MotorBike.gr

Yamaha Tracer 9 GT 2023: Διπλώματα ευρεσιτεχνίας για χρήση ραντάρ

28/09/2022

Περισσότερη ασφάλεια για το Tracer 9 GT

Ήδη από τον Ιούλιο είχε διαρρεύσει (και φωτογραφηθεί σε δοκιμές) ένα Yamaha Tracer 9 GT που χρησιμοποιούσε ραντάρ και Adaptive Cruise Control και το οποίο λογικά θα παρουσιαζόταν το 2023, και κάτι τέτοιο μοιάζει να είναι ακόμα πιο πιθανό, αφού δημοσιεύθηκαν στον διεθνή τύπο αιτήσεις της Yamaha για διπλώματα ευρεσιτεχνίας που δείχνουν ακριβώς αυτή την τεχνολογία που τοποθετείται στη μοτοσυκλέτα.

Ενώ τα ραντάρ συναντιούνται όλο και πιο συχνά στις μοτοσυκλέτες με το ειδικά σχεδιασμένο σύστημα ραντάρ μοτοσυκλετών της Bosch να κυριαρχεί στην αγορά και να χρησιμοποιείται ήδη από τις Kawasaki, Ducati, KTM και BMW, το Yamaha Tracer 9 φαίνεται να είναι το πρώτο βήμα της γιαπωνέζικης εταιρίας προς αυτή την κατεύθυνση.

Φωτογραφία motorradonline.de

Το ραντάρ τοποθετείται στο ρύγχος της μοτοσυκλέτας, ενώ στην παρακάτω φωτογραφία διακρίνεται στο νούμερο 60.

Κι απ’ ό,τι φαίνεται, το Tracer 9 GT με ραντάρ θα γίνει ο πιο οικονομικός τρόπος για να αποκτήσεις μοτοσυκλέτα με ραντάρ και cruise control χωρίς να ξηλωθεί το πορτοφόλι σου, αφού οι τιμές των μοτοσυκλετών που φορούν τέτοια συστήματα… δεν είναι φθηνές. Από την BMW R 1250 RT, την KTM 1290 Super Adventure S, το Kawasaki Ninja H2 SX, μέχρι την Ducati Multistrada V4.

Όπως έχει γίνει και με άλλες, νέες τεχνολογίες, όπως όργανα TFT, συνδεσιμότητα Bluetooth, κ.λπ, αυτές τελικά περνούν και στις πιο οικονομικές μοτοσυκλέτες. Κατά τον ίδιο τρόπο και τα ραντάρ είναι βέβαιο ότι θα γίνονται όλο και πιο διαδεδομένα κάθε χρόνο.

Το νέο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της Yamaha δείχνει πώς το ραντάρ βρίσκεται ανάμεσα στους χαμηλά τοποθετημένους προβολείς του, που “κρέμονται” κάτω από το ρύγχος της μοτοσυκλέτας και δημιουργούν την τέλεια θέση για ένα τέτοιο σύστημα, χωρίς να παρεμβαίνουν άκομψα στην εμφάνιση. Με αυτό τον τρόπο η μονάδα ραντάρ μπορεί να ρυθμιστεί εύκολα (η σκόπευσή της) μέσω δύο βιδών.

Η Yamaha φαίνεται να χρησιμοποιεί την ίδια μονάδα ραντάρ της Bosch που συναντούμε στις Ducati, BMW, KTM και Kawasaki, καθώς είναι ένα αποδεδειγμένης απόδοσης και λογικού κόστους σύστημα.

Φωτογραφία motorradonline.de

Η γερμανική Bosch είναι πολύ δραστήρια πλέον στην αγορά μοτοσυκλετών όσον αφορά τα ABS, IMU, συστήματα ελέγχου πρόσφυσης κ.α., επομένως οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν ήδη μια ισχυρή συνεργασία μαζί της.

Προσφέροντας ένα έτοιμο σύστημα ραντάρ που συνεργάζεται ήδη με το ABS και τα συστήματα γκαζιού ride-by-wire, το σύστημα της Bosch διασφαλίζει ότι είναι πιθανό να προτιμηθεί από τις περισσότερες εταιρίες μοτοσυκλετών που χρησιμοποιούν ήδη ηλεκτρονικά της εταιρίας.

Το γεγονός ότι η Bosch κατασκευάζει ήδη ραντάρ για αυτοκίνητα εδώ και πολλά χρόνια – ο αισθητήρας που χρησιμοποιείται στις μοτοσυκλέτες είναι πανομοιότυπος – συμβάλλει στη μείωση του κόστους.

Τώρα όσον αφορά στο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της Yamaha, αυτό αναφέρεται γύρω από το σύστημα τοποθέτησης και όχι στην τεχνολογία του ραντάρ, καθώς υπάρχει μια πρόκληση ως προς την στήριξη του ραντάρ, σε τέτοιο σημείο όπου μπορεί να έχει ανεμπόδιστη θέα του δρόμου μπροστά, αποφεύγοντας παράλληλα και τους κραδασμούς από τον κινητήρα ή τα χτυπήματα από τις αναρτήσεις.

Σαν “bonus” το Tracer 9 GT του 2023, με τη χρήση του ραντάρ της Bosch θα μπορεί να συνδυάζεται με σύστημα Adaptive Cruise Control που θα διατηρεί αυτόματα – για λόγους ασφαλείας βεβαίως – την απαραίτητη απόσταση ασφαλείας της μοτοσυκλέτας από το προπορευόμενο όχημα.

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!