Η μικρή Harley… θα είναι Benelli
Δεν σταματάει ποτέ η Harley-Davidson να έχει βλέψεις ώστε να μπει στις μικρότερες κατηγορίες κυβισμών, στις πιο “λαϊκές” μοτοσυκλέτες. Η τελευταία της προσπάθεια περιλαμβάνει και τη μεγάλη κινεζική εταιρία QJ Motors, με την οποία συνεργάζεται για τη δημιουργία μιας 500άρας που θα βασίζεται στο Benelli Leoncino 500.
Οι φήμες για μια μικρή Harley με μονοκύλινδρο κινητήρα 353 cc κυκλοφορούν ήδη από τα μέσα του 2019. Τίποτα δεν έχει συμβεί μέχρι στιγμής.
Τώρα έρχονται πληροφορίες και φωτογραφίες από ένα Harley-Davidson 500, το οποίο βρίσκεται στο δυναμόμετρο δοκιμών της QJ Motors, το οποίο ίσως και να το δούμε στην παραγωγή, αφού είναι κάτι πιο “χειροπιαστό” και όχι μόνο απλά σχέδια και υποθετικά σχήματα.
Στις φωτογραφίες που “διέρρευσαν” από το εργοστάσιο της QJ, παρατηρούμε ότι πάνω στη μοτοσυκλέτα που δοκιμάζεται έχει μπει και ο θυρεός της Harley… Έτσι για να κάνουν σαφείς τις προθέσεις τους.
Η QJ Motors που είναι γνωστή ως η ιδιοκτήτρια εταιρία της Benelli, έχει προτείνει στην αμερικάνικη εταιρία ένα δικύλινδρο 500 που θυμίζει έντονα Leoncino 500.
Επίσης θυμίζει το παρόμοιο “αδελφό” QJ Motors SRV 550 που πωλείται στην Κίνα.
Το Harley Davidson 500 θα εμπίπτει στην κατηγορία διπλωμάτων A2 ώστε να γίνει θελκτικό και για τους Ευρωπαίους αναβάτες, αποδίδοντας τα 35 kW ισχύος ή 47,6 ίππους (στις 8.500 rpm) των συγκεκριμένων προδιαγραφών και 46 Nm ροπής (στις 6.000 rpm).
Η μοτοσυκλέτα θα είναι Euro 5 και φυσικά θα διαθέτει διπλοκάναλο ABS (Bosch). Το πιρούνι είναι ανεστραμμένο με καλάμια διαμέτρου, το πιθανότερο στα 50 χιλιοστά και το πλαίσιο είναι σωληνωτό ατσάλινο.
Άγνωστο είναι αν το πιρούνι της Harley θα μπορεί να ρυθμιστεί όπως στα Benelli, όπως επίσης αν τα δύο δισκόφρενα (εντυπωσιακής διαμέτρου) προέρχονται από την Brembo ή από τις θυγατρικές αυτής Bybre ή Jjuan.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Harley-Davidson επιχειρεί να μπει στις κατηγορίες των μικρών-μεσαίων κυβισμών, έτσι ώστε να εκμεταλλευτεί το όνομά της και σε χαμηλότερους κυβισμούς, στα “entry level” που λένε και στις ΗΠΑ.
Ξεκινώντας από τη δεκαετία του ’60 με την εξαγορά της Aermacchi, αργότερα με την ανεκδιήγητη μονοκύλινδρη (Βuell) Blast 500 του 2000, πιο πρόσφατα με τις ινδικής κατασκευής V-2 500/750 και τώρα με την κινεζική QJ, οι καταγεγραμμένες προσπάθειες είναι αρκετές.
Σημειώστε εδώ ότι η αμερικάνικη εταιρία ποτέ δεν κατάφερε να πιάσει τον παλμό των μικρών και μεσαίων κυβισμών και όλες αυτές οι προσπάθειες… δεν στέφθηκαν με επιτυχία.