Προβληματικά traction control και μια μεγάλη δίκη στις ΗΠΑ
Μια θλιβερή ιστορία αποκαλύφθηκε από τα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης, όταν μια συνεπιβάτης έχασε τη ζωή της και ο οδηγός μιας τρίτροχης μοτοσυκλέτας Harley-Davidson τραυματίστηκε, με την εταιρία να πρέπει να καταβάλει 287 εκατομμύρια δολάρια σε αποζημιώσεις!
Για το παραπάνω ατύχημα κατηγορήθηκε το ελαττωματικό traction control ενός μοντέλου Trike (με τρεις τροχούς και μέση τιμή κοντά στα 30.000 δολάρια) της αμερικανικής εταιρίας.
Το 2020 στις ΗΠΑ, ένα Trike (ιδιόμορφη τρίτροχη μοτοσυκλέτα) της Harley-Davidson με δύο επιβαίνοντες, ενεπλάκη σε ατύχημα, αφού ο αναβάτης έχασε τον έλεγχό του, με τον ίδιο να τραυματίζεται και τη συνεπιβάτιδά του να χάνει τη ζωή της.
Η πρώτη δίκη έχει ολοκληρωθεί και η Harley-Davidson πιθανότατα θα υποχρεωθεί να πληρώσει 287 εκατομμύρια δολάρια στα θύματα και τις οικογένειές τους ως αποζημίωση!
Παρότι πολλά ατυχήματα με μοτοσυκλέτες συμβαίνουν στους δρόμους και αποδίδονται συνήθως σε αυτοκινητιστές, κακή οδήγηση ή κακές συνθήκες του δρόμου, υπάρχουν και μερικά για τα οποία ευθύνεται η μοτοσυκλέτα… η τρίτροχη μοτοσυκλέτα στην προκειμένη περίπτωση.
Ορισμένα λάθη, αστοχίες υλικών, μέτριας ποιότητας εξαρτήματα, ελαττωματικά κομμάτια μερικές φορές προκαλούν προβλήματα και είναι υποχρέωση των κατασκευαστών να κινηθούν με ανακλήσεις πριν συμβούν σοβαρά ατυχήματα. Ωστόσο, αυτό είναι κάτι που δεν συνέβη στην περίπτωσή μας με την Harley να μην παραδέχεται το λάθος της.
Το συγκεκριμένο θανατηφόρο ατύχημα έγινε το 2020. Ο Harold Morris και η συνεπιβάτιδα του Pamela Sinclair πήγαιναν βόλτα με την τρίτροχη Harley-Davidson τους κοντά στα σύνορα της Νέας Υόρκης με την Πενσυλβάνια όταν η μοτοσυκλέτα “ξέφυγε από την πορεία του και τράκαρε” σύμφωνα με τα τοπικά μέσα.
Ο Morris τραυματίστηκε και η Sinclair έχασε τη ζωή της.
Οι δικηγόροι του Morris και της Sinclair υποστήριξαν επιτυχώς ότι η Harley δεν είχε εφοδιάσει τα Τrike της με κατάλληλο σύστημα συστήματος ελέγχου πρόσφυσης.
Η Harley δεν ανακοινώνει πόσα Trike κατασκευάζει ή πόσα έχουν πουληθεί, μιας και τα ενσωματώνει στις ταξινομήσεις μαζί με τα υπόλοιπα στατιστικά στοιχεία παραγωγής των μοντέλων cruiser, επομένως δεν είναι σαφές πόσα trikes μπορεί να επηρεάζει ή να αφορά αυτό το πρόβλημα!
Οι δικηγόροι της Harley-Davidson, πάντως, δηλώνουν εμφατικά ότι, “η Harley-Davidson διαφωνεί με την ετυμηγορία του δικαστηρίου και σχεδιάζει να ασκήσει έφεση”.
Η εταιρία βρίσκεται γενικότερα στο στόχαστρο, αφού ένα μεγάλο μέρος των πιστών πελατών της έχει εξαγριωθεί από τη θέση της σχετικά με την Woke ατζέντα, καθώς το διοικητικό συμβούλιο προσπαθεί να βρεί τρόπους για να ανοιχτεί η φίρμα σε νεαρότερες ηλικίες, μιας και αντιμετωπίζει γήρανση της πελατειακής της βάσης.
Επίσης, πρόσφατα προέκυψαν δύο μεγάλα σκάνδαλα με αντιπροσώπους της (έναν στις ΗΠΑ και έναν στην Ιαπωνία), τη στιγμή που η παραγωγή ετοιμάζεται να μεταφερεί στην Ταϊλάνδη, όπως έχουν κάνει πολλοί γνωστοί κατασκευαστές.
Ένα ακόμα αγκάθι για τη Harley-Davidson είναι οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες της – που ονομάζονται LiveWire – μιας και αποδεικνύονται μια σταθερά ζημιογόνα υπόθεση.