Όμορφη γύμνια… μεσαίου βεληνεκούς
Είναι μια μονοκύλινδρη 300άρα Honda, λιτή, σπορ naked μοτοσυκλέτα για νέους αναβάτες που θέλουν να κάνουν το επόμενο βήμα στο χώρο της μοτοσυκλέτας. Μια όχι τυχαία μοτοσυκλέτα αλλά μια που να διαθέτει μπόλικο ξεχωριστό, “δικό της” στυλ. Κι αυτό κάνει όλη τη διαφορά. Κείμενο: Β. Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Honda
Με την αντιπροσωπεία της Honda, Σαρακάκης ΑΕΜΒΕ, να κάνει την επίσημη παρουσίαση των νέων, γεναίας σχεδίασης και φιλοσοφίας, γυμνών της CB είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά και το μεσαίο μέλος της γκάμας, αυτό με τα 300 κυβικά.
Οδηγήσαμε για λίγα χιλιόμετρα την Honda CB300R κυρίως κάτω από έντονη βροχή και για λίγα ακόμα στο στεγνό μέσα σε κίνηση, άρα το μόνο που παρατηρήσαμε είναι η λεπτή φιγούρα της μοτοσυκλέτας και η ευελιξία της, μαζί με την έλλειψη βάρους.
Αυτά και μόνο θα πούμε προς το παρόν και φυσικά αναμένουμε τη στιγμή που θα μπορέσουμε να την οδηγήσουμε και να την αναλύσουμε διεξοδικά, μιας και πρόκειται για μια αξιόλογη μοτοσυκλέτα στην κατηγορία της με design και κομψότητα που είχαμε χρόνια να δούμε, ειδικά στους μεσαίους κυβισμούς.
Όπως έχουμε ξαναπεί και θα το λέμε πάντα: οι όμορφες και αξιόλογες μοτοσυκλέτες μικρού και μεσαίου κυβισμού αποτελούν την καλύτερη επένδυση για να κάνεις νέους αναβάτες να συνεχίσουν τη μοτοσυκλετιστική τους πορεία με όρεξη και πάθος.
Κομψά σχεδιασμένη και ελαφριά η Honda CB300R ακολουθεί την πρόσφατη, μοντέρνα σχεδιαστική φιλοσοφία “Neo Sport Cafè”, της Honda που θέλει να εκμοντερνίσει τα Cafe Racer με τον δικό της τρόπο, εισάγοντας νέα στοιχεία και ιδέες. Η CB300R είναι εφοδιασμένη με έναν, υδρόψυκτο κινητήρα 286 cc, 6τάχυτο κιβώτιο, ένα νέο πλαίσιο, ανεστραμμένο πιρούνι με καλάμια 41mm, πλευστό δίσκο μπροστά με 4πίστονη, ακτινική δαγκάνα και ABS βασισμένο σε αδρανειακή μονάδα μέτρησης εκτός των άλλων.
Η Honda CB300R είναι μια ολόφρεσκια πρόταση που έρχεται να προστεθεί στην γκάμα της Honda για το 2018, δίπλα στις CB1000R και CB125R και θα αποτελέσει το επόμενο μεγάλο βήμα για κάθε αναβάτη νεαρής ηλικίας ή νέο οδηγό, αφού μπορεί να γίνει η πρώτη ‘μεγάλη’ μοτοσυκλέτα, το επόμενο βήμα μετά τα 125 cc.
H CB300R διαθέτει πολλά χαρακτηριστικά premium-κορυφαίων μοτοσυκλετών, μεγαλύτερου κυβισμού, ενώ μέσα από τη σύντομη βόλτα που κάναμε διαπιστώσαμε ότι καταφέρνει να γίνεται διασκεδαστική στην οδήγηση μέσω της ευχρηστίας της.
Χάρη σε ένα πρόγραμμα “αυστηρής δίαιτας”, η CB300R ζυγίζει μόλις 143 kg πλήρης υγρών και το χαμηλό της βάρος συνδυάζεται με έναν πολύστροφο, υδρόψυκτο, μονοκύλινδρο κινητήρα 286 cc. Προσθέστε και την σχεδίασή της, το μοναδικό στυλ και θα αντιληφθείτε ότι η CB300R φτιάχτηκε για να συνδυάζει πολλά πράγματα μαζί, το σημαντικότερο, πάνω σε μια μικρο-μεσαίου κυβισμού μοτοσυκλέτα.
