MotorBike.gr

DUCATI MULTISTRADA V4 2021: Επίσημη παρουσίαση. Έρχεται τον Ιανουάριο

05/11/2020

Τεχνολογία και ίπποι στα Adventure

Μια από τις ισχυρότερες και σημαντικότερες Street Adventure που φτιάχτηκαν  ποτέ παρουσιάστηκε χθες από την εταιρία του Borgo Panigale. Η πιο εξεζητημένη Ducati Multistrada της ιστορίας με κινητήρα V4 θέλει να αλλάξει τα δεδομένα στην κατηγορία και να ανεβάσει τον πήχη.

Μετά από την απαραίτητη αναμονή που δημιούργησε περιέργεια και ενδιαφέρον, καθώς και τα εξίσου απαραίτητα teaser από πλευράς εταιρίας, μια από τις σπουδαιότερες μοτοσυκλέτες της νέας χρονιάς κάνει το επίσημο ντεμπούτο της.

Πρόκειται για το Ducati Multistrada V4 του 2021 και όπως λέει και το όνομά του, έχει κινητήρα V4 (Granturismo τον λέει η Ducati) ο οποίος είναι ειδικά σχεδιασμένος για μια μοτοσυκλέτα σαν αυτή.

Το νέο Multistrada γεννήθηκε με την πρόθεση να είναι μια σπορ, αλλά ταυτόχρονα άνετη μοτοσυκλέτα τουρισμού, ικανή να αντιμετωπίσει οποιαδήποτε πρόκληση σε άσφαλτο ή χωματόδρομο, με ασφάλεια και σταθερότητα.

Μέσα σε 18 χρόνια –  από τότε που πρωτοπαρουσιάστηκε το concept των Multistrada –  έχουν κατασκευαστεί περισσότερες από 110.000 μονάδες και τώρα εμφανίζεται η τέταρτη γενιά Multistrada, που έχει στόχο να φέρει στην αγορά το καλύτερο “Multi” που έχει δημιουργήθηκε ποτέ.

Το Ducati Multistrada V4 είναι σπορ επειδή έχει περιορισμένο βάρος και διαθέτει 170 ίππους, ηλεκτρονικά συστήματα MotoGP και ικανό πλαίσιο, φτιαγμένο για συναρπαστική και αποτελεσματική οδήγηση σε μικτό έδαφος. Παράλληλα απαιτεί διαστήματα συντήρησης που ορίζονται κάθε 60.000 χιλιόμετρα (κάθε 15.000 αλλαγή λαδιών) και είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα στον κόσμο που έχει εμπρός και πίσω ραντάρ.

Ο κινητήρας του νέου Multistrada έχει 4 κυλίνδρους σε διάταξη V με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών, όπως συνηθίζει η Ducati και κυβισμό 1.158 cc.

Η ιπποδύναμη φτάνει τους 170 ίππους στις 10.500 rpm και μέγιστη ροπή 12,7 kgm, στις 8.750 rpm. Το “νέο” στον συγκεκριμένο κινητήρα είναι ότι δεν υπάρχει δεσμοδρομικό σύστημα ελέγχου των βαλβίδων, αλλά συμβατικό σύστημα με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής.

Το ηλεκτρονικό πακέτο του Multistrada V4 είναι η τελευταία λέξη της τεχνολογίας στο χώρο των δύο τροχών για ασφάλεια, άνεση, απόδοση και συνδεσιμότητα.

Η αδρανειακή πλατφόρμα (IMU) διαχειρίζεται τις λειτουργίες ABS Cornering, Ducati Wheelie Control (DWC), Ducati Traction Control (DTC), αλλά στο Multistrada V4 S, και τα Cornering Lights (DCL).
Επίσης στάνταρ στο Multistrada V4 S είναι το σύστημα Vehicle Hold Control (VHC), το οποίο διευκολύνει την εκκίνηση σε ανηφόρες.

