SuperPapi

HONDA WAVE 110i, Super Test: Ο τίμιος εργάτης

03/02/2016 Μιχάλης Λαζαρίδης Δημήτρης Μάσσας

Easy Living

Το Honda Wave 110i είναι το απλούστερο παπί της Honda που μπορεί να αγοράσεις -καινούργιο – σήμερα. Είναι κομψό, καλοφτιαγμένο με έναν απλό 2βάλβιδο, ψεκαστό κινητήρα και κοστίζει κοντά στις 1,8 χιλιάδες ευρώ. Αλλά η ιστορία του ξεκινάει πολλά-πολλά χρόνια πριν. Κείμενο: Δ. Μάσσας, Φωτογραφίες: Μ. Λαζαρίδης

Honda Wave 110i

Όταν μιλάμε για παπιά, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι εμπνευστής και δημιουργός, από το 1958, του πιό καλοπουλημένου οχήματος στην ιστορία με πολλές δεκάδες εκατομμύρια πουλημένα κομμάτια υπήρξε η Honda.

Με Δούρειο Ίππο μάλιστα το ταπεινό C100 (με 50 κυβικά) κατάφερε να αλώσει την τεράστια αγορά των ΗΠΑ, βάζοντας τα θεμέλια για την ανάπτυξη της αυτοκρατορίας του “Big H” που όλοι γνωρίζουμε.

 Honda Wave 110i

Πίσω στο 1963, εποχή στην οποία – ειδικά στην υπερσυντηρητική αμερικάνικη κοινωνία – η έννοια “μοτοσυκλετιστής-biker” σήμαινε αυτόματα και “παράνομος-outlaw” και το να είσαι μοτοσυκλετιστής σήμαινε οπωσδήποτε πέτσινα μπουφάν, στουπί στην κωλότσεπη και φυσικά μαυρισμένα από λάδια, γράσα και επισκευές νύχια.

Η Honda παρουσίασε την διαφημιστική της καμπάνια για το c50 με το απλό, αλλά “θεϊκό” όπως αποδείχθηκε αργότερα σλόγκαν: You meet the nicest people on a Honda. Και έγραψε ιστορία…

Κάτω από αυτό το σλόγκαν, δημιούργησε μία σειρά πρωτοποριακών καταχωρήσεων και διαφημιστικών σποτ, παρουσιάζοντας (σε αντίθεση με τον biker που λέγαμε) καθημερινούς, καθαρούς, καλοντυμένους και κυρίως “καθωσπρέπει” ανθρώπους, άντρες, γυναίκες και παιδιά, να βολτάρουν ανέμελοι κι ευτυχισμένοι πάνω στη σέλα ενός παπιού.

 Honda Wave 110i

Με αυτές τις εικόνες η Honda κατάφερε να αναδείξει, με έμμεσο τρόπο τις αρετές του παπιού της: εύκολη, άνετη, καθαρή, απροβλημάτιστη και οικονομική αστική μετακίνηση.

Με αυτά τα γονίδια μπολιάστηκε όλη η κατηγορία και άλλος λιγότερο άλλος περισσότερο, όλοι οι κατασκευαστές προσπάθησαν να τα εντάξουν στο DNA των υλοποιήσεων τους.

Σήμερα η γκάμα της Honda στην Ελλάδα, περιλαμβάνει δύο παπιά, το Honda Supra Χ 125 Helmin σαν την “premium”, την ακριβή πρόταση, με το Honda Wave 110i να καλείται να αποτελέσει τη «βασική» πρόταση στην κατηγορία. Κάτι σαν το C100 του 1963.

 Honda Wave 110i

ΕΜΦΑΝΙΣΗ –  ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ
Σοβαρό, κομψό, ποιοτικό και χωρίς σχεδιαστικές υπερβολές, το Honda Wave 110i μπορεί ίσως, να χαρακτηριστεί και συντηρητικό από κάποιους που έχουν εθιστεί στην επιθετική αισθητική που έχει σχεδόν επιβληθεί στην κατηγορία των παπιών.

Στο μπροστινό του τμήμα κυριαρχούν τα μεγάλα, τριγωνικά, ενσωματωμένα – στο φαρδύ επάνω μέρος της ποδιάς – φλας και ο πολυγωνικός προβολέας. Το κάτω μέρος της ποδιάς στενεύει και οι δύο πλευρές της συγκλίνουν και αγκαλιάζουν τον κινητήρα, δημιουργώντας έτσι μία «ανοιχτή» καρίνα.

