MotorBike.gr

YAMAHA TTR 230, 2017: Γιατί μόνο για την Αυστραλία;

12/12/2017

Θέλουμε κι εμείς!

Όποιοι ζούν στην Αυστραλία ή τις ΗΠΑ μπορούν να αποκτήσουν ένα καταπληκτικό, ολοκαίνουργιο, Yamaha TT-R 230. Γιατί καταπληκτικό; Γιατί είναι εξαιρετικά απλό στην κατασκευή του και ελαφρύ, με αποτέλεσμα να φτιάχνει πρωταθλητές. Διαβάστε και θα καταλάβετε.

Ένα από τα κακά των προδιαγραφών Euro4 είναι ότι δεν μπορούμε να εισάγονται πλέον στην Ελλάδα μοτοσυκλέτες που δεν τις πληρούν… Λογικό από τη μία, παράλογο από την άλλη, γιατί έτσι οι επιλογές μειώνονται δραματικά.

Από την άλλη βέβαια μπορεί να βρισκόταν κάποιος που μπορούσε να ισχυριστεί ότι θα έφερναν την οικολογική καταστροφή μια χούφτα μοτοσυκλέτες Euro3, που δεν πληρούν τις τελευταίες ευρωπαϊκές εκπομπές καυσαερίων, ποτέ δεν ξέρεις…

Τι κρίμα όμως, τί κρίμα να μην απολαμβάνουν τέτοιες μοτοσυκλέτες οι νεαροί και οι νέοι αναβάτες.

Έχοντας κι εμείς ξεκινήσει τα πρώτα χωμάτινα βήματά μας (Honda XR 200R, με δύο αμορτισέρ) ξέρουμε πολύ καλά τι σημαίνει να οδηγείς σε υπέροχες, δυσπρόσιτες περιοχές μέσα στη φύση, μια εύκολη και πολύ φιλική μοτοσυκλέτα.

Η αυστραλέζικη αντιπροσωπεία της Yamaha η οποία εισάγει την Yamaha TT-R 230 για αποκλειστική χρήση εκτός δρόμου και για αγροτικές εργασίες την αποκαλεί Mr. Versatile (σχεδόν ίδιο με τον τίτλο της δοκιμής της Yamaha Tracer 700 – πατήστε εδώ) δηλαδή “ο κύριος Πολυτάλαντος” και συνεχίζει: “με κράτημα και εμφάνιση που εμπνέεται από τα μοτοκρος YZ και ένας απόλυτα αξιόπιστος κινητήρας 223cc, αερόψυκτος, με 1ΕΕΚ, τετράχρονος που κάνει το TT-R 230 μια πολύ καλή επιλογή για τους αρχάριους και τους μεσαίας ικανότητας αναβατών”.

Ξεχάστε αυτό που αναφέρει η εταιρία για τα ΥΖ, αυτό λέγεται μόνο και μόνο για να κάνει τη μοτοσυκλέτα πιο ελκυστική. Κάθε άλλο παρά ΥΖ, θυμίζει το playbike Yamaha TT-R 230, ένα μηχανάκι για παιχνίδια στο χώμα, που είναι απλούστατο σαν κατασκευή, με ροπάτο κινητήρα που είναι και άθραυστος.

Με λίγο ψάξιμο στο διαδίκτυο μπορεί να ανακαλύψει κάποιος ότι Yamaha TT-R 230 κατασκευάζεται από το 2005, φτιάχνεται στην Ιαπωνία (με μοτέρ από τη Βραζιλία), και εξάγεται σε ΗΠΑ, Αυστραλία και λίγες ακόμα χώρες του κόσμου. Πάνω στις ίδες γραμμές έβγαινε και το επίσης εξαιρετικό Yamaha TT-R 125, το οποίο (έστω και με 10-15 κομμάτια που πούλησε) βρήκε δρόμο του μέχρι την ελληνική αγορά.

Το ότι το 230 κυκλοφορεί εδώ και 12 χρόνια τουλάχιστον σαν playbike με number plates για μοτοκρός το ξέραμε, με αυτό το όμορφο “μασκάκι” και τον προβολέα στο τιμόνι δεν το είχαμε ξαναδεί, κι από κει και πέρα άρχισαν να μας μπαίνουν ιδέες… “δεν θα ήταν καθόλου άσχημα να το είχαμε κι εδώ”.

Ο διβάλβιδος κινητήρας του Yamaha TT-R 230, με το 6άρι σασμάν φωλιάζει σε ένα ημίδιπλο κλειστό σωληνωτό πλαίσιο, το ύψος σέλας είναι στα 870 χιλιοστά και το μεταξόνιο στα 1.385 με το βάρος να μην ξεπερνάει τα 114 κιλά! Άριστο για παιχνίδι με τροχό 21 ιντσών μπροστά και 18 πίσω το 230 φοράει τηλεσκοπικό πιρούνι (συμβατικό βεβαίως) με διαδρομή 240mm και μονό αμορτισέρ πίσω με συνδέσμους διαδρομής 220mm.

Τα φρένα είναι υδραυλικό δισκόφρενο διαμέτρου 220mm μπροστά και ταμπούρο πίσω, διαμέτρου 130 mm. Απλά πράγματα…

Αν βάλουμε μαζί το βάρος, τις διαδρομές αναρτήσεων και το μοτεράκι των 223 cc να βγάζει (καρμπυρατέρ 26 mm) ιπποδύναμη κοντά στους 17 ίππους, οι δυνατότητες του πρέπει να είναι “μαγικά-παιχνιδιάρικες”.

Με δεδομένη τη μικρή κατανάλωση του κινητήρα, με το 8λιτρο ντεπόζιτο το Yamaha TT-R 230 πρέπει να έχει πολλά χιλιόμετρα αυτονομίας, μπορεί να πιάνει τα 200; Δεν αποκλείεται…

Τυχεροί είναι οι Αυστραλοί κι οι Αμερικάνοι, μιας και έχουν στα χέρια τους ένα απίθανο εργαλείο για προπόνηση οδήγησης στο χώμα… Μην παραξενευτείτε αν είναι ένας από τους λόγους που παράγουν διαρκώς αναβάτες παγκόσμιας κλάσης.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!