Τα Sportster της νέας εποχής αφήνουν το παρελθόν πίσω τους
Η στρατηγική Rewire που εφαρμόζει η Harley–Davidson σε μια προσπάθεια επαναπροσδιορισμού της θέσης της στην αγορά, δεν εκφράζεται μόνο από το άνοιγμα σε νέες κατηγορίες, όπως συνέβη με τα Pan America και το ηλεκτροκίνητο Live Wire. Όπως αποδεικνύεται με το νέο Harley-Davidson Sportster S, σχεδιάζονται και εφαρμόζονται δραστικές αλλαγές ύφους σε ιστορικές οικογένειες μοτοσυκλετών της εταιρίας.
Η έκπληξή μας όταν η Harley–Davidson αποφάσισε να μην προσαρμόσει τους αερόψυκτους V2 κινητήρες των Sportster 883 και 1200 στις Euro 5 προδιαγραφές, ήταν μεγάλη. Θα έμενε χωρίς «εισαγωγική» σειρά μοντέλων στην αγορά της Ευρώπης;
Η απάντηση δεν δίνεται απλά με ένα ναι ή με ένα όχι. Γιατί τα Sportster επέστρεψαν, αλλά το πρώτο δείγμα της νέας γενιάς δεν θυμίζει σε τίποτα τους προγόνους του, ενώ δύσκολα το λες “εισαγωγικό” της γκάμας, “βασικό”.
Αυτό που πάντως είναι σίγουρα το νέο Harley-Davidson Sportster S, είναι μια μοτοσυκλέτα προσαρμοσμένη καλύτερα στα ευρωπαϊκά δεδομένα, αφήνοντας τους χαρακτηρισμούς cruiser για άλλους και υιοθετώντας μια muscle και power cruiser τοποθέτηση.
Προφανώς η Harley–Davidson δεν εξέλιξε τη νέα μοτοσυκλέτα έχοντας κατά νου ότι στην Ευρώπη δεν είμαστε και πολύ του cruiser, αλλά αν μαζί με τον βασιλικό ποτίζεται και η γλάστρα, εμείς δεν έχουμε κανένα πρόβλημα σε αυτό.
Αρκετά όμως με τα εισαγωγικά, ας πάμε… στο ψητό. Το νέο Harley-Davidson Sportster S ήταν κάτω από την μύτη μας εδώ και καιρό και κανένας δεν το είχε πάρει χαμπάρι.
Όταν η Harley–Davidson παρουσίασε τα «προσεχώς» μοντέλα που θα φέρουν τον υγρόψυκτο Revοlution Max κινητήρα, εκτός από το Pan America και το Bronx, με την μικρότερη, 975cc έκδοση του κινητήρα αυτού, υπήρχε κι ένα μοντέλο με το όνομα Custom 1250.
Ένα πολύ όμορφο μοντέλο που συνδύαζε ουρά και ρεζερβουάρ εμπνευσμένα από το θρυλικό flat track XR750 με μια μυώδη σχεδίαση και bobber αισθητική.
Ε, λοιπόν αυτό ήταν το νέο Sportster S, απλά κανένας δεν περίμενε ότι η Harley–Davidson επιφύλασσε μια τόσο μεγάλη υπέρβαση για τη σειρά των μοτοσυκλετών που επί δεκαετίες ήταν συνυφασμένη με το «προσιτό» και το «απλό» στην γκάμα της εταιρίας.
Ο V-2 υγρόψυκτος κινητήρας είναι ο ίδιος και αυτός του Pan America, αλλά προσαρμοσμένος σε νέα δεδομένα. Η Harley–Davidson έχει προχωρήσει σε πολλές αλλαγές στο εσωτερικό του, προκειμένου τα χαρακτηριστικά της απόδοσής του να ταιριάξουν στο ύφος της μοτοσυκλέτας.
Oι ανακοινώσιμες τιμές ισχύος είναι 121 hp / 7.500 rpm και 13 kg–m / 6.000 rpm, όταν στο Pan America τα αντίστοιχα νούμερα είναι 150 hp / 9.000 rpm και 12,9 kg–m / 6.750 rpm.