Honda Wave 110i

Κοιτώντας το Honda Wave 110i από το πλάι, δείχνει πιο σοβαρό, με την επιλογή του ασημί χρώματος, στη διχρωμία με κόκκινο ή μαύρο, για το πίσω μέρος.

Το μάτι του έμπειρου παπόβιου που έχει γράψει χιλιόμετρα σε αφιλόξενα – για τα μαλακά του μόρια – περιβάλλοντα, θα σταθεί στην φαρδιά δύο επιπέδων σέλα, που φαίνεται να έχει ανατομικό σχεδιασμό.

Οι πεντάμπρατσες χυτές ζάντες είναι απολύτως ουδέτερες οπτικά, ενώ ο χρωμιωμένος προφυλακτήρας στην εξάτμιση δίνει μία vintage νότα.

Honda Wave 110i

Το πιο πετυχημένο σχεδιαστικά τμήμα του, είναι η ουρά. Φαρδιά με τα μεγάλα φλάς ενσωματωμένα εκατέρωθεν του τριγωνικού φαναριού, το πλατύ και αποτελεσματικό στην προστασία από νερά φτερό, δίνει μία αίσθηση στιβαρότητας.

Παραφωνία αποτελεί η φτηνιάρικη στην όψη, αλλά πρακτική, χειρολαβή για τον συνεπιβάτη. Σε γενικές γραμμές η εμφάνιση του Honda Wave 110i, δεν θα ξενίσει ή δυσαρεστήσει κανέναν, αλλά σίγουρα δε θα τρομάξει τους “nicest people”, που είναι και το κοινό του εξ’ άλλου.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Παρότι ο κινητήρας του Honda Wave 110i, είναι ένας κλασσικός τετράχρονος και απλός «παπίσιος», με έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο, δύο βαλβίδες, διάμετρο Χ διαδρομή 50 Χ 55,6, που μας δίνουν 109,1 κυβικά, ωστόσο είναι εφοδιασμένος με εξελιγμένο σύστημα ψεκασμού PGM FI, για την τροφοδοσία του.

Αυτό το γεγονός δίνει σημαντικό προβάδισμα στο Wave στους τομείς της οικονομίας, αλλά και της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης, καθώς είναι από τα λίγα παπιά που υπερκαλύπτουν την προδιαγραφή Euro 3.

Honda Wave 110i

Το απλό και μικρό σε κυβισμό μοτεράκι της Honda, μπορεί να είναι πρωταθλητής στην οικονομία, παρουσιάζεται όμως ταυτόχρονα ιδιαίτερα ψυχωμένο, με απόδοση 8,5 ίππων και 0,88 kgm ροπής, τοποθετείται στην κορυφή της κατηγορίας του και προκαλεί κατάμουτρα αρκετούς ανταγωνιστές με 125 κυβικά.

Η μεταφορά δύναμης προς τον πίσω τροχό γίνεται με κλασικό ημιαυτόματο κιβώτιο 4 σχέσεων, τύπου «μύλος», που σημαίνει ότι εν στάση μπορείς να πας κατευθείαν από την τέταρτη σχέση σε «νεκρά». Για την εκκίνηση φροντίζει η μίζα, αλλά υπάρχει και εργονομική μανιβέλα για περιπτώσεις ανάγκης.

Honda Wave 110i

ΠΛΑΙΣΙΟ – ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ – ΦΡΕΝΑ
Με μικρό βάρος (99 κιλά γεμάτο), κοντό μεταξόνιο (1.227 mm) συνολικό μήκος 1.870 χιλιοστά, μεταξόνιο στα 1.227mm και ύψος σέλας στα 760 χιλιοστά, το Honda Wave 110i διαθέτει τα προσόντα ενός ευέλικτου και αποτελεσματικού πολεμιστή στις μάχες των αστικών μποτιλιαρισμάτων.

Δίσκος 220 χιλιοστά μπροστά και ταμπούρο 110 πίσω, αποτελούν το σύστημα πέδησης. Απλό τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 26 χιλιοστών και δύο αμορτισέρ χωρίς καμία ρύθμιση, καλούνται να φροντίσουν για τη σταθερότητα του wave αλλά και την άνεση του αναβάτη.

Οι τροχοί είναι 17 ιντσών, εφοδιασμένοι με ελαστικά 70/90-17 μπροστά και 80/90-17 πίσω, αντίστοιχα.

Το πλαίσιο είναι σωληνωτό με μονή ραχοκοκκαλιά, κλασικής διάταξης παπιού.

