MotorBike.gr

BMW F 500: Έρχεται μεσαίο crossover με δικύλινδρο κινητήρα;

30/08/2022

Η βαρύτητα των μεσαίων κυβικών είναι αναμφισβήτητη

Πρόκειται για μια σαφέστατη τρύπα στη γκάμα της BMW, την οποία μπορεί  κανείς να αντιληφθεί αυτομάτως: στη γκάμα των 25 μοντέλων υπάρχει μοτοσυκλέτα 310 κυβικών και η αμέσως επόμενη είναι στα 850! Πόσο πιο λογικό είναι το να προχωρήσει το συντομότερο η βαυαρική εταιρία σε μια μοτοσυκλέτα 500-600 κυβικών; Απολύτως…

Υψηλόβαθμο στέλεχος της BMW ανέφερε την αναγκαιότητα μιας τέτοιας μοτοσυκλέτας 500 και τη δυναμική της φίρμας του Μονάχου που έχει δείξει μια “πολύ ζωντανή” φιλοσοφία τα τελευταία χρόνια, άρα όλα είναι πιθανά.

Η έλλειψη μιας μοτοσυκλέτας ή ενός κινητήρα αν θέλετε, ανάμεσα στα 500 με 600 κυβικά, αλλά και ενός 125αριού, για να εισάγει τον νέο κόσμο στις χάρες των BMW, είναι θέματα που συζητιούνται και απασχολούν το μάνατζμεντ της εταιρίας. Υπάρχουν όμως και κινήσεις προς αυτές τις κατευθύνσεις;

Σαφώς υπάρχουν διάφορα μυστικά project που εξελίσσονται καθώς εμείς μιλάμε, ένα εκ των οποίων σκοπεύει να καλύψει το προφανές χάσμα μεταξύ F (850) και G (310cc).

BMW G 310 GS

Η διαφορά κυβισμού μεταξύ των – ινδικής κατασκευής μονοκύλινδρων – G 310 και των δικύλινδρων σε σειρά της σειράς F (με κινητήρα κινέζικης κατασκευής Loncin) είναι περίπου 600 κυβικά εκατοστά, με διαφορά ισχύος 43 ίππων μεταξύ τους!

O κινητήρας της κινέζικης Loncin που κινεί τα BMW F 750, 850 και F 900

Κι αυτό σε μια αγορά μοτοσυκλετών στην οποία η κατηγορία μεσαίων κυβισμών ανθίζει εδώ και χρόνια, ενώ υπάρχει κριτική για την απόφαση της BMW να αφιερώσει τόσο πολύ χρόνο και χρήμα στη δημιουργία του BMW R 18.

Η μεγάλη R 18, μια πολύ ιδιαίτερη μοτοσυκλέτα με έναν εντελώς νέο κινητήρα που απευθύνεται σε λίγους, δημιουργήθηκε για να ανταγωνιστεί τις Harley-Davidson, σε μια αγορά cruiser… που μειώνεται διαρκώς!

BMW F 850 GS

Το επόμενο ενδιαφέρον θέμα είναι η διάταξη του κινητήρα, ή μάλλον το πόσους κυλίνδρους θα έπρεπε να έχει ένα τέτοιο μοντέλο. Ένα δικύλινδρο 500άρι-650άρι σε σειρά θα ήταν ό,τι έπρεπε, μια εποχή που όλοι σχεδόν ακολουθούν αυτή την λύση, από την Honda, τη Yamaha, Kawasaki, Benelli, Aprilia, Voge, καθώς και πλήθος άλλων. Αν ήταν και μέχρι 47 ίππους για να μπορεί να οδηγείται κι από κατόχους διπλώματος Α2, τότε ακόμα καλύτερα.

Και επειδή ένας κινητήρας αυτής της κατηγορίας πρέπει πρώτα και κύρια να είναι φθηνός στην παραγωγή (ακολουθούμενος από χαρακτηριστικά όπως ελαφρύς και συμπαγής) οι Ασιάτες κατασκευαστές μπορούν εύκολα να προμηθεύσουν την BMW με τις μονάδες τους, κάτι που ήδη γνωρίζει και κάνει εδώ και χρόνια η γερμανική εταιρία.

Βοηθάμε κι εμείς λίγο τα πράγματα, δημιουργώντας αυτό το ψεύτικο BMW, το οποίο στην πραγματικότητα είναι Voge με σήματα γαλανόλευκα…

Και για να δώσουμε ένα “tip” επί του θέματος, να υπενθυμίσουμε αυτό που είπαμε παραπάνω: η μεγάλη κινεζική Loncin με την οποία συνεργάζεται η BMW εδώ και χρόνια με επιτυχία και στην οποία ανήκει η Voge, παράγει ένα ωραιότατο δικύλινδρο σε σειρά 500άρι, το Voge 500 DS…

Το πιάνουν το υπονοούμενο εκεί κάτω στο Μόναχο;

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!