O άνεμος της μετακίνησης
Το Kawasaki Kaze 115 S είναι – ειδικά στην πράσινη/μαύρη έκδοση – ένα εντυπωσιακής εμφάνισης παπί που χρησιμοποιεί έναν ήπιων επιδόσεων κινητήρα καταφέρνοντας να συνδυάζει το τερπνόν μετά του ωφελίμου. Kείμενο, Φωτογραφίες: SuperPapi
Ποιο είναι το τερπνό και ποιο το ωφέλιμο στην περίπτωση του Kawasaki Kaze 115 S ; Το τερπνό είναι η ομορφιά της σιλουέτας του και το ωφέλιμο ότι ο ροπάτος, αξιόπιστος κινητήρας του είναι απόλαυση να τον οδηγείς στην κίνηση της πόλης.
Όσο για την τιμή του… το παπί της Kawasaki διατίθεται σε δύο εκδόσεις μια με ακτίνες (R) και μια με χυτές ζάντες (S) με τιμές 1.875 ευρώ και 1.975 ευρώ, αντίστοιχα.
“Kaze” σημαίνει άνεμος στην ιαπωνική γλώσσα. Από τα μέσα προς τέλη της δεκαετίας του ΄90 που πρωτοπαρουσιάστηκε παπί της Kawasaki με αυτό το όνομα, ο άνεμος ήταν ούριος, αφού τα Kaze αποδείχθηκαν στιβαρά στον δρόμο και «αλεξίσφαιρα» στο πέρασμα του χρόνου, αποκτώντας πολύ καλή φήμη, όντας ακόμη και σήμερα μια δημοφιλής επιλογή για φτηνό και αξιόπιστο μεταχειρισμένο παπί.
Με τα χρόνια ο άνεμος δυνάμωσε και αγρίεψε φτάνοντας στο 2013, που παρουσιάστηκε το Kawasaki Kaze 115 S, το οποίο δοκιμάζουμε στο δρόμο, για να διαπιστώσουμε αν αποτελεί άξιο συνεχιστή της γενιάς του.
ΕΜΦΑΝΙΣΗ – ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ
Η καλή σχεδίαση των πλαστικών του Kawasaki Kaze 115 Sέγκειται στο γεγονός ότι ο δημιουργός του έχει ορθά χρησιμοποιήσει τις αιχμές που συναντάμε και στα σπορ γυμνά Kawasaki Ζ.
Τέσσερις αιχμές διαθέτει το Kaze: δύο μπροστά και άλλες δυο πίσω. Πίσω δημιουργούνται από το τζάμι του φωτιστικού σώματος και τη χειρολαβή, ενώ μπροστά από τον προβολέα, το ρύγχος της ποδιάς-φέρινγκ, το μπροστινό φτερό και το σπόιλερ κάτω από τον κινητήρα.
Όπως είπαμε και στον πρόλογο ο «άνεμος» αγρίεψε και αυτό είναι φανερό με την πρώτη ματιά. Στην όψη του κυριαρχούν τα μεγάλα, ενσωματωμένα στην ποδιά τριγωνικά φλας και το αιχμηρό (σαν ράμφος προϊστορικού πτηνού) φτερό, που αφήνει αρκετή απόσταση από τον τροχό, δίνοντας έτσι μια supermotard αισθητική.
Τα πλαϊνά τμήματα της ποδιάς δεν κλείνουν κάτω από τον κινητήρα, αλλά αφήνουν μεγάλο άνοιγμα, ενισχύοντας με τη δρεπανοειδή τους σχεδίαση, την «τσαμπουκαλεμένη» αισθητική του συνόλου.
Από το πλάι, το Kawasaki Kaze 115 S δείχνει σαν να «τρέχει» ακόμη και σταματημένο. Οπτικά κυριαρχούν οι τριγωνικοί αεραγωγοί πίσω και πάνω από τα «μπρονζέ» καπάκια του κινητήρα και οι καλο-σχεδιασμένες βάσεις των μαρσπιέ του συνεπιβάτη.
Το μαύρο τελικό εξάτμισης, με το χρωμιωμένο τελείωμα συμβάλει και αυτό με τη σειρά του στην σπορ εικόνα του συνόλου, όπως και οι κομψές χυτές ζάντες με έξι διπλά μπράτσα (για την έκδοση S).
Η συνολική ποιότητα κατασκευής, συναρμογής πλαστικών, βαφής και χρωματικών συνδυασμών υπερβαίνει με τον μέσο όρο της κατηγορίας (εκτός από μερικά πλαστικά στο εσωτερικό της ποδιάς). Το βάρος του Kawasaki Kaze 115 S είναι μικρό και φτάνει τα 104 κιλά, με το μεταξόνιο να ανακοινώνεται στο 1.230mm που είναι μέσα στα πλάισια της κατηγορίας.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Ο κινητήρας είναι τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, κυβισμού 112cc, με 1 ΕΕΚ και 2 βαλβίδες. H τροφοδοσία του γίνεται με καρμπυρατέρ Keihin PB18 και η εκκίνηση με δύο τρόπους: με μίζα και μανιβέλα.
