Αθλητικές διαθέσεις, ξεχωριστή εμφάνιση
Μοναδική είναι η εμφάνιση του Kawasaki Athlete 125 με τη χαρακτηριστική ψηλά τοποθετημένη ραχοκοκαλιά και το ντεπόζιτο ανάμεσα στα γόνατα του αναβάτη που το κάνει να μοιάζει με μικρή μοτοσυκλέτα. Δεν είναι όμως μόνο η ραχοκοκαλιά που το κάνει να ξεχωρίζει, αλλά κι ένα σωρό άλλα προσόντα ακόμα.
Είναι σπορτίβικη η συνολική εικόνα του Kawasaki Athlete 125, αλλά με έναν ξεχωριστό τρόπο, κι επειδή δεν είναι συνηθισμένη στην Ελλάδα μάλλον ξενίζει στο μάτι αφού δε μοιάζει με κανένα άλλο παπί.
Όλα αυτά ισχύον μέχρι να ανέβεις στη σέλα του και το οδηγήσεις: αφού πρώτα πάθεις “πολιτισμικό σοκ”, αρχίζεις αργά-αργά να εκτιμάς τη συνολική συμπεριφορά του που είναι διαφορετική, θυμίζει περισσότερο μικρή μοτοσυκλέτα παρά παπί. Τούτο εδώ το Kawasaki έχει αξίες και ιδιαιτερότητες που σπάνια συναντάς στη συγκεκριμένη κατηγορία δίτροχων.
ΕΜΦΑΝΙΣΗ – ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ
Στενό, χωρίς ποδιά, χαμηλό και μακρύ μοιάζει το Athlete από μακριά. Το “γέμισμα” του χώρου ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη καταργεί το “step through”, το κενό ανάμεσα σε ποδιά και σέλα, παραδοσιακό χαρακτηριστικό των παπιών.
Εδώ, ανάμεσα στα γόνατα του αναβάτη υπάρχει ένα κανονικό μικρό ρεζερβουάρ με καπάκι που κλειδώνει, αφήνοντας έτσι πολύ αποθηκευτικό χώρο ελεύθερο κάτω από τη σέλα.
Τα πλαστικά καπάκια της “ποδιάς” και η καρίνα κάτω από τον κινητήρα είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να δίνουν την εντύπωση ότι υπάρχει υγρόψυξη πάνω στο παπί και το κάνουν πιο σπορ.
Χαρακτηριστικό είναι και το κανονικό τιμόνι τύπου κλιπ-ον (με αντίβαρα στα άκρα του), αλλά και το γεγονός ότι το Kawasaki Athlete 125 δεν φοράει πιρούνι με μονή πλάκα στήριξης όπως όλα τα παπιά, αλλά “κανονικό” πιρούνι με δύο πλάκες στήριξης που κάνει όλη τη διαφορά στην οδική συμπεριφορά.
Μεγάλη διαφορά κάνει στην ασφάλεια και στην αίσθηση που προσφέρει η στιβαρότητα του πιρουνιού στο σύνολο στις στροφές, στην αντιμετώπιση των κακοτεχνιών του δρόμου και στο φρενάρισμα.
Μπροστά από το γυμνό τιμόνι υπάρχει μάσκα που περικλείει τον προβολέα τα όργανα και τα φλας σε ένα ενιαίο κομμάτι, θυμίζοντας κομμάτι από γυμνή μοτοσυκλέτα.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Ο κινητήρας του Kawasaki Athlete 125 είναι τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, με 1ΕΕΚ, 2 βαλβίδες και χωρητικότητα 125 cc. Τροφοδοτείται από καρμπυρατέρ Keihin PB18 και η εκκίνηση γίνεται από μίζα και μανιβέλα.
Η απόδοσή του είναι 10,0 hp, στις 8.000 rpm και 0,9 kgm ροπής στις 6.000rpm.
To κιβώτιο ταχυτήτων είναι ημιαυτόματο τεσσάρων σχέσεων, με το ρεζερβουάρ βενζίνης να είναι αρκετά μεγάλο, αφού χωράει 5,2 λίτρα και έχει μεγάλο διακόπτη στο πλάι του on-off/ρεζέρβας.
Ο κινητήρας του Kawasaki Athlete 125 χρησιμοποιεί ένα σύστημα που ονομάζεται DFLS (Double Filter Lubrication System) με δυο φίλτρα λαδιού, για καλύτερο καθαρισμό του λαδιού, προσφέροντας καλύτερη λίπανση και επομένως μεγαλύτερη αξιοπιστία κινητήρα. Το κιβώτιο ταχυτήτων του Athlete είναι 4 σχέσεων, αρκετά μαλακό και ακριβές στη χρήση του, ενώ διαθέτει περιστροφικό σύστημα «μύλου».
