MotorBike.gr

BENELLI TRK 502, Super Test: Η Σινο-ιταλική επίθεση

02/05/2018 Μιχάλης Λαζαρίδης Βασίλης Αντζουλάτος

Μεγάλο βήμα – μεσαίου κυβισμού

*Κυβισμός: 499,6 cc * Ιπποδύναμη: 47,6 ίπποι, στις 8.500 rpm * Τελική: 158 km/h *Βάρος: 213 Kg (άδεια) * Τιμή: 6.500 ευρώ (χωρίς ΕΤΤ)

Καθώς το κοινό των δύο τροχών στην Ευρώπη κλείνει το μάτι ολοένα και συχνότερα στην κατηγορία των σκούτερ υπάρχουν κάποιες εταιρίες που θέλουν να το ξαναφέρουν στη μοτοσυκλέτα. Η Benelli είναι μια από αυτές προσφέροντας με το TRK 502 την εμφάνιση, την πολυχρηστικότητα, τις επιδόσεις και κυρίως την τιμή ενός αντίστοιχου κυβισμού σκούτερ.

Η Benelli, προσπαθώντας να δελεάσει κάμποσο κόσμο να επιστρέψει στη μοτοσυκλέτα προσπαθεί συνάμα να επαναφέρει το όνομά της στο προσκήνιο. Και το εμπορικό παιχνίδι παίζεται δυνατά.

Σε οποιοδήποτε τομέα δεχθεί κριτική, η κινεζική εταιρία προτείνει τους Ιταλούς συνεργάτες της. Αυτούς που έχουν αναλάβει το σύνολο της δημιουργίας μιας αξιόλογης μοτοσυκλέτες, κι όλα αυτά με καλή τιμή αγοράς.

Ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία των μοτοσυκλετών της Benelli είναι ότι τον συνολικό σχεδιασμό μοτοσυκλέτας, από την εμφάνιση, τον κινητήρα, μέχρι τα φρένα, το πλαίσιο και τις αναρτήσεις, αλλά και της έρευνας και της εξέλιξης την έχουν αναθέσει σε έμπειρους Ιταλούς σχεδιαστές, μηχανικούς και ανθρώπους του χώρου.

H εμφάνιση θυμίζει άλλες παρόμοιες μοτοσυκλέτες και είναι οικεία στο μάτι

Στο Πέζαρο, στην πόλη που γέννησε την Benelli το 1911, ναι 107 ολόκληρα χρόνια πριν, μερικά χιλιόμετρα μακριά από το χωριό του Valentino Rossi, δημιουργείται εκ του μηδενός κάθε τόσο ένα δίτροχο που φοράει το ιστορικό σήμα της Benelli.

Η κατασκευή τους γίνεται εξ’ ολοκλήρου στην Κίνα, κι έτσι δημιουργούνται μοτοσυκλέτες που και όμορφες είναι και στέκονται αξιοπρεπώς στην αγορά, ενώ παράλληλα είναι πιο προσιτές από πλευράς τιμής. Πολύ σημαντικό το τελευταίο, ειδικά για τους καιρούς που διανύουμε, κάτι που φαίνεται και στις πωλήσεις στην Ελλάδα του Benelli TRK 502 οι οποίες δεν είναι καθόλου άσχημες.

Μεγάλο το ύψος του ντεπόζιτου και επίπεδη η ανώτερή του επιφάνεια

Το δικύλινδρο πολυχρηστικό crossover, το οποίο με το που το βλέπεις, καταφέρνει να σε κάνει να φαντάζεσαι τον εαυτό σου και έναν συνεπιβάτη με τρεις βαλίτσες και tank bag να τριγυρίζεις τον κόσμο. Κι αυτό είναι μεγάλη επιτυχία. Όπως είναι επιτυχία να μπορείς να μπαίνεις με αυτή τη δυναμική σε μια κατηγορία της μόδας, που είναι η… crossover, adventure, street touring στα μεσαία κυβικά.

ΕΜΦΑΝΙΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

Η επιτυχία των έμπειρων Ιταλών σχεδιαστών δεν είναι ότι έχουν αντιγράψει στοιχεία από άλλες δημοφιλείς μοτοσυκλέτες (όπως Ducati Multistrada, BMW F800, κλπ.) είναι ότι έχουν καταφέρει να φτιάξουν ένα πολύ συμπαθητικό και οικείο σύνολο στο μάτι.

Το συνολικό φινίρισμα είναι καλό, προσεγμένες οι λεπτομέρειες, εκτός ελαχίστων, ενώ αν δεις συνολικά το Benelli TRK 502 θα αναγνωρίσεις ότι υπάρχει συμπυκνωμένη γνώση πίσω από τη δημιουργία του.

Συμβατικά και LED φωτιστικά σώματα μαζί και ψηλή ζελατίνα

Αιχμές και γωνίες πλαστικών κομματιών προσφέρουν μια μοντέρνα εμφάνιση φτιαγμένη για περιπέτειες και τουριστικές εμπειρίες. Το γνωστό, παραδοσιακό “ράμφος” χρησιμοποιεί το Benelli TRK 502, το ιταλικό becco των μοτοσυκλετών περιπέτειας, Με άγρια όψη έτοιμη για επίθεση και προφίλ που βαραίνει το μπροστινό τμήμα της μοτοσυκλέτας και την κάνει σαν να είναι έτοιμη να ορμήξει μπροστά.

Τα περιφερειακά πλαστικά είναι λίγο σκληρά, ενώ μερικά σημεία χρειάζονταν κάποιας παραπάνω προσοχής, όπως η σχάρα, οι βάσεις για μπαγκαζιέρες και τα προστατευτικά σίδερα που είναι μεν εξτρά, αλλά μέτριας βαφής (μαύρη ματ) και κατασκευής.

Λίγη παραπάνω προσοχή θα μπορούσε να δοθεί στο σήμα της εταιρίας πάνω στα πλαστικά του ντεπόζιτου, μιας και είναι ένα απλό αυτοκόλλητο χωρίς βερνίκι. Ένα αντίστοιχο ανάγλυφο “μεταλλικής” εμφάνισης θα έδινε πολλούς πόντους στην εμφάνιση πιστεύουμε.

Ψαλίδι τύπου χωροδικτύωμα και πολύμπρατση ζάντα

LED έχουν χρησιμοποιηθεί στα φώτα θέσης, το πίσω φωτιστικό σώμα και τα φλας. Το Benelli TRK 502 διατίθεται σε 3 χρώματα: λευκό, βαθύ κόκκινο και γκρι όπως στην περίπτωσή μας, ένα χρώμα που αδικεί τη σχεδίασή του, κάνοντάς το “πολύ διακριτικό”.

Το σίγουρο είναι ότι καθ’ όλη τη διάρκεια της δοκιμής το 502 αποσπούσε τα βλέμματα των περαστικών, αλλά και των μοτοσυκλετιστών, αφού ο όγκος του παρέπεμπε σε σαφώς μεγαλύτερη μοτοσυκλέτα.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Η μοτοσυκλέτα λέγεται 502 γιατί είναι 500 κυβικών (50) και έχει δύο κυλίνδρους (2). Είναι μια μέθοδος ονοματοδοσίας της Benelli που προέρχεται από τις δεκαετίες του ’70-’80 όταν επί ιδιοκτησίας Alejandro De Tomaso (του γνωστού De Tomaso) η τετρακύλινδρη 350 για παράδειγμα ονομαζόταν 354 και η αντίστοιχη 250άρα (ναι υπήρχε τέτοια) ονομαζόταν 254. Έτσι το 502 ήταν το πιο κατάλληλο για την περίπτωσή μας.

Σύγχρονος δικύλινδρος σε σειρά κινητήρα με 2ΕΕΚ και 8 βαλβίδες

Ο κινητήρας του TRK είναι δικύλινδρος σε σειρά, τετράχρονος, με κυβισμό 499.6 κυβικών εκατοστών με διάμετρο επί διαδρομή 69×66,8 mm και συμπίεση 11,8:1. Υπάρχουν δύο εκκεντροφόροι και 4 βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο.

