MotorBike.gr

QJMotor SRT 300 DX (2025): Τι έκπληξη είναι αυτή!

26/03/2025

Με γνώριμη εμφάνιση και πολύ καλές προδιαγραφές

Πώς θα σας φαινόταν ένα compact, ελαφρύ και αποτελεσματικό ψευδοεντούρο ή Adventure, αν προτιμάτε, μοντέλο, με μονοκύλινδρο κινητήρα απόδοσης σχεδόν 30 ίππων, που θα πήγαινε παντού, σε άσφαλτο και χώμα; Κι όμως, αυτό το μοντέλο που τόσο θα κάλυπτε τις ανάγκες των Ελλήνων μοτοσυκλετιστών, υπάρχει και είναι της QJMotor!

Δεν προλάβαμε να γράψουμε για το “μίνι-Africa” που κατασκευάζεται στη Βραζιλία και πωλείται – ακριβά – στη Λατινική Αμερική (διαβάστε εδώ) και ξαφνικά στο δρόμο μας έπεσε το νέο QJMotor SRT 300 DX που εμφανίζεται στον κατάλογο μοντέλων της QJMotor στην Κίνα σαν μοντέλο 2025!

Για όσους λοιπόν αρέσκονται στο στυλ Africa Twin, αλλά δεν διαθέτουν τα απαραίτητα χρήματα, μπορούν να ρίξουν μια ματιά στο QJMotor SRT 300 DX.

Με εμφάνιση που φέρει πολλές ομοιότητες με το Honda Africa Twin (με στοιχεία από MV Agusta Explorer ή Rieju Xplora), αλλά μικρότερη σε μέγεθος και σαφώς ελαφρύτερη, αυτή η μοτοσυκλέτα υπόσχεται να είναι μια άξια εναλλακτική λύση για νέους αναβάτες που θέλουν να εξερευνήσουν τον κόσμο του χώρου Adventure, αλλά έχουν χαμηλότερο προϋπολογισμό.

Όσον αφορά τη σχεδίαση, το QJMotor SRT 300 DX έχει τυπικό στιλ Adventure, με δύο προβολείς πάνω στο, περιορισμένων διαστάσεων, φέρινγκ του που δείχνει να δένει πολύ καλά με τα πλαϊνά καπάκια του ρεζερβουάρ των 10 λίτρων.

Η σχεδίασή του εκτός από δυναμική είναι και πολύ γοητευτική, με το QJMotor SRT 300 DX να είναι εξοπλισμένο με έναν μονοκύλινδρο, 4βάλβιδο κινητήρα, 292,3 cc, με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, υγρόψυξη και ψεκασμό.

Η μέγιστη ιπποδύναμη φτάνει τους 29,38 ίππους στις 9.000 rpm και η μέγιστη ροπή στα 24,5 Nm στις 7.000 rpm.

Οι compact διαστάσεις του κινητήρα και το γεγονός ότι είναι μονοκύλινδρος, δημιουργούν μια λεπτή σιλουέτα με μεγάλο ύψος από το έδαφος (στα 275 mm), κάτι που βοηθάει ιδιαίτερα στην οδήγηση στο χώμα.

Το πλαίσιο είναι μονό, σωληνωτό, κλειστό κάτω από τον κινητήρα και το ψαλίδι αλουμινένιο. Μπροστά υπάρχει ανάποδο πιρούνι με καλάμια διάμετρου 41 mm.

Πίσω υπάρχει μονό αμορτισέρ με ρύθμιση προφόρτισης και συμπίεσης.

Δεν μπορέσαμε να βρούμε τις διαδρομές των αναρτήσεων, αλλά απ’ ό,τι φαίνεται στις φωτογραφίες, η μοτοσυκλέτα πρέπει να είναι κοντά στα (επαρκή) 250 mm. Ίσως και παραπάνω;

Ένα ακόμα σημαντικό χαρακτηριστικό του SRT 300 DX είναι οι ακτινωτές ζάντες με διάμετρο 21 ιντσών μπροστά και 18 ιντσών πίσω, χαρακτηριστικό των πραγματικών μοτοσυκλετών εκτός δρόμου. Τα ελαστικά έχουν διαστάσεις 90/90-21 μπροστά και 120/80-18 πίσω και φορούν τρακτερωτά (ασφάλτου/χώματος) λάστιχα.

Aυτό είναι η φωτογραφία CGI που πρότεινε στη Honda το 2020 το γιαπωνέζικο περιοδικό Young Machine! Η ομοιότητα με το SRT 300 είναι φανερή

Το σύστημα πέδησης είναι εξοπλισμένο με έναν μεγάλης διαμέτρου μονό δίσκο 300 mm μπροστά και 220 mm πίσω, σε συνδυασμό με ABS που μπορεί να απενεργοποιηθεί στον πίσω τροχό, δίνοντας στον αναβάτη καλύτερο έλεγχο όταν κινείται σε χωματόδρομους.

Όσον αφορά τις συνολικές διαστάσεις, το QJMotor SRT 300 DX έχει μήκος 2.230 mm, πλάτος 846 mm, συνολικό ύψος 1.466 mm και μεταξόνιο 1.460 mm. Το ύψος της σέλας είναι 890 mm.

Παρά τις υποσχέσεις που δίνει, το QJMotor SRT 300 DX δεν έχει αρχίσει ακόμα να πωλείται στην Κίνα, ενώ είναι σαφές πως αν συμβεί κάτι τέτοιο και μετά βρει το δρόμο του προς την Ευρώπη, μπορεί να γίνει ανταγωνιστής των Honda CRF300L, Voge 300 Rally και του ΚΤΜ 390 Adventure, με αναμενόμενα προσιτή τιμή που θα αποτελούσε μια λογική εναλλακτική για αρχάριους και για τα χαμηλότερα εισοδήματα.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!