MotorBike.gr

Zanella Ceccato 250X: Από Αργεντινή με μπόλικη ιστορία

26/09/2024

Γυμνό αργεντίνικο ταγκό

Όμορφο μονοκύλινδρο cafe racer με λατινοαμερικάνικες ρίζες και άφθονη ιστορία πίσω του είναι το Zanella Ceccato 250 X που παρουσιάζουμε σήμερα, το οποίο μπαίνει στην κατηγορία των “εξωτικών μοτοσυκλετών”

Η Zanella είναι ο σημαντικότερος κατασκευαστής μοτοσυκλετών στη Λατινική Αμερική και ιδρύθηκε το 1948, στο Μπουένος Άιρες της Αργεντινής.

H εταιρία ξεκίνησε τις δραστηριότητες της με μεταλλικές κατασκευές και άρχισε να κατασκευάζει μοτοσυκλέτες το 1957, με κινητήρες 100 και 125 κυβικών που είχαν σχεδιαστεί από τον θρυλικό Ingegniere Fabio Taglioni της Ducati (!), ο οποίος τότε δούλευε για λογαριασμό μιας άλλης ιταλικής εταιρίας, της Ceccato.

Οι μοτοσυκλέτες της Zanella εξάγονταν σε πολλές χώρες όπως στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Κούβα, την Ουρουγουάη, μεταξύ άλλων.

Στη Βραζιλία, οι μοτοσυκλέτες της συναρμολογούνταν από την τοπική FBM, από το 1973 και μετά, για λόγους ευνοϊκής φορολογίας και σημείωσαν επιτυχία με μοντέλα για χρήση εκτός δρόμου στα 125-200 cc.

Πρόσφατα η Zanella απέκτησε και τον παραδοσιακό κατασκευαστή μοτοσυκλετών της Ουρουγουάης, την Cibana.

Το μοντέλο του σημερινού μας άρθρου είναι ένα από τα πιο όμορφα μικρά cafe racer/naked παραγωγής που έχουμε δει να κατασκευάζει, ή να συναρμολογεί αν θέλετε, η Zanella, γιατί κάτω από τα σήματα της αργεντίνικης εταιρίας ζει και να αναπνέει ένα κινέζικης κατασκευής μοντέλο αγνώστων λοιπών στοιχείων.

Ονομάζεται Zanella Ceccato 250 X, προς τιμήν της ιταλικής εταιρίας που είχε δώσει στη Zanella την τεχνογνωσία της τη δεκαετία του 1950.

Η Zanella Ceccato έχει ένα ογκώδες, επιβλητικό ανάποδο πιρούνι, έναν ωραιότατο στρογγυλό, παραδοσιακό προβολέα, ένα ρεζερβουάρ κομψού σχήματος με λαστιχένια πλαϊνα για τα γόνατα του αναβάτη και κάλυμμα σέλας συνεπιβάτη σε στυλ μονόσελο.

Θα μπορούσε να είναι το λατινοαμερικάνικο Ducati Monster από πλευράς εμφάνισης, αλλά δυστυχώς η εταιρία δεν έχει αποφασίσει ακόμα να το βγάλει σε κόκκινο χρώμα. Κρίμα…

Παραδοσιακός είναι και ο κινητήρας, που είναι αερόψυκτος, απλός, με έναν εκκεντροφόρο και δύο βαλβίδες, αποδίδει 20 ίππους στις 8.500 rpm, τροφοδοτείται από καρμπυρατέρ παρακαλώ και συνεργάζεται με ένα εξάρι σαζμάν.

Η ομορφιά του κινητήρα έγκειται στη σχεδίασή του και κυρίως στις πυκνές ψύκτρες που διαθέτει, κάνοντάς τον να διαφέρει και να κουβαλάει μια “αγωνιστική” αύρα.

Το ενδιαφέρον είναι πως στον μπροστινό τροχό υπάρχουν δύο δισκόφρενα και έτσι “γεμίζουν” την εικόνα ανφάς μαζί με το ανάποδο πιρούνι.

Το μεταξόνιο του Zanella Ceccato 250 X είναι μικρό, στα 1.375 mm και το βάρος φτάνει τα 145 κιλά χωρίς υγρά.

Δεν νομίζουμε πως θα δούμε ποτέ στην Ευρώπη το Zanella Ceccato 250 X, παρά τη χαμηλή τιμή του στα μόλις 3.000 περίπου €, αλλά ήταν η εμφάνισή του και η ωραία ιστορία πίσω από την εταιρία που το “κατασκευάζει”, που μας έκανε να του αφιερώσουμε μια μικρή παρουσίαση.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!