ΠΛΑΙΣΙΟ – ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ – ΦΡΕΝΑ
Στις αναρτήσεις του Kawasaki Athlete 125 υπάρχει ένα συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι, χωρίς νύχι και όπως είπαμε παραπάνω με δύο πλάκες στήριξης, αντί για μία.
Οι μπότες του πιρουνιού στο χαμηλότερο τμήμα τους είναι παχύτερες και ενισχυμένες.
Πίσω το παπιί φοράει ανάρτηση Uni Trak με ένα αμορτισέρ (κεντρικά τοποθετημένο- υπό γωνια) και ψαλίδι από σωλήνες ορθογωνικής διατομής, με γέφυρα ενίσχυσης της ακαμψίας στο πάνω μέρος του.
Το αμορτισέρ είναι σχεδόν οριζόντια τοποθετημένο και έχει ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου, που είναι βαμμένο κόκκινο.
Τα φρένα είναι δισκόφρενα μπροστά και πίσω, τύπου μαργαρίτα. Μπροστά υπάρχει ένας μεγάλος δίσκος με διάμετρο 290mm και πίσω ένας δίσκος 220mm.
Το πλαίσιο του “Αθλητή” είναι διαφορετικό από αυτά που συναντούμε στα συνηθισμένα παπιά. Έχει διαφορετική σχεδίαση – κάτι που ορίζεται και από τη διάταξη της οπίσθιας ανάρτησης και είναι πιο ενισχυμένο σε καίρια σημεία.
Οι ζάντες είναι αλουμινένιες, όμορφης σχεδίασης, χυτές με 5 διπλά μπράτσα, βαμμένες σκούρο ασημί μεταλλικό.
Τα ελαστικά είναι μάρκας IRC, διαστάσεων 70/90-17 μπροστά και 80/90-17 πίσω.
ΟΔΗΓΗΣΗ, ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
Το Kawasaki Athlete 125 έχει μίζα και μανιβέλα για την εκκίνηση του κινητήρα, με το τσοκ του καρμπιρατέρ να βρίσκεται πάνω στο τιμόνι. Η σέλα είναι μακριά και αρκετά άνετη, ακόμα και για μεσαίες προς μεγάλες αποστάσεις.
Τα υποτιθέμενα κλιπ-ον του Kawasaki Athlete 125 δεν είναι χαμηλά τοποθετημένα αλλά ψηλότερα σε μια ουδέτερη θέση, που κρατάει όρθιο τον κορμό του αναβάτη και δεν φορτίζει τους καρπούς των χεριών.
Η θέση οδήγησης είναι ελαφρώς σπορ και βολική, δίνοντας ευκολία χειρισμού και καλό έλεγχο του παπιού.
Τα μαρσπιέ είναι χαμηλά τοποθετημένα και βρίσκουν στις στροφές με μεγάλη κλίση πιο νωρίς από τα άλλα παπιά, κάτι που δεν είναι και ιδιαίτερα θετικό, αφού δυστυχώς και στο Kawasaki – όπως και σε όλα τα παπιά – τα μαρσπιέ είναι σταθερά και δεν αναδιπλώνονται όταν ακουμπήσουν στο δρόμο. Κάτι που είναι επικίνδυνο γιατί μπορεί να ρίξει κάποιον που δεν γνωρίζει αυτό το χαρακτηριστικό.
Οι 10 ίπποι που ανακοινώνονται είναι αρκετοί ώστε να δώσουν καλές επιδόσεις στο Athlete που πετυχαίνει καλές εκκινήσεις από τα φανάρια, “γεμάτη” απόδοση παντού και τελική κοντά στα 115 km/h.
H συνολική λειτουργία του 2βάλβιδου κινητήρα είναι πολύ καλή, όπως και η απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού, ενώ κραδασμοί δεν υπάρχουν παρά μόνο λίγοι, στις υψηλότερες ταχύτητες, κοντά στα 95 km/h.
Η μέση κατανάλωση καταγράφηκε στα 2,9 λίτρα/100 χιλιόμετρα, ενώ με ήπια οδήγηση η κατανάλωση πέφτει ακόμα και στα 2,6lt/100χλμ.
Μιας και το Kawasaki Athlete 125 είναι χαμηλότερο οι ελιγμοί σε χαμηλές ταχύτητες είναι ελαφρώς πιο αργοί, αλλά αυτή η αργή γεωμετρία αποδεικνύεται πολύτιμη στις υψηλότερες ταχύτητες όπου η σταθερότητα του Athlete είναι αυξημένη.
