Το Benelli TRK 702 στην κορυφή στην Ιταλία, μπροστά από το BMW R 1300 GS!
Μετά από 15 θετικούς μήνες, ο Ιανουάριος του 2024 κατέγραψε το πρώτο αρνητικό πρόσημο στην αγορά μοτοσυκλετών στην Ιταλία, κλείνοντας με πτώση 1,1% σε σχέση με πέρυσι. Στις μοτοσυκλέτες υπάρχει μια ανοιχτή πρόκληση μεταξύ της νέας Benelli TRK 702 και της επίσης νέας BMW R 1300 GS, ενώ στα σκούτερ η Honda κυριαρχεί.
Αφού έκλεισε μια ιδιαίτερα θετική χρονιά (2023), η αγορά των μηχανοκίνητων δίτροχων στην Ιταλία επιβραδύνθηκε με την έναρξη του νέου έτους, καθώς ο Ιανουάριος του 2024 σημείωσε μικρή μείωση πωλήσεων.
Ουσιαστικά, ο μήνας σταμάτησε στις 21.080 πωλήσεις, με μείωση 1,12% σε σχέση με τον αντίστοιχο του 2023. Ελάχιστες είναι και οι διαφορές μεταξύ των κατηγοριών, με τις μοτοσυκλέτες να ταξινομούν 9.370 μονάδες και να μειώνονται κατά 1,2%, ενώ τα σκούτερ ανήλθαν συνολικά σε 10.699 μονάδες, σχεδόν όσο και το 2023 (-0,23%).
Στην αγορά των μοτοποδηλάτων, που επιπλέον επιβαρύνονται από την κακή απόδοση της αγοράς ηλεκτρικών σκούτερ/μοτοσυκλετών, ευθύνες επιρρίπτονται κυρίως στην έλλειψη επιδοτήσεων από το κράτος.
Πιο συγκεκριμένα, ο πρώτος μήνας του έτους έκλεισε με μόλις 356 πωλήσεις ηλεκτρικών μοτοσυκλετών, που ισοδυναμεί με πτώση 58,99% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2023! Παράλληλα, στα ηλεκτρικά σκούτερ είχαμε ακόμα χειρότερη επίδοση με απώλεια 65,46 ποσοστιαίων μονάδων και 201 οχήματα ταξινομημένα!
Στις μοτοσυκλέτες με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ιταλία σημειώνουμε την πρώτη θέση στο top 10 της Benelli TRK 702, με 343 νέες ταξινομήσεις!
Πίσω της βρίσκονται δύο άλλες μοτοσυκλέτες adventure, η BMW R 1300 GS και η Honda Africa Twin 1100, δεύτερη και τρίτη με 281 και 264 συνολικές ταξινομήσεις, αντίστοιχα.
Κατεβαίνοντας από το βάθρο, βρίσκουμε το Tracer 9 της Yamaha με 224 ταξινομήσεις, ακολουθούμενο από το Honda 750 Transalp, το οποίο τον Ιανουάριο κατέγραψε συνολικά 180 ταξινομήσεις.
Στην έκτη θέση, αλλά λίγο μακριά, με 172 εγγραφές, βρίσκεται το Multistrada V4 της Ducati, ακολουθούμενο από το X-Cape της Moto Morini, το Tènèrè της Yamaha και το Voge DS525X. Το Yamaha MT-07 κλείνει τη δεκάδα.
Η Honda κυριαρχεί στα σκούτερ, κάτι που δεν αποτελεί έκπληξη, αφού όλα τα σημαντικά σκούτερ του μεγαλύτερου κατασκευαστή στον κόσμο σχεδιάζονται και παράγονται στην Ιταλία, στο εργοστάσιο της Atessa. Η Honda βασιλεύει σε αυτή την κατηγορία.
Οι τρεις πρώτες θέσεις στο βάθρο πηγαίνουν και πάλι στα Honda SH, προφανώς διαθέσιμο σε διαφορετικούς κυβισμούς. Τα μοντέλα με τις περισσότερες πωλήσεις είναι το 125 με 1.687 ταξινομήσεις, ακολουθούμενο από το 150 με 1.029 μονάδες και το 350 με 911.
Στην τέταρτη θέση βρέθηκε το Honda X-ADV 750, αρκετά πίσω με 622 ταξινομήσεις. Το πρώτο σκούτερ «μη Honda» στην κατάταξη είναι το Kymco Agility 125, πέμπτο με 425 ταξινομήσεις. Ακολουθούν το Honda ADV 350, το Piaggio Liberty 125, το Yamaha XMAX 300, το SYM Symphony 125 και, τέλος, ένα ακόμα Honda, το Forza 350.
Κι αν κάποιος αναρωτηθεί γιατί μας ενδιαφέρει η ιταλική αγορά δύο τροχών εμάς εδώ, στην Ελλάδα, να πούμε πως η γειτονική χώρα πολλές φορές λειτουργεί σαν βαρόμετρο με τάσεις που εμφανίζονται πρώτα σε αυτήν και κατόπιν εξαπλώνονται στην ευρωπαϊκή αγορά.
Ιταλία, Ιανουάριος 2024: Top 10 μοτοσυκλετών
Benelli TRK 702… 343 ταξινομήσεις
BMW R1300GS… 281
Honda Africa Twin… 265
Yamaha Tracer 9… 224
Honda XL 750 Transalp… 180
Ducati Multistrada V4… 172
Μoto Morini X-CAPE… 147
Yamaha Tenere 700 … 147
Voge 525DSX… 142
Yamaha MT-07… 130
Ιταλία, Ιανουάριος 2024: Top 10 σκούτερ
Honda SH 125… 1.687 ταξινομήσεις
Honda SH 150… 1.029
Honda SH 350… 911
Honda X-ADV 750… 622
Kymco Agility 125… 454
Honda ADV 350… 387
Piaggio Liberty 125 ABS… 355
Yamaha XMAX 300-… 322
SYM Symphony 125 … 241
Honda Forza 350… 230