Η ιπποδύναμή του ανακοινώνεται στους 8,5 Hp/8.000rpm και η ροπή στα 0,81kgm/6.500 rpm.
Xαρακτηριστικά του κινητήρα, πέρα από τα βαμμένα μπρονζέ πλαϊνά καπάκια που είναι εμφανή είναι ότι διαθέτει τα συστήματα KSAI (Kawasaki Secondary Air Injection System), εμπλουτισμού του μίγματος αέρα-καυσιμού και KACR (Kawasaki Automatic Compression Release) για ευκολότερη εκκίνηση.
ΦΡΕΝΑ-ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ-ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Το πλαίσιο του Kawasaki Kaze 115 S είναι μονό σωληνωτό με χαμηλή ραχοκοκαλιά και τον κινητήρα να κρέμεται από αυτό. Δισκόφρενο συναντάμε μπροστά που επιβραδύνεται από μια δαγκάνα δύο εμβόλων. Στον πίσω τροχό υπάρχει μηχανικό ταμπούρο.
Το πιρούνι είναι τηλεσκοπικό με καλό δέσιμο άξονα τροχού και νύχι και τα αμορτισέρ πίσω δύο (της Showa) χωρίς ρύθμιση προφόρτισης. Οι τροχοί είναι 17 ιντσών, οι ζάντες σιδερένιες και τα ελαστικά της IRC έχουν διαστάσεις 70/90 μπροστά και 80/90-17 πίσω.
ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ, ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
Λίγη επιμονή στο πάτημα του κουμπιού της μίζας, χρειάζεται ο κινητήρας του Kawasaki Kaze 115 S για να ξεκινήσει, αφού πρώτα έχει τραβηχτεί ο χειροκίνητος αέρας (βρίσκεται στο τιμόνι) και ανοίξεις το γκάζι στο 1/3 του.
Οι μηχανικοί ήχοι του κινητήρα είναι λογικοί ενώ το μάλλον μικρό και όμορφο τελικό αφήνει κάμποσα ντεσιμπέλ παραπάνω να του ξεφύγουν.
Το γωνιώδες κοντέρ και τα περιφερειακά όργανα γύρω του ταιριάζουν άριστα με όλες τις αιχμές που διαθέτει το παπί.
Υπάρχουν ενδείξεις των σχέσεων του κιβωτίου ταχυτήτων στα όργανα καθώς και διακόπτης on-off για τα φώτα στο δεξί άκρο του τιμονιού.
Η σέλα είναι χαμηλά, φιλοξενώντας άνετα τους κοντύτερους αναβάτες, το Kawasaki Kaze 115 S έχει περιορισμένες διαστάσεις και το βάρος είναι χαμηλό, το τιμόνι βρίσκεται σε ουδέτερο ύψος, έτσι ώστε να μην επιβαρύνει ιδιαίτερα τους καρπούς των χεριών.
Η θέση οδήγησης χαρακτηρίζεται σαν “πάνω στο παπί”, με τον συνεπιβάτη να κάθεται αρκετά άνετα πάνω στην στενή γενικά σέλα. Ο δεύτερος επιβάτης στο παπί, πατάει πάνω σε μικρά αλουμινένια αναδιπλούμενα, σταθερά μαρσπιέ.
Ο τρόπος που αποδίδει ο κινητήρας του Kaze στο άνοιγμα του γκαζιού είναι τυπικός ενός 110άρη παπιού που είναι φτιαγμένος για απλή καθημερινή χρήση.
Ανοίγοντας το γκάζι από στάση σύντομα συνειδητοποιείς ότι το κιβώτιο ταχυτήτων είναι σωστά κλιμακωμένο με την πρώτη να βγάζει 30 χιλιόμετρα την ώρα, την δευτέρα 55, την τρίτη 80 και την πιο μακριά τετάρτη ταχύτητα να ανεβάζει αργά τα χιλιόμετρα και την πραγματική τελική ταχύτητα να φτάνει τα 92 χ.α.ω.
Η λειτουργία του κινητήρα είναι πολιτισμένη γενικά και η ροπή είναι παρούσα στις χαμηλές προς μεσαίες στροφές. Οι κραδασμοί που γίνονται αντιληπτοί σαν γαργάλημα στη σέλα έρχονται από τις μεσαίες και πάνω στροφές, για παράδειγμα στην 4η σχέση πάνω από τα 70 χ.α.ω.
Μέσα στην πόλη το Kawasaki Kaze 115 S επιδεικνύει ευελιξία, με τις μικρές διαστάσεις, τη χαμηλή σέλα και το αντίστοιχο βάρος να δημιουργούν ένα πολύ εύχρηστο και ευχάριστο δίτροχο.
Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι μαλακό στις αλλαγές των ταχυτήτων και ευτυχώς είναι περιστροφικού τύπου (μύλος αλλάζοντας από 4η σε στάση σε νεκρά).
Η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε έφτασε τα 2,6 λίτρα για 100 χιλιόμετρα. Με το μεγαλούτσικο ντεπόζιτο των 4,4 λίτρων αυτό σημαίνει σχεδόν 170 χιλιόμετρα αυτονομίας.
Και το πιρούνι και τα αμορτισέρ του Kawasaki Kaze 115 S είναι ρυθμισμένα προς την μαλακή πλευρά και έχουν καλές αποσβέσεις. Ειδικά τα δυο αμορτισεράκια της Showa με ένα άτομο στη σέλα επιδεικνύουν πολύ καλή συμπεριφορά, προσφέροντας άνεση και σταθερότητα στο παπί.
Μόνο στις οριακές καταστάσεις, όπου το Kawasaki πιέζεται έντονα να δείξουν να δυσανασχετούν μαζί με τα ελαστικά της IRC, που γενικά τα καταφέρνουν καλά όσο ο δρόμος προσφέρει πρόσφυση. Μόνο σε δρόμους με χαμηλό συντελεστή τριβής και σε βρεγμένο τα λάστιχα του Kaze θα προβληματίσουν τον αναβάτη.
Το “κόψιμο” του τιμονιού είναι πολύ καλό και το μικρό πλάτος του δίνει τη δυνατότητα να κάνει πολύ καλές διηθήσεις ανάμεσα στους καθρέφτες των αυτοκινήτων.
Σε γενικές γραμμές το Kawasaki Kaze 115 S είναι σταθερό όσο δεν υπάρχουν απαιτήσεις στην οδήγηση, όσο δεν πιέζεται. Τα φρένα που όπως είπαμε παραπάνω είναι δισκόφρενο μπροστά και ταμπούρο πίσω, συνεργαζόμενα προσφέρουν καλό φρενάρισμα. Κρίνοντάς τα σαν μονάδες το μπροστινό φρένο έχει αρκετή αίσθηση και πολλή δύναμη στο έντονο πάτημα της μανέτας, ενώ το ταμπούρο πίσω έχει προοδευτική απόδοση και καλή δύναμη.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
To σπορτίβικης εμφάνισης Kawasaki Kaze 115 S είναι το best seller παπί της γιαπωνέζικης εταιρίας και συνεχίζει την καλή παράδοση των Kaze σαν μαχητής των δρόμων. Στόχος του είναι να μεταφέρει αξιόπιστα και οικονομικά έναν άνθρωπο στη δουλειά του. Με τιμή κάτω από τις 2.0 χιλιάδες ευρώ και τον απαράμιλλο αέρα-Kaze που σαρώνει τα γεμάτα κίνηση κέντρα των μεγαλουπόλεων…
ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ
- Τα φώτα είναι αρκετά δυνατά – ειδικά για το μέγεθος του προβολέα – σε αντίθεση με την κόρνα
- Η έξυπνη, τρυπητή αεροτομή στο ρύγχος του Kawasaki Kaze 115 S μοιάζει διακοσμητική, αλλά στην πραγματικότητα ντουμπλάρει και σαν βάση πινακίδας για τις χώρες της Ν. Α. Ασίας, όπου τα δίτροχα υποχρεώνονται να φέρουν πινακίδα μπροστά-πίσω, όπως τα αυτοκίνητα!
- Βαρύ στη χρήση είναι το κεντρικό σταντ και δυσκολεύει τον αναβάτη όταν προσπαθεί να κατεβάσει το παπί από πάνω του και το πλάγιο στάντ είναι αυτόματα αναδιπλούμενο, στηρίζοντας επισφαλώς το Kaze.
- Έστω και λίγο σε προστατεύει η ποδιά από τον αέρα… αρκεί να σμίξεις τα γόνατά σου
- Δύσχρηστα είναι και τα δυο σταντ και το κεντρικό και το πλάγιο….
- Η σέλα ανοίγει από ξεχωριστό διακόπτη στο αριστερό πλαϊνό καπάκι
- Κάτω από τη σέλα υπάρχει γερό μεταλλικό γαντζάκι που ασφαλίζει το κράνος όταν το παπί είναι παρκαρισμένο (helmet holder)
- Ο χώρος κάτω από τη σέλα χωράει αρκετά μικροπράγματα: ένα ζευγάρι γάντια, ένα αδιάβροχο παντελόνι, κ.λπ.
- Η κεντρική κλειδαριά διαθέτει και φραγή ασφαλείας
ΥΠΕΡ
- Φρένα
- Ευελιξία, ευκολία χρήσης
- Πίσω ανάρτηση
- Εμφάνιση, φινίρισμα
ΚΑΤΑ
- Επιδόσεις
- Λάστιχα στο βρεγμένο
- Στάντ