MotorBike.gr

YAMAHA TENERE 700, 2019: Η πρώτη βόλτα

18/07/2019

Καλωσόρισες και πάλι Τenere

Μια βόλτα σε ασφάλτους και χωματόδρομους της Αττικής πάνω σε μια Yamaha Tenere 700 ένα ζεστό καλοκαιρινό πρωινό μας δίνει τις πρώτες εντυπώσεις από μια μοτοσυκλέτα για την οποία η γιαπωνέζικη εταιρία έχει μεγάλες προσδοκίες. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Αλέξανδρος Παπαδάκης

Αρχές Ιουλίου, ο ήλιος καλωσόριζε ένα γνήσιο “αφρικανικό” του τέκνο στις Αφίδνες της Αττικής, κι εμείς, μια ντουζίνα συντάκτες μοτοσυκλέτας, ύστερα από μια σύντομη παρουσίαση, ήμασταν έτοιμοι να οδηγήσουμε τη νέα Yamaha Tenere 700.

Μια νταλίκα γεμάτη μοτοσυκλέτες και εξοπλισμό είχε καταφθάσει στην Ελλάδα λόγω του Tenere Tour, ενός ευρωπαϊκού Test-Ride για τη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα. Την πρώτη γεύση θα την έπαιρνε ο Ειδικός Τύπος και τη δεύτερη όποιοι από το μοτοσυκλετιστικό κοινό είχαν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους.

Στην παρουσίαση τονίστηκε η κληρονομιά της Yamaha Tenere 700 που έρχεται από τους αγώνες-ραλί ερήμου της δεκαετίας του ’70 και του ’80 και κατακάθεται σαν “χρυσόσκονη” πάνω στο νέο μοντέλο.

Η πρώτη Yamaha Tenere της ιστορίας ήταν μια “Replica Dakar”, είχε κινητήρα 600 κυβικών και έγινε μεγάλη εμπορική επιτυχία.

Το Yamaha Tenere 600 εμφανίστηκε το 1983 και φορούσε – πέρα από την ενδυμασία της περιπέτειας – έναν μονοκύλινδρο, τετράχρονο, αερόψυκτο, 4βάλβιδο κινητήρα 595 cc, που απέδιδε σχεδόν τα μισά άλογα της 700 (43 ίππους), είχε “χωματερό” τροχό 21 ιντσών μπροστά και ογκώδες αλλά εμβληματικό ρεζερβουάρ 28 λίτρων.

Πολλά χρόνια αργότερα, το 2016, έκανε την εμφάνισή του ένα concept model, ένα πρωτότυπο που φτιάχτηκε από μια ομάδα μηχανικών και σχεδιαστών, οι οποίοι ήθελαν να δημιουργήσουν μια νέα Tenere, χρησιμοποιώντας τον διαθέσιμο δικύλινδρο κινητήρα (πασπαρτού) ΜΤ-07 CP2, φτιάχνοντας ένα σύνολο που θα περιείχε συστατικά Rally.

Επί τρία χρόνια Tenere 700 ακούγαμε, αλλά Τenere 700 δεν βλέπαμε να βγαίνει στην παραγωγή, παρά το μεγάλο ενδιαφέρον του κοινού και παρότι η μοτοσυκλέτα δεν επρόκειτο να φορέσει κάποια εξεζητημένη τεχνολογική λύση, ούτε να πλασαριστεί σαν exclusive, ακριβό μοντέλο. Αυτά τα τελευταία κρατούν την τιμή χαμηλά, κάτι που μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους.

Από την άλλη, εκείνο που δεν μας βρήκε απόλυτα σύμφωνους ήταν η εμφάνιση της μοτοσυκλέτας, που επειδή θέλησε να κινηθεί προς την γραμμή των rally μοτοσυκλετών και προς τις αντίστοιχες αυστριακές κατασκευές/ανταγωνίστριες, προσπάθησε να τους μοιάσει, χάνοντας έτσι τα χαρακτηριστικά των Yamaha Tenere που ξέραμε ή φανταζόμασταν ότι έπρεπε να αναπαραχθούν σαν εταιρική ταυτότητα.

Από τους τρεις χρωματισμούς που είδαμε από κοντά, μόνο ο λευκός κόκκινος θύμιζε την οικογενειακή παράδοση των Tenere.

