Ένα μηχανάκι… κουκλάκι
Αισθητικές μπορεί να είναι μόνο οι “βελτιώσεις” του νέου Honda Monkey 125 για το 2023, αλλά είναι τόσο εξεζητημένες και προσεγμένες που το κάνουν ακόμα πιο όμορφο και συμπαθητικό
Είναι αυτή η μοναδική αύρα που εκπέμπει το Monkey, το θρυλικό μας “Ζετάκι” για τους Έλληνες μοτοσυκλετιστές που τόσο το έχουν αγαπήσει.
Η αισθητική περιποίηση που δέχθηκε για το 2023 αποτίει φόρο τιμής στα παλαιότερα μοντέλα, κάτι που πετυχαίνει το ιδιαίτερο καρό καπιτονέ της σέλας, το αγαπημένο “tartan” των Σκωτσέζων σε όλο τον κόσμο.
Τρεις θα είναι οι νέοι πολύ ταιριαστοί χρωματικοί συνδυασμοί: Pearl Shining Black, Banana Yellow και Pearl Nebula Red. Πέρα από τη διαφορά στα χρώματα (και στο χρώμα πλαισίου του καθενός που είναι διαφορετικό), όλα τα υπόλοιπα είναι ίδια.
Χρησιμοποιώντας τον μονοκύλινδρο αερόψυκτο, διβάλβιδο κινητήρα, τον οποίο φοράει το “μοντέρνο” αδελφάκι Grom 125, καταφέρνει να αποδώσει 9.2 ίππους (6.9 kW) στις 6.750 σ.α.λ. και 11 Nm ροπής στις 5.500 σ.α.λ.
Επανασχεδιασμένη είναι η εισαγωγή, αλλά και το ίδιο το φιλτροκούτι και η εξάτμιση, ενώ η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά την μία παραπάνω σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων. Είναι πέντε πλέον οι σχέσεις που έχει στη διάθεσή του ο αναβάτης και μάλιστα μέσω ενός συμβατικού (και όχι “παπίσιου”, ημιαυτόματου) κιβωτίου.
Σύμφωνα με τη Honda, η τελική του ανακοινώνεται στα 91 km/h, ενώ η ανακοινώσιμη-τυποποιημένη κατανάλωση (βάσει κύκλου WMTC) στα 1.5 λίτρα ανά 100 km.
Με το ντεπόζιτο να χωράει 5.6 λίτρα, η αυτονομία υπολογίζεται στα 320 χιλιόμετρα!
Οι αναρτήσεις του Honda Monkey 125 του 2023 διατηρούν το ανάποδο πιρούνι διαδρομής 100 mm, ενώ πίσω φοράει νέα αμορτισέρ με ελατήρια μεταβλητής πυκνότητας και πιο προοδευτικά στη λειτουργία τους. Η διαδρομή τους είναι 102 mm και δεν διαθέτουν ρύθμιση προφόρτισης.
Οι τροχοί έχουν διάμετρο 12 ιντσών και φορούν ελαστικά διαστάσεων 120-80 μπροστά και 130-80 πίσω, ενώ τα φρένα είναι δισκόφρενα μπροστά και πίσω, διαμέτρου 220 mm μπροστά και 190 mm πίσω με μονοκάναλο σύστημα ABS.
Σύντομα θα αναφερθούμε στο νέο Honda Monkey 125 πιο διεξοδικά.