Ένα καθ’ όλα μοντέρνος και καλοσχεδιασμένος κινητήρας που θυμίζει περισσότερο τη νοοτροπία των αντίστοιχου κυβισμού κινητήρων της Honda, αφού αν στη διάταξή του βάλετε και την ιπποδύναμη του κινητήρα δίπλα, τότε η υπόνοια γίνεται σιγουριά. Συγκρατημένη η ιπποδύναμη στους 48 ίππους του – δικύλινδρου σε σειρά, 2ΕΕΚ, 8 βάλβιδου – κινητήρα της Honda, 47 οι ίπποι του κινητήρα της Benelli που έχει ακριβώς την ίδια διάταξη!

Θέλετε να ακούσετε μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια; Και το ’70 οι μηχανικοί του De Tomaso για τα Benelli της εποχής, είχαν κάνει ακριβώς το ίδιο πράγμα: είχαν αντιγράψει τους κινητήρες της Honda.

Όμορφες σωλήνες εξατμίσεων και γυαλισμένο πλαϊνό καπάκι κινητήρα

Η ιπποδύναμη του 502 είναι 47 ίπποι στις 8.500 rpm και η ροπή φτάνει τα 4,6 kgm στις 4.500 rpm, κι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο είναι ότι με αυτή την απόδοση η μοτοσυκλέτα μπορεί να οδηγηθεί νόμιμα με δίπλωμα Α2.

Το γυαλισμένο καπάκι του κινητήρα δεξιά και η συνολική καλή του εμφάνιση και φινίρισμα δίνουν πόντους στον τομέα της αισθητικής, όπως και η διαδρομή των δύο εξατμίσεων, με το όμορφο (“εργοστασιακό”) χρώμα/κολλήσεις τους, οι οποίες καταλήγουν κάτω από τον κινητήρα σε ένα κοντό compact τελικό.

Ο συμπλέκτης είναι κλασικός υγρός πολύδισκος, ενεργοποιείται από συρματόσχοινο και το κιβώτιο των ταχυτήτων είναι 6 σχέσεων με κοντή κλιμάκωση για να λειτουργεί πάντοτε “γεμάτος” ο κινητήρας.

ΠΛΑΙΣΙΟ, ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ, ΦΡΕΝΑ

Το πλαίσιο του Benelli TRK 502 είναι σωληνωτό, ανοικτό, τύπου διαμάντι, έχοντας τον κινητήρα να κρέμεται από αυτό. Είναι τύπου χωροδικτύωμα, όπως και το υποπλαίσιο. Χωροδικτύωμα από σωλήνες είναι και το ψαλίδι, που παρότι δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα ακαμψίας δεν φαίνεται πολύ ωραίο και προβλέπουμε ότι στο μέλλον θα γίνει αλουμινένιο.

Παρότι το πλαίσιο δεν διαφέρει σαν κατασκευή από τα υπόλοιπα της αγοράς, ξεχνάει να ακολουθήσει την μοντέρνα τακτική που υιοθετούν όλα τα εργοστάσια: “Ότι δεν θέλεις να φαίνεται, το καλύπτεις με ένα πλαστικό καπάκι” κι έτσι αλλάζει η αντίληψη του παρατηρητή που με αυτό τον τρόπο βλέπει “περισσότερη ποιότητα”.

Συγκεκριμένα για το Benelli TRK 502 στην περιοχή που ενώνονται σε μια μεταλλική πλάκα οι σωλήνες από τις δυο ραχοκοκαλιές, το ψαλίδι και το υποπλαίσιο θα έπρεπε να έχει κάλυψη από πλαστικό καπάκι.

Μεγάλη η διάμετρος των δίσκων, μεγάλη και των καλαμιών

Την μπροστινή ανάρτηση αναλαμβάνει ένα θηριώδες ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 50 χιλιοστών (!) που προσφέρει διαδρομή τροχού 135 χιλιοστών.

