MotorBike.gr

BENDA BD300 Sporty: Νέος δυνατός παίκτης από την Κίνα

18/10/2021

Έχει την εμφάνιση, έχει και τα φόντα

Aν η Harley-Davidson έφτιαχνε αυτή τη μοτοσυκλέτα θα δήλωνε περήφανη, μιας και είναι σωστή, τόσο από πλευράς εμφάνισης, όσο και προδιαγραφών, ενώ οι πληροφορίες που έχουμε λένε ότι κι από πλευράς ποιότητας κατασκευής δεν τα πηγαίνει άσχημα. Η Benda BD300 Sporty φτιάχνεται στην Κίνα και θεωρείται η “προθέρμανση” για την είσοδο μιας νέας εταιρίας, ενός νέου ονόματος στην ευρωπαϊκή αγορά.

Ποια είσοδο δηλαδή, αφού η Benda, μάρκα της Κινέζικης κατασκευάστριας εταιρίας Zhejiang Changling Binjiang, είναι σήμερα ήδη παρούσα στην Ευρώπη σε Ισπανία, Πορτογαλία, Μεγάλη Βρετανία και Ιταλία.

Το Benda BD 300 είναι ένα πολύ ενδιαφέρον cruiser μεσαίου κυβισμού, που προλειαίνει το έδαφος για αυτά που θα ακολουθήσουν, ενώ η εταιρία έχει ανακοινώσει το δεύτερό της βήμα που είναι ένα εντυπωσιακό – και πάλι cruiser – τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα 680cc και ονομάζεται Benda LFC700.

Ακόμα πιο εντυπωσιακό νέο όμως είναι οι δυο κινητήρες που εμφανίστηκαν πρόσφατα (σαν concept) στην διεθνή έκθεση μοτοσυκλέτας στην Κίνα (CIMA 2021) αμφότεροι V-4 σε κυβισμούς 500 και 1000 κυβικών, με 56 και 152 ίππους αντίστοιχα!

Πάμε όμως να δούμε τα χειροπιαστά, αυτά που έχουν σήμερα στα χέρια τους οι παραπάνω ευρωπαϊκές αγορές.

Πέρα από τα τυπικά μονοκύλινδρα 125άρια της γκάμας, το πιο ενδιαφέρον είναι το Benda BD300 Sporty ή Fox με το οποίο θα ασχοληθούμε εδώ, ένα μοντέλο που δείχνει να έχει σχεδιαστεί από ανθρώπους που ξέρουν από cruiser, αφού όλα του τα τμήματα έχουν σωστές αναλογίες και ταιριάζουν άριστα μεταξύ τους.

Για την ακρίβεια το BD300 είναι από τα ομορφότερα που έχουμε δει σε αυτή την κατηγορία, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αντιγράφει ξερά τις Harley-Davidson (αν και υπάρχουν ομοιότητες σε κάποια σημεία).

Περιέργως πως, αναδύεται κι ένας χαρακτήρας από τη μικρή μοτοσυκλέτα, αν και έχουμε την υποψία ότι στην πραγματικότητα θα είναι μικρών διαστάσεων και οι μεγαλόσωμοι Ευρωπαίοι αναβάτες θα το “εξαφανίζουν” κάτω από τα πόδια τους, κάνοντάς το να μοιάζει με μικρογραφία…

Ο κομψός κινητήρας του, “στενής” V-2 γωνίας, είναι υδρόψυκτος 8βάλβιδος παρακαλώ, ομολογκαρισμένος Euro 5, έχει χωρητικότητα 298 cc και μέγιστη ισχύ 30,6 hp που αποδίδεται στις 8.500 rpm.

Η μέγιστη ροπή είναι 27 Nm στις 6.500 rpm. Μια χαρά λοιπόν και εδώ, αφού η 300 δεν φοράει έναν τυχαίο “παλαιολιθικό” κινητήρα.

Παρεμπιπτόντως, επί του θέματος η Benda στην αρχή του 2021 είχε αφήσει να διαρρεύσει στον Τύπο η φήμη ότι χρησιμοποιώντας αυτόν τον V-2 κινητήρα με την προσθήκη turbo, θα παρουσιάσει μελλοντικά ένα supersport 300άρι με τον κωδικό VTR και ιπποδύναμη 50 ίππων!

Το ανακοινώσιμο βάρος του BD300 είναι 170 κιλά σύμφωνα με τον κατασκευαστή, το V2 μοτεράκι επιτυγχάνει τελική ταχύτητα έως 150 km/h, ένα ικανοποιητικό νούμερο για μοτοσυκλέτα αυτής της κατηγορίας.

Η ισχύς μεταφέρεται στον πίσω τροχό από ένα κιβώτιο έξι σχέσεων και – έκπληξη: η τελική μετάδοση γίνεται με ιμάντα στον πίσω τροχό! Σωστοί οι Κινέζοι;

Το σύστημα πέδησης απαρτίζεται από έναν δίσκο σε κάθε τροχό, καθώς και ABS. Το χαλύβδινο πλαίσιο είναι διπλό σωληνωτό, ενώ η μπροστινή ανάρτηση είναι ανεστραμμένο πιρούνι, με δύο συμβατικά αμορτισέρ να αναλαμβάνουν τον πίσω τροχό.

Είναι εξοπλισμένο με τροχό 16 ιντσών, κι ελαστικό 120/80 μπροστά και τροχό 15 ιντσών πίσω και ελαστικό διάστασης 150/80, έτσι ώστε να είναι σωστό cruiser.

Στο τιμόνι υπάρχει ένας καλαίσθητος στρογγυλός προβολέας LED με περιφερειακό δακτύλιο DLR, ενώ και το οβάλ οπίσθιο φωτιστικό σώμα είναι τεχνολογίας LED. Πίσω από τη βάση του τιμονιού μια στρογγυλή οθόνη LCD συγκεντρώνει όλες τις πληροφορίες και τις ενδείξεις που θα χρειαστεί ο αναβάτης.

Οι τιμές του Benda BD 300 ανάλογα με την αγορά κυμαίνονται μεταξύ 5.200 και 5.500 ευρώ, και ήδη στην Ιταλία που άρχισε να πρόσφατα να πωλείται κανονικά σημειώνει σχετική επιτυχία, ιδίως αν αναλογιστούμε ότι πρόκειται για ένα ολοκαίνουργιο όνομα σε μια θεωρητικά “κορεσμένη” αγορά.

Τώρα, αν κάποιος αναρωτηθεί γιατί το Benda BD300 έχει δίπλα στον κωδικό του και το όνομα Sport, θα σας δώσουμε την απάντηση: είναι συντόμευση του Sport-ster, για το οποίο βεβαίως έχει το copyright η μητέρα των cruiser ανά τον κόσμο, η Harley-Davidson… Έξυπνο κι αυτό.

Φωτογραφίες: zerotrentagarage.com

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!