MotorBike.gr

SYM NH-T 300 Super Test: Το Πολυ-εργαλείο

13/04/2024
Overall Score
4

ΕΜΦΑΝΙΣΗ - ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΦΡΕΝΑ

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

Δικαίωμα στη μοτοσυκλέτα

*Κυβισμός: 278 cc * Ιπποδύναμη: 24 ίπποι στις 7.500 rpm * Τελική: 139 km/h (πραγματικά) *Βάρος: 166kg (πλήρες) * Τιμή: 3.765 ευρώ

Μικρο-μεσαίου κυβισμού ελαφρύ crossover μοντέλο που υπόσχεται να τα κάνει όλα και να καλύψει κάθε χρήση είναι το SYM NH-T 300, το οποίο σε συνδυασμό με την προσιτή τιμή του χαρίζει προς τα μικρότερα πορτοφόλια… το “δικαίωμα στη μοτοσυκλέτα”. Κείμενο: Nίκος Παντελούς, Γ. Α, Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Είναι “βατή” και μοντέρνα η εμφάνιση του μονοκύλινδρου crossover 300αριού της SYM που θέλει να πηγαίνει και στην άσφαλτο και στο χώμα, να υπηρετεί 2 άτομα όσον αφορά τη μετακίνησή τους, αλλά συγχρόνως να κάνει και μικρά ταξίδια και να γίνεται ιδανικός σύντροφος στις καλοκαιρινές διακοπές. Το γωνιώδες και “περιπετειώδες” design του 300 ταιριάζει απόλυτα με την κατηγορία στην οποία ανήκει.

Η απόφαση της SYM να επεκτείνει τη γκάμα των μοτοσυκλετών της και στη μικρο-μεσαία κατηγορία και ειδικότερα στην κατηγορία των crossover-adventure που είναι της μόδας, κρίνεται σαν “καίρια” κίνηση, αφού η ταϊβανέζικη εταιρία και την εμπειρία έχει, και μπορεί παράλληλα, λόγω της μακράς ιστορίας της, να εγγυηθεί την αξιοπιστία των προτάσεών της.

Ο χαρακτήρας του NH-T είναι κυρίως δρόμου και καθημερινής μετακίνησης, που όμως στοχεύει και προς την περιπέτεια, λόγω του 19ιντσου μπροστινού τροχού, αλλά και του συνολικού πακέτου επιδόσεών του.

Αισθητικά είναι μια μικρή μοτοσυκλέτα με αρμονικές αναλογίες, ενώ όταν την βλέπεις από το πλάι παρατηρείς ότι μπροστινό μέρος του φέρινγκ ντεπόζιτο, πλαϊνά καπάκια και ουρά δημιουργούν ένα σχήμα που θυμίζει περισπωμένη!

 

 

Κάτω από το ασπρόμαυρο κοστούμι, το περιμετρικό πλαίσιο χωροδικτύωμα και ο κινητήρας είναι βαμμένα μαύρα, όπως μαύρες είναι και οι μπότες του πιρουνιού, αλλά και το τελικό της εξάτμισης, η οποία περνάει κάτω από τον κινητήρα σε σχετικά χαμηλή απόσταση από το έδαφος και καταλήγει διαγώνια ελαφρώς ανυψωμένη στη δεξιά πλευρά της μοτοσυκλέτας.

Η συγκεκριμένη διαδρομή της εξάτμισης μειώνει την απόσταση από το έδαφος και αφήνει τη σωλήνα της εξάτμισης να κινδυνεύει σε περίπτωση διάσχισης κακοτράχαλου χωματοδρόμου.

 

 

Η  μικρή καρίνα στο μπροστινό κάτω μέρος του κινητήρα, θα κινδυνεύσει και αυτή σε χωμάτινη χρήση και βρίσκεται εκεί περισσότερο για αισθητικούς λόγους.

Σε περίπτωση  που κάποιος θέλει να κάνει περισσότερα με το 300άρι, θα πρέπει να αφαιρέσει την καρίνα και να βρει έναν τρόπο να προφυλάξει τις σωλήνες της εξάτμισης ( βλέπε ποδιά).

Ο προβολέας του 300 είναι διπλός (πάνω-κάτω) και ενσωματώνεται κομψά και μοντέρνα στο φέρινγκ/μάσκα της μοτοσυκλέτας, δίνοντάς της μια συμπαθητική όψη, ενώ τα φλασάκια είναι μικρά, σπορτίβικα και διακριτικά.

