SuperPapi

HONDA CB 125 F, Super Test: Βαδίζοντας απλά

25/01/2018 Μιχάλης Λαζαρίδης Βασίλης Αντζουλάτος

Για να κάνω τη δουλειά μου”

*Κυβισμός: 124 cc * Ιπποδύναμη: 10,45 ίπποι, στις 7.750 rpm * Τελική: 103 km/h *Βάρος: 128 kg * Τιμή: 2.790 ευρώ *

Το μικρότερο της οικογένειας των CB-F, το Honda CB 125 F είναι μία μικρή μονοκύλινδρη δρόμου, που στοχεύει σε αρχάριους των δύο τροχών, με σκοπό να τους δώσει την πρώτη γεύση για το τι σημαίνει οικονομική μετακίνηση. Γι’ αυτό και έχει μεγάλη σημασία σαν μοντέλο.

Άν έξαιρέσουμε ότι το Honda CB 125 F πληροί τις προδιαγραφές Euro4 και για αυτό έχει κάποιες νέες προσθήκες, το Honda CB125F είναι τόσο απλά και οικονομικά κατασκευασμένο, που θα μπορούσε κάλλιστα να είναι μοντέλο της δεκαετίας του ’80.

Βλέπετε οι απλές μονοκύλινδρες μοτοσυκλέτες 125 κυβικών, που απευθύνονται σχεδόν στο ίδιο κοινό με τα παπιά δεν έχουν ανάγκη από τις “τεχνολογικές εξελίξεις”: αερόψυξη, δύο βαλβίδες, δύο αμορτισέρ, ένα δισκόφρενο, ένα ταμπούρο, ένα απλό κουστούμι κι ένα μεγάλο ντεπόζιτο αρκούν και περισσεύουν.

Μετακίνηση και οικονομία καυσίμου, μαζί με αντοχή για δεκάδες και εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα είναι τα ζητούμενα στην προκειμένη περίπτωση, είναι η μοτοσυκλέτα των χαμηλότερων εισοδημάτων, της απλής καθημερινής μετακίνησης χωρίς απαιτήσεις. Αυτό που λέμε “θέλω ένα μηχανάκι για να κάνω τη δουλειά μου”

ΕΜΦΑΝΙΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

Η γενική φιλοσοφία της σχεδίασης παραπέμπει στην «streetfighter» οικογένεια CB-F της Honda, στην οποία όπως είπαμε ανήκει το 125. Με αιχμηρούς αεραγωγούς, καμπουριαστό ντεπόζιτο με εσοχές για τα γόνατα, μυτερό προς τα κάτω προβολέα. Στημένο στο κεντρικό στάντ, το Honda CB125F δίνει την εντύπωση ότι σκύβει προς τα μπρος, έχει μια δυναμική.

Όσο ογκώδες είναι το κεντρικό-μπροστινό του μέρος, τόσο λεπτεπίλεπτη είναι η ουρά του. Παρότι το 125 είναι νέο μοντέλο (παρουσιάστηκε στη μορφή που βλέπετε το 2015 και παραμένει ίδιο και για το 2018) μοιάζει πολύ με τον αντικαταστάτη του, το παλαιότερο Honda CB 125 F. Διαφοροποιείται στην περιοχή του προβολέα.

Μονός, μεγάλος προβολέας, στυλ naned

Τα χρώματα που διατίθεται το 125 είναι μαύρο, κόκκινο, άσπρο και κίτρινο, το οποίο εμείς δοκιμάσαμε. Ενώ όλα τα υπόλοιπα χρώματα “σοβαρεύουν”, βαραίνουν το σύνολο, το κίτρινο είναι πιο παιχνιδιάρικο και μάλλον μειώνει την αντιλαμβανόμενη ποιότητα κατασκευής.

Τα μαύρα-άσπρα-κόκκινα Honda CB125F μοιάζουν πιο πολυτελή. Αυτό συμβαίνει όταν το βλέπεις από μακριά, γιατί από κοντά, φαίνονται τα μεταλλικά στοιχεία του κίτρινου χρώματος να λαμπυρίζουν στο φως, αλλά και η ποιότητα κατασκευής.

Το Honda CB125F κατασκευάζεται στην Κίνα – το προηγούμενο φτιαχνόταν στην Ινδία – και διατηρεί την κλασική καλή ποιότητα των Honda.

Αυτό που αντικρύζει ο αναβάτης όταν ανέβει στη σέλα του είναι δυο αναλογικά όργανα, κλασικά, όχι ιδιαίτερα μοντέρνα, αλλά ούτε και ξεπερασμένα, συμπαθητικά θα λέγαμε, που δεν διαθέτουν ούτε την παραμικρή ψηφιακή ένδειξη! Σπάνιο πλέον. Είναι συμμετρικά τοποθετημένα, στο κέντρο τους έχουν φωτεινές ενδείξεις των ταχυτήτων του σασμάν.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Ο κινητήρας του Honda CB125F έχει αλλάξει τόσο πολύ από τον προηγούμενο – που μοιάζει ολόιδιος – που ίσως θα έπρεπε σχεδόν να μιλάμε για καινούργια μονάδα.

