MotorBike.gr

JIANSHE MADOX R 125, Παρουσίαση – Πρώτη επαφή

08/05/2020

Είναι θέμα κόστους…

Παρουσιάζουμε και κάνουμε μια σύντομη δοκιμή του φθηνότερο παπιού της ελληνικής αγοράς. Το Jianshe Madox R 125 είναι ένα μοντέλο που αξίζει να ανακαλυφθεί και να αποκαλυφθεί κι εμείς στο SuperPapi κάνουμε το πρώτο βήμα.

Ξέρετε πόσο συνηθισμένο είναι να μπαίνει κάποιος σε μια έκθεση ή ένα συνεργείο μοτοσυκλετών, να ρωτάει αν “υπάρχει κανένα παπάκι κοντά στα 1.000 ευρώ” και τις περισσότερες φορές να φεύγει απογοητευμένος; Είναι τόσο συνηθισμένο που έχει αρχίσει σχεδόν να ενοχλεί τους επαγγελματίες του χώρου, οι οποίοι… είτε δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν, είτε απλά δεν έχουν ακούσει για τα παπιά της Jianshe.

Τα μοντέλα της Jianshe είναι παπιά Euro3 (με καρμπυρατέρ) που έχουν προταξινομηθεί έτσι ώστε να μπορούν να πουληθούν σήμερα, κι αυτό όπως καταλαβαίνετε γίνεται πλεονέκτημα για τον μελλοντικό τους αγοραστή, αφού έχουν χαμηλότερη τιμή από τα Euro4. Κι όλοι ξέρουν πόσο μεγάλο ατού είναι η χαμηλή τιμή… “τη σήμερον ημέρα”, που λέγανε και οι παλαιότεροι.

Είναι θέμα κόστους όλη η ιστορία, ειδικά αν αναλογιστεί κάποιος ότι αυτοί που ζητούν ένα “παπάκι κοντά στο χιλιάρικο”, εννοούν μεταχειρισμένο.

Κοντά στο χιλιάρικο η Jianshe διαθέτει τρία παπιά (από 1.000 μέχρι 1.100 ευρώ) ενώ λίγο παραπάνω (από 1.150-1.200) ακόμα τρία μοντέλα – και δεν μιλάμε για μεταχειρισμένα, αλλά για καινούργια παπιά! Μάλιστα, με μηδέν χιλιόμετρα.

Παρεμπιπτόντως, καλό είναι να μάθει ο κόσμος που αναζητά ένα οικονομικό παπί ότι η Jianshe είναι μια γνωστή και παλιά εταιρία (στενή συνεργάτης επί σειρά ετών της Yamaha στην Κίνα, καθώς την προμήθευε με κινητήρες σε παπιά της Yamaha που κυκλοφορούσαν και στην Ελλάδα).

Διαβάστε ακόμα: Ποια είναι η Jianshe;

Το μοντέλο που παρουσιάζουμε σήμερα είναι το Jianshe Madox R 125, το οποίο είναι το ακριβότερο και πλουσιότερο σε εξοπλισμό μοντέλο της γκάμας των παπιών της Jianshe (προφέρεται Τζι-αν-σί) και διακρίνεται από τον στενό παραλληλόγραμμο προβολέα στο τιμόνι και τις χυτές ζάντες.

Η εμφάνιση του Jianshe Madox R 125 είναι κλασική και ο κόκκινος-μαύρος συνδυασμός ένας από τους πιο σπορτίβικους, με ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια ότι το τιμόνι είναι κατάμαυρο όπως και η “γραβάτα” της ποδιάς.

Η σχεδίαση του Madox R δεν ξεφεύγει από τα στάνταρ της κατηγορίας, με το αιχμηρό φτερό και τη σφηνοειδή ουρά που έχει ενσωματωμένα τα φλας στο οπίσθιο φωτιστικό σώμα. Οι ζάντες που είναι χυτές αλουμινένιες (!) έχουν ασημί χρώμα (εντάξει οι πιο “αθλητικοί” τύποι μπορούν να τις βάψουν μαύρες) και διαθέτουν τρία διπλά μπράτσα.

Τα λάστιχα είναι κλασικής σχεδίασης (πχ. το μπροστινό είναι γραμμωτό), αλλά όπως είδαμε στη σύντομη βόλτα μας δεν αντιμετωπίζουν κανένα θέμα πρόσφυσης, παρά μόνο σε προβληματικές επιφάνειες ασφάλτου.