Σχεδιαστικά το Ducati Multistrada V4 διατηρεί τις γραμμές της οικογένειας αλλά τις πηγαίνει ένα βήμα παραπάνω.

Αυτό γίνεται άμεσα αντιληπτό από το σχήμα των προβολέων, τους κυρίαρχους όγκους στο μπροστινό μέρος με μυώδεις αλλά και κομψές γραμμές που ενσωματώνουν το ντεπόζιτο των 22 λίτρων, σε συνδυασμό με το λεπτό πίσω τμήμα που επιτρέπει τη βέλτιστη θέση οδήγησης ακόμα και όταν κινείται εκτός δρόμου.

Με το Multistrada V4, η Ducati παρουσιάζει επίσης μια πρωτιά στον κόσμο των μοτοσυκλετών: το επαναστατικό σύστημα ραντάρ εμπρός και πίσω , το οποίο επιτρέπει τη χρήση του Adaptive Cruise Control (ACC) και του Blind Spot Detection (BSD)/ σύστημα ελέγχου τυφλών σημείων. Τα ραντάρ είναι τεχνολογικά προηγμένα βοηθητικά συστήματα που έχει αναπτύξει η Ducati μαζί την Bosch.

Το Multistrada V4 είναι εξοπλισμένο με αλουμινένιο πλαίσιο, μπροστινό τροχό 19 ιντσών και ψαλίδι δύο τμημάτων, περιορισμένο μεταξόνιο (1.567 mm) αναρτήσεις με διαδρομές 170 mm μπροστά και 180 mm πίσω, απόσταση από το έδαφος 220 mm και βάρος 215 kg κενή.

Το πιρούνι είναι πλήρως ρυθμιζόμενο με καλάμια διαμέτρου 50 χιλιοστών. Οι εκδόσεις S και S Sport είναι εφοδιασμένες με το σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου DSS – Ducati Skyhook Suspension. Το μονό αμορτισέρ είναι της Marzocchi και είναι πλήρως ρυθμιζόμενο και ελεγχόμενο ηλεκτρονικά από το σύστημα DSS.

Στον τομέα των φρένων υπάρχουν διαφορές μεταξύ των εκδόσεων: η βασική φοράει δύο δίσκους 320 χιλιοστών μπροστά με δαγκάνες Brembo M4.32, ενώ οι εκδόσεις S και S Sport φορούν μεγαλύτερους δίσκους 330 χιλιοστών και δαγκάνες Brembo Stylema. Οι τροχοί είναι διαμέτρου 19 ιντσών μπροστά και 17 ιντσών πίσω.

Για να δημιουργηθούν οι γραμμές της μοτοσυκλέτας πραγματοποιήθηκε μια προσεκτική αεροδυναμική μελέτη – σε αεροδυναμική σήραγγα – ώστε να εξασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή προστασία για τον αναβάτη και τον συνεπιβάτη από τον αέρα, να μειώσει τον θόρυβο και να εκτρέψει τη θερμότητα που προέρχεται από τον κινητήρα μακριά από τα πόδια του οδηγού. Το αποτέλεσμα είναι μια ζελατίνα με νέο σχήμα, ρυθμιζόμενη σε ύψος με ένα μόνο χέρι.

Η έκδοση V4 S, διατίθεται σε χρώμα “Aviator Grey” καθώς και σε κόκκινο. Το Ducati Multistrada V4 S μπορεί να παραγγελθεί τόσο με ζάντες αλουμινίου όσο και με τροχούς με ακτίνες.
Η τρίτη έκδοση είναι η Multistrada V4 S Sport, η οποία προσφέρει ένα τολμηρό χρώμα και το πακέτο Performance με εξάτμιση Akrapovič.

Το νέο Ducati Multistrada V4 θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα από τις αρχές Ιανουαρίου, με τιμή εκκίνησης τις 20.800 ευρώ.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!