Μαύρο είναι το μπροστινό φτερό και αλουμινένιες οι ζάντες της μοτοσυκλέτας που φορούν λάστιχα μάρκας CST χάραξης μικτής χρήσης (με διαστάσεις 100/90-19 μπροστά και 130/80-17 πίσω). Το μεταξόνιο φτάνει τα 1.405 χιλιοστά.

Η συνολική ποιότητα κατασκευής της SYM NH-T 300, που φτιάχνεται στην Κίνα, είναι καλή, και στον εξοπλισμό της περιλαμβάνει: πλάγιο και κεντρικό στάντ, κάγκελα προστασίας του κινητήρα, μεγάλη σχάρα που φιλοξεί άμεσα top box, παροχή φόρτισης USB 2A που βρίσκεται μάλιστα δίπλα από το όργανο το οποίο είναι ψηφιακό LCD (με τις βασικές ενδείξεις και στροφόμετρο με μπάρες και κόκκινο στις 9.000 rpm), ενώ υπάρχει δικάναλο σύστημα ABS της Continental στα φρένα.

Μόνη παραφωνία (αισθητική περισσότερο) πάνω στη μοτοσυκλέτα είναι το ιδιαίτερα μεγάλο πεντάλ του φρένου και το εξίσου υπερμεγέθες λεβιέ ταχυτήτων!

Το SYM NH-T 300 διατίθεται σε τέσσερις χρωματισμούς: Άσπρο με μαύρο, γκρι με μαύρο, γκρι με παραλλαγή και ένα (κομψότερο όλων κατά την άποψή μας) γκρι ματ με κόκκινες λεπτομέρειες.

Στο Δρόμο

Ιδιαίτερη είναι η θέση οδήγησης του SYM NH-T 300 με τη χαμηλή σέλα να δημιουργεί μεγάλη καμπύλη, σταθεροποιώντας τον αναβάτη σε ένα σημείο, προσφέροντας μεγάλη στήριξη μεν, αλλά όχι και δυνατότητα μικρομετακινήσεων του σώματος (χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν είναι άνετη).

Το σωληνωτό τιμόνι είναι ψηλά τοποθετημένο και οι άκρες του είναι κατεβασμένες προς τα κάτω και όπως είναι αναμενόμενο – με τέτοιο compact κουστούμι και ψηλή θέση οδήγησης – η προστασία του αναβάτη από τον αέρα είναι μικρή. Το όργανο που βλέπεις στην κορυφή του τιμονιού είναι ψηφιακό LCD με τις βασικές ενδείξεις, αλλά και στροφόμετρο με μπάρες.

Ο συνεπιβάτης έχει στη διάθεσή του ένα μικρότερο κομμάτι σέλας με πιο σκληρό αφρώδες, καθώς και ψηλά τοποθετημένα μαρσπιέ που δεν βοηθούν την στήριξή του. Ευτυχώς υπάρχει μια ιδιαίτερα μεγάλη σχάρα με μεγάλες χειρολαβές.

Στα θετικά της μοτοσυκλέτας ο ήσυχος μονοκύλινδρος κινητήρας των 278 cc και των 24 ίππων (7.500 rpm), υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος με 22.5 Nm (7.000 rpm) ροπής, η οποία εμφανίζεται από χαμηλά, ενώ ο κινητήρας είναι παράλληλα εύστροφος.

Είναι προϊόν της εμπειρίας της SYM στους 200άρηδες, 250άρηδες – 300άρηδες κινητήρες, ενώ οι (λίγοι) κραδασμοί του εμφανίζονται πάνω από τις 6.000 rpm. Η πέμπτη ταχύτητα βγάζει (στο κόκκινο) 140 km/h και η έκτη με υπομονή και επιμονή θα πλησιάσει τα 150 km/h.

Η πραγματική τελική είναι τα 139 km/h, ενώ η μέση κατανάλωση καταγράφηκε στα 3,7 λίτρα για 100 km.

Ο συμπλέκτης είναι περιορισμένης διαδρομής και χρειάζεται κάποια εξοικείωση γιατί έχει μέτρια προοδευτικότητα, ενώ το εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων είναι μαλακό και εύχρηστο.