Στον πίσω τροχό υπάρχει ένα αμορτισέρ που ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση, αλλά και την απόσβεση επαναφοράς, με ίδια διαδρομή στα 135 χιλιοστά. Δυστυχώς δεν υπάρχει άμεση ρύθμιση προφόρτισης με στρόφιγγα όπως σε άλλες μοτοσυκλέτες της κατηγορίας.

Το ψαλίδι (για λόγους αισθητικής) θα μπορούσε να χρησιμοποιεί παχύτερες σωλήνες

Στον τομέα των φρένων το TRK φοράει δύο δίσκους μπροστά, διαμέτρου 320 χιλιοστών (!) με ακτινικά τοποθετημένη 4πίστονη δαγκάνα και έναν δίσκο 260 χιλιοστών με 2πίστονη δαγκάνα πίσω. Φοράει επίσης ABS στον στάνταρ εξοπλισμό, το οποίο μπορεί να απενεργοποιηθεί από κουμπί στην αριστερή άκρη του τιμονιού. Το βάρος του 502 είναι 213 κιλά χωρίς υγρά.

Οι τροχοί είναι χυτοί, αλουμινίου πολλών μπράτσων, 17 ιντσών και φορούν ελαστικά Pirelli Angel διαστάσεων 120/70-17 μπροστά και 160/60-17 πίσω.

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Το πρώτο πράγμα που αντιλαμβάνεσαι από το Benelli TRK 502 στην πρώτη σου επαφή μαζί του, είναι ότι είναι μεγάλο σε όγκο και αρκετά βαρύ στους χειρισμούς με σβηστό κινητήρα. Η σέλα είναι εμφανώς χαμηλή και επίπεδη, χωρίς “κατηφόρα” προς το ντεπόζιτο, μια τεχνική που ακολουθούν οι περισσότεροι κατασκευαστές για να στηρίζεται ο αναβάτης στο άνοιγμα του γκαζιού.

Το Benelli με την επίπεδη σέλα χάνει σε εμφάνιση – δείτε στο προφίλ του ότι είναι η μοναδική παράλληλη με το έδαφος γραμμή πάνω του – κερδίζει όμως σε άνεση αναβάτη. Το αφρώδες της σέλας είναι καλό, ενώ η μικρότερη του ανταγωνισμού απόσταση από το έδαφος προσφέρει εύκολο πάτημα των ποδιών ακόμα και στους μικρότερου αναστήματος.

Το μεγάλο τιμόνι είναι ψηλά τοποθετημένο, δημιουργώντας μια θέση οδήγησης “μέσα” στη μοτοσυκλέτα, με τον κορμό κάθετα τοποθετημένο και το μεγάλο 20λιτρο ντεπόζιτο να ορθώνεται μπροστά σου. Τα πόδια τοποθετούνται κάπως ψηλά και μπροστά πάνω στα φαρδιά μαρσπιέ και παρότι η θέση οδήγησης σε ξενίζει αρχικά, τελικά συνηθίζεται και αποδεικνύεται αρκετά άνετη.

Το ίδιο καλή είναι και η σέλα του συνεπιβάτη, ένας πολύ σημαντικός τομέας αν θέλεις να κάνεις ταξίδια και να τον κρατάς ευχαριστημένο και κυρίως αποτρέπει τη δημιουργία μουρμούρας και παραπόνων. Η γκρίνια χαλάει τα ταξίδια, το ξέρουν ακόμα και οι πέτρες…

Ο ήχος του κινητήρα θυμίζει έντονα δικύλινδρο σε σειρά της BMW σαν χροιά και συγχαρητήρια πρέπει να δοθούν σε Ιταλούς και Κινέζους που έχουν δημιουργήσει ένα τόσο ήσυχο σύνολο από πλευράς μηχανικών θορύβων, που όπως και να κάνουμε, επηρεάζει την άποψή σου για τη μοτοσυκλέτα. Εκπέμπει μια σιγουριά, σε αντίθεση με κινητήρες που “ακούγονται” τα μηχανικά τους μέρη.

