MotorBike.gr

MV AGUSTA RUSH 1000: Πάλι τα κατάφερε η MV Agusta!

13/12/2019

Ιταλική μαστοριά και μαεστρία

Είναι το υλικό από το οποίο φτιάχνονται τα όνειρα. Είναι αυτά τα μαγικά που κάνουν οι Ιταλοί και φτιάχνουν μοτοσυκλέτες που σου “κόβουν τον ύπνο”. Λίγο από ‘δω, λίγο από ‘κει και ιδού το αριστούργημα… για άλλη μια φορά: MV Agusta Rush 1000. Πρωτότυπη προς το παρόν, μοτοσυκλέτα παραγωγής στο άμεσο μέλλον. Φωτογραφίες: EICMA

Η MV Agusta Rush 1000 θα μπει στην παραγωγή μέσα στους πρώτους έξι μήνες του 2020 και δυστυχώς για ακόμα μια φορά θα έχει τιμή απλησίαστη για τον πολύ κόσμο, κι ίσως για αυτό χαρακτηρίζεται σαν “υλικό ονείρων”. Βλέπεις, βλέπεις αλλά δεν αγγίζεις καν… Α, ναι θα αποδίδει και 208 ίππους!

Βασίζεται στο Brutale 1000 RR, το οποίο στην Ελλάδα κοστίζει πάνω από 33.000 ευρώ (!) και είναι ένα ακόμα εντυπωσιακό γυμνό από την εταιρία με έδρα το Varese, στην Βόρεια Ιταλία, αποτελώντας την αιχμή του δόρατος από άποψη τεχνολογίας και design.

Πέρα από τον έντονο, μοναδικό χαρακτήρα που διαθέτει, οι σχεδιαστές της MV Agusta – οι οποίοι όπως έχουμε πει έχουν επικεφαλής τον Α. Morton που είναι Βρετανός! – εμφάνισαν ένα εντυπωσιακό σύνολο.

Με επιρροές από αγώνες,  που είναι μέσα στα γονίδια της πολυνίκους ιταλικής εταιρίας, έχει στις γραμμές της αιχμές και “κοψίματα”  αλλά και αεροδυναμικές πινελιές. Ένα δυναμικό streetfighter με στοιχεία φουτουριστικού café racer.

Δείτε για παράδειγμα το πάνω τμήμα του ρεζερβουάρ, το καπάκι – “πυραυλάκι” της ουράς της σέλας, τον τρόπο που τελειώνει η εξάτμιση στη δεξιά πλευρά με δυο τελικά, δείτε και το ανθρακονημάτινο καπάκι που καλύπτει τον πίσω τροχό. Αυτό εννοούμε όταν λέμε μοναδικότητα.

Δείτε και τα αεροδυναμικά winglets στα πλάγια του ψυγείου.

Η ουρά της μοτοσυκλέτας έρχεται με άκρως μίνιμαλ ρυθμούς, ενώ προχωρώντας στο κυρίως σώμα συναντάμε επιθετικά σχήματα και εξωτικά υλικά, όπως ανθρακονήματα και βουρτσισμένο αλουμίνιο κομμένο με CNC.

Μιας και το “πείραμα” του στρογγυλού προβολέα της MV Agusta SuperVeloce είχε πετύχει να εντυπωσιάσει το κοινό και να δώσει μια νοσταλγική νότα στο σύνολο, ιδού κι ένας αντίστοιχος προβολέας στην περίπτωση της Rush, που είναι LED φυσικά, όπως και όλα τα φωτιστικά σώματα.

Στρογγυλό είναι και το οπίσθιο φωτιστικό σώμα όπως και ο προβολέας, όπως ακριβώς συμβαίνει και στην Superveloce.

Ψηφιακό είναι το πολυόργανο, το οποίο πληροφορεί τον αναβάτη για την κατάσταση της μοτοσυκλέτας επιτρέποντάς του παράλληλα να παρέμβει στις ρυθμίσεις της. Λέγοντας ρυθμίσεις μιλάμε για τέσσερα οδηγικά προγράμματα (Sport, Race, Rain, Custom) αλλά και ABS σε 8 επίπεδα λειτουργίας.

Μεταξύ άλλων, ηλεκτρονική είναι και η διαχείριση των αναρτήσεων της Ohlins, η οποία, όπως είναι αναμενόμενο, δίνει στο Rush εξοπλισμό από τα ψηλότερά της ράφια.

Επιστρέφοντας στο πολυόργανο, δεν λείπει η συνδεσιμότητα με το κινητό του αναβάτη, ώστε να έχει στη διάθεσή του ακόμα και σύστημα πλοήγησης.

Στο θέμα του κινητήρα συναντάμε ίσως τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του Rush, με την απόδοση του εν σειρά τετρακύλινδρου των 1000cc να φτάνει τους 208 ίππους  στη συμβατική λειτουργία του και τους 212 ίππους με τον αναβαθμισμένο εγκέφαλο και την αγωνιστικών προδιαγραφών εξάτμιση της SC.

Άκρως εξελιγμένος ο σχεδιασμός του, έχει δανειστεί στοιχεία από τη F1 αλλά και το MotoGP, με τη MV να εξοπλίζει το Rush με σώματα ψεκασμού της Mikuni και της Magneti Marelli, σε μια προσπάθεια παροχής υψηλής ροής καυσίμου.

Το “τέρας” χαλιναγωγείται με Ride By Wire, κατά κόσμον ηλεκτρονικό γκάζι, αλλά και πλήθος συστημάτων, όπως το MVICS  (Motor Vehicle Integrated Control System) για τη διαχείριση της ανάφλεξης και του ψεκασμού, και το Eldor EM2.0, που φροντίζει για τον συνολικό έλεγχο. Ακόμα, υπάρχει και το EAS 2.1 (Electronically Assisted Shift Up Down), κατά κόσμον Quickshifter +/-.

“Υψηλή ραπτική μετάλλου” θα πούμε επιγραμματικά για την ιδιαίτερη αυτή μοτοσυκλέτα της MV Agusta, η οποία τα κατάφερε περίφημα για άλλη μια φορά.

Το κακό, όπως είπαμε και παραπάνω, είναι ότι – παρότι πολύ αξιόλογες και όμορφες – οι κατασκευές της ιταλικής εταιρίας απευθύνονται σε ένα πολύ προνομιούχο αγοραστικό κοινό.

Πηγή: Αuto-Moto Zougla

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!