Μια από τις σημαντικότερες αλλαγές είναι το σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού, το οποίο μαζί με τη βελτιωμένη κεφαλή και την εξάτμιση έχει δυναμώσει την απόδοση στις μεσαίες στροφές και έχει μειώσει την κατανάλωση.

Ένας απλός, 2βάλβιδος, αερόψυκτος κινητήρας 10,5 ίππων κινεί το CB-F

Ο κινητήρας είναι τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, κυβισμού 124,7 cc, με 1 ΕΕΚ και 2 βαλβίδες. Η “απώλεια” που έφεραν οι παραπάνω αλλαγές βρίσκεται στην ιπποδύναμη που έχει μειωθεί στους 10,45 hp (7,8kW) στις 7.750 rpm, αντί για 11,13hp (8,3kW) στις 8.000rpm του προηγούμενου μοντέλου.

Ο ψεκασμός είναι PGM-FI και η μίζα είναι βελτιωμένη για να μπορεί να εκκινεί τον κινητήρα σε δυσκολότερες συνθήκες. Η μέγιστη ροπή είναι στα 1,0 kgm, στις 6.250 rpm.

ΠΛΑΙΣΙΟ, ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ, ΦΡΕΝΑ

Το πλαισίο είναι απλό σωληνωτό, ατσάλινο με μονή ραχοκοκαλιά – μονή σωλήνα μπροστά – ανοικτό που διακόπτεται κάτω από τον κινητήρα και έχει αποκτήσει πιο αργή γεωμετρία από πριν.

Το μεταξόνιο είναι στα 1.295mm (1.270mm πριν) η γωνία κάστερ είναι στις 26ο (από 25ο 55’) και το ίχνος είναι στα 97mm από 89mm. Οι τροχοί έχουν μεγαλώσει τη διάμετρό τους από τις 17 ίντσες, στις 18. Το κόψιμο του τιμονιού παραμένει μεγάλο στις 45ο.

Δισκόφρενο διαμέτρου 240mm με δαγκάνα δύο εμβόλων, που συνδυάζεται με το πίσω φρένο με σύστημα CBS.

Το ύψος της σέλας είναι χαμηλότερο στα 775mm (από 792mm), τα μαρσπιέ έχουν έρθει λίγο πιο μπροστά και το φαρδύ τιμόνι λίγο πιο πίσω για να γίνει η θέση οδήγησης ακόμη πιο άνετη.

Το πιρούνι είναι κλασικό, συμβατικό τηλεσκοπικό, χωρίς νύχι, με καλάμια μικρής διαμέτρου (31mm) και διαδρομής 120mm, ενώ στον πίσω τροχό υπάρχουν ένα ατσάλινο ψαλίδι και δύο αμορτισέρ, με κόκκινα ελατήρια μεταβλητής πυκνότητας, που ρυθμίζονται ώς προς την προφόρτισή τους. Η διαδρομή του πίσω τροχού είναι 100mm.

Τα κόκκινα ελατήρια δίνουν μια σπορ νότα. Το ταμπούρο όχι…

Το μπροστινό φρένο είναι δίσκος διαμέτρου 240mm με δαγκάνα δύο εμβόλων, ενώ πίσω υπάρχει μηχανικό ταμπούρο διαμέτρου 130mm, τα οποία είναι συνδυαζόμενα με σύστημα CBS.

Πατώντας το πεντάλ του πίσω φρένου ενεργοποιείται και το μπροστινό, όπως ορίζει η νομοθεσία Euro4.

Ψηλό και στενό το σωληνωτό τιμόνι

Το βάρος έμεινε ίδιο με του παλιότερου μοντέλου στα 128 kg γεμάτο. Οι διπλές 6μπρατσες αλουμινένιες ζάντες είναι βαμμένες μαύρες και φορούν ελαστικά μάρκας CST, διαστάσεων 80/100 μπροστά και 90/90 πίσω.

ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ, ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Όρθια και άνετη είναι η θέση οδήγησης, η σέλα απέχει χαμηλά από το έδαφος, είναι μαλακή και τα πόδια έρχονται πάνω στα μαρσπιέ σε μια φυσική θέση για καθημερινή οδήγηση.

