MotorBike.gr

QJMotor SRK 400, Super Test: “Γυμνό” και Οικονομικό

27/09/2023 Θοδωρής Ερμήλιος Βασίλης Αντζουλάτος
Overall Score
4

ΕΜΦΑΝΙΣΗ - ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΦΡΕΝΑ

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

Mε θωριά και επιδόσεις

*Κυβισμός: 400 cc * Ιπποδύναμη: 41,5 ίπποι στις 9.000 rpm * Τελική: 175 km/h *Βάρος: 186 kg (γεμάτη)* Τιμή: 4.995

Ένα καλοφτιαγμένο και προσεγμένο Streetfighter, που δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από κανέναν και προσφέρεται σε ιδιαίτερα οικονομική τιμή. Ένα γυμνό 400άρι με τα όλα του, που προσκαλεί με τον καλύτερο τρόπο όσους θέλουν είτε να μπουν για πρώτη φορά στον κόσμο της μοτοσυκλέτας είτε να επιστρέψουν σ’ αυτόν. Το QJ Motor SRK 400 είναι εδώ και μας αποκαλύπτεται Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Να λοιπόν που βρισκόμαστε μπροστά σε μια μοτοσυκλέτα που δοκιμάζει την τύχη της στην ελληνική αγορά, ανήκοντας στην κατηγορία γυμνών μοτοσυκλετών naked μεσαίου κυβισμού.

Δυστυχώς πρόκειται για μία κατηγορία η οποία, σχεδόν ποτέ, δεν ήταν δημοφιλής στην Ελλάδα παρά μόνο πριν από δεκαετίες, την εποχή των παράλληλων/ανεξάρτητων εισαγωγών μεταχειρισμένων μοτοσυκλετών από την Ιαπωνία, οπότε χιλιάδες γυμνά τετρακοσάρια είχαν γεμίσει τους δρόμους της Αθήνας, των υπόλοιπων μεγάλων πόλεων της χώρας, αλλά και την επαρχία, με τετρακύλινδρους, ή δικύλινδρους κινητήρες, με μπόλικο στυλ, πρακτικότητα και επιδόσεις.

 

 

Αυτή την κατηγορία θέλει να καλύψει το QJMotor SRK 400, το οποίο διαθέτει νεανικά, ελκυστικά χαρακτηριστικά, ενώ συγχρόνως μεταφέρει την αίσθηση ότι έχεις να κάνεις με μια διασκεδαστική μοτοσυκλέτα, κάτι που όπως θα δούμε παρακάτω ισχύει σε μεγάλο βαθμό.

Η αισθητική του SRK 400 είναι εντυπωσιακή δίχως να είναι περίτεχνη, αφού διατηρείται μια σεμνότητα που φτιάχνει ένα ισορροπημένο σύνολο, εναρμονισμένο με την εποχή του, ενώ παράλληλα διακρίνουμε την επιρροή από ευρωπαϊκές και γιαπωνέζικες μοτοσυκλέτες.

 

 

Το SRK 400 με φωτισμό Full LED διαθέτει μπροστινό φωτιστικό σώμα με δύο προβολείς που περιβάλλονται από στοιχεία DLR φωτισμού ημέρας.

Tα φλας είναι ιδιαίτερα μικρά σε μέγεθος, συμβάλλουν στη φροντισμένη και μοντέρνα εικόνα, κάτι που συμβαίνει και στο πίσω μέρος του 400, με το οπίσθιο φως να σχηματίζει ένα “Τ”, ενώ τα φλασάκια έχουν κατέβει στη βάση πινακίδας/φτερού.

Οι αεραγωγοί στην ουρά, κάτω από τη σέλα του συνεπιβάτη θυμίζουν αισθητικά δυναμικά στοιχεία ευρωπαϊκής Superbike μοτοσυκλέτας.

