήμες για την Yamaha. Οι πρώτες ενδείξεις ότι κάτι ετοιμάζεται παρουσιάστηκαν στον ιαπωνικό τύπο και συγκεκριμένα στο περιοδικό Young Machine, ενώ τώρα νέες πηγές επαναφέρουν τα σενάρια για μια νέα sport μοτοσυκλέτα με τον δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα του MT-07 και ολόσωμο fairing.
Το συγκεκριμένο μοτέρ με τους 73,4 ίππους θα μπορούσε άνετα να υποστηρίξει μια sport υλοποίηση αν συνοδευόταν από μια αναβάθμιση στα περιφερειακά. Ακούγονται βέβαια και σενάρια για υπερτροφοδότηση αλλά δεν νομίζουμε ότι θα κατευθυνθεί προς τα εκεί η Yamaha, καθότι το κόστος θα ήταν μεγάλο και μια από τις βασικές συνισταμένες της φιλοσοφίας σε αυτές τις νέες sport της μεσαίας κατηγορίας, είναι η προσιτή τιμή.
Πάντως, ακόμα και με συμβατικό, ατμοσφαιρικό τρόπο, δεν νομίζουμε ότι είναι δύσκολο να επιτευχθεί μια αύξηση της ισχύος στον συγκεκριμένο κινητήρα, έστω και αν αυτό γίνει με αντάλλαγμα την απόδοση χαμηλά.
Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για μια πολύ ενδιαφέρουσα προοπτική που πολύ θα θέλαμε να αποτελέσει πραγματικότητα! Το σχέδιο που παρουσιάζουμε είναι του Young Machine και αποτελεί προϊόν ψηφιακής δημιουργίας, με λίγα λόγια, δεν πρόκειται για κάτι επίσημο.