Το τιμόνι είναι ψηλό, σωληνωτό (δεν χρειαζόταν να είναι χρωμιωμένο) βολικά κοντά στον αναβάτη που ελέγχει πανεύκολα το 125 μέσα στην πόλη. Η προστασία από αέρα είναι φυσικά ανύπαρκτη, αφού η μάσκα του προβολέα είναι στην πραγματικότητα… κάλυμμα του μεγάλου προβολέα.

Ο ήχος που ξεφεύγει από τον μονοκύλινδρο κινητήρα είναι τόσο χαμηλός, τόσο “ανύπαρκτος”, που θυμίζει στατική γεννήτρια. Που είναι οι παλιοί-κακοί μηχανικοί θόρυβοι των αερόψυκτων κινητήρων; Που πήγαν; Τους έφαγαν οι Euro-Νόμοι.

Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει και στους κραδασμούς που είναι ελάχιστοι σε όλη την κλίμακα των τροχών.

Αρκετά άνετη και εργονομική η σέλα

Η απόδοση του κινητήρα είναι ήπια, υπερ-προοδευτική, οι έμπειροι αναβάτες θα την χαρακτηρίσουν υποτονική και βαρετή.

Οι νεότεροι αναβάτες θα βολευτούν με τον φιλικό χαρακτήρα του Honda CB125F και την ελαστικότητα του κινητήρα που επιταχύνει ήρεμα από όλες τις στροφές, δεν εμφανίζει την παραμικρή έξαρση: από το ρελαντί – μέχρι το κόκκινο των 10.000 στροφών, αλλά και μετά από αυτό.

Η βελόνα του στροφόμετρου μπορεί να ξεπερνάει διαρκώς το τέλος των ενδείξεων.

Αν θέλεις να πηγαίνεις αργά το Honda CB125F είναι πολύ ευχάριστο, αν το πιέσεις δεν σου δίνει αυτό που θα ήθελες, αφού αρνείται να παίξει σπορ ρόλους.

Αν απογοητεύτηκαν οι “αθλητικοί” τύποι ας περιμένουν λίγο να ακούσουν ποιό είναι το όφελος: η κατανάλωση κατά τη δοκιμή μας δεν ξεπέρασε τα 2,2 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα! Ένας πραγματικός πρωταθλητής οικονομίας καυσίμου.

Η βελόνα του βενζινόμετρου δεν λέει να κατέβει, με το ντεπόζιτο των 13 λίτρων έχεις 590 χιλιόμετρα αυτονομίας! Απίστευτο… απλά δεν ασχολείσαι με τα βενζινάδικα.

Κίτρινο με μαύρο τα βασικά χρώματα, με κόκκινες λεπτομέρειες

Οι ταχύτητες που επιτυγχάνονται ανά σχέση κιβωτίου ταχυτήτων είναι: 30-55-80-102 και 110 km/h με επιμονή για την 5η και τελευταία ταχύτητα.

Αν κάποιος ζητήσει και 6η ταχύτητα η Honda θα απαντήσει ότι επίτηδες δεν την έβαλε, γιατί θα ανέβαινε η τελική ταχύτητα και τα πλαίσιο- αναρτήσεις δεν μπορούν να ανταποκριθούν. Η σταθερότητα του συνόλου διατηρείται μέχρι την – πραγματική – τελική των 103 km/h.

Συμπλέκτης και λεβιέ ταχυτήτων (με μικρές διαδρομές) είναι πολύ μαλακά στη λειτουργία τους, κάνοντας την οδήγηση απλή υπόθεση και σε συνδυασμό με τον ήπιο κινητήρα, το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού και το μικρό βάρος του συνόλου, κάνουν το Honda CB125F πολύ ευέλικτο μέσα στην κίνηση.

Η οδική συμπεριφορά του CB-F είναι γρήγορη και τα λάστιχα αρκετά καλά, αν και δεν θα θέλαμε να πιέσουμε για να βρούμε τα όριά τους. Ανταποκρίνονται πάντως καλά στις δυνατότητες του 125.

Οι αναρτήσεις κρίνονται σαν κάπως σφιχτές, με πιο σκληρή – και απότομη σε περιπτώσεις – την πίσω ανάρτηση, έστω και στην πιο μαλακή ρύθμιση προφόρτισης των ελατηρίων των αμορτισέρ.

Με δεύτερο άτομο στη σέλα – κάθεται αρκετά άνετα, πατώντας τα πόδια του σε μικρά μαρσπιέ – και μεσαία ρύθμιση προφόρτισης η κατάταση γίνεται λίγο πιο λειτουργική.

Έξι διπλά μπράτσα για τη χυτή αλουμινένια ζάντα που είναι βαμμένη γκρι ματ

Τα φρένα δεν έχουν αίσθηση, χρειάζονται πίεση για να αποδώσουν, η δύναμή τους έρχεται αργά, ενώ όσο κι αν τα πιέσεις δεν μπλοκάρουν – σχεδόν – ποτέ τους τροχούς.