Στο κέντρο του παπιού υπάρχει μια μικρή σχάρα πάνω στην ποδιά στο τούνελ που βρίσκεται ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη, που μπορεί να ξενίσει αρχικά αυτόν που δεν γνωρίζει πόσο πρακτική είναι και πόσο πολύ κουβάλημα (χωρίς να κινδυνεύουν τα πλαστικά, που στηρίζονται στην ποδιά καλύτερα από το “τίποτα”) μπορεί να κάνει. Αν αρχίσεις να τη χρησιμοποιείς καταλαβαίνεις την αξία της. Το δικό μας παπί είχε και εξτρά σχάρα στην ουρά, ενώ κανονικά εκεί υπάρχει μια χρωμιωμένη χειρολαβή.

Υπάρχουν δύο σταντ ένα πλάγιο για γρήγορες στάσεις και ένα κεντρικό για πιο καλή στήριξη.

Το όργανο περιλαμβάνει ταχύμετρο, λυχνία νεκράς και τέταρτης ταχύτητας (Top), μεγάλης σκάλας του προβολέα, φλας και δείκτη στάθμης βενζίνης. Σημαντικό εδώ ότι υπάρχει στο δεξί άκρο του τιμονιού και διακόπτης που ανάβει-σβήνει τον προβολέα, ειδικά για αυτούς που επιβαρύνουν την μπαταρία τους με τους συνεχώς αναμμένους προβολείς (των μοντέλων Euro4).

Για την εκκίνηση του κινητήρα εκτός από την ισχυρή μίζα υπάρχει και μανιβέλα – ένα ακόμα πλεονέκτημα των παλιών παπιών που “δεν έμεναν ποτέ”, ακόμα κι άν είχαν άδεια μπαταρία.

Η σέλα είναι μεγάλη, χωράει δύο άτομα και, το σημαντικότερο, είναι άνετη γιατί δεν στερείται αφρώδους υλικού. Η θέση οδήγησης είναι κλασική “πάνω στο παπί”, τα μαρσπιέ είναι (δυστυχώς όπως και στα περισσότερα παπιά) σταθερά και όχι αναδιπλούμενα, ενώ ο συνεπιβάτης που κάθεται σε μια παχιά σέλα πατάει τα πόδια του σε μεγάλα λαστιχένια αναδιπλούμενα μαρσπιέ.

Κάτω από τη σέλα (κλειδώνει από εξωτερική κλειδαριά με εύκολη πρόσβαση στο πίσω αριστερό καπάκι) υπάρχει λίγος χώρος για τα χαρτιά του δίτροχου.

Οι διακόπτες είναι οι βασικοί και κάτω από την κόρνα υπάρχει και το χειροκίνητο τσοκ για την εκκίνηση του κινητήρα τις κρύες ημέρες.

Ο κινητήρας του Jianshe Madox R 125 είναι τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος με 1ΕΕΚ και 2 βαλβίδες, τροφοδοτείται από καρμπυρατέρ και αποδίδει 7,7 ίππους στις 7.500 rpm. Είναι ήσυχος στη λειτουργία του με πολύ λίγους μηχανικούς θορύβους, και διαθέτει ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 4 σχέσεων.

Αυτό που μας έκανε εντύπωση στη σύντομη δοκιμή μας ήταν ο συμπαθητικός μπάσος θόρυβος, το καλό τράβηγμα και η ροπή του κινητήρα, αλλά περισσότερο απ’ όλα η έλλειψη κραδασμών που βάζει τα γυαλιά ακόμα και σε Ιάπωνες κατασκευαστές! Το γράφει εξάλλου στα πλαϊνά καπάκια ότι έχει αντικραδασμικό άξονα.

Ισχυρός και προοδευτικός είναι ο μπροστινός δίσκος με τη δαγκάνα των δύο εμβόλων, ενώ καλή αίσθηση έχει και το πίσω μηχανικό ταμπούρο.

Μια ακόμα θετική έκπληξη ήταν οι αναρτήσεις του Madox R που είναι μαλακές με καλές αποσβέσεις και προσφέρουν άνεση χωρίς να χτυπούν παρά μόνο σε πολύ δύσκολες συνθήκες, αφήνοντας τη μέση και τα χέρια του αναβάτη στην ησυχία τους. Kι έτσι η βόλτα γίνεται ευχάριστη, παρότι έχεις κάτω από τα πόδια σου το οικονομικότερο παπί που μπορείς να αγοράσεις σήμερα.

Όταν θα κάνουμε πληρέστερη δοκιμή του παπιού της Jianshe, θα μπούμε βαθύτερα και με περισσότερη λεπτομέρεια στο θέμα. Μέχρι τότε, το Jianshe Madox R 125 κερδίζει πολλούς πόντους… και το χαρακτηριστικό χεράκι “Like” της κοινωνικής δικτύωσης, για να μιλάμε με πιο σύγχρονους όρους.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!