MotorBike.gr

Harley-Davidson Nightster 2022: Αντίο 883, καλημέρα Nightster

13/04/2022

Yδρόψυκτο πλέον το entry-level της Harley με τιμή στις 15.000 ευρώ!

Τα μοντέλα που αντικαθιστούν το αειθαλές, δημοφιλές Harley-Davidson 883 Sportster, έλειπαν μέχρι στιγμής από τη γκάμα της Harley-Davidson. Το νέο Nightster στοχεύει να αγγίξει, κι αν είναι δυνατόν να ξεπεράσει τη φήμη και τις πωλήσεις του παλιού, ταπεινού αερόψυκτου 883, αν και με τέτοια τιμή θα τα βρεί λίγο δύσκολα.

Το Harley Davidson Nightster του 2022 κλείνει για πάντα το κεφάλαιο των αερόψυκτων Sportster και παρότι προτείνεται σαν το φθηνότερο μοντέλο “η πρώτη μου Χάρλεϊ” που θα φέρει νέους πελάτες στις αγκαλιές της εταιρίας, έχει ξεφύγει αρκετά στο θέμα της τιμής.

Δύσκολα, πιστεύουμε εμείς, ότι θα έρθουν ξανά οι επιτυχίες στις πωλήσεις των χαμηλού κόστους (σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας) 883 της προηγούμενης γενιάς.

Τον Μάρτιο του 2021, η Harley-Davidson κατοχύρωσε και πάλι το όνομα “Nightster” ως εμπορικό σήμα, υποδηλώνοντας ότι κάτι ετοιμάζει.

Από το 2007 έως το 2012 υπήρχε ένα 1200 με αυτό το όνομα, που τελικά αντικαταστάθηκε από τη σειρά Iron.

Παρά τον μικρότερο κινητήρα, η νέα Harley-Davidson Nightster καταφέρνει να σκαρφαλώσει στα 15.000 ευρώ.

Το νέο Harley-Davidson Nightster τροφοδοτείται από μια μικρότερη έκδοση του V-2 κινητήρα των 60 μοιρών, τον 1250T του Sportster S και του Pan America, με κυβισμό 975 cc με διαδρομή 66 mm και διάμετρο 97 mm.

Αυτόν τον κινητήρα τον είχαμε πρωτοδεί το 2017 πάνω στο πρωτότυπο (και όμορφο) Harley-Davidson Bronx, το οποίο παρεμπιπτόντως βρίσκεται πολύ κοντά στο να βγει στην παραγωγή.

Η απόδοσή του φτάνει τους 90 ίππους στις 7.500 rpm και 95 Nm στις 5.000 rpm, άρα δεν τα πηγαίνει άσχημα κι από πλευράς αριθμών, αν υποθέσουμε ότι τα σημερινά δικύλινδρα Supersport της κατηγορίας είναι κοντά στους 110 ίππους.

Θυμηθείτε ότι το παλιό αερόψυκτο 1200 απέδιδε κοντά στους 65 ίππους και το 883 έβγαζε κοντά στους 50…

Το Harley-Davidson Nightster δανείζεται σε μεγάλο βαθμό το πλαίσιο από το Sportster S. Ο κινητήρας κρέμεται από το σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο, ενώ το ψαλίδι είναι απλό ατσάλινο, τη στιγμή που θα έπρεπε (λόγω τιμής) να είναι σίγουρα αλουμινένιο.

Oι αναρτήσεις είναι της Showa με συμβατικό πιρούνι, με καλάμια διαμέτρου 41 mm μπροστά και δύο αμορτισέρ πίσω.

Από πλευράς φρένων υπάρχουν δύο δισκόφρενα της Brembo, με το μπροστινό να έχει διάμετρο 320 mm (και τετραέμβολη δαγκάνα) και το πίσω διάμετρο 260 mm με δαγκάνα ενός εμβόλου.

Το Nightster με τα δυο πίσω αμορτισέρ θυμίζει άλλες μοτοσυκλέτες της Harley (τις Dyna) και η εικόνα συμπληρώνεται από ένα κοντό φτερό – το οποίο και αυτό έρχεται από άλλη μοτοσυκλέτα της αμερικάνικης φίρμας.

Στα χαρτιά, το Nightster είναι μια ευέλικτη Harley με ίχνος 137 χιλιοστών, τροχό 19 ιντσών μπροστά και γωνία κάστερ στις 30 μοίρες. Το μεταξόνιο δεν είναι υπερβολικό στα 1.545 χιλιοστά, φανταστείτε τέτοιο έχουν και τα maxi scooter...

Το βάρος δεν έχει ξεφύγει από τα λογικά επίπεδα και η μοτοσυκλέτα φτάνει γεμάτη τα 221 κιλά. Παρεμπιπτόντως το παλιό Iron 1200 ζύγιζε 35 κιλά παραπάνω και δεν είχε καν σύστημα ABS και ελέγχου πρόσφυσης.

Οπτικά έχουμε να κάνουμε με ένα κομψό μείγμα, που θυμίζει άλλα μοντέλα της γκάμας της Harley.

Η κύρια διαφορά μεταξύ του Sportster S και του Nightster είναι η επιλογή των τροχών και των ελαστικών. Το Nightster πατάει πάνω σε ελαστικά 100/90-19 μπροστά και 150/80 B-16 πίσω, ενώ το Sportster S πάνω σε 180άρι πίσω με διάμετρο 16 ιντσών μπροστά και 160 στις 17 ίντσες μπροστά.

Σημειώστε ότι κατά τον ανεφοδιασμό δεν είναι δυνατό να κάθεται ο αναβάτης πάνω στο Nightster, αφού η τάπα του ρεζερβουάρ (12lt) είναι κρυμμένη  κάτω από τη σέλα. Η τελευταία απέχει από το έδαφος μόλις 705 χιλιοστά.

Στη θέση του ντεπόζιτου υπάρχει τώρα το φιλτροκούτι της τροφοδοσίας.

Η νέα Harley-Davidson Nightster έχει ξεφύγει όπως είπαμε από τη λογική τιμή των προηγούμενων entry-level μοντέλων, αφού ανακοινώθηκε για την Ευρώπη κοντά στις 15 χιλιάδες ευρώ, μόλις 1.000 ευρώ λιγότερα από το Sportster S με τα 1.250 cc και 30 ίππους περισσότερους.

Αντίστοιχα το 883 κόστισε περίπου 10.000 ευρώ στην τελευταία του έκδοση…

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!