Η οδική συμπεριφορά είναι πολύ καλή με το Kawasaki να κινείται ενιαία και προβλέψιμα. Μόνο σε πίεση στο όριο αρχίζει να προειδοποιεί με γλιστρήματα, κάτι που ξεκινάει από τα μέτριας απόδοσης (ειδικά σε άσφαλτο με κακή πρόσφυση) λάστιχα πρώτης τοποθέησης.
Τα δισκόφρενα – και ιδιαίτερα το μπροστινό – έχουν δύναμη και αίσθηση φρενάροντας το παπί παντού με ασφάλεια. Πιρούνι και μονό αμορτισέρ προσφέρουν από τις καλύτερες αναρτήσεις που μπορεί να συναντήσει κάποιος πάνω σε παπί, προσφέροντας πολύ καλό κράτημα και άνεση στον αναβάτη.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Δεν είναι ιδιαίτερα γνωστές στην Ελλάδα οι δυνατότητες και οι ικανότητες του Kawasaki Athlete 125, που μπορεί να χαρακτηριστεί σαν ένα από τα “αδικημένα” παπιά της αγοράς μας. Η τιμή του στα 1.895 ευρώ χαρακτηρίζεται “κανονική” λίγο πιο πάνω από το μέσο όρο. Η σπέσιαλ έκδοση (πράσινου ή λευκού χρώματος) Athlete 125 Special Edition κοστίζει 1.995 ευρώ.
Το Kawasaki Athlete 125 διαθέτει έναν αξιόπιστο και αξιόλογο κινητήρα, κι ένα πολύ καλό σύνολο σκελετού, αναρτήσεων και φρένων να το πλαισιώνει. Δεν είναι μόνο η διαφορετική εμφάνιση που το κάνει να ξεχωρίζει αλλά κυρίως η οδική του συμπεριφορά και οι επιδόσεις του στο φρενάρισμα.
Αλλά εδώ είναι το δύσκολο κομμάτι: την εμφάνιση του Athlete 125 μπορείς να την κρίνεις με το μάτι από μακριά, για να καταλάβεις την οδική του συμπεριφορά πρέπει να το οδηγήσεις.
ΕΞΤΡΑ ΚΑΙ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ
- Υπάρχει πλάγιο και κεντρικό-διπλό σταντ. Το πλάγιο σταντ είναι αυτόματα αναδιπλούμενο κι έτσι κλείνει μόλις σηκωθεί από αυτό το παπί. Ασφαλές μέν, άβολο δέ.
- Μεγάλος – μακρύς και αρκετά βαθύς – ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα, που μπορεί να χωρέσει κάποια μικροπράγματα, όπως κλειδαριά, αδιάβροχα κλπ.
- Στο κάτω μέρος της μάσκας-προβολέα υπάρχει ένα πλαστικό κομμάτι σαν “μούσι” που κρέμεται προς τα κάτω. Σε όποιον δεν αρέσει αισθητικά μπορεί να το αφαιρέσει εύκολα.
- Τα λάστιχα είναι μέτρια για τους, κακής πρόσφυσης, ελληνικούς δρόμους και μετά από μερικούς μήνες ή κανένα χρόνο καλό θα ήταν να αλλαχτούν με κάποια που έχουν πιο μαλακή γόμα.
- Το Kawasaki Athlete 125 που οδηγήσαμε φορούσε μια εξτρά εξάτμιση NOB1 πολύ όμορφης σχεδίασης που του πρόσφερε και καλό ήχο συν τοις άλλοις.
- Μπόλικος για παπί είναι ο αποθηκευτικός χώρος του Kawasaki Athlete 125 κάτω από τη σέλα, αλλά όχι αρκετός για να χωρέσει ένα (έστω και jet) κράνος.
- Η σέλα ανοίγει από κλειδαριά που βρίσκεται στο αριστερό πλαϊνό καπάκι. Ανοίγοντάς την έχεις και εύκολη πρόσβαση στην μπαταρία που βρίσκεται σχεδόν πάνω στην ουρά του παπιού.
- Αρκετό λάστιχο διαθέτουν τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη, αλλά είναι μικρού μήκους. Για τη στήριξή του υπάρχει και μεταλλική-διπλή χειρολαβή.
ΥΠΕΡ
- Φρένα-Κράτημα
- Πιρούνι με δύο πλάκες
- Συνολικές επιδόσεις
- Θέση οδήγησης
ΚΑΤΑ
- Εμφάνιση που ξενίζει
- Προστασία από την ποδιά
- Πλάγιο σταντ
- Χαμηλά μαρσπιέ