SuperPapi

ASUS BLADE-X 125i, Super Test: Πολυτάλαντο και αποδοτικό

15/09/2016 Μιχάλης Λαζαρίδης Βασίλης Αντζουλάτος

Διαμαντάκι…

Ένα νέο όνομα “προσγειώνεται” στην ελληνική αγορά με το ονοματεπώνυμό του να περιέχει έναν Άσο, μια Λεπίδα και το γράμμα “Χ” που υποδηλώνει το extreme, την υπερβολή. Στην πράξη το Asus Blade-X 125i δεν υπερβάλει, αντίθετα διακρίνεται σε όλους τους τομείς, ακόμα και σε αυτόν της τιμής που δεν ξεπερνάει τα 1.260 ευρώ.

Το όνομα Asus που εμφανίστηκε στο χώρο των παπιών με πρώτο μοντέλο Blade-X 125i είναι δημιουργία της ελληνικής εταιρίας Motoway – Γ. Καμπράνης, με έδρα τη Θεσσαλονίκη και το είχαμε δει πρώτη φορά σε έκθεση στην Αθήνα.

Αυτό που έκανε εντύπωση ήταν ότι το παπί ήταν σαφώς πιο όμορφο ζωντανό, παρά απ’ ότι φαινόταν από τις φωτογραφίες που μάλλον το αδικούσαν.

Επίσης αυτό που δεν φαινόταν ήταν η ποιότητα κατασκευής, την οποία το Asus Blade-X 125i διαθέτει σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ ότι υπαινίσσεται η τιμή αγοράς του. Το μυστικό είναι ότι το μοντέλο αυτό κατασκευάζεται από μια μεγάλη και έμπειρη κινεζική εταιρία.

ΕΜΦΑΝΙΣΗ –  ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

Το Asus Blade-X 125i κινείται φυσικά στο μέσο όρο της κατηγορίας όσον αφορά στις διαστάσεις του και καταφέρνει να διαφοροποιηθεί από τα υπόλοιπα στο κομμάτι της εμφάνισης, αφού… “ο δίτροχος κόσμος των φαναριών” σε γενικές γραμμές το χάζευε.

Μια αλάνθαστη μέθοδος επιβράβευσης της αισθητικής ενός οχήματος και μάλιστα από στοχευμένο κοινό, το “target group” των καταναλωτών που λένε κι οι Eγγλέζοι…

Αιχμηρό σε κάποια σημεία και με καμπύλες εκεί που πρέπει, το Asus Blade-X 125i διαθέτει ένα κομψό και ήπια γαμψό ρύγχος με ενσωματωμένα φώτα πορείας και φλας, τον προβολέα στο τιμόνι και ένα επιθετικό μπροστινό φτερό, σε στυλ “νύχι αετού”.

Η ποδιά είναι καλαίσθητη και εφαρμόζει πολύ καλά με το αρκετά πλατύ κεντρικό -μαύρου πλαστικού- κομμάτι που βρίσκεται ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη. Πολύ όμορφη είναι η μαύρη καρίνα που περικλείει τον κινητήρα, καθώς και η δυναμικά σχεδιασμένη ουρά.

Ταιριαστά τα χρώματα και τα αυτοκόλλητα, με μεγάλο το “125i” στο πλάι της ποδιάς. Την καλή εικόνα συμπληρώνουν τα κόκκινα σημεία του παπιού: φιλέτα στην περίμετρο των μαύρων ζαντών, στα ελατήρια των αμορτισέρ και στη δαγκάνα του δισκόφρενου μπροστά.

Καλοσχεδιασμένος είναι ο πίνακας οργάνων με όμορφο νυχτερινό φωτισμό, όπως και ο προβολέας και το οπίσθιο φωτιστικό σώμα.

Όπως είπαμε και παραπάνω η ποιότητα κατασκευής είναι παραπάνω από καλή και προσεγμένες είναι οι λεπτομέρειες, καθώς και η εφαρμογή των πλαστικών τμημάτων – γεγονός που δεν επιτρέπει τριγμούς ακόμα και στις υψηλές στροφές λειτουργίας του κινητήρα.

Το βάρος φτάνει τα 103 kg και το μεταξόνιο τα 1.240mm.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Ένας τετράχρονος κινητήρας με μαύρες βαμμένες κάσες (με τη δεξιά να γράφει “Racing”) κυβισμού 125cc, με 1 ΕΕΚ και 2 βαλβίδες. H τροφοδοσία του γίνεται με ηλεκτρονικό ψεκασμό και η εκκίνηση με μίζα και μανιβέλα.

