Χαρούμενος (Joy) εργάτης
Το Kawasaki Joy R 125 (Blitz) εμφανίστηκε στην ελληνική αγορά το 2007 σαν το πιο συντηρητικής εμφάνισης – το παπί “εργάτης” – της Kawasaki απευθυνόμενο σε διαφορετικό κοινό και λόγω τιμής του. Απλά χρώματα και γραμμές με καμπύλες είχε σαν στόχο μεγαλύτερες ηλικίες, τη στιγμή που το “αδελφό” Kaze–R απευθυνόταν σε νεαρότερους.
Το Joy R χρησιμοποιεί μονοκύλινδρο, τετράχρονο, αερόψυκτο, διβάλβιδο κινητήρα, οριζόντας διάταξης με έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής. Το κιβώτιό ταχυτήτων είναι τεσσάρων σχέσεων με ημιαυτόματο φυγοκεντρικό συμπλέκτη. O κυβισμός του είναι 124,6 cc και τροφοδοτείται από καρμπυρατέρ, η ανακοινώσιμη ισχύς είναι στους (υψηλούς) 10,0 ίππους στις 8.000 rpm και η ροπή 1,08Kgm /4,000 rpm.
Τα πρωϊνά ο κινητήρας θα απαιτήσει προθέρμανση με το τσοκ τραβηγμένο, αλλά μετά θα δουλέψει χωρίς προβλήματα με καλή απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού χωρίς δισταγμούς.
Oι ταχύτητες που επιτυγχάνονται ανα σχέση είναι πρώτη 30 χ.α.ω., δευτέρα 65 χ.α.ω., τρίτη 100 χ.α.ω και η τετάρτη σχεδόν 120 χ.α.ω. (στο κοντέρ), τελική ταχύτητα που χρειάζεται μεγάλη ευθεία και ελαφρά κατωφέρεια για να την πετύχεις.
Μια ταχύτητα κίνησης που είναι διαρκώς εφικτή με 4η είναι τα 95-100 χ.α.ω. Η κλιμάκωση των ταχυτήτων είναι 1η, 2α, κοντή κάτι που βοηθάει στις γρήγορες εκκινήσεις, την κίνηση σε ανηφόρες και τη μεταφορά δευτέρου ατόμου και 3η, 4η ταχύτητα πιο μακριές. Η λειτουργία του σασμάν τύπου μύλου, είναι καλή, αν και λίγο θορυβώδης.
Η κατανάλωση κινητήρα του Joy R 125 φτάνει τα 2,8 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα με ήπια-κανονική οδήγηση, άρα το ρεζερβουάρ των 4,8 λίτρων μπορεί να φτάσει την αυτονομία του στα 170 χιλιόμετρα.
Η θέση οδήγησης βολεύει ψηλότερους και κοντύτερους και είναι ουδέτερη με τον αναβάτη να κάθεται “πάνω” στο παπί. Το ύψος σέλας είναι χαμηλό στα 755, το πλάτος της είναι σχετικά μεγάλο, ενώ έχει μαλακό αφρώδες υλικό.
Οι ζάντες είναι με ακτίνες φτιαγμένες από την DID και οι αναρτήσεις έρχονται από την Showa, τις θυγατρικές των εταιριών στην Ασία και συγκεκριμένα από την Ταϋλάνδη. Τα λάστιχα έχουν διαστάσεις 2.5/17 μπροστά και 2.75/17 πίσω.
Το κόψιμο του τιμονιού είναι καλό και οι σφήνες στην πόλη αποδεικνύονται παιχνίδι. Το Kawasaki Joy R 125 είναι σταθερό και οι αναρτήσεις του διαθέτουν καλή απόσβεση. Δυσκολεύονται μόνο στις μεγάλες λακκούβες.
Το πιρούνι είναι σχετικά σκληρό, τα αμορτισέρ είναι μαλακότερα, αλλά δυστυχώς δεν διαθέτουν ρυθμίσεις.