Μια όμορφη λεπτομέρεια που δεν έχει προκύψει κατά λάθος, είναι η ευθυγράμμιση διαφόρων στοιχείων από τη δεξιά πλευρά της μοτοσυκλέτας: του σωληνωτού ψαλιδιού, του έντονα επικλινούς (παράκεντρα τοποθετημένου) αμορτισέρ και της “δοκού” που δημιουργεί το πλαίσιο χωροδικτύωμα.

Το QJMotor SRK 400 είναι διαθέσιμο σε δύο χρωματικές επιλογές, αμφότερες με πορτοκαλί πλαίσιο και μαύρες ζάντες, ενώ κοινά και στις δυο εκδόσεις είναι τα πλαστικά καπάκια του ψυγείου κινητήρα και τα πλαστικά κάτω από το “ανηφορικό” σπορ ντεπόζιτο.

Η δική μας μοτοσυκλέτα ήταν η λευκή – χρώμα το οποίο τώρα τελευταία δεν προτιμάται ιδιαίτερα – που αναδεικνύει μεν τις γραμμές και τις αιχμές της, αλλά προτείνεται σαν πιο “αθώα” σε σύγκριση με τη μαύρη πιο “άγρια” έκδοση, η οποία κάνει έντονη αντίθεση με το πορτοκαλί πλαίσιο.

Στο Δρόμο

Καλοφτιαγμένη και σωστά σχεδιασμένη είναι η σέλα του αναβάτη, που απέχει μόλις 780 χιλιοστά από το έδαφος, με αντιολισθητική επένδυση και εμφανείς ραφές. Η σέλα αποτελείται από δύο κομμάτια, το μπροστινό για τον οδηγό, το οποίο προσφέρει πολύ ικανοποιητική άνεση συγκριτικά με το μέγεθος του 400, και το δεύτερο, σαφώς μικρότερο και λιγότερο άνετο κομμάτι για τον συνεπιβάτη, που κάθεται ψηλότερα.

Ο αναβάτης κάθεται με σχεδόν όρθιο τον κορμό του, τα γόνατα ελάχιστα κλειστά από τις 90 μοίρες, ενώ λίγο βάρος πέφτει στους καρπούς του, μια τυπική naked-θέση οδήγησης που του επιτρέπει να οδηγεί εύκολα στην πόλη και να αντέχει τον αέρα που φτάνει στο σώμα του στην Εθνική, αφού δεν υπάρχει αεροδυναμική προστασία. “Πρόβλημα” που ισχύει βεβαίως για όλες τις naked μοτοσυκλέτες, όπως επίσης και η μέτρια φιλοξενία του συνεπιβάτη.

Η έκπληξη του QJMotor SRK 400 είναι ο κινητήρας του. Είναι δικύλινδρος σε σειρά, σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό που είναι συνήθως μονοκύλινδρος, κι αυτό είναι το πρώτο πλεονέκτημά του. Το δεύτερο ενδιαφέρον, πέραν του ότι έχει δύο εκκεντροφόρους και 8 βαλβίδες (!) είναι πως ο στρόφαλος έχει χρονισμό ανάφλεξης στις 360˚, κι αυτό τον κάνει να λειτουργεί διαφορετικά από τους άλλους, με μια απόδοση που εντυπωσιάζει.

Η μέγιστη ιπποδύναμη φτάνει τους 41,5 ίππους στις 9.000 rpm και η μέγιστη ροπή τα 37Nm στις 7.500 rpm. Η ανακοινώσιμη ιπποδύναμη μάλιστα είναι η πραγματική που φτάνει στον πίσω τροχό και όχι στον στρόφαλο όπως συμβαίνει συνήθως.

Το ότι ο κινητήρας είναι “360” το καταλαβαίνεις αμέσως από τον μπάσο ήχο που εκπέμπει η κοντή εξάτμιση του μικρού SRK 400, που νομίζεις ότι προέρχεται από μεγαλύτερου κυβισμού μοτοσυκλέτα, ενώ αμέσως μετά θα σε ξαφνιάσει θετικά με τη γραμμικότητα της παροχής της δύναμης!