Η ιπποδύναμη του φτάνει τους 8,4 ίππους στις 7.000 rpm και η ροπή τα 0,94 kgm, στις 6.000 rpm.

ΠΛΑΙΣΙΟ – ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ – ΦΡΕΝΑ

Ένα κλασικό τηλεσκοπικό πιρούνι με νύχι και μαύρες βαμμένες μπουκάλες φροντίζει τον μπροστινό τροχό, και δύο αμορτισέρ με κόκκινα ελατήρια τον οπίσθιο τροχό. Τα αμορτισέρ είναι ρυθμιζόμενα ως προς την προφόρτιση των ελατηρίων τους.

Επίσης κλασικής σχεδίασης είναι και το σωληνωτό πλαίσιο με μονή κρεμαστή ραχοκοκκαλιά.

Τα φρένα είναι: δισκόφρενο μπροστά με κυματιστό δίσκο και δαγκάνα δύο εμβόλων (κι αυτή κόκκινη για να τονίζεται ο σπορ χαρακτήρας του Asus Blade-X 125i), ενώ το πίσω φρένο είναι ταμπούρο.

Το ψαλίδι είναι φτιαγμένο από σωλήνα ορθογωνικής διατομής και είναι και αυτό βαμμένο μαύρο όπως και οι απλές και όμορφες 6μπρατσες αλουμινένιες ζάντες, με το ενσωματωμένο καλοφινιρισμένο κόκκινο περιφερειακό σιρίτι.

Τα λάστιχα έχουν διαστάσεις 2.50-17 και 2.75-17 μπροστά και πίσω και έχουν παλιά σχεδίαση, που είναι μάλλον παράταιρη με την υπόλοιπη αισθητική του παπιού.

ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ, ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Η μίζα σπρώχνει εύκολα τον στρόφαλο και ξεκινάει τον κινητήρα, ο οποίος εντυπωσιάζει με την πρώτη τον αναβάτη, λόγω των λίγων μηχανικών θορύβων. Ο κινητήρας είναι ήσυχος και έχει καλό, μπάσο θόρυβο, στοιχεία που φτιάχνουν την διάθεση του χρήστη.

Το ίδιο κάνει και η ροπή του που είναι παρούσα ιδιαίτερα στις χαμηλές στροφές, κάτι που κάνει το Asus Blade-X 125i συμπαθητικό. Οι κραδασμοί που εκπέμπει είναι λίγοι και σε περιορισμένο αριθμό στροφών.

Η σέλα είναι λίγο σκληρή (λίγο αφρώδες) αλλά όχι άβολη όμως, κάτι που το οφείλει στη σχεδίασή της. Η θέση οδήγησης είναι ουδέτερη και φέρνει το σώμα όρθιο, σε ελάχιστα σκυφτή-σπορ τοποθέτηση.

Το 4άρι κιβώτιο ταχυτήτων ήταν λίγο σφιχτό, αλλά έδειχνε να μαλακώνει στο πέρασμα του χρόνου και των χιλιομέτρων. Ευτυχώς είναι τύπου μύλου (περιστροφικό) δηλαδή όταν βρίσκεται το παπί σε στάση μπορεί να αλλάξει από 4η σχέση σε νεκρά.

Η κλιμάκωσή του είναι κλασικά, με κοντή πρώτη σχέση, μακριά δευτέρα, κοντή τρίτη και μακριά τέταρτη σχέση.

Έτσι το Asus Blade-X 125i στο όριο των στροφών θα δείξει στο κοντέρ του: 25 km/h με 1η ταχύτητα, 60 km/h με 2α, 80 km/h με 3η, 105-110 km/h με 4η.

Και επειδή η 4η είναι “μακριά”-οβερντράιβ εμείς θα “κονταίναμε” αμέσως με ένα μεγαλύτερο γρανάζι μπροστά, έτσι ώστε να αποκτήσει το παπί καλύτερες εκκινήσεις και να μπορέσει να εκμεταλλευτεί την μακριά του τελευταία σχέση βγάζοντας από των 8,4 ίππων κινητήρα τελική εύκολα πάνω από 115 km/h. Κάτι για το οποίο με την υπάρχουσα κλιμάκωση πετυχαίνει αλλά αργά.

