Έρχεται “το μεγάλο” από την Κίνα
Μια μοτοσυκλέτα μεγάλου κυβισμού για τουριστική χρήση από την Κίνα; Γιατί όχι, δεν είναι καθόλου απίθανο, ειδικά όταν η εταιρία για την οποία μιλαμε είναι η Qianjiang.
Κίνα και αντιγραφές. Στην αρχή, μετά τον Β’ Παγκ. Πόλεμο, η Κίνα αντέγραφε τους Ρώσους που αντέγραφαν τους Γερμανούς και όλοι μαζί τις μπόξερ της BMW. Μετά αντέγραψαν τις δίχρονες μονοκύλινδρες, πάλι από τη Γερμανία και μετά… οτιδήποτε χρειαζόταν η τοπική αγορά ή οι εξαγωγές. Δηλαδή τα πάντα.
Όπως είναι γνωστόν τοις πάσι, δεν υπάρχει τίποτα που δεν μπορεί να αναπαραχθεί στην Κίνα, με περισσότερη ή μικρότερη επιτυχία, με τις μοτοσυκλέτες να μην αποτελούν εξαίρεση. Αν και στην αρχή τα μοντέλα που αντιγράφηκαν ήταν σκούτερ ή μοτοσυκλέτες μικρού κυβισού, τώρα πια τα κινέζικα εργοστάσια μετακινήθηκαν προς τους μεγαλύτερους κυβισμούς.
Κατασκευαστές όπως για παράδειγμα η CF Moto, που κλωνοποιεί την BMW R1200RT ή την Honda Paneuropean μεταξύ άλλων, χωρίς ίχνος ντροπής, με τη λίστα των κατασκευαστών να είναι πολύ μεγαλύτερη.
Τώρα, ένας άλλος γίγαντας της μοτοβιομηχανίας, η Qianjiang Group, ιδιοκτήτης της Benelli και της Keeway, εκδηλώνει ενδιαφέρον για μια μοτοσυκλέτα μεγάλου τουρισμού, η οποία θα χρησιμοποιήσει τρικύλινδρο κινητήρα 1.200 cc.
Ο κινητήρας “βάση” υπάρχει, κι είναι κι αξιόλογος – τον είχαμε οδηγήσει στο παρελθόν πάνω στα Benelli TNT – και η Qianjiang αφού έχει τις ιταλικές εργαλειομηχανές και τους Ιταλούς μηχανικούς από το Pesaro οποιαδήποτε στιγμή μπορεί να τον παράξει. Ο κινητήρας, δεν υπάρχει λόγος να βγάζει 200 άλογα, η μοτοσυκλέτα θα είναι τουριστική και η έμφαση θα δοθεί στην ροπή. Άρα είναι πραγματοποιήσιμο το project.
Η εταιρία έχει παρουσιάσει σχέδια – CAD – του καινούργιου τρικύλινδρου κινητήρα, ήδη από τον Δεκέμβριο του 2016 και έχει πατεντάρει διάφορα συστήματα που διαθέτει. Δείτε τον στις φωτογραφίες.
Στα σχέδια που δημοσιεύουμε του νέου Qianjang QJ 1200GS θα παρατηρήσετε ότι η κινέζικη μοτοσυκλέτα μπορεί να σας θυμίσει την BMW K1600GT και έτσι ακριβώς συμβαίνει.
Αν η Qianjang QJ 1200GS γίνει πραγματικότητα – και όποτε συμβεί αυτό – θα είναι η μεγαλύτερη που έχει βγει από το εργοστάσιο της Qianjang (με τεχνολογία Benelli) και η μεγαλύτερη κυβισμού μοτοσυκλέτα που έχει παραχθεί από κινέζικη εταιρία.
Τα ηλεκτρονικά σχέδια που παραθέτουμε δείχνουν την έκδοση που προορίζεται για αστυνομική χρήση, ενώ άγνωστο είναι για το άν θα φθάσει η Qianjiang QJ 1200GS στην Ευρώπη.
Ή εκτός κι αν όλη η παραπάνω ιστορία αφορά στην παρουσίαση μιας τουριστικής Benelli! Εκεί τα πράγματα θα είναι τελείως διαφορετικά. Όπως και να έχει σύντομα θα γνωρίζουμε. Το σαλόνι της EICMA του Μιλάνου πλησιάζει – τον Νοέμβριο – κι εκεί θα δούμε… τι θα δούμε.