Καλό στοιχείο για αρχάριους που μπορούν να τα πατούν άφοβα, ενοχλητικό για τους πιο έμπειρους που θέλουν δύναμη και αίσθηση από τα φρένα τους.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Ετούτος εδώ ο “άκοπος εργάτης” της μετακίνησης δεν θα εντυπωσιάσει με τις επιδόσεις του, αλλά με το πόσο οικονομία θα κάνει για λογαριασμό του ιδιοκτήτη του. Η τσέπη σας θα σας ευχαριστεί διαρκώς.

Έχοντας μια λογική τιμή στα 2.790 ευρώ, που βρίσκεται κοντά στα αντίστοιχου κυβισμού παπιά, καταπληκτική κατανάλωση και μικρές απαιτήσεις συντήρησης – απλά κάθε 4.000 χιλιόμετρα μια αλλαγή λαδιού – και με μνημειώδη αντοχή κινητήρα, το οικονομικό «streetfighter» Honda CB125F θα κρατήσει για μια ζωή.

Αρκεί να μην θέλεις να πηγαίνεις γρήγορα, αφού προορίζεται σαν όχημα για τα πρώτα σας βήματα στον κόσμο των δύο τροχών. Αν και δεν πρόκειται για ένα θαύμα της τεχνολογίας, εκπληρώνει την αποστολή του άψογα.

Αφήστε που έχουμε την υποψία ότι το γράμμα “F” στο τέλος του ονόματος του Honda CB125 δεν σημαίνει “Fast”, αλλά “Friendly”, δηλαδή “Φιλικό”…

ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ, ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

  • Τα όργανα, πλήρως αναλογικά, έχουν ολικό και μερικό χιλιομετρητή, αλλά όχι ρολόι. Και στην καθημερινή αγχωτική μετακίνηση το ρολόι λείπει…
  • Η κόρνα είναι δυνατή, όπως και ο προβολέας

Πλήρως αναλογικά όργανα…. χωρίς ίχνος ψηφιακής ένδειξης

  • Τα πλαϊνά μαύρα πλαστικά στο κουστούμι δίνουν την εντύπωση ότι η μοτοσυκλέτα έχει περιμετρικό πλαίσιο
  • Εύκολα ρυθμιζόμενοι είναι οι αρκετά μεγάλοι και χρήσιμοι καθρέφτες
  • Έντονο είναι το φως των ενδείξεων των ταχυτήτων, που βρίσκονται ανάμεσα στα όργανα και ίσως να ενοχλούν κάποιους στην οδήγηση

Σιδερένιο ψαλίδι και ελατήρια μεταβλητής πυκνότητας

  • Υπάρχει πλάγιο και ένα πολύ χρήσιμο κεντρικό-διπλό στάντ στον εξοπλισμό, όπως και χειρολαβές για τον συνεπιβάτη

ΥΠΕΡ

  • Εξαιρετική οικονομία καυσίμου
  • Ευέλικτο, εύκολο στη χρήση
  • Ροπή, ελαστικότητα κινητήρα

ΚΑΤΑ

  • Αίσθηση φρένων
  • Επιδόσεις

HONDA CB 125 F – ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΤΙΜΗ: 2.790 ευρώ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, κυβισμού 124,7, με 1 ΕΕΚ και 2 βαλβίδες, τροφοδοσία με ψεκασμό

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ: 10,45 hp, στις 7.750 rpm

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΜΠΡΟΣΤΑ/ ΠΙΣΩ: Τηλεσκοπικό, συμβατικό πιρούνι, με καλάμια διαμέτρου 31 mm, διαδρομής 120 mm / Δύο αμορτισέρ, διαδρομής τροχού 100 mm

ΦΡΕΝΟ ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ: Δίσκος διαμέτρου 240 mm, δαγκάνα δύο εμβόλων / Ταμπούρο διαμέτρου 130 mm, δαγκάνα ενός εμβόλου, σύστημα CBS

ΤΡΟΧΟΣ ΜΠΡΟΣΤΑ/ΠΙΣΩ: 18 ιντσών / 18 ιντσών (διαστάσεις ελαστικών 80/100 μπροστά, 90/90 πίσω)

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 1.295 mm

ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ: 775 mm

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 13 lt

ΒΑΡΟΣ: 128 kg (γεμάτο)

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Όμιλος Σαρακάκη, Λ. Αθηνών 71, Αθήνα τηλ. 210 34833000, www.honda-motorcycles.gr

YAMAHA YS 125, Super Test: Απέναντι στα παπιά

DAYTONA OLDTOWN 125i CBS, Super Test: Μαθήματα κλασικής μοτοσυκλέτας

BRIXTON BX125 CLASSIC, Super Test: Η έκπληξη της χρονιάς

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!