Έρχεται Cruiser 300 από την Κίνα!
To “αμερικάνικο ατσάλι”… θα φτιάχνεται στην Κίνα! Αυτός θα μπορούσε να είναι ο τίτλος του άρθρου. Οι καιροί αλλάζουν, τα “παλιά τζάκια” ρίχνουν νερό στο κρασί τους και σκύβουν προς τις πιο προσιτές μοτοσυκλέτες και το νεότερο κοινό. Η μεγάλη και τρανή, γνήσια Αμερικάνα, Harley-Davidson υποχωρεί, κατασκευάζοντας μοτοσυκλέτες στην Κίνα, έστω κι αν πρόκειται για μικρού κυβισμού.
Ήδη από το 2019 υπάρχουν οι πληροφορίες για την παρουσίαση μιας μικρού κυβισμού μοτοσυκλέτας, που θα φέρει τον θυρεό της Harley–Davidson.
Τα σχέδια που είχαμε δει στο παρελθόν αφορούσαν σε ένα εμπνευσμένο μοντέλο από την κατηγορία των Flat–Track μοτοσυκλετών, τώρα όμως έχουμε και μια δεύτερη υποψηφιότητα, που αφορά ένα cruiser 300 cc με V2 κινητήρα.
Ακόμα και όσοι δεν παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις στον κόσμο της μοτοσυκλέτας, είναι πολύ πιθανό να γνωρίζουν ότι η Harley–Davidson αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα.
Στο γεγονός αυτό έχουν αναφερθεί πολλές φορές τα μεγαλύτερα οικονομικά -και όχι μόνο- ειδησεογραφικά site του κόσμου και οι εμβριθείς τους αναλύσεις καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η κατάσταση αυτή είναι το αποτέλεσμα της αναπόφευκτης γήρανσης της πελατειακής βάσης της Harley–Davidson, χωρίς ανανέωση με νέο αίμα.
Με λίγα λόγια, το μοτοσυκλετιστικό πρότυπο (και… lifestyle) που δημιούργησε ουσιαστικά η Harley–Davidson και το οποίο υπηρέτησε με συνέπεια για πολλές δεκαετίες, δεν συγκινεί πλέον τους νέους ή για να είμαστε πιο ακριβείς, δεν συγκινεί τον αριθμό των νέων που χρειάζονται ώστε να διατηρηθεί το ισοζύγιο… εισροών και εκροών αναβατών.
Έχοντας εντοπίσει σχετικά νωρίς το πρόβλημα και πριν αυτό εξελιχθεί σε κάτι μη αναστρέψιμο, η Harley–Davidson κατέστρωσε το επιχειρηματικό σχέδιο «Rewire», το οποίο, στα πλαίσια μιας γενικής αναδιάρθρωσης και αναθεώρησης, προβλέπει μεταξύ άλλων και το άνοιγμα σε νέες αγορές.
Το πανάκριβο ηλεκτροκίνητο Harley-Davidson LiveWire (το οποίο βέβαια δεν τα πηγαίνει και τόσο καλά) και το προσφάτως παρουσιασμένο Adventure Harley-Davidson Pan America 1250, αποτελούν έμπρακτες εκφάνσεις της νέας φιλοσοφίας που διέπει την εταιρία.
Πέραν όλων των άλλων μελλοντικών ενεργειών, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται ακόμα και ηλεκτροκίνητα σκούτερ (!), η Harley–Davidson έθεσε επίσης και τις βάσεις για την είσοδό της στις αναπτυσσόμενες αγορές.
Η εδραίωση συνεργασίας με τoν κινεζικό όμιλο QJ Motor (Qianjiang), στον οποίο ανήκει και η Benelli, προβλέπει την από κοινού εξέλιξη και την κατασκευή/συναρμολόγηση σε σινικές γραμμές παραγωγής, μοντέλων μικρού κυβισμού, που θα έχουν πρωτίστως ως στόχο τις τεράστιες αγορές της Ινδίας και της νοτιοανατολικής Ασίας.
Επειδή ως γνωστόν, «μαζί με το βασιλικό ποτίζεται και η γλάστρα», τίποτα δεν εμποδίζει την Harley–Davidson στη διάθεση αυτών των μοντέλων και στις ανεπτυγμένες αγορές της Δύσης, καταλαμβάνοντας και σε αυτές ένα μερίδιο. Συγγνώμη για την «στα καπάκια» παροιμία, αλλά όπως επίσης λένε: «μάζευε κι ας ειν΄ και ρώγες».
Το πρώτο μοντέλο αυτής της συνεργασίας για το οποίο είχαν προκύψει πληροφορίες, ήταν το Harley–Davidson 338R, μια μοτοσυκλέτα με σαφείς σχεδιαστικές αναφορές στην Flat Track ιστορία της αμερικανικής εταιρίας και συγκεκριμένα στα θρυλικά XR750. Με δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα, το 338R θα μοιράζεται αρκετά στοιχεία με το Benelli 302R.
Τώρα όμως έχουμε πληροφορίες και για μια δεύτερη μοτοσυκλέτα, η οποία θα ακολουθεί τα cruiser πρότυπα. Πρόκειται για το Harley-Davidson SRV300, ένα μοντέλο με νέο υγρόψυκτο V2 κινητήρα 296 cc και σχεδίαση που θυμίζει σε μεγάλο βαθμό Sportster.
Η QJ Motors κατέθεσε τα σχετικά έγγραφα για την έγκριση τύπου του μοντέλου στην Κίνα και από εκεί προέρχεται και το σχέδιο που απεικονίζει την μοτοσυκλέτα. Το Harley-Davidson SRV300 θα αναγράφει Qianjiang στο ρεζερβουάρ του όσον αφορά τις παρτίδες που θα λανσαριστούν στην Κίνα, ωστόσο αυτό πολύ εύκολα μπορεί να αλλάξει σε Harley–Davidson, σε μια ενδεχόμενη εξαγωγή στην Ινδία, στα κράτη της ΝΑ Ασίας και – γιατί όχι; – και στην Ευρώπη.
Προς το παρόν δεν υπάρχουν αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά και πολλές πληροφορίες για το μοντέλο, ωστόσο στα σχετικά έγγραφα που κατατέθηκαν για την έγκριση τύπου αναφέρεται ο κυβισμός (296 κ.εκ.), η ισχύς στους 30 ίππους, η τελική στα 130 km/h, η διάμετρος των τροχών στις 16 ίντσες μπροστά και 15 ίντσες πίσω και η εφαρμογή συστήματος ABS στα φρένα.