Bασικά χαρακτηριστικά της Tenere 700 σύμφωνα με τη Yamaha

  • Μελετημένη θέση αναβάτη για καθιστή και όρθια οδήγηση
  • Μπροστινή όψη Rally με 4 προβολείς LED και στενή σιλουέτα πίσω
  • Ζελατίνα και όργανα σε στυλ ράλι
  • Απενεργοποιούμενο ABS
  • Προστατευτικές χούφτες χεριών
  • Ρυθμιζόμενο εμπρός φτερό
  • Πλαίσιο με ισορροπία ακαμψίας –ελαστικότητας
  • Εργονομία αναβάτη
  • Εξ ολοκλήρου νέος σχεσιασμός
  • Βάρος στα 17,75 κιλά
  • Συνολικό βάρος στα 204 κιλά, με τη μοτοσυκλέτα γεμάτη

Αναρτήσεις

  • Εμπρόσθια ανάρτηση : Ανεστραμμένο, ρυθμιζόμενο τηλεσκοπικό πιρούνι, με καλάμια διαμέτρου 43 χιλιοστών, διαδρομής 210 χιλ.
  • Πίσω ανάρτηση: Μονό, πλήρως ρυθμιζόμενο αμορτισέρ με διαδρομή 200 χιλ.

Χαρακτηριστικά για χρήση εκτός δρόμου

  • Αλουμινένια ποδιά κινητήρα (240 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος)
  • Χούφτες
  • Φαρδιά αναδιπλούμενα μαρσπιέ με αφαιρούμενολάστιχο
  • Αναδιπλούμενα πεντάλ
  • Ψηλό και προσαρμοζόμενο μπροστινό φτερό για να μην συσσωρεύεται λάσπη
  • Χειρολαβές για κράτημα της μοτοσυκλέτας (τοποθετημένες κάτω από το πίσω φτερό).

Κινητήρας

  • Έμφαση στη ροπή
  • Ομαλός στη λειτουργία του και με καλή απόκριση
  • Με ήχο και χαρακτήρα
  • Εύκολα διαχειρίσιμη ιπποδύναμη – χωρίς ιδιαίτερη ανάγκη για ηλεκτρονική υποστήριξη
  • Συμπαγής και ελαφρύς
  • Δικύλινδρος Crossplane
  • Διάμετρος x Διαδρομή: 80 x 68,6 χιλ.
  • Ισχύς: 75 ίππων (54kW) στις 9.000 rpm
  • Ροπή: 68Nm / 6.500 σ.α.λ.
  • Επανασχεδιασμένο σύστημα ψεκασμού
  • Νέα εισαγωγή αέρα
  • Προσαρμοσμένο σύστημα ψύξης
  • Νέο σύστημα εξάτμισης

Στην περιγραφή του προφίλ κατόχου μιας τέτοιας μοτοσυκλέτας, η Yamaha τους χωρίζει σε διάφορες κατηγορίες: τους “κοσμογυρισμένους”, δηλαδή τους ταξιδευτές που ενδιαφέρονται για μακρινά ταξίδια με μοτοσυκλέτα και τους αρέσει η οδήγηση παντός εδάφους, που θέλουν να είναι σε επαφή με τη φύση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ: Πλήρης παρουσίαση της Yamaha Tenere 700

Eίναι για τους “ζωηρούς” – εννοώντας μάλλον τους δραστήριους – αυτούς που αρέσκονται στη σπορ οδήγηση και τις εκτός δρόμου αποδράσεις και θέλουν μια απλή μοτοσυκλέτα περιπέτειας. Τους “αθλητικούς” που έχουν αντίστοιχο τρόπο ζωής και … όλους τους άλλους που θα ήθελαν μια μοτοσυκλέτα Adventure, με την Yamaha Tenere 700 να δίνει περισσότερη έμφαση στην κίνηση στο χώμα.

Στη σύντομη βόλτα μας που περιλάμβανε περισσότερο χώμα και λίγη άσφαλτο συναντήσαμε μια μοτοσυκλέτα που είναι εύκολη και εργονομική στη χρήση, με καλές αναρτήσεις, με φιλικό και αρκετά ισχυρό κινητήρα, χωρίς εκρήξεις δύναμης.

Μπορεί να κινηθεί σβέλτα σε διαδρομές εκτός δρόμου, όσο της επιτρέπει το μεγάλο μεταξόνιό της και τα 200+ κιλά της (που φαίνονται λιγότερα όταν κινείται). Σημαντικό είναι ότι το ABS των – εξίσου φιλικών με τον κινητήρα – φρένων απενεργοποιείται εύκολα με το πάτημα ενός κουμπιού στα όργανα.

Σκληρό ανταγωνισμό έχει να αντιμετωπίσει η νέα Yamaha Tenere 700, ο οποίος ξεκινάει από τα “ασφάλτινα” Adventure Triumph Tiger και BMW F 750 GS, περνάει απο τα πιο “χωματερά” Honda Africa Twin 1000 και BMW F 850 GS και καταλήγει στο “ακόμα πιο χωματερό” ΚΤΜ 790.

Με τιμή που ξεπερνάει για μερικές εκατοντάδες ευρώ τις 10.000, αύρα αγώνων και όνομα θρυλικό, θα παλέψει να κερδίσει τον δικό της αγώνα. Όχι στην έρημο, αλλά στο εξίσου σκληρό – αν όχι σκληρότερο – τερέν της αγοράς.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!