Honda Wave 110i

ΟΔΗΓΗΣΗ, ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
Είχαμε την τύχη να παραλάβουμε το Honda Wave 110i μετά από αρκετές μέρες συμβίωσης με ένα αρκετά πιο φθηνό παπί που μια χαρά ήταν για τα λεφτά του, αλλά…

Με το που ανεβαίνεις όμως στο παπί της Honda, αρχίζουν να γίνονται αντιληπτές οι διαφορές στην ποιότητα, την άνεση και την εργονομία. Αυτή η περίφημη user friendly αίσθηση που η Honda προσφέρει με μοναδικό τρόπο γίνεται εμφανής.

Honda Wave 110i

Ο σχεδιασμός και το αφρώδες της σέλας προσφέρουν άνετη και ξεκούραστη θέση και για τους δύο αναβάτες, ενώ τα μαρσπιέ προσφέρουν καλή στήριξη και σχετικά άνετες γωνίες ποδιών.

Ο πίνακας οργάνων περιλαμβάνει ένα ευανάγνωστο κοντέρ (με ενδείξεις για το όριο κάθε σχέσης), μόνο ολικό χιλιομετρητή, τις βασικές λυχνίες για φλας, φώτα, ψεκασμό και νεκρά.

Περίεργη είναι η τοποθέτηση των φωτεινών ενδείξεων για την επιλεγμένη ταχύτητα, καθώς μεταξύ των ενδείξεων για 1η και 2η σχέση και αυτών για 3η και 4η μεσολαβεί ένα αρκετά μεγάλο κενό και το λογότυπο με το φτερό, αναγκάζοντας το βλέμμα να μετακινείται αριστερά – δεξιά για να πάρει την αναγκαία πληροφόρηση.

Honda Wave 110i

Οι διακόπτες είναι ποιοτικοί, με μέγεθος που επιτρέπει εύκολη χρήση τους με χοντρά γάντια. Εξοικείωση θα χρειαστούν οι διακόπτες για φλας και κόρνα αφού η Honda έχει αποφασίσει την αντιμετάθεση των θέσεων τους.

Τόσο το κεντρικό όσο και το πλαϊνό σταντ είναι εύκολα στη χρήση τους, με πολύ ευπρόσδεκτη την ύπαρξη διακόπτη που μπλοκάρει τον κινητήρα στο πλαϊνό.

Ποιοτική και σίγουρη λύση που αποκλείει τυχαίες πτώσεις, σε αντίθεση με αυτά που κλείνουν αυτόματα όταν αποφορτίζονται από βάρος.

Ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα είναι μεγαλύτερος του μέσου όρου και θα χωρέσει ένα σετ αδιάβροχα, λουκέτο, γάντια και χαρτιά.

Honda Wave 110i

Ξεκινώντας, από τα πρώτα μέτρα γίνεται φανερή η ποιότητα κύλισης του Wave 110, αθόρυβη λειτουργία χωρίς κραδασμούς, πλήρης απουσία τριγμών ακόμη και σε πλακόστρωτο δρόμο, άνετη σέλα και μεσαίας σκληρότητας αναρτήσεις, που προσφέρουν αρκετή άνεση.

Το κοντά κλιμακωμένο κιβώτιο και το δυνατό μοτεράκι του Honda Wave 110i προσφέρουν πολύ καλές εκκινήσεις και με δύο άτομα, ενώ οι επιταχύνσεις και οι προσπεράσεις σε ταχύτητες αστικού περιβάλλοντος είναι άμεσες χωρίς κανένα άγχος.

Ψυχοθεραπευτική είναι η μετακίνηση με το Wave σε ασφυκτικές συνθήκες κίνησης. Ελίσσεται πανεύκολα, αλλάζοντας κατεύθυνση με τη σκέψη και διαθέτει το απαραίτητο γκάζι για να προλάβει να χωθεί στην παραμικρή τρύπα των ακινητοποιημένων οχημάτων.

Honda Wave 110i

Τα φρένα δεν θα εντυπωσιάσουν τον έμπειρο αναβάτη, είναι όμως αποτελεσματικά χωρίς να τρομάζουν.

Το μπροστινό δεν διαθέτει έντονο αρχικό δάγκωμα, προσφέρει όμως πολύ καλή αίσθηση (σε αυτό βοηθάει πολύ και η μανέτα του που έχει κανονικές διαστάσεις και εργονομική σχεδίαση που δεν κόβει τα δάχτυλα), ενώ δεν θα μπλοκάρει παρά μόνο σε ακραίες συνθήκες.