Στην πόλη συναντά το 300άρι της SYM το βασικό του πεδίο δράσης, αφού κινεί σβέλτα και εύκολα ένα συνολικό βάρος στα 166 κιλά πλήρες υγρών, με την κλιμάκωση των σχέσεων να είναι καλή και την ευελιξία μέσα στην παλέτα των δυνατοτήτων του.

Στενό συνολικά και με ψηλό τιμόνι, το ΝΗ-Τ περνάει εύκολα ανάμεσα στα αυτοκίνητα, ο κινητήρας δεν ζεσταίνεται εύκολα ακόμα και στο σταμάτα-ξεκίνα, ενώ διαθέτει ένα πολύ καλό ζευγάρι αναρτήσεων που κάνουν τη διαφορά, προσφέροντας πολύ καλή άνεση ακόμα και σε κακά οδοστρώματα.

Το τηλεσκοπικό πιρούνι μπροστά είναι συμβατικό, με καλάμια διαμέτρου 37mm, διαδρομής 140 mm, ενώ πίσω έχουμε ένα αμορτισέρ διαδρομής 40,5mm και διαδρομής τροχού 130 mm.

Το ταξίδι είναι μέσα στις δυνατότητες της χρήσης ενός 300αριού, αρκεί να μην υπάρχουν παράλογες απαιτήσεις.

Το ΝΗ-Τ μπορεί να ταξιδεύει με το στροφόμετρο να δείχνει περίπου 6.500 rpm και το κοντέρ να γράφει 120 χιλιόμετρα την ώρα και κυρίως την κατανάλωση να βρίσκεται σε λογικά επίπεδα, προσφέροντας μια αυτονομία της τάξης των 290-300 χιλιομέτρων χάρη στο 11λιτρο ντεπόζιτό του. Η κάλυψη από τον αέρα, όπως είπαμε παραπάνω, είναι μικρή, ό,τι κάνει δηλαδή η μικρή φιμέ ζελατίνα πάνω από τους προβολείς.

Τα φρένα είναι δίσκος 288 χιλιοστών μπροστά και δίσκος επίσης πίσω 220 χιλιοστών, με δικάναλο ABS. Έχουν δύναμη, αλλά όχι αρχικό “δάγκωμα”, ειδικά το μπροστινό, το οποίο ναι μεν είναι προοδευτικό, αλλά χωρίς αίσθηση. Αμφότερα είναι τύπου μαργαρίτα και συνεργάζονται με ένα καλό και αποτελεσματικό σύστημα ABS.

Καλό είναι και το κράτημα της μοτοσυκλέτας – παρότι αυτή που οδηγούσαμε είχε σχετικά ταλαιπωρημένα λάστιχα. Η μικρή μοτοσυκλέτα αλλάζει εύκολα πορεία και εμφανίζει σταθερότητα και στις ταχύτητες που καλείται να κινηθεί.

Στο χώμα το 300 θα τα πάει αρκετά καλά, με σύμμαχο τον ροπάτο και φιλικό κινητήρα του και τις καλές αναρτήσεις που θα μπορέσουν να το κινήσουν (με κοντές τις δυο πρώτες σχέσεις) από τα αργά κομμάτια μέχρι και τα πιο γρήγορα, με προβλέψιμες αντιδράσεις, χαρίζοντας άφθονη διασκέδαση στον επίδοξο εντουρά.

Τελικά

Ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα, τα ατού που λένε, του SYM NH-T 300 είναι η τιμή του, η οποία δελεάζει τους μοτοσυκλετιστές που περιπλανήθηκαν κάμποσα χρόνια στον κόσμο των σκούτερ, αλλά ποτέ δεν ξέχασαν τι σημαίνει μοτοσυκλέτα και πάντα την νοσταλγούσαν.

Το 300 είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα τους, κάτι που γίνεται ακόμα πιο γοητευτικό όταν υπολογιστεί το κρίσιμο θέμα της τιμής αγοράς, αφού στοιχίζει 3.765 ευρώ, δηλαδή ακόμα και 1.000+ ευρώ λιγότερα από ένα σκούτερ αντίστοιχου κυβισμού!

Μπορεί να χάνει στο κομμάτι της πρακτικότητας έναντι των σκούτερ, αφού δεν έχει μεγάλο πάτωμα, δεν είναι αυτόματο, δεν έχει αποθηκευτικούς χώρους και ποδιά… αλλά έχει κράτημα, έχει επιδόσεις, έχει φρένα, έχει μεγαλύτερη ενεργητική ασφάλεια.