Καλές σελες για αναβάτη και συνεπιβάτη, που κάθεται λίγο πιο ψηλά

Ο συμπλέκτης είναι αρκετά μαλακός και το σασμάν καλό στη λειτουργία του, αν και το λεβιέ των ταχυτήτων, που είναι κοντά στο μαρσπιέ, υποχρεώνει το πόδι να τοποθετείται υπό γωνία (προς τα κάτω) για να το χρησιμοποιήσει.

Η διάθεση του κινητήρα γίνεται φανερό εξ’ αρχής ότι είναι φιλική. Με τον ψεκασμό να αποδίδει πολύ καλά ο κινητήρας εμφανίζεται ως γραμμικός σε όλη την κλίμακα των στροφών, αν και θα θέλαμε λίγη περισσότερη ροπή και ζωντάνια στις μεσαίες στροφές.

Προσεγμένες λεπτομέρειες και περιφερειακά εξαρτήματα

Ο δικύλινδρος της Benelli δεν προτείνει τον εαυτό του σαν κινητήρα επιδόσεων, αλλά σαν μιας ομαλής απόδοσης και ήπιων επιδόσεων μονάδα, φτιαγμένη για καθημερινή μετακίνηση και ταξίδια, με λίγο παραπάνω από 40 ίππους να φτάνουν στον πίσω τροχό.

Το κοντό σασμάν κρατάει τις στροφές ψηλά, δεν υπάρχουν κρεμάσματα της απόδοσης και η γραμμικότητα διατηρείται μέχρι τον κόφτη που βρίσκεται κοντά στις 9.500 rpm. Από τις 5.000 rpm και πάνω εμφανίζονται λίγοι κραδασμοί, που αφού περάσουν από τα λάστιχα των μαρσπιέ, καταλήγουν στην περιοχή της σέλας.

Ζελατίνα που προσφέρει καλή κάλυψη από τον αέρα στον αναβάτη

Στο άνοιγμα του γκαζιού ο κινητήρας εκπέμπει ένα χαρακτηριστικό μουγκρητό που δεν οφείλεται σε τρίξιμο πλαστικών (που έχουν καλή εφαρμογή) αλλά στο φιλτροκούτι.

Το ανέβασμα των στροφών γίνεται με άνεση και είμαστε σίγουροι ότι το “μη πουσάρισμα” της ιπποδύναμης προς τα πάνω έγινε επίτηδες για να μην υπάρξει το παραμικρό πρόβλημα στον τομέα της αξιοπιστίας. Όταν επανα-λανσάρεις μια φίρμα στην αγορά, το χειρότερο που μπορεί να σου συμβεί είναι να πληγείς στον τομέα της αξιοπιστίας και να βγάλεις κακό όνομα.

Ο όγκος και το βάρος της μοτοσυκλέτας μέσα στην κίνηση και τους πιο αργούς ελιγμούς – το τιμόνι κόβει πολύ – δεν αποτελούν πρόβλημα, ούτε τα ψηλά τοποθετημένα στα μαρσπιέ πόδια που τα συνηθίζεις, αυτό που όμως δυσκολεύει είναι οι προεκτάσεις-αυτιά των προστατευτικών σωλήνων για τα πλαστικά του ντεπόζιτου, τα οποία θα αφαιρούσαμε αμέσως (ή θα “ξυρίζαμε” τουλάχιστον).

Επιδεινώνουν την κίνηση του 502 μέσα στην κίνηση και είναι κρίμα, αν και δεν μπορούμε να αμφισβητήσουμε την υπηρεσία τους σε περίπτωση πτώσης. Διαλέγει ο καθένας και παίρνει και στην προκειμένη περίπτωση, ενώ δεν ξεχνάμε ότι είναι εξτρά εξοπλισμός, που προσφέρεται δωρεάν από την Benelli, κάτι που δεν ισχύει σε άλλες εταιρίες.

Τα όργανα είναι καλαίσθητα, μικτά αναλογικά-ψηφιακά έχουν ένα μέτριας ποιότητας τζάμι που κάνει τις ενδείξεις λιγότερο ευκρινείς και η αλήθεια είναι ότι περιμέναμε περισσότερη πληροφόρηση από το δεξί ψηφιακό όργανο.