Το ταπεινό πίσω ταμπούρο του Honda Wave 110i κάνει μια χαρά τη δουλειά του χωρίς να απασχολεί τη σκέψη του αναβάτη για ενδεχόμενη απώλεια πρόσφυσης του πίσω μέρους.

Σε ανοιχτές διαδρομές το Wave 110 i θα γεμίσει με άνεση και τις τέσσερεις σχέσεις του «βελούδινου» κιβωτίου (1η 40 km, 2η 70 km, 3η 90 Km) μέχρι την τελική του ταχύτητα λίγο πάνω από τα 100 χιλιόμετρα.

Σταθερότητα και άνεση χαρακτηρίζουν τη συμπεριφορά του σε ταχύτητες μέχρι τα 80 km/h περίπου, ενώ στις γρήγορες στροφές υπάρχει μια νευρικότητα, ενώ παραδόξως τα όρια δεν μπαίνουν από το πλαίσιο ή τις φτωχές αναρτήσεις, αλλά από τα ελαστικά.

Honda Wave 110i

Πλατιά χαμόγελα θα προσφέρει το παπί της Honda στους σπάνιους ανεφοδιασμούς. Κατανάλωση ρεκόρ με λιγότερο από 1,8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, σε ζορισμένη οδήγηση, δε φροντίζει για τη σύσφιξη των σχέσεων με τους πρατηριούχους.

Αξίζει μία αναφορά στα πολύ καλά σε απόδοση φώτα, τόσο η μεσαία όσο και η μεγάλη σκάλα (που δε θα χρειαστεί μέσα στην πόλη) είναι δυνατές και με καλή δέσμη.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Τελικά το Wave 110i, αποτελεί άξιο συνεχιστή του γενεαλογικού δέντρου που ξεκίνησε από τον γενάρχη C100. Εξελίσσει με τον καλύτερο τρόπο, τις βασικές λειτουργίες της εύκολης, άνετης, καθαρής, απροβλημάτιστης και οικονομικής αστικής μετακίνησης, σχεδόν έξι δεκαετίες μετά. Με τιμή στα 1.845 ευρώ, είναι ακριβότερο από τον ανταγωνισμό, αλλά ξεχωρίζει αισθητά στον τομέα της οικονομίας όπου μακροπρόθεσμα θα αποσβέσει τη διαφορά τιμής, καθώς και σε άνεση και ποιότητα κατασκευής.

Το Honda Wave 110i δεν συνάπτει μία εφήμερη σχέση πάθους, αλλά σε παροτρύνει για μακροχρόνια συμβίωση βασισμένη στην εμπιστοσύνη και την αξιοπιστία, προσφέροντάς σου περισσότερα από όσα βλέπεις με την πρώτη ματιά.

  • ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ – ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
    Οι ανάποδα τοποθετημένοι διακόπτες κόρνας-φλας έχουν σαν αποτέλεσμα στην αρχή, αντί για την κόρνα να πιέζει κανείς το ακυρωτικό για τα φλας. Η χρήση του διακόπτη της κόρνας – επειδή έχει ανάποδα και τον άξονά του – πιθανώς να προβληματίσει κοπέλες με μικρά χέρια.
  • Τα αμορτισέρ δεν διαθέτουν δυστυχώς ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου. Μια ενοχλητική συνήθεια των κατασκευαστών πρόσφατα.
  • Τα φώτα είναι καλής απόδοσης.
  • Κοιτώντας το και ξανακοιτώντας το Wave ο χρωμιωμένος προφυλακτήρας του τελικού της εξάτμισης μάλλον παράταιρος αισθητικά είναι.
  • Επτά λίτρα χωρητικότητα έχει ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα. Δεν χωράει ένα ανοικτό-μισό κράνος αλλά από την άλλη είναι μεγαλύτερος από την πλειονότητα των παπιών. Σημειώνεται στα πλεονεκτήματα.
  • Έξυπνη λεπτομέρεια η ύπαρξη ειδικής υποδοχής για την τοποθέτηση της τάπας, κατά τη διάρκεια ανεφοδιασμού του μικρής χωρητικότητας 3,7 λίτρων ρεζερβουάρ
  • Έλλειψη ρολογιού στα όργανα, αλλά ακόμα χειρότερα έλλειψη μερικού χιλιομετρητή στο κοντέρ. Το βάλαμε στα αρνητικά.

ΥΠΕΡ

  •  Κινητήρας
  • Φρένα
  • Φινίρισμα-βαφή
  • Ευελιξία

ΚΑΤΑ

  • Λάστιχα
  • Σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες
  • Αμορτισέρ χωρίς ρυθμίσεις
  • Λιτά όργανα

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!