Ανταγωνισμός του ΝΗ-Τ είναι τα μονοκύλινδρα 300άρια-350άρια που δεν είναι πολλά στην κατηγορία των crossover-adventure, δίνοντάς του κι άλλο χώρο για να επεκταθεί στην αγορά.

Και να ξέρετε, το ελληνικό κοινό έχει ανακαλύψει το NH-T, το ευέλικτο, πολυτάλαντο και εύχρηστο τρακοσαράκι της SYM και έχει αρχίσει να το αγοράζει…

Περισσότερες πληροφορίες: sym.gr

Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις

  • Τετράγωνικής διατομής είναι το ψαλίδι που συνεργάζεται με το μονό (ρυθμιζόμενο ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου) κεντρικά τοποθετημένο αμορτισέρ

  • Τα προστατευτικά κάγκελα που βρίσκονται μέσα στον στάνταρ εξοπλισμό προστατεύουν κυρίως τα πλαϊνά του κινητήρα

  • Εντυπωσιακή είναι η όψη της μοτοσυκλέτας από μπροστά, με καλοσχεδιασμένο ρύγχος, προβολείς full LED και φιμέ ζελατίνα με δυο μύτες στην κορυφή της

  • Σύμφωνα με τις δικές μας προτιμήσεις, θα αλλάζαμε το τιμόνι με ένα χαμηλότερου προφίλ, διαφορετικών γωνιών (με άκρα προς τα πάνω)

  • Απλοί, μεγάλοι και εργονομικοί είναι οι διακόπτες του 300

Θετικά σημεία

  • Αναρτήσεις
  • Κινητήρας
  • Τιμή

Χρειάζεται βελτίωση

  • Περιοριστική θέση οδήγησης
  • Αίσθηση μπροστινού φρένου
  • Συνεπιβάτης

SYM NH-T 300, ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Γενικά
Τύπος NH-T 300
Κατηγορία ADVENTURE
Έτος 2023
Τιμή 3.765 €
Κατασκευαστής SYM SanYang Motor
Αντιπρόσωπος Γκοργκόλης Α.Ε. Αθήνα : Θησέως 309, τηλ. 210 9403880, Υπόλ. Ελλάδα : τηλ. 24310 56101
Κινητήρας
Τύπος Τετράχρονος, Μονοκύλινδρος, Υγρόψυκτος
Διάταξη / Κυβισμός - / 278.3 cc
Διάμετρος επί διαδρομή
Εκκεντροφόροι / Βαλβίδες στον κύλινδρο SOHC / 4 βαλβίδες στον κύλινδρο
Ιπποδύναμη 24 ίπποι στις 7.500 rpm
Ροπή 22.5Nm στις 7.000 rpm
Τροφοδοσία
Σχέσεις ταχυτήτων 6
Συμπλέκτης / Λειτουργία Υγρός Πολύδισκος / Συρματόσχοινο
Πρωτεύουσα μετάδοση Με γρανάζια
Τελική μετάδοση Με αλυσίδα
Πλαίσιο
Τύπος πλαισίου Σωληνωτό από ατσάλι
Αναρτήσεις
Μπροστά (Τύπος - Διαδρομή) Συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι -
Ρυθμίσεις
Πίσω (Τύπος - Διαδρομή) Ένα Αμορτισέρ -
Ρυθμίσεις Προφόρτιση
Φρένα
Μπροστά (Τύπος - Διάμετρος) Δισκόφρενο - 280 mm
Δαγκάνα Ένα έμβολο με ABS
Πίσω (Τύπος - Διάμετρος) Δισκόφρενο - 222 mm
Δαγκάνα Ένα έμβολο με ABS
Τροχοί
Μπροστά (Διάμετρος - Ελαστικό) 19 " - 100/90
Πίσω (Διάμετρος - Ελαστικό) 17 - 130/80
Διαστάσεις - Βάρος
Μήκος 2,068 mm
Πλάτος 860 mm
Ύψος 1,195 mm
Μεταξόνιο 1,405 mm
Ύψος Σέλας 812mm
Ρεζερβουάρ 11 lt.
Βάρος 166 kg

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!