Οι αναρτήσεις είναι αρκετά μαλακές στη μεσαία ρύθμιση και προσφέρουν άνεση. Το στιβαρό ανάποδο πιρούνι δεν επιτρέπει να περάσουν εύκολα κραδασμοί στο τιμόνι, ενώ το μονό αμορτισέρ θα ήθελε λιγότερη απόσβεση συμπίεσης, αφού αντιδρά κάπως απότομα.

Η θέση οδήγησης είναι «μέσα» στη μοτοσυκλέτα, με ψηλά το τιμόνι και σχετικά ψηλά τα πόδια. Διακρίνονται τα «αυτιά» των προστατευτικών που προεξέχουν

Στον τομέα των φρένων πρέπει να πούμε ότι το μπροστινό, με τους δυο μεγάλους δίσκους, είναι πολύ καλό: έχει αίσθηση και δύναμη, το πιρούνι βυθίζεται αρκετά, αλλά όχι ενοχλητικά. Το πίσω φρένο έχει καλή αίσθηση, με το ABS (το οποίο είναι σημαντικό ότι απενεργοποιείται αν θέλει ο αναβάτης ) επεμβαίνει λίγο νωρίς αλλά σε καίριο σημείο.

Πολύ καλές ήταν οι επιδόσεις των τριών δίσκων του TRK στις δοκιμασίες φρεναρίσματος, πετυχαίνοντας 33,5 μέτρα ακινητοποίησης από ταχύτητα 90 km/h. Μπορεί να υπάρχει παραπάνω βάρος από τον ανταγωνισμό πάνω στο 502, αλλά τα μεγάλα δισκόφρενα μπροστά κάνουν πολύ καλή δουλειά.

Στρίβοντας με το Benelli TRK 502, τραβώντας το σχετικά βαρύ τιμόνι για να το φέρεις υπό κλίση στην πορεία που επιλέγεις – παρότι απομακρυσμένος από τον μπροστινό τροχό – απολαμβάνεις ένα καλό κράτημα συνολικά που διαθέτει σταθερότητα. Τίποτε περίεργο στον τομέα αυτό.

Η σταθερότητα σε όλες τις περιπτώσεις είναι μέσα στα πλεονεκτήματα της μοτοσυκλέτας, με το 502 να μην παρουσιάζει κάποια νευρικότητα, φανερώνοντας ίσως ότι σε αυτό το πλαίσιο και περιφερειακά μπορεί να φιλοξενηθεί και μεγαλύτερος κινητήρας.

Λόγω του κοντού γραναζώματος ο κινητήρας δουλεύει σε υψηλές στροφές, κι αυτό φαίνεται σε ταχύτητες κοντά στα 150 km/h, με το στροφόμετρο να δείχνει πάνω από 8.000 rpm κοντά στην περιοχή της μέγιστης ιπποδύναμης. Είναι σίγουρο πως μια μακρύτερη 6η θα βοηθούσε και τη μεγαλύτερη τελική και την άνεση (λιγότεροι κραδασμοί) και την κατανάλωση στο ταξίδι.

Η πραγματική τελική του Benelli TRK 502 είναι τα 158 km/h (βλ. λόγω κοντής 6ης σχέσης) με το κοντέρ να δείχνει άνω των 170 km/h, ενώ στην επιτάχυνση 0-400 μέτρων το χρονόμετρο έδειξε 15,2 δευτερόλεπτα, που δεν είναι επίδοση σπορ μοτοσυκλέτας, μιας και το 502 δεν πλασάρεται σαν τέτοια… αν προσέξατε.

Ικανοποιητική η πληροφόρηση από πλευράς οργάνων

Πατώντας τα Pirelli του στο χώμα το 502 θα δυσκολευτεί όταν ο χωματόδρομος δεν είναι βατός, κι αυτό γιατί οι 17άρηδες τροχοί, αποδεικνύονται μικροί για αυτή τη δουλειά, όπως και τα ασφάλτινα ελαστικά. Και σε αυτή τη χρήση το χαμηλό ύψος σέλας αποδεικνύεται πολύ χρήσιμο, ενώ προσοχή θα χρειαστεί για να μην τραυματιστεί το καζανάκι της εξάτμισης κάτω από το μοτέρ.

