Εξαιρετική σχεδίαση – Μόνο για την Κίνα το 2023
Μάλλον το παράκαναν αυτή τη φορά στην ονοματοδοσία οι Κινέζοι φίλοι μας, αλλά το σημαντικό στοιχείο πάνω σε αυτή τη νέα μοτοσυκλέτα είναι το σύνολο της σχεδίασής της που έχει φτάσει σε υψηλότερα επίπεδα. Λέγεται Benda Napoleon 450 Bobber και η εμφάνισή της είναι άριστη… για την κατηγορία της.
Μπόλικα λαμπρά επιτεύγματα κουβαλάει το όνομα Napoleon, αν και σε όσους δεν ξέρουν πολλά από ευρωπαϊκή ιστορία μόνο δυο πράγματα έρχονται αμέσως στο μυαλό: η ελαφρώς αστεία φιγούρα του Γάλλου στρατηγού και η ήττα του στο Βατερλό.
Μέχρι να μάθουμε τι έπαιζε με το Benda Napoleon 450 μετά την πρώτη εμφάνιση στο Σαλόνι Μοτοσυκλέτας του Πεκίνου, αν ήταν δηλαδή μοτοσυκλέτα παραγωγής ή πρωτότυπη, νομίζαμε ότι ίσχυε το δεύτερο λόγω της εντυπωσιακής της όψης.
Αυτό όμως που ήταν απολύτως βέβαιο, ήταν ότι από πλευράς σχεδίασης η Benda έδινε ρέστα, όπως ακριβώς έκανε και το μεγάλο, “έντονο”, κυρίαρχο πάνω στο 450 πιρούνι τύπου Hossack με μονό αμορτισέρ.
Άφθονο μαύρο χρώμα και χρυσά τμήματα καλύπτουν τη μοτοσυκλέτα που θυμίζει λίγο Triumph Bonneville Bobber, ενώ στο κέντρο της κατασκευής βρίσκεται ένας V2 με 448 cc, με 50 ίππους (37 kW) στις 8.500 rpm και 45 Nm στις 7.000 rpm. Aν φτάσει ποτέ στην Ευρώπη – πολύ πιθανόν αφού υπάρχουν ευρωπαϊκές χώρες που διαθέτουν αντιπροσωπείες της Benda – η ιπποδύναμη θα χαμηλώσει ώστε να καλύπτει τα διπλώματα Α2.
Ο υγρόψυκτος, δικύλινδρος V, διαθέτει σχετικά μεγάλες διαδρομές πιστονιών, γεγονός που εξηγεί την άφθονη ροπή, που έχει από την άλλη να σπρώξει ένα βάρος κάμποσων κιλών, 190 για την ακρίβεια.
Η εμφάνιση του κινητήρα θυμίζει κατευθείαν τα μοτέρ τελευταίας γενιάς της Harley-Davidson και πιο συγκεκριμένα των Revolution Max.
Πολύ όμορφες είναι οι καταλήξεις, τα τελικά των δυο εξατμίσεων από τη δεξιά πλευρά της μοτοσυκλέτας.
Είναι αξιοπρόσεκτη η προσπάθεια της Benda να κρύψει την πίσω ανάρτηση που έχει δύο ιδιαίτερα επικλινή αμορτισέρ του πίσω τροχού, έτσι ώστε να μοιάζει με άκαμπτη, τύπου Hard Tail, όπως τα πιο ακραιφνή chopper.
Σε πολλά σημεία, όπως στον σκελετό, το ψαλίδι, τη βάση πινακίδας κυκλοφορίας, το κάλυμμα του προβολέα, η Benda έχει βάλει “σαγρέ” χρώμα, έτσι ώστε να θυμίζει σφυρήλατο.
Επίσης υπάρχουν κομμάτια βαμμένα με μαύρο γυαλιστερό χρώμα, αλλά και με χρυσό στις ζάντες, τις κεφαλές των κυλίνδρων, των πλευρικών κομματιών του πιρουνιού και των πλαϊνών καπακιών.
Η Benda σχεδιάζει να προσφέρει το Napoleon 450 στην κινέζικη αγορά ήδη από τον Ιούνιο, αφού ναι, πρόκειται για μοτοσυκλέτα παραγωγής!
Η τιμή της δεν είναι ακόμα γνωστή, όπως δεν είναι γνωστό για το πότε θα διατεθεί και στην ευρωπαϊκή αγορά.