Κύρια Χαρακτηριστικά περιφερειακών
-
Μινιμαλιστική εμφάνιση με στοιχεία από τη CB1000R του 2018
-
Ελαφρύς σκελετός από σωληνωτό και πρεσαριστό ατσάλι
- Ανεστραμμένο πιρούνι USD και ατσάλινο πίσω ψαλίδι μεταβλητής διατομής
-
Ακτινική, 4πίστονη δαγκάνα και πλευστός δίσκος 296 mm εμπρός
-
Full LED φώτα και LCD όργανα
-
ABS βασισμένο σε αδρανειακή μονάδα μέτρησης IMU
Το πλαίσιο της CB300R συνδυάζει τμήματα από σωληνωτό και πρεσαριστό ατσάλι. Σ’ αυτόν ακριβώς η μοτοσυκλέτα δημιουργεί μια μινιμαλιστική εμφάνιση, η οποία ακολουθεί τα πρότυπα του ‘Neo Sports Café’ που λανσάρει δυναμικά κυρίως η CB1000R του 2018.
Ατσάλινο επίσης είναι και το ψαλίδι πίσω με σχεδίαση μεταβλητής διατομής. Τα δύο αυτά στοιχεία έχουν σχεδιαστεί ώστε να εξασφαλίζουν ακαμψία κατά το διαμήκη άξονα και ελεγχόμενη στρεπτική ακαμψία, χωρίς να καθιστούν τη μοτοσυκλέτα υπερβολικά άκαμπτη και βαριά.
Τα σημεία έδρασης του ψαλιδιού στο πλαίσιο είναι από πρεσαριστό ατσάλι και αποτελούν τον κορμό όπου στηρίζεται το δεύτερο πλαίσιο – τύπου χωροδικτύωμα. Το ανεστραμμένο πιρούνι δίνει το απαραίτητο κύρος στη μοτοσυκλέτα και διαθέτει καλάμια μεγάλης διαμέτρου στα 41 χιλιοστά.
Το μονό πίσω αμορτισέρ διαθέτει ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου σε 5 θέσεις. Η ιδανική κατανομή βάρους της μοτοσυκλέτας – 49,6% εμπρός και 50,4% πίσω – συνεπάγεται θετική αίσθηση πρόσφυσης του μπροστινού τροχού και ελαφριά αίσθηση στις στροφές, στην οποία συνηγορούν το χαμηλό βάρος των 143 kg με υγρά και το κοντό μεταξόνιο των 1.352 mm.
Το αλουμινένιο, στυλ fat bar τιμόνι με μέγιστη γωνία στριψίματος 40° χαρίζει στη μοτοσυκλέτα ακτίνα στροφής 2,3 m, εξασφαλίζοντας μεγάλη ευελιξία στο μποτιλιάρισμα της πόλης. Το ύψος της σέλας είναι 799 mm.
Το μπροστινό φρένο είναι πλευστός δίσκος (χωρίς κέντρο) 296 mm και ακτινική, 4πίστονη δαγκάνα Nissin, ενώ πίσω υπάρχει δίσκος 220 mm με μονοπίστονη δαγκάνα.
Το υψηλών προδιαγραφών ABS δύο καναλιών χρησιμοποιεί Αδρανειακή Μονάδα Μέτρησης (Inertial Measurment Unit), ώστε να κατανέμεται με ακρίβεια η ισχύς πέδησης μπροστά – πίσω ανάλογα με τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας. Οι διαστάσεις των radial ελαστικών της Dunlop είναι 150/60R-17 πίσω και 110/70R-17 μπροστά.
Τα πλαστικά της μοτοσυκλέτας είναι σκόπιμα περιορισμένα στο ελάχιστο ώστε να αναδεικνύονται τα μηχανικά της μέρη, που είναι βαμμένα σε μαύρο χρώμα. Είναι μάλιστα σχεδιασμένα με απέριττο στυλ εισάγοντας μία αιχμηρή αισθητική στο χώρο των γυμνών μοτοσυκλετών.