Στα αργά κομμάτια το μεγάλο βάρος δεν φαίνεται, αφού το κέντρο βάρους είναι κεντρικά τοποθετημένο και αρκετά χαμηλά, κάνοντας τη μοτοσυκλέτα πιο εύκολη απ’ ότι πίστευες αρχικά.

Καλά γκρίπ και διακόπτες. Διακρίνεται το κουμπί του ABS

Η κατανάλωση καυσίμου κυμάνθηκε σε πολύ καλά επίπεδα αφού ο κινητήρας με τον πολύ καλό συνολικά ψεκασμό έδειξε ακόμα και 5,3 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, σε μικτές συνθήκες οδήγησης. Αυτή η κατανάλωση δίνει σχεδόν 380 χιλιόμετρα αυτονομίας από το 20λιτρο ντεπόζιτο.

Στο ταξίδι η ζελατίνα που είναι σταθερά τοποθετημένη πάνω στο φέρινγκ – μπορεί να μην ρυθμίζεται, αλλά καλύπτει καλά τον αναβάτη από τον αέρα – πρόσφερε πολύ καλή κάλυψη, με λίγους στροβιλισμούς να ξεφεύγουν στο πίσω της μέρος, κάνοντας κυρίως φασαρία. Για τον ίδιο λόγο υπάρχουν εξτρά τμήματα στα πλάγια του φέρινγκ και χούφτες στα άκρα του τιμονιού.

ΤΕΛΙΚΑ

Σε δύσκολη και ανταγωνιστική κατηγορία μπαίνει το Benelli TRK 502, που στην ελληνική αγορά αντιμετωπίζει κυρίως το Honda CB 500X, το οποίο δίπλα του μοιάζει σαν “250άρι” από πλευράς όγκου.

Είναι το value for money που λένε οι Εγγλέζοι, το “αξίζει τα λεφτά του” που λέμε εμείς, το οποίο κραδαίνει σαν επιχείρημα το Benelli TRK 502, αλλά κυρίως η επιτυχία που έχει σημειώσει στην ίδια την πατρίδα που γέννησε την παλιά Benelli, την Ιταλία.

Κοιτάξτε εδώ τι γίνεται: το 502 έχει πετύχει πολύ καλές πωλήσεις στην ιταλική αγορά, πράγμα που σημαίνει ότι οι γείτονες συνάδελφοι μοτοσυκλετιστές – πολύ πιο έμπειροι σε όλους τους τομείς από εμάς – έχουν δεχθεί τη μοτοσυκλέτα. Κι αυτό όχι μόνο επειδή φέρει το όνομα της ιστορικής φίρμας, αλλά επειδή είναι μια πολύ καλή συνολικά μοτοσυκλέτα.

Στα 6.750 ευρώ περίπου που στοιχίζει με τέλη ταξινόμησης (6.500 χωρίς ΕΤΤ ανακοινώνει η αντιπροσωπεία) το Benelli TRK 502 έχει να προτείνει εμφάνιση, φρένα, κράτημα και αναρτήσεις πάνω από τον μέσο όρο, που συνεργάζεται με έναν ήπιας απόδοσης, ήσυχο, προοδευτικό και φιλικό κινητήρα. Είναι ένας συνδυασμός που πολλοί θα βρουν γοητευτικό και σύμφωνο με τις απαιτήσεις τους.

ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ

  • Θα βοηθούσαν την άνεση του συνεπιβάτη ένα ζευγάρι μεγαλύτερων (και με περισσότερο λάστιχο) μαρσπιέ.
  • Οι καθρέφτες προσφέρουν καλό οπτικό πεδίο, κι ας είναι μικροί
  • Στην αριστερή πλευρά του φαίρινγκ υπάρχει θύρα USB για φόρτιση συσκευών
  • Μανέτες μπροστινού φρένου και συμπλέκτη διαθέτουν ρυθμίσεις
  • Στον στάνταρ εξοπλισμό προσφέρονται, εκτός της σχάρας και βάσεις για πλαϊνές βαλίτσες
  • Ευρωπαϊκά είναι τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης και μάλιστα Pirelli Angel
  • Στον ανεφοδιασμό η αφαιρούμενη τάπα – την παίρνεις στο χέρι – είναι δύσχρηστη
  • Ένα διπλό στάντ θα ολοκλήρωνε τέλεια τον καλό εξοπλισμό της μοτοσυκλέτας και θα βοηθούσε πολύ τους ιδιοκτήτες της σε διάφορες περιπτώσεις (φόρτωμα, λάδωμα αλυσιδας, κ.λπ.)
  • Τα όργανα διαθέτουν τις βασικές ενδείξεις και πληροφορίες και τίποτε παραπάνω: στροφόμετρο, κοντέρ, στάθμη καυσίμου, ένδειξη ταχύτητας κιβωτίου, ρολόι, ολικό και δύο μερικούς χιλιομετρητές, ένδειξη θερμοκρασίας

ΥΠΕΡ

  • Τιμή
  • Φρένα
  • Εμφάνιση
  • Προστασία από τον αέρα

ΚΑΤΑ

  • Θέση οδήγησης
  • Βάρος
  • Λεπτομέρειες
  • Τελική

( * Εξοπλισμός αναβάτη: Κράνος STR Dynamic ανοιγόμενο/σπαστό , Mπουφάν BlackBike Adventure, Motoway, Γιαννιτσών 59, Θεσσαλονίκη 2310 515 557 και Δήμητρας 3, Αθήνα, 210.515.64.47- 9, www.motoway.gr)

BENELLI TRK 502, ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Γενικά
Τύπος TRK 502
Κατηγορία ADVENTURE
Έτος 2018
Τιμή 6.500 € (*χωρίς Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης)
Κατασκευαστής Benelli
Αντιπρόσωπος MOTOWAY Α.Ε., Γιαννιτσών 59, Θεσσαλονίκη, 2310-515557
Κινητήρας
Τύπος Τετράχρονος, Δικύλινδρος, Υγρόψυκτος
Διάταξη / Κυβισμός Εν σειρά / 500 cc
Διάμετρος επί διαδρομή 69 mm x 66.8 mm
Εκκεντροφόροι / Βαλβίδες στον κύλινδρο DOHC / 4 βαλβίδες στον κύλινδρο
Ιπποδύναμη 47.6 ίπποι, στις 8.500 rpm
Ροπή 45 Nm στις 4.500 rpm
Τροφοδοσία Ηλεκτρονικός ψεκασμός 37mm
Σχέσεις ταχυτήτων 6
Συμπλέκτης / Λειτουργία Υγρός Πολύδισκος / Υδραυλική
Πρωτεύουσα μετάδοση Με αλυσίδα
Τελική μετάδοση Με αλυσίδα
Πλαίσιο
Τύπος πλαισίου Χωροδικτύωμα από ατσάλι
Αναρτήσεις
Μπροστά (Τύπος - Διαδρομή) Ανάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι - 135 mm
Ρυθμίσεις Ρυθμιζόμενο
Πίσω (Τύπος - Διαδρομή) Υδραυλικό Αμορτισέρ - 135 mm
Ρυθμίσεις Προφόρτιση
Φρένα
Μπροστά (Τύπος - Διάμετρος) Αιωρούμενος δίσκος - 320 mm
Δαγκάνα Brembo ημιαιωρούμενη, με 4έμβολα
Πίσω (Τύπος - Διάμετρος) Δίσκος - 260 mm
Δαγκάνα Brembo ημιαιωρούμενη, με 4έμβολα
Τροχοί
Μπροστά (Διάμετρος - Ελαστικό) - 120/70-ZR17
Πίσω (Διάμετρος - Ελαστικό) - 160/60-ZR17
Διαστάσεις - Βάρος
Μήκος 2.170 mm
Πλάτος 890 mm
Ύψος 1.235 mm
Μεταξόνιο 1.525 mm
Ύψος Σέλας 800 mm
Ρεζερβουάρ 20 l.
Βάρος 213 Kg

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!