Mικρότερη ισχύς και πρακτικά ίδια τιμή ροπής σε χαμηλότερες στροφές αποτελούν την μισή αλήθεια, και η άλλη μισή είναι ότι αναμένονται τελείως διαφορετικές καμπύλες απόδοσης σε σχέση με το Pan America.
To Harley-Davidson Sportster S διατηρεί επίσης το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων, το οποίο σύμφωνα με την Harley–Davidson, έχει επίσης προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα.
Η μοτοσυκλέτα μοιάζει – και είναι- «χτισμένη» γύρω από το μοτέρ, το οποίο αποτελεί κομβικό και ενεργό μέρος του πλαισίου, που συντίθεται από δύο τμήματα εδραζόμενα στον κινητήρα.
Αυτή ήταν μια επιλογή της Harley–Davidson για να αποδώσει οπτικά και ουσιαστικά μια «compact» μορφή της μοτοσυκλέτας, μειώνοντας παράλληλα και το βάρος, το οποίο ανέρχεται στα, χαμηλά για τα δεδομένα της κατηγορίας, 228 γεμάτα κιλά.
Προς αυτή την κατεύθυνση το μινιμαλιστικό ψαλίδι, με δύο σωληνωτά σκέλη ρομβοειδούς σχήματος, αλλά και οι χυτές ζάντες αλουμινίου, στις 17 και στις 16 ίντσες μπροστά και πίσω αντιστοίχως, «ντυμένες» με ελαστικά Dunlop GT503, διαστάσεων 160/70-17 (αυτό είναι το μπροστινό!) και 180/70-16.
Τις κάθε άλλο παρά βολταδόρικες προθέσεις του νέου Spostster S, μαρτυρούν τα περιφερειακά του, αποτελούμενα από πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι της Showa με διάμετρο καλαμιών 43mm και από μονό αμορτισέρ της ίδια εταιρίας, με ξεχωριστό δοχείο αζώτου και πλήρεις επίσης ρυθμίσεις.
Στα φρένα εντύπωση προκαλεί η επιλογή μονού δίσκου διαμέτρου 320mm μπροστά, αλλά η τετραπίστονη ακτινικής έδρασης monobloc δαγκάνα της brembo με την οποία σετάρεται, δημιουργεί υποσχέσεις.
Η κατανομή βάρους σε αυτή την κατηγορία μοτοσυκλετών άλλωστε προσφέρει αρκετή δουλειά και στο πίσω φρένο, εξ ου και η παρουσία μιας διπίστονης δαγκάνας της Βrembo πίσω, σε δίσκο διαμέτρου 260mm.
Από ηλεκτρονικό εξοπλισμό έχουμε αρκετό, με μια IMU να καθορίζει το πώς, πότε και για πόσο θα λειτουργούν τo Cornering ABS, το Cornering Traction Control και το σύστημα αποτροπής μπλοκαρίσματος του πίσω τροχού στο κλείσιμο του γκαζιού (C–DSCS).
Υπάρχουν επίσης συστήματα αποτροπής σούζας (κανονικής και… endo), σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών και cruise control.
Τα Riding Modes του κινητήρα είναι τρία (Road, Sport, Rain) προσαρμόζοντας πέρα από την απόκριση του κινητήρα και την λειτουργία των ηλεκτρονικών βοηθημάτων.
Υπάρχουν επίσης δύο custom modes, στα οποία ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει τις διαβαθμίσεις επέμβασης όλων αυτών ή και να τα απενεργοποιήσει.
Όλες αυτές οι πληροφορίες προβάλλονται σε μια στρογγυλή TFT οθόνη διαμέτρου 4 ιντσών, η οποία προσφέρει και δυνατότητες διασυνδεσιμότητας με κινητό τηλέφωνο.
Το Harley-Davidson Sportster S αναμένεται στην Ευρώπη τον Σεπτέμβρη (2021) και μια πρώτη ένδειξη τιμής έχουμε από την γαλλική αγορά, όπου η μοτοσυκλέτα ανακοινώθηκε στα 15.690 ευρώ.