MotorBike.gr

Salt TwoStroke 300: Ψωμί και διχρονόλαδο!

29/06/2022

To σπαρτιάτικο δίχρονο Cafe Racer από την Αυστραλία

Ένα λιτό, old school Cafe Racer που κουβαλάει τα βασικά… αλλά βασικά κινείται από έναν σύγχρονο μονοκύλινδρο δίχρονο κινητήρα 300 κυβικών και στρίβει σαν αγωνιστικό, αφού ένας από τους δημιουργούς του είναι πρώην αναβάτης GP!

Τον τελευταίο καιρό παίζουν κάτι φήμες στην άλλη πλευρά του κόσμου, ότι δηλαδή υπάρχουν μοτοσυκλέτες “Made in Australia” σε αυτή την ισχυρή αγορά δύο τροχών που έχει αμέτρητους γνώστες και λάτρεις του μοτοσυκλετισμού.

Αυτό είναι κάτι που δεν ισχύει στην πραγματικότητα, γιατί τα δείγματα αυτά περισσότερο (ή εντελώς) κινέζικα είναι, τα οποία έχουν απλώς ξαναβαφτιστεί.

Κι έπειτα υπάρχουν και οι φίρμες των cafe-racer που στην καλύτερη είναι αυτό που λέει το όνομά τους: καλοστημένες καφετέριες που πουλάνε σουβενίρ και ποζεράδικα μπλουζάκια… και κάποια στιγμή φτιάχνουν και μια σπέσιαλ μοτοσυκλέτα για να δικαιολογούν το όνομα.

Εδώ μπαίνει η Salt Motorcycles που ξεχωρίζει, αφού φτιάχνει χειροποίητες μοτοσυκλέτες που έχουν μπόλικο ενδιαφέρον για τους γνώστες, μιας και στηρίζονται σε μια παλιά καλή συνταγή που συνήθως δουλεύει κιόλας (ένα καθαρόαιμο εντούρο – που γίνεται στρητάδικο).

Είναι κατασκευές που φτιάχνονται από πραγματικούς λάτρεις της μοτοσυκλέτας, όπως για παράδειγμα τον πρώην αναβάτη GP και πρωταθλητή Αγγλίας και Αυστραλίας, τον Paul “the Angry Ant” Lewis. Σαν έφηβος ο Lewis επισκεύαζε μοτοσυκλέτες στη συνοικία της Altona, στα νοτιοδυτικά περίχωρα της Μελβούρνης.

Σύντομα μαθήτευσε ως μηχανικός, αλλά ήταν πολύ γρήγορος σαν αναβάτης για να μην τον πάρουν είδηση κάποια στιγμή κι έτσι να βρεθεί σε τοπικού, Εθνικούς και τελικά στους διεθνείς αγώνες.

Πάμε τώρα στη δημιουργία της Salt που είναι ηultimate two stroke, light weight corner carver” όπως λένε και οι ίδιοι οι κατασκευαστές, δηλαδή η “απόλυτη δίχρονη που ‘ισιώνει’ τις στροφές”!

Είναι Αυστραλέζικη η Salt; Περίπου…

Στην πραγματικότητα είναι μια μετασκευασμένη αυστριακή εντούρο KTM 300 EXC που έχει αποχωριστεί τα “περιττά” (;) κι ύστερα έχει παρέμβει το χέρι του customizer “κόψε-ράψε” μηχανικού, που την έχει κάνει μοτοσυκλέτα δρόμου ή Cafe Racer πιο σωστά, με 19άρη μπροστινό τροχό, ανάποδο πιρούνι WP, ντεπόζιτο 19 λίτρων … και ιδού η μοτοσυκλέτα των 40.000 δολαρίων Αυστραλίας, κοντά στα 26.000 ευρώ.

Η παραγωγή των Salt θα είναι – όπως ήταν αναμενόμενο – περιορισμένη. Δεν θα φτιαχτούν χιλιάδες από αυτές, το πολύ μερικές δεκάδες.

Τα βασικά χαρίσματα της Salt ΤwoStroke 300;

Πενήντα δύο (52) δίχρονοι ίπποι και 111 κιλά βάρος!

Τι άλλο να ζητήσει ένας γνήσιος μοτοσυκλετιστής από τη ζωή;

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!