Η πολύ καλή ελαστικότητα του ήσυχου κινητήρα, ειδικά στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, που συνεργάζεται με έναν μαλακό στο πάτημα συμπλέκτη και ένα καλό σασμάν (με ίσως λίγο μεγαλύτερες διαδρομές στο λεβιέ) δημιουργούν ένα πολύ καλό σύνολο που χαίρεσαι να χρησιμοποιείς.

Δεν ασχολείσαι σχεδόν με το ποια σχέση έχει το κιβώτιο ταχυτήτων, ανοίγεις το γκάζι και παρ’όλο το βάρος των 186 κιλών, το σύνολο κινείται με άνεση προς τα μπρος.

Μέσα στην κίνηση της πόλης ο κινητήρας δύσκολα θα ανεβάσει θερμοκρασία, ενώ η φιλική του φύση θα βολέψει πολύ τον αναβάτη, και το μόνο που θα τον προβληματίσει είναι το μικρό κόψιμο του τιμονιού… χαρακτηριστικό και αυτό των γυμνών μοτοσυκλετών.

Η άνεση στο ανέβασμα των στροφών, ο πολύ ωραίος ήχος, η ελαστικότητα που εκπλήσσει και η έλλειψη κραδασμών (ελάχιστοι αντιληπτοί, από τις 6.000 rpm και πάνω) είναι που σε κερδίζουν καθώς κάνεις περισσότερα χιλιόμετρα πάνω στο 400.

Ο κινητήρας δεν δείχνει να ζορίζεται σε καμία περίπτωση, κι έτσι η οδήγηση του SRK γίνεται διασκεδαστική, με την προοδευτική παροχή ισχύος να … ισχύει μέχρι το όριο του στροφόμετρου.

Πιέζοντας τις ταχύτητες στο μέγιστό τους πετυχαίνουμε ανά σχέση στο 6άρι σασμάν: 1η-50 km/h, 2α-75, 3η-110, 130 km/h με την πέμπτη να φτάνει τα 150 km/h και την έκτη να δείχνει στο κοντέρ πάνω από 180 km/h, με το στροφόμετρο σχεδόν πάνω στο κόκκινο. Η πραγματική τελική είναι τα πολύ ικανοποιητικά 175 km/h.

Σε κανονική οδήγηση, με αργά και γρήγορα κομμάτια, η κατανάλωση θα φτάσει τα 4,5 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα, ένα καλό νούμερο για τον κυβισμό και τις επιδόσεις της μοτοσυκλέτας.

Οι αναρτήσεις του 400 είναι ένα ανεστραμμένο πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 37mm, διαδρομής 125mm που εμφανίζει καλή συμπεριφορά σε όλες τις περιπτώσεις.

Ελαφρώς σφιχτό στη λειτουργία του, προσφέρει και την εμπιστοσύνη που θέλει ο αναβάτης στα γρήγορα κομμάτια, και την άνεση στην καθημερινή οδήγηση, αλλά και τη σωστή συμπεριφορά όταν πιέζεις έντονα τα φρένα.

Από την άλλη, το μονό πίσω αμορτισέρ με την επικλινή τοποθέτηση στη δεξιά πλευρά του ψαλιδιού είναι ακόμα καλύτερο, προσφέροντας υψηλή απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς (εκτόνωσης) σε εντυπωσιακό βαθμό.

Το αμορτισέρ του SRK 400 διαθέτει ρυθμίσεις για την προφόρτιση του ελατηρίου, αλλά και για την απόσβεση της επαναφοράς (ένα εξτρά χαρακτηριστικό που σπάνια συναντάμε, ακόμα και σε ακριβότερες μοτοσυκλέτες), κι έτσι ο χρήστης φέρνει τη μοτοσυκλέτα στα μέτρα του.

Στον τομέα του κρατήματος να θυμίσουμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα αρκετά βαρύ σύνολο, άνω των 180 κιλών, που όμως δεν φαίνεται να επηρεάζει τα δυναμικά χαρακτηριστικά του 400, που εμφανίζεται εύχρηστο και ευέλικτο με “σίγουρες” και αρκετά γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης.

