Αποτίοντας φόρο τιμής στα “Μπολντόρ”
“Κονίτσι-Ουά”, από την Ιαπωνία. Σε άψογη ιαπωνική γλώσσα παρουσίασε η Honda τα μοντέλα του 2020 σε “απευθείας μετάδοσης” βίντεο, που θα παρουσιάζονταν επίσημα στην Οsaka και το σαλόνι του Τόκιο – το οποίο θα ξεκινούσε κανονικά σήμερα, αλλά ακυρώθηκε λόγω κοροναϊού. “Αστέρι” της εταιρίας το πρωτότυπο CB-F Concept, που επαναφέρει τις γραμμές του ’80 στο σήμερα και θα περάσει στο μέλλον στην παραγωγή.
Λίγες ώρες πριν κυκλοφορήσει το επίσημο βίντεο της Honda που παρουσιάζει τα μοντέλα του 2020 της γιαπωνέζικης αγοράς (το οποίο μπορείτε να δείτε παρακάτω) η ίδια η εταιρία έδωσε στη δημοσιότητα τις φωτογραφίες από το πιο σημαντικό μοντέλο concept, το οποίο θα παρουσιαζόταν σε δυο τοπικά σαλόνια μοτοσυκλέτας που δεν έγιναν.
Αργότερα, στην επίσημη διαδικτυακή παρουσίαση της Honda είδαμε και “ζωντανό” το Honda CB-F Concept, το οποίο με βάση το CB1000 R παραγωγής αποτίει φόρο τιμής στα εμβληματικά CB750F και CB900F των αρχών της δεκαετίας του ’80, που έφεραν παράλληλα και το όνομα του γαλλικού αγώνα αντοχής “Bol d’ Or”.
Σύμφωνα με τη Γιαπωνέζα παρουσιάστρια της Honda είναι ένα μοντέλο που θα μπει σύντομα (Coming soon, όπως λέει στο βίντεο) στην παραγωγή.
Στον διπλανό χώρο της μικρο-έκθεσης του “Virtual Motorcycle Show” που έφτιαξε η Honda – σε αντικατάσταση της 36ης έκθεσης της Osaka που ακυρώθηκε λόγω πανδημίας (αλλά και του 47th Tokyo Motorcycle Show, που άρχιζε σήμερα) – υπήρχαν 29 μοντέλα που κάλυπταν ένα μεγάλο φάσμα χρήσεων.
Ανάμεσά τους και η οικογένεια μοτοσυκλετών, που χρησιμοποιεί τον “σήμα κατατεθέν” τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα της Honda με τον κωδικό CB, ο οποίος βρίσκεται στην αγορά πάνω από έξι δεκαετίες!
Εκεί είδαμε τα Honda CB1300 Super Four SP, CB1100 RS και το CB400 Super Four που είναι τα μοντέλα παραγωγής σε αντίθεση με το Concept CB-F.
Mε έτοιμη την πλατφόρμα από το γνωστό μας CB1000 R με το μονόμπρατσο ψαλίδι, στο Honda CB-F Concept κυριαρχεί βασικά το μεγάλων διαστάσεων “τετραγωνισμένο” ντεπόζιτο που ενώνεται στη βάση του με τα πλαϊνά καπάκια, κι αυτά με τη σειρά τους με την ουρά, δίνοντας έτσι ένα μοναδικό σχήμα-“υπογραφή”.
Ήταν ακριβώς αυτό το στοιχείο που είχε κάνει τα Honda CB750F/CB900F της δεκαετίας του ’80 να ξεχωρίζουν από τις υπόλοιπες μοτοσυκλέτες, οι οποίες δεν συνέδεαν ποτέ αυτά τα τρία σημεία (ρεζερβουάρ, καπάκια και ουρά σέλας), μέχρι τη στιγμή που κατέφθασαν τα “Μπολ-Ντόρ”, όπως λέγονταν συνήθως στην Ελλάδα.
Με το νέο CB-F να μπαίνει με το καλό – κάποια στιγμή – στην παραγωγή, εκτός από την συγκεκριμένη αισθητική θα επανέλθει και η πιο ανθρώπινη, πιο όρθια θέση οδήγησης για τον αναβάτη και μια επιτέλους άνετη σέλα για τον συνεπιβάτη, ένα στοιχείο που οι σύγχρονες μοτοσυκλέτες πολλές φορές περιφρονούν.
Ο προβολέας είναι στρογγυλός φυσικά, ενώ το πίσω φωτιστικό σώμα διαθέτει τις χαρακτηριστικές γραμμές του παρελθόντος.
Παρότι στην ιαπωνική αγορά, στην Κεντρική Ευρώπη και στις ΗΠΑ αυτού του είδους τα comeback – έστω και αισθητικά – έχουν ευρύτερη αποδοχή, δυστυχώς δεν συμβαίνει το ίδιο και στην ελληνική αγορά, όπου λίγοι – μεγαλύτερης συνήθως ηλικίας – μοτοσυκλετιστές εκτιμούν και τιμούν (αγοράζοντάς αυτές τις μοτοσυκλέτες) τέτοιες κινήσεις.
Δείτε εδώ το Honda Virtual Motorcycle Show