Οι αναρτήσεις του Asus Blade-X 125i μπορεί να είναι σκληρές, έχουν όμως σωστές αποσβέσεις και κρατούν το σύνολο και τους τροχούς στην επιθυμητή πορεία, με καλή ακαμψία και αίσθηση προς τον αναβάτη. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα και ένα καλό συνολικό κράτημα με προβλέψιμες αντιδράσεις.

Τα λάστιχα τώρα, που σε προδιαθέτουν για μπλοκαρίσματα και γλιστρήματα λόγω της παλαιάς τους σχεδίασης τα καταφέρνουν πολύ καλύτερα απ’ ότι δείχνει η εμφάνισή τους, αν και όποιος επιζητά ακόμα καλύτερη πρόσφυση – ειδικά υπό πίεση – θα πρέπει να τα αλλάξει.

Το μπροστινό δισκόφρενο είναι σχετικά αδύναμο, παρά την 2έμβολη δαγκάνα και δεν έχει καλή αίσθηση, αλλά από την άλλη δεν μπλοκάρει εύκολα, με αποτέλεσμα να μην φοβάσαι να το πατάς πολύ δυνατά σε κάθε περίπτωση χωρίς φόβο.

Αντίθετα το ταπεινό ταμπούρο πίσω είναι και δυνατό κι έχει και περισσότερη αίσθηση, βελτιώνοντας το συνολικό φρενάρισμα.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Το παπί που ακούει στο όνομα Asus Blade-X 125i διαθέτει ένα ισχυρό πλεονέκτημα που λέγεται “τιμή”, μιας και κοστίζει 1.260 ευρώ, κι έτσι κατατάσσεται στα οικονομικότερα μοντέλα της αγοράς.

Παράλληλα προσφέρει ικανές επιδόσεις και συνολική λειτουργία, τη στιγμή που διαθέτει καλή ποιότητα κατασκευής. Είναι κι όμορφο, “ζωντανό”, σπορτίβικο. Ένας “Άσος” με τα όλα του…

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ

  • Ο δείκτης βενζίνης είναι ανάποδος! Το “άδειο”, δηλαδή το “Ε” (empty) είναι στην κορυφή του και το γεμάτο “F” (full) στη βάση του.
  • Τα φλας διαθέτουν χαμηλής (ευτυχώς) έντασης ηχητικό σήμα
  • Υπάρχει διακόπτης στο δεξί άκρο του τιμονιού που ανάβει τον φωτισμό των οργάνων!
  • Η μανιβέλα είναι σωστά κουρμπαρισμένη ώστε να μην ενοχλεί το δεξί πόδι
  • Οι διακόπτες θα μπορούσαν να μην χρησιμοποιούν το κίτρινο χρώμα, μιας και φτηναίνουν σε όψη, ενώ είναι αρκετά καλοί στη λειτουργία τους
  • Τα φώτα μένουν αναμμένα όταν πατιέται η μίζα και είναι ισχυρά, ιδιαίτερα στη μεγάλη σκάλα
  • Οι καθρέφτες είναι μοντέρνοι, αλλά μικρού οπτικού πεδίου
  • Υπάρχει διακόπτης στο στάντ που δεν επιτρέπει να ξεκινήσεις με ανοιχτό σταντ
  • Ο χώρος κάτω από τη σέλα είναι μικρός, αλλά και πάλι είναι χρήσιμος για μικροπράγματα
  • Το ανέβασμα του παπιού πάνω στο κεντρικό (διπλό) στάντ θέλει λίγη παραπάνω δύναμη

ΥΠΕΡ

  • Τιμή
  • Κινητήρας
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Πίσω φρένο

ΚΑΤΑ

  • Αίσθηση μπροστινού φρένου
  • Μέτρια κόρνα
  • Ανάποδο βενζινόμετρο

 

Aπλή μαύρη αλουμινένια ζάντα με σιρίτι και μαύρες μπότες πιρουνιού, φωνάζουν… σπορ

Πάντα χρήσιμος είναι – έστω και αν είναι μικρός – ο χώρος κάτω από τη σέλα

Δαγκάνα δύο εμβόλων και κυματιστό δισκόφρενο

Καλαίσθητα σπορ και το πίσω τμήμα του Asus

Mαζεμένο, με κλειστά πλαστικά και διακόπτης με φραγή ασφαλείας

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!