Τα φρένα είναι δισκόφρενο μπροστά με διάμετρο 220mm και δαγκάνα δύο εμβόλων και πίσω μηχανικό ταμπούρο με διάμετρο 110mm. Ικανοποιητική είναι και η απόδοση των φρένων και συγκεκριμένα το μπροστινό δισκόφρενο έχει δύναμη και αίσθηση, σε άσφαλτο με μέτρια πρόσφυση θα μπλοκάρει τον τροχό. Το πίσω ταμπούρο είναι και αυτό αρκετά δυνατό, αλλά παρέχει μέτρια αίσθηση στον αναβάτη.
Το πλάγιο στάντ διαθέτει ελατήριο που κλείνει το στάντ όταν σηκώνεται το παπί. Ένα σύστημα που ασφαλές είναι (δεν υπάρχει περίπτωση να ξεκινήσεις με ανοικτό στάντ) αλλά καθόλου πρακτικό.
Το Kawasaki Joy R 125 θεωρείται από τα πιο αξιόπιστα μεταχειρισμένα παπιά που μπορεί να βρει κάποιος στην αγορά, αν και όχι ιδιαίτερα δημοφιλές σε σχέση με άλλα. Ίσως και πάλι η “συγκρατημένη” εμφάνισή του να έπαιξε το ρόλο της.
Μέση τιμή μεταχειρισμένου: 980 ευρώ;
2007-2010: 700-900 ευρώ
2010-2012: 800-1.110 ευρώ
2012-2014: 950-1.250 ευρώ
ΥΠΕΡ
- Kινητήρας
- Κράτημα
- Φρένο μπροστά
- Σταθερότητα
- Κιβώτιο
ΚΑΤΑ
- Παρωχημένη εμφάνιση
- Αίσθηση πίσω φρένου
- Χώρος κάτω από τη σέλα
- Αυτόματα αναδιπλούμενο πλάγιο στάντ
- Μαλακή σέλα
Κawasaki JOY R 125, 2007-2015
ΤEXNIKA XAPAKTHPIΣTIKA
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Τύπος | Μονοκύλινδρος, τετράχρονος, αερόψυκτος, με δύο βαλβίδες και μονό επικεφαλής εκκεντροφόρο |
---|---|
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) | 56 x 50,6 |
Kυβισμός (cc) | 124 |
Λόγος συμπίεσης | 9,6:1 |
Τροφοδοσία | ΚαρμπιρατέρKeihin PB18 |
Ιπποδύναμη (hp/rpm) | 10/8.000 |
Ροπή (kgm / rpm) | 1,08/4.000 |
Εκκίνηση | Μίζα, μανιβέλα |
Συμπλέκτης | Ημιαυτόματος, φυγοκεντρικός |
Xωρητικότητα λαδιού κινητήρα (lt) | 0.9 |
Κιβώτιο | 4 σχέσεων με ημιαυτόματο φυγοκεντρικό συμπλέκτη |
Σχέσεις ταχυτήτων | |
1η | 3.000 (35/12) |
2η | 1,938 (34/16) |
3η | 1,350 (27/10) |
4η | 1,095 (23/21) |
Σχέση πρωτεύουσας μετάδοσης | 3,409 (75/22) |
Σχέση τελικής μετάδοσης | 2,400 (36/15) |
Μετάδοση | Αλυσίδα |
ΠΛΑΙΣΙΟ |
|
Τύπος | Σωληνωτό με μονή ραχοκοκκαλιά |
---|---|
Γωνία κάστερ (μοίρες) | 27 |
Τρέιλ (mm) | 79,5 |
Μέγιστο μήκος (mm) | 1.865 |
Πλάτος (mm) | 695 |
Μεταξόνιο (mm) | 1.230 |
Ύψος σέλας (mm) | 755 |
Βάρος (kg) | 95 |
Xωρητικότητα ρεζερβουάρ (lt) | 4,8 |
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ - ΦΡΕΝΑ - ΤΡΟΧΟΙ |
|
Ανάρτηση μπροστά | Τηλεσκοπικό πιρούνι με διαδρομή 90mm |
---|---|
Ανάρτηση πίσω | Δύο αμορτισέρ με διαδρομή 75mm |
Φρένο μπροστά | Δίσκος με διάμετρο 220mm και δαγκάνα δύο εμβόλων |
Φρένο πίσω | Ταμπούρο με διάμετρο 110mm |
Ελαστικό μπροστά | 80/90-17 |
Ελαστικό πίσω | 60/100-17 |
Ζάντα μπροστά | |
Ζάντα πίσω |