Το κοφτό υποπλαίσιο είναι διακριτικό, ενώ φιλοξενεί τις ξεχωριστές σέλες για αναβάτη και συνεπιβάτη, όπως και την βάση του πίσω φτερού. Τα μαρσπιέ αναβάτη και συνεπιβάτη είναι αλουμινένια.
Ο πλήρης πίνακας οργάνων LCD είναι ιδιαίτερα λεπτός (23,5 mm), ελαφρύς (230 gr) και περιλαμβάνει ταχύμετρο, στροφόμετρο, δείκτη καυσίμου και επιλεγμένης σχέσης σε μία πολύ απλή διάταξη, με τις λυχνίες των φλας στο επάνω τμήμα του.
Τα full LED φώτα της μοτοσυκλέτας – ακόμη και τα φλας – προσδίδουν κύρος και συντελούν στην εξοικονόμηση βάρους και τη βέλτιστη συγκέντρωση των μαζών.
Ο προβολέας ξεχωρίζει για την εσωτερική του σχεδίαση που περιλαμβάνει δύο φωτεινές ράβδους, μία στο επάνω μέρος για τη μεσαία σκάλα και μία κάτω για τη μεγάλη σκάλα. Το πίσω φως είναι το λεπτότερο που έχει φορεθεί ποτέ σε μοτοσυκλέτα Honda.
Το ρεζερβουάρ των 10 λίτρων έχει αιχμηρή σχεδίαση και διαθέτει τάπα ασφαλείας αεροπορικού τύπου. Με κατανάλωση καυσίμου 30,2 km/l (στον τυποποιημένο κύκλο μετρήσεων WMTC), η CB300R έχει αυτονομία τουλάχιστον 300 km.
Κύρια χαρακτηριστικά κινητήρα
-
Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος κινητήρας με 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής και 4 βαλβίδες
-
Μέγιστη Ισχύς 31 ίππων (23,1kW) και μέγιστης ροπής 27,5 Nm
-
Χαμηλά τοποθετημένη εξάτμιση με πλευρικό τελικό
-
6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων
Ο συμπαγής, μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος κινητήρας 286 cc της CB300R με 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής και 4 βαλβίδες – ο ίδιος που φορά και η CBR300R – είναι ένα μικρό κόσμημα ιδιαίτερα δημοφιλές στους αναβάτες, χάρη στον υψηλόστροφο και ζωντανό χαρακτήρα του. Εύστρορος, αλλά και ιδιαίτερα πρακτικός στην καθημερινή χρήση, τόσο στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο.
Η μέγιστη ισχύς των 23,1kW αποδίδεται στις 8.500 rpm, ενώ η μέγιστη ροπή των 27,5 Nm αντίστοιχα στις 7.500 rpm. Το 6τάχυτο κιβώτιο έχει κλιμάκωση που ευνοεί την επιτάχυνση: η CB300R χρειάζεται μόλις 9,2 s στα 0-200 m.
Η διάμετρος και η διαδρομή του κυλίνδρου είναι 76 x 63 mm, με τη σχέση συμπίεσης στο 10.7:1. Ο ηλεκτρονικός ψεκασμός PGM-FI χρησιμοποιεί σώμα γκαζιού διαμέτρου 38 mm και ευθύγραμμο αυλό εισαγωγής, εξασφαλίζοντας εξαιρετική απόκριση στο γκάζι σε όλο το φάσμα περιστροφής. Η εξάτμιση περνά από το κάτω μέρος της μοτοσυκλέτας και καταλήγει σε ένα τελικό δύο θαλάμων στη δεξιά πλευρά.
Με γνώμονα τον περιορισμό του κόστους συντήρησης – κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για τους αναβάτες νεαρής ηλικίας – ο κινητήρας διαθέτει τον ελάχιστο δυνατό αριθμό κινούμενων μερών. Λεπτομέρειες όπως τα χαμηλής τριβής ελατήρια του εμβόλου, το πυκνής διάταξης ψυγείο και το μπουζί ιριδίου, συνεισφέρουν στη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
H τιμή της Honda CB300R έχει ανακοινωθεί στα 5.990 ευρώ και περισσότερα για αυτήν θα διαβάσετε στο άμεσο μέλλον, όταν την δοκιμάσουμε διεξοδικά στους ελληνικούς δρόμους.
Περισσότερες πληροφορίες: www.honda-motorcycles.gr