Στην ευθεία η αεροδυναμική προστασία είναι σχεδόν μηδενική, αλλά η σταθερότητα παραμένει άριστη ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες, ενώ η συμπεριφορά του SRK στις στροφές είναι αξιοσημείωτη, αφού ακολουθεί τις τροχιές με σταθερότητα.

Η πρόσφυση από τα ελαστικά Maxxis MaxSport, σε διαστάσεις 150/60-17 πίσω και 110/70 – 17 μπροστά είναι καλή, αρκεί να είναι και η άσφαλτος καλοφτιαγμένη.

Επειδή οδηγούμε (δυστυχώς) σε ελληνικούς δρόμους, ένα ζευγάρι καλά ευρωπαϊκά, “μαλακά”, λάστιχα θα κάνουν το καλό κράτημα του 400 ακόμα καλύτερο και θα δώσουν περισσότερη σιγουριά στο βρεγμένο οδόστρωμα.

Πλαίσιο και αναρτήσεις με τα καλά τους χαρακτηριστικά, δεν ευθυγραμμίζονται με την ελαφρώς σπογγώδη αίσθηση του μπροστινού φρένου, που θα ήθελε και λίγο παραπάνω δύναμη επιβράδυνσης.

Η δεξιά μανέτα απαιτεί γερό τράβηγμα από τον αναβάτη ώστε να αρχίσουν να “δαγκώνουν” οι 4έμβολες δαγκάνες τους δύο κυματιστούς δίσκους 260mm.

Πίσω υπάρχει ένας ακόμα δίσκος 240mm, ενώ τα φρένα συνδυάζονται με δικάναλο σύστημα ABS 9.1MB της Bosch.

Τελικά

Είναι αξιοπρόσεκτη υπόθεση το QJMotor SRK 400, γιατί πρόκειται για ένα αξιόλογο σύνολο, αλλά… λίγοι θα βιώσουν αυτά που έχει να τους προσφέρει.

Παρ’ όλες τις επιδόσεις του, την ποιότητα της κατασκευής του, τον συνολικά διασκεδαστικό χαρακτήρα του και την πολύ συμφέρουσα τιμή του στις 4.995 ευρώ, έχει να αντιμετωπίσει μια αδιάφορη προς αυτό ελληνική αγορά, που προτιμά, στην πλειοψηφία των καταναλωτών της, τις μοτοσυκλέτες on-off ή adventure όπως είναι της μόδας.

Δώστε βάση στη λέξη “μόδα”. Γιατί μόδα σημαίνει, εκτός των άλλων, “αγοράζω κάτι που δεν χρειάζομαι και το χρησιμοποιώ”. Πολλοί είναι αυτοί λοιπόν που έχουν κάτω από τα πόδια τους μοτοσυκλέτες που πάνε και στο χώμα, αλλά το μόνο χώμα που θα συναντήσουν είναι αυτό που σηκώνει ο αέρας στην άκρη του δρόμου.

Κάμποσοι από αυτούς θα έπρεπε να οδηγούν μοτοσυκλέτες δρόμου και γυμνές σαν το SRK 400, αφού θα εισέπρατταν περισσότερη διασκέδαση και ασφάλεια.

Το QJMotor SRK 400 αντιπροσωπεύει μια πολύ καλή επιλογή για κάποιον που ανεβαίνει στο δίπλωμα Α2 μετά τα 125cc και θέλει να εξελιχθεί μοτοσυκλετιστικά, χρησιμοποιώντας το 400 σαν “σκαλοπάτι” πριν από τις μεγαλύτερου κυβισμού μοτοσυκλέτες… και μάλιστα χωρίς να αδειάσει τον τραπεζικό του λογαριασμό.

Περισσότερες πληροφορίες: qjmotor.gr

Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις

  • Πολύ καλή η μεγάλη δέσμη των δύο προβολέων του 400 τη νύχτα
  • “Θαμπώνουν” οι καθρέφτες από τους λίγους, υψίσυχνους κραδασμούς στις υψηλές στροφές, που περνούν από το ανισόπαχο τιμόνι του SRK
  • Μια από τις ελάχιστες αρνητικές λεπτομέρειες ήταν το λεβιέ των ταχυτήτων που είχε μπόσικο στην κίνησή του
  • Ευκρινείς είναι οι ενδείξεις της μεγάλης LCD οθόνης
  • Δύσκολης λειτουργίας είναι τα μικρά μαρσπιέ του συνεπιβάτη που για κάποιο λόγο “κλειδώνουν” όταν κλείνουν και ξεκλειδώνουν με ειδική διαδικασία
  • Από πλευράς εξοπλισμού, το SRK400 διαθέτει επίσης ρυθμιζόμενες μανέτες στο τιμόνι και θύρα USB για φόρτιση ηλεκτρονικών συσκευών
  • Φωτιζόμενοι είναι οι διακόπτες στα άκρα του τιμονιού
  • Περιορισμένο είναι το οπτικό πεδίο που προσφέρουν οι καθρέφτες σχήματος “δάκρυ”
  • Αναδιπλούμενο και πολύ πρακτικό είναι το κλειδί του κεντρικού διακόπτη
  • “Χρυσαφί” απόχρωση έχουν οι δυο εξατμίσεις του κινητήρα, όπως και τα πλαϊνά του καπάκια

Θετικά σημεία

  • Τιμή
  • Ελαστικότητα, ροπή κινητήρα
  • Ήχος εξάτμισης
  • Σταθερότητα συνόλου
  • Πίσω ανάρτηση

Χρειάζεται βελτίωση

  • Μπροστινό φρένο
  • Θέση συνεπιβάτη
  • Ελαστικά πρώτης τοποθέτησης

QJ MOTOR SRK 400, ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Γενικά
Τύπος SRK 400
Κατηγορία NAKED
Έτος 2023
Τιμή 4.995 €
Κατασκευαστής QJ Motor
Αντιπρόσωπος Γκοργκόλης Α.Ε. Αθήνα : Θησέως 309, τηλ. 210 9403880, Υπόλ. Ελλάδα : τηλ. 24310 56101
Κινητήρας
Τύπος Τετράχρονος, Δικύλινδρος, Υγρόψυκτος
Διάταξη / Κυβισμός V – 90º / 399 cc
Διάμετρος επί διαδρομή 70.5 x 51.5 mm
Εκκεντροφόροι / Βαλβίδες στον κύλινδρο DOHC / 4 βαλβίδες στον κύλινδρο
Ιπποδύναμη 41,5 ίπποι / 9.000rpm
Ροπή 37Nm /7.500rpm
Τροφοδοσία Ηλεκτρονικός ψεκασμός
Σχέσεις ταχυτήτων 6
Συμπλέκτης / Λειτουργία Υγρός Πολύδισκος / Συρματόσχοινο
Πρωτεύουσα μετάδοση Με γρανάζια
Τελική μετάδοση Με αλυσίδα
Πλαίσιο
Τύπος πλαισίου Σωληνωτό από ατσάλι
Αναρτήσεις
Μπροστά (Τύπος - Διαδρομή) Ανάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι - 125 mm
Ρυθμίσεις
Πίσω (Τύπος - Διαδρομή) Ένα Αμορτισέρ -
Ρυθμίσεις Προφόρτιση
Φρένα
Μπροστά (Τύπος - Διάμετρος) Δύο δίσκοι - 260 mm με ABS
Δαγκάνα Ενός εμβόλου
Πίσω (Τύπος - Διάμετρος) Δισκόφρενο - 240 mm με ABS
Δαγκάνα Ενός εμβόλου
Τροχοί
Μπροστά (Διάμετρος - Ελαστικό) 17 - 110/70
Πίσω (Διάμετρος - Ελαστικό) 17 - 150/60
Διαστάσεις - Βάρος
Μήκος 2080 mm
Πλάτος 820 mm
Ύψος 1085 mm
Μεταξόνιο 1425 mm
Ύψος Σέλας 780mm
Ρεζερβουάρ 13